Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » zo jul 09, 2017 11:52 am

Onze Nouri leeft gelukkig nog. Maar is er een vermoeden dat Afrikaanse voetballers een grotere kans hebben op hartfalen:

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-40260280
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » zo jul 09, 2017 11:56 am

Demosthenes schreef:
Zo onwerkelijk dit. Een jonge gast in de kracht van zijn leven die ineens in elkaar zakt. Ik kon het gewoon haast niet geloven.
Zat te kijken, kon het ook niet geloven en vreesde het ergste toen er ineens een filmpje met hoogtepunten uit de wedstrijd kwam en vrij snel daarna huilende en biddende spelers, Keizer die het te moeilijk had. Ik vreesde toen voor zijn leven, dat valt, zoals het er nu uitziet, mee.

Hoe kan dit gebeuren? Alle spelers worden voor Ajax/VU(?) medisch gevolgd, ik denk, sinds Kanu erg intensief, Kone werd zelfs niet gekocht, waarna hij nog jaren op het hoogste niveau voetbalde, Sno overkwam ook al zoiets en dan een twintigjarige die al ruim tien jaar bij Ajax speelt en van wie medisch toch alles bekend moet zijn. Begon hij al minder fit aan de wedstrijd? Hij was niet de echte Appie, maar ik weet dat aan de warmte en de manier van spelen (misschien ook een gevolg van de warmte) Voorlopig alleen maar vragen, nu nog de antwoorden.

Iemand schreef over Rob de Wit, maar die kreeg een hersenbloeding toen hij met vakantie was, niet tijdens een wedstrijd.
Ik bedoelde daarmee meer op het stranden van de nog prille carrière.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo jul 09, 2017 1:10 pm

Het doet me overigens goed dat de steunbetuigingen voor Appie overal vandaan komen. Inclusief het kamp van onze aartsrivaal. En dan niet alleen vanuit de club maar ook vanuit supporters. Dat zou natuurlijk eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn maar ik merk aan mezelf dat het me in positieve zin opvalt.

Ik heb vandaag al een paar keer gekeken of er ergens nieuws te vinden is over zijn ontwikkeling. Ook al weet ik dat we voorlopig alleen maar geduld kunnen hebben omdat hij nog in slaap is. Ik wil zo graag lezen dat het binnen deze omstandigheden mee valt en dat het goed komt met dat ventje.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » zo jul 09, 2017 1:38 pm

Marillion schreef:Het doet me overigens goed dat de steunbetuigingen voor Appie overal vandaan komen. Inclusief het kamp van onze aartsrivaal. En dan niet alleen vanuit de club maar ook vanuit supporters. Dat zou natuurlijk eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn maar ik merk aan mezelf dat het me in positieve zin opvalt.

Ik heb vandaag al een paar keer gekeken of er ergens nieuws te vinden is over zijn ontwikkeling. Ook al weet ik dat we voorlopig alleen maar geduld kunnen hebben omdat hij nog in slaap is. Ik wil zo graag lezen dat het binnen deze omstandigheden mee valt en dat het goed komt met dat ventje.
Klopt. Op FN ook geen negatief bericht. Klasse. Zo hoort het ook. En dat mag overigens ook gezegd worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo jul 09, 2017 8:26 pm

Update over situatie Nouri
Zondagavond rond 19.00 uur was Nouri's situatie zeer stabiel. Na een relatief goede nacht en dag heeft hij minder medicatie nodig. De middenvelder wordt nog wel in slaap gehouden op de Intensive Care. Tot maandagavond worden er geen updates vanuit Oostenrijk verwacht.

Bron: Ajax.nl
Binnen de omstandigheden lijkt me dit een positief bericht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » zo jul 09, 2017 8:33 pm

Ik vind het wel stil, men komt eigenlijk steeds met hetzelfde nieuws, stabiel, in slaap worden gehouden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » zo jul 09, 2017 8:34 pm

Wat moet je melden dan, zolang hij in slaap is?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » zo jul 09, 2017 8:45 pm

Gaat er meer om wat ze niet melden Sandro.O.a. , maar misschien heb ik er overheen gelezen, wat is de reden dat hij in slaap wordt gehouden.Is dat, zoals ik ergens las, inderdaad standaard procedure.Of heeft het een andere reden.Ik lees ook weinig over de reanimatie zelf.Was het voorzorg of ?.Daarnaast kun je ook veel meten als iemand slaapt.Kortom , en dat is puur bezorgtheid, het is wel minimaal wat er naar buiten komt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » zo jul 09, 2017 8:55 pm

Ik wacht gewoon af. Dat niet alle details naar buiten gebracht worden begrijp ik wel. Toen ik wakker werd vanmorgen dacht ik wel direct aan hem, dus het is lastig.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Javiskamp » zo jul 09, 2017 9:47 pm

Lionel schreef:
Marillion schreef:Het doet me overigens goed dat de steunbetuigingen voor Appie overal vandaan komen. Inclusief het kamp van onze aartsrivaal. En dan niet alleen vanuit de club maar ook vanuit supporters. Dat zou natuurlijk eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn maar ik merk aan mezelf dat het me in positieve zin opvalt.

