Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 4:19 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:
Nouri heeft nu natuurlijk ook nog die babyface van hem. :smile-ajax.gif: Daardoor oogt hij in the eye of the beholder op dit moment nog veel meer als een knulletje. :smile-ajax.gif:
Daar doelde ik eigenlijk op, als hij jong is voor zijn leeftijd dan kan hij nog best wat steviger uitpakken.
Dat kan best het geval zijn, hoor.

Is goed mogelijk dat hij straks nog een stuk steviger uitpakt. :biggthumpup.gif: Is niet uitgesloten dat hij qua groei gewoon een laatbloeier is. Voetballen kan dit mannetje wel maar hij oogt nu nog als een B-pupil of zelfs als een C-pupil. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door WP_Legend » do sep 22, 2016 4:42 pm

Valbuena is ook prof he en die is bijna een dwerg... maar goed die is wel wat steviger dan Nouri.
Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 4:50 pm

:biggrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Le T. » vr sep 23, 2016 9:30 am

Cruijff schreef: Dat kan best het geval zijn, hoor.

Is goed mogelijk dat hij straks nog een stuk steviger uitpakt. :biggthumpup.gif: Is niet uitgesloten dat hij qua groei gewoon een laatbloeier is. Voetballen kan dit mannetje wel maar hij oogt nu nog als een B-pupil of zelfs als een C-pupil. :smile-ajax.gif:
De een is er wat eerder bij de ander, Seedorf was op zijn 15e al volgroeid, anderen zijn op hun twintigste nog een jongetje lichamelijk gezien. Ik snap dat hij nooit in aanmerking zal komen voor het mannenvoetbal van laten we zeggen Liverpool, maar dat hoeft ook niet. Een beetje stevig op je poten staan zodat je met goede timing toch wat duelkracht hebt is wel prettig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » vr sep 23, 2016 1:26 pm

Le T. schreef:Een beetje stevig op je poten staan zodat je met goede timing toch wat duelkracht hebt is wel prettig.
Klopt, maar die duelkracht lijkt hij toch ook wel te hebben en à la Sneijder ook zeker te kunnen ontwikkelen.
Hier, op beelden van een piepjonge Nouri die vanochtend in het wedstrijdtopic tegen Willem II werden gepost zie je hem ook tegenstanders wegzetten en luchtduels winnen en daar was hij ook de aller snelste:

https://www.youtube.com/watch?v=e8Kzl2t ... e=youtu.be
Le T. schreef:
Cruijff schreef: Dat kan best het geval zijn, hoor.

Is goed mogelijk dat hij straks nog een stuk steviger uitpakt. :biggthumpup.gif: Is niet uitgesloten dat hij qua groei gewoon een laatbloeier is. Voetballen kan dit mannetje wel maar hij oogt nu nog als een B-pupil of zelfs als een C-pupil. :smile-ajax.gif:
De een is er wat eerder bij de ander, Seedorf was op zijn 15e al volgroeid, anderen zijn op hun twintigste nog een jongetje lichamelijk gezien. Ik snap dat hij nooit in aanmerking zal komen voor het mannenvoetbal van laten we zeggen Liverpool, maar dat hoeft ook niet.
Klopt.
Het is helemaal niet noodzakelijk dat zijn eindstation een team is zoals Liverpool. Het draait er juist om een team te formeren dat op overtuigende wijze wint van Liverpool. Nu is Liverpool de afgelopen 15 jaar onderuit gegaan tegen zo ongeveer half Europa :smile-ajax.gif: dus met deze doelstelling leg ik de lat dus niet al te hoog. :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » vr sep 23, 2016 11:17 pm

Leuke vlog (Is dat nu een besmet woord?) met en over Appie: https://www.ajaxshowtime.com/article/vi ... ri-ajax-tv

Ja, een moslim, maar ook Ajacied, zoals katholieken, protestanten en niet-gelovigen (zoals ik) ook Ajacied kunnen zijn. Appie heeft een goede pr, naast zijn voetballende kwaliteiten. Let op de trotse vader.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » vr sep 23, 2016 11:42 pm

Demosthenes schreef:Leuke vlog (Is dat nu een besmet woord?) met en over Appie: https://www.ajaxshowtime.com/article/vi ... ri-ajax-tv

Ja, een moslim, maar ook Ajacied, zoals katholieken, protestanten en niet-gelovigen (zoals ik) ook Ajacied kunnen zijn.
Nee hoor Demo, een vlog is nu niet definitief besmet.

Alle Ajax supporters christen, moslim of jood, dat maakt toch niet, hun hart is wit-rood.

Dat jij trouwens zo'n keiharde atheïst bent Demo!! :666.gif: Een grote leegte in je leven :wink.gif: waar je op de Dag des oordeels nog wel op zult worden afgerekend. :smile-ajax.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » vr sep 23, 2016 11:56 pm

Een aangepast citaat:
Dat jij trouwens zo'n keiharde atheïst bent Demo!! Een grote leegte in je leven waar je op de Dag des oordeels nog wel op zult worden afgerekend.
Als je gelooft in de rede, in de mens dan word je tijdens je leven nogal eens teleurgesteld in de mens, in de rede, maar dat is slechts tijdelijk. Stel je voor dat het eeuwige leven tegenvalt?
De topic gaat over Appie en hij is zeker geen hoger wezen :ajaxsmiley.gif: maar tot nu toe een begenadigd voetballer, maar helaas niet passend in het 'Ajax-van-de-revolutie', hij verspeelt wel eens de bal, omdat hij wel risico durft te nemen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 24, 2016 12:07 am

Zo positief vind ik deze PR niet. Voor een bepaalde doelgroep misschien wel. Dat gezegd hebbende, is het wel heel knap dat Nouri al zo ver gekomen is, ondanks het achterstandsmilieu waarin onze troetelmarokkaan opgroeide (cultureel en sociaal gezien), tot op de dag van vandaag. Dat is toch iets wat Islamitische Marokkanen dikwijls opbreekt in het voetbal en de Nederlandse maatschappij in het algemeen.

Uit de vlog maak ik op dat hij nog praat en doet als een kind, de fysiek heeft van een kleuter, slaapt in een kinderbedje, op straat in een jurk loopt en op de club geven volwassen mannen hem kusjes omdat hij de uitstraling heeft van een teddybeer. De grote vraag is of hij als voetballer nog een stap kan zetten, de stap naar volwassenheid. Een stap die Aissati nooit heeft weten te maken maar die wel nodig is om te kunnen slagen in het profvoetbal. Ik hoop het maar ben nog niet overtuigd.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » za sep 24, 2016 12:30 am

Giacomo Puccini schreef:Zo positief vind ik deze PR niet. Voor een bepaalde doelgroep misschien wel. Dat gezegd hebbende, is het wel heel knap dat Nouri al zo ver gekomen is, ondanks het achterstandsmilieu waarin onze troetelmarokkaan opgroeide (cultureel en sociaal gezien), tot op de dag van vandaag. Dat is toch iets wat Islamitische Marokkanen dikwijls opbreekt in het voetbal en de Nederlandse maatschappij in het algemeen.

Uit de vlog maak ik op dat hij nog praat en doet als een kind, de fysiek heeft van een kleuter, slaapt in een kinderbedje, op straat in een jurk loopt en op de club geven volwassen mannen hem kusjes omdat hij de uitstraling heeft van een teddybeer. De grote vraag is of hij als voetballer nog een stap kan zetten, de stap naar volwassenheid. Een stap die Aissati nooit heeft weten te maken maar die wel nodig is om te kunnen slagen in het profvoetbal. Ik hoop het maar ben nog niet overtuigd.
De pr zal inderdaad voor 90%? van de bevolking niet positief zijn, het gaat dan om minder Marokkanen (Heb me wel afgevraagd hoe Wilders dat wil bereiken, vrijwillig verlaten ze Nederland niet) en Appie dient volgens die mensen te verdwijnen. Dat schrijvende vraag ik me af of er zaalvoetbal is in Marokko, want daar schijnt hij wel goed in te zijn (en in dat FIFA-spel)

Het begrip 'troetelmarokkaan'lijkt mij achterhaald, iets uit begin van deze eeuw, maar niet meer van deze tijd. Ik las al iets over de moslim-kabel (El G., Ziyech en Appie), want de media moeten geld opleveren en dat schrijven verdient waarschijnlijk.

Hij praat nog als een kleuter, schrijf je, loopt op straat in een jurk? Dat laatste heb ik in het filmpje niet gezien, wel een mooie auto en Appie in pak, maar als dat in het filmpje zit, zal dat wel (Ik woon in Rotterdam en wat ik daar zie in jurken en Feyenoordshirts is niet te filmen) Dat praten als een kind zie ik wel, maar ik zie hem ook nog als een kind en hij maakt daar zelf geen geheim van. Iemand van negentien jaar die zo over zijn familie praat, wat is er mis mee?

De uitstraling van een teddybeer? Is niet islamitisch volgens mij, wel iets uit de VS en laat dat nou geen islamitisch land zijn (nog niet voor de bangeriken)
Voor het enorme succes van de beertjes in de Verenigde Staten was eigenlijk President Theodore Roosevelt verantwoordelijk. Al zijn vrienden noemden hem "Teddy".
https://www.wikiwand.com/nl/Teddybeer
De grote vraag is of hij als voetballer nog een stap kan zetten, de stap naar volwassenheid.


Geen idee, ik hoop het wel, ik houd van voetbal waarin een steekpass wordt gegeven, een man wordt gepasseerd, acties worden gewaardeerd, maar realiseer me ook dat ik in de 21ste eeuw leef, waar iemand die zelf zegt niet (goed) te kunnen voetballen een contract krijgt bij Ajax: Koen Weijland, http://www.ad.nl/dossier-ajax/ajax-legt ... ~a0fb7181/ Ik zal geen wedstrijd van hem zien (kan dat wel?) maar ik ben dan ook een fossiel, ik kijk graag 'Langs de lijn".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Le T. » za sep 24, 2016 9:44 am

Giacomo Puccini schreef:Zo positief vind ik deze PR niet. Voor een bepaalde doelgroep misschien wel.
Geen idee of ik tot die doelgroep behoor, maar op wat dubieuze interieur- en kledingkeuzes na lijkt het mij wel een gezellige familie in een gezellige buurt.
Demosthenes schreef: Het begrip 'troetelmarokkaan'lijkt mij achterhaald, iets uit begin van deze eeuw, maar niet meer van deze tijd. Ik las al iets over de moslim-kabel (El G., Ziyech en Appie), want de media moeten geld opleveren en dat schrijven verdient waarschijnlijk.
Het is vaak niet anders dan met transfer'nieuws' in die zin dat de nieuwswaarde en zelfs het nieuwsfeit uitsluitend bestaat in de geloofwaardigheid. Met andere woorden het is nieuws omdat we het zelf ook hadden kunnen bedenken, dus als een journalist het dan zelf bedenkt denken we 'ja dat zal wel, niet onwaarschijnlijk'.

Hetzelfde met Ziyech, constant moeilijke jongen zus en zo. Gewisseld? Dan zal hij wel boos zijn. Als het een boer is dan 'zit er wel een kop op', als het een Marokkaan is die een mening heeft dan is het een moeilijke jongen. Het wordt altijd ingepast in een bepaald clichebeeld, maar bij een moeilijke jongen denk ik niet aan een speler die het een club in een hele moeilijke fase makkelijker maakt en vervolgens zijn nieuwe trainer die al onder druk staat ook nog even uit de wind houdt. Nouri wordt ook alweer vergeleken met Aissati, waarom met Aissati? Dat lijkt me toch een ander type middenvelder. Het is allemaal zo stereotyp, soms kwaadaardig, meestal gewoon simplistisch.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » za sep 24, 2016 10:44 am

Klopt, of het nu past of niet. Er moet in veel gevallen direct een verhaal worden geschreven dat past bij het beeld dat veel mensen al hebben. En als maar genoeg mensen het blijven herhalen is het ineens waar. Ziyech is lastig, waar blijkt dat eigenlijk precies uit? Nouri is een klein ventje die bescheiden kan lachen, ah dan is hij een kopie van Aissati want die heeft ook een mediterraans uiterlijk.

Laat Nouri in de loop van dit seizoen gewoon maar eens zien waar hij toe in staat is. Het enthousiasme waarmee hij is gedebuteerd smaakt wat mij betreft naar meer. Hij zal natuurlijk nog het nodige moeten leren maar als hij er in slaagt om zich fysiek staande te houden dan kan hij er met zijn voetballende kwaliteiten bovenuit steken. Dat lijkt me, om te beginnen in de Eredivisie, geen onhaalbare doelstelling. Zolang hij maar een opdracht krijgt die past bij zijn kwaliteiten en niet bij zijn gebreken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » za sep 24, 2016 11:05 am

Marillion schreef:Klopt, of het nu past of niet. Er moet in veel gevallen direct een verhaal worden geschreven dat past bij het beeld dat veel mensen al hebben. En als maar genoeg mensen het blijven herhalen is het ineens waar. Ziyech is lastig, waar blijkt dat eigenlijk precies uit? Nouri is een klein ventje die bescheiden kan lachen, ah dan is hij een kopie van Aissati want die heeft ook een mediterraans uiterlijk.
Klopt, allemaal heel makkelijk bevestiging zoeken van een beeld dat je van iemand hebt die je helemaal niet kent en wiens cultuur je vrijwel niet kent en maar een beetje vreemd vindt.

Drie Marokkanen bij Ajax die allemaal dicht tegen het eerste elftal aan zitten, en met Ziyech, El Ghazi en Nouri bovendien ook 3 ambitieuze. Nu zou het toch weleens goed moeten vallen voor minimaal 1 of 2 van de 3.
Le T. schreef:
Giacomo Puccini schreef:Zo positief vind ik deze PR niet. Voor een bepaalde doelgroep misschien wel.
Geen idee of ik tot die doelgroep behoor, maar op wat dubieuze interieur- en kledingkeuzes na lijkt het mij wel een gezellige familie in een gezellige buurt.
Klopt en de buurt wordt er bovendien gezelliger door wanneer Nouri het blijkt te redden bij Ajax.
Hij is nu al een zeer positief rolmodel waardoor jongens die dagen op straat hangen, in Amsterdam West brengen velen een groot deel van hun tijd buiten door, besluiten om in plaats van rottigheid uit te halen lekker te gaan voetballen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » ma sep 26, 2016 8:39 am

Wat was die zaalvoetballende kabouter goed he afgelopen zaterdagavond in die 5-1 tegen het tegen degradatie strijdende Pec, oh wacht hij zat niet eens bij de selectie, zelfs tegen zo'n tegenstander vindt de trainer hem niet belangrijk genoeg voor de bank. FC Marlene, hij komt eraan hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door GangstaRiB » ma sep 26, 2016 8:50 am

Ik vind het wel bijzonder dat ie al zo geliefd is bij de Ajax supporters. Heeft nog nauwelijks iets gepresteerd. Ik ben het wel enigszins met IH eens: hij is fysiek wel erg fragiel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » ma sep 26, 2016 9:12 am

Vanenburg (2 cm langer) en Olsen (3 cm kleiner) rendeerden prima volgens mij. In potentie weer een creatieve speler. Ik denk: yippie!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » ma sep 26, 2016 9:39 am

GangstaRiB schreef:Ik vind het wel bijzonder dat ie al zo geliefd is bij de Ajax supporters. Heeft nog nauwelijks iets gepresteerd. Ik ben het wel enigszins met IH eens: hij is fysiek wel erg fragiel.
Ik zoek het in het feit dat hij uit de jeugd komt, als hij aangetrokken was door Overmars/TH was hij allang afgefikt.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 10:58 am

GangstaRiB schreef:Ik vind het wel bijzonder dat ie al zo geliefd is bij de Ajax supporters. Heeft nog nauwelijks iets gepresteerd. Ik ben het wel enigszins met IH eens: hij is fysiek wel erg fragiel.
Spelers uit eigen jeugd zijn wel vaker vanaf de eerste seconde enorm geliefd bij het publiek. Diverse jongens krijgen, van de fans althans, veel meer krediet dan anderen.

Recent bleek uit onderzoek dat het de voetbalfan niets zou uitmaken of hun ploeg met voornamelijk jongens uit de regio speelt of met 11 buitenlanders, zolang de ploeg maar wint. Dat zou betekenen dat ze bij FC Twente net zo lief allemaal huurlingen van Manchester City in de spits zien als jongens als bijv Bruggink en Vennegoor of Hesselink. Bij Twente dat gisteren een aantrekkelijke pot tegen Vitesse speelde én won, vond ik de tribunes wel erg leeg.

Bij Ajax vermoed ik toch dat, door de bijzondere geschiedenis van onze jeugdopleiding, de 'strings' wel net iets anders liggen. Uiteindelijk blijken onze jeugdspelers ook nog eens zo ongeveer elk seizoen weer een stuk beter dan de peperdure aankopen van buitenaf. :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Thijs » ma sep 26, 2016 11:03 am

Des te opmerkelijker dat er hier door iemand wordt gesproken van 'zaalvoetballende tuinkabouter'. Over iemand die al zijn hele leven voor Ajax speelt en nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan.

Jeugdspelers hebben bij Ajax nu eenmaal altijd een streepje voor. Al helemaal als ze sinds de jongste jeugdelftallen bij Ajax spelen en iets 'extra's' hebben wat je in het eerste elftal niet ziet. Dan kun je wel klein zijn, het gaat erom of je kunt voetballen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 11:07 am

Thijs schreef:Jeugdspelers hebben bij Ajax nu eenmaal altijd een streepje voor. Al helemaal als ze sinds de jongste jeugdelftallen bij Ajax spelen en iets 'extra's' hebben wat je in het eerste elftal niet ziet. Dan kun je wel klein zijn, het gaat erom of je kunt voetballen.
Precies, Thijs.


: IH modus even aanzetten :

Suárez, die tuinkabouter Nouri en Klaas Jan Huntelaar zijn nu alle drie nog even groot :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Afbeelding

: IH modus off :

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma sep 26, 2016 4:05 pm

Gery Vink schrikt er zo te zien niet voor terug om een 19-jarige Marokkaanse jongen op zijn mond te zoenen... Heini Otto is blijkbaar ook behoorlijk belangrijk voor hem geweest.

Die Mercedes van de sponsor staat er als een vreemd eendje tussen bij de andere auto's in de straat in Geuzenveld. :smallgrin.gif: Hij heeft wel een leuke kat, die Nouri. :smile-ajax.gif:

De Toekomst Vlog 2: Het debuut van Nouri

https://www.youtube.com/watch?v=40XoU4FFAmE

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » za nov 12, 2016 9:16 am

Nummer 8 in Jong Ajax (dit seizoen, neem ik aan) en nummer 34 in Ajax 1. Commentaar overbodig. https://www.youtube.com/watch?v=RFFkd4j6myo
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopii
Berichten: 18485
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » zo nov 13, 2016 1:26 pm

Giacomo Puccini schreef:Zo positief vind ik deze PR niet. Voor een bepaalde doelgroep misschien wel. Dat gezegd hebbende, is het wel heel knap dat Nouri al zo ver gekomen is, ondanks het achterstandsmilieu waarin onze troetelmarokkaan opgroeide (cultureel en sociaal gezien), tot op de dag van vandaag. Dat is toch iets wat Islamitische Marokkanen dikwijls opbreekt in het voetbal en de Nederlandse maatschappij in het algemeen.

Uit de vlog maak ik op dat hij nog praat en doet als een kind, de fysiek heeft van een kleuter, slaapt in een kinderbedje, op straat in een jurk loopt en op de club geven volwassen mannen hem kusjes omdat hij de uitstraling heeft van een teddybeer. De grote vraag is of hij als voetballer nog een stap kan zetten, de stap naar volwassenheid. Een stap die Aissati nooit heeft weten te maken maar die wel nodig is om te kunnen slagen in het profvoetbal. Ik hoop het maar ben nog niet overtuigd.
Eigenlijk wil ik niet meer over Ajax praten (schrijven), maar nu moet ik wel reageren. Pffff.

Hoezo achterstandsmilieu? Appie komt uit een prima gezin. Die jongen heeft nooit problemen gehad of veroorzaakt, op straat niet, op school niet en bij Ajax niet. Dat is niet knap, dat is heel gewoon als je goed opgevoed bent. Waarom je hem dan meteen moet neerzetten als een 'teddybeer' of een 'troetelmarokkaan' is me een raadsel. Alsof er geen Marokkanen bestaan die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.

Het is blijkbaar een probleem dat die jongen 'een jurk' draagt en in een 'kinderbedje' slaapt. Tja, laten we daar over vallen. Blijkbaar moeten voetballers macho zijn: zich volhangen met blingbling, de PC leegkopen, links en rechts vrouwen zwanger maken, de Ring als racebaan gebruiken, enz. Is er niet iets mis als we het onbeschofte, egocentrische, leugenachtige, patserige gedrag van veel voetballers goedpraten, terwijl we deze jongen afbranden omdat hij het tegenovergestelde is?

Natuurlijk, Appie is altijd klein geweest, zijn postuur zit hem in de weg. Maar hij kan zich nog best ontwikkelen. Cruijff kon op die leeftijd geen corner voor het doel krijgen. Of het genoeg is om de top te halen, zal moeten blijken. Intussen kijk ik liever naar hem dan naar Mitchell Dijks of Vuur en Passie. Laten we hopen dat die jongen het gaat maken. Hij is namelijk een echte Ajacied.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 1:37 pm

Mee eens. Als ik naar dat ventje kijk zie ik eigenlijk boven alles één ding. Iemand die echt helemaal gek is van voetbal, trots is dat hij bij Ajax speelt en als groot doel heeft om bij Ajax door te breken. Hij speelt bovendien al vanaf de jongste jeugd bij Ajax. We kunnen twijfels hebben over zijn fysiek maar verder moet Nouri iedere Ajax supporter toch aanspreken?

Of hij het gaat halen weet ik niet. Maar als hij er in zou slagen om ook op Eredivisie niveau het publiek te vermaken met zijn mooie stijl van spelen dan zit ik als supporter weer met meer interesse naar een wedstrijd te kijken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18485
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » zo nov 13, 2016 3:26 pm

https://www.youtube.com/watch?v=u2AIvHtMTMY

Vader van Appie in zijn winkel op de Haarlemmerdijk. Appie kwam soms ook helpen.

Pa Mo heeft de winkel inmiddels van de hand gedaan. Hij had te veel schouderklachten.

Ik heb wel eens met hem gepraat over Appie. Hij had een duidelijke mening: de meeste talenten vertrekken véél en véél te vroeg naar het buitenland. Het heeft me dan ook niet verbaasd dat Appie rustig op zijn kans heeft gewacht bij Ajax.

Plaats reactie