Ik heb vandaag al een paar keer gekeken of er ergens nieuws te vinden is over zijn ontwikkeling. Ook al weet ik dat we voorlopig alleen maar geduld kunnen hebben omdat hij nog in slaap is. Ik wil zo graag lezen dat het binnen deze omstandigheden mee valt en dat het goed komt met dat ventje.
Klopt. Op FN ook geen negatief bericht. Klasse. Zo hoort het ook. En dat mag overigens ook gezegd worden.
Even voor mijn info hoor... maar waarom zou je uberhaubt interesse hebben hoe ze op FN reageren op deze situatie?

Waarom kijk je op die site als het om Nouri gaat?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door brigade zuid » zo jul 09, 2017 10:18 pm

De Marokkaanse bond heeft ook aangeboden een arts te sturen, dat vind ik dan weer een beetje over de top. Hij is in goede handen, een extra arts voegt niks toe. Als je zo wil bewerkstelligen dat hij in de toekomst voor je land gaat spelen... of denk ik dan heel slecht?

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » ma jul 10, 2017 7:35 am

Afschuwelijk wat die jongen overkomen is. Hopelijk kan hij als mens goed blijven functioneren. Al het andere is bijzaak.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » ma jul 10, 2017 8:36 am

Ajax vliegt familie van Appie Nouri in
3 uur geleden
De ouders, broers en oom van Abdelhak Nouri konden gisterochtend dan eindelijk de hand van hun zoon, broer en neefje vastpakken.

Het vijftal werd door Ajax ingevlogen naar Innsbruck en ging direct door naar het ziekenhuis, waar de middenvelder na zijn ernstige hartproblemen nog altijd op de intensive-careafdeling ligt.

In het hospitaal trof de familie naast Nouri’s zaakwaarnemer Fulco van Kooperen de Ajax-clubarts Don de Winter, die in een politieauto met gillende sirene, achter de traumahelikopter aan was gereden. Zijn handelen en dat van de andere medici op het veld werd door algemeen directeur Edwin van der Sar geprezen.

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » ma jul 10, 2017 9:40 am

De familie Nouri krijgt vandaag belangrijk nieuws over de toestand van de hersenen van Adelhak. Dit melden de 'Meiden van Halal'.

Ik ben geen gelovig mens, maar ik bid voor die jongen en zijn familie. Laat hem pls als mens kunnen functioneren.

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door De Dominee » ma jul 10, 2017 10:00 am

Dat inderdaad. Lijkt me een fantastische gozer. Kom op Nouri!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ramona » ma jul 10, 2017 10:17 am

Wat een walgelijke foto heeft het ad geplaatst!


Word ajb goed wakker, Nouri! :eusa_pray.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » ma jul 10, 2017 10:27 am

Las net een interview met het Parool van afgelopen vrijdag dat het zijn droom is om aanvoerder van Ajax te worden... :(
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » ma jul 10, 2017 10:32 am

Lionel schreef:Las net een interview met het Parool van afgelopen vrijdag dat het zijn droom is om aanvoerder van Ajax te worden... :(
Zag het ook. Heb ik maar overgeslagen.

De droom van zijn familie zal zijn dat hij ze herkent op het moment dat hij ontwaakt. Al het andere is van later orde.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door raymon » ma jul 10, 2017 10:34 am

wimpey schreef:De familie Nouri krijgt vandaag belangrijk nieuws over de toestand van de hersenen van Adelhak. Dit melden de 'Meiden van Halal'.

Ik ben geen gelovig mens, maar ik bid voor die jongen en zijn familie. Laat hem pls als mens kunnen functioneren.
Ik vind dat 'bidden voor' zo raar. Alsof God (als je daar in gelooft) het drama eerst bewust toelaat en dan zou gaan nadenken of hij in als z'n grootheid de uitkomst gaat bepalen naar gelang er maar genoeg gebeden wordt.

Ik hoop dat Nouri de juiste medische begeleiding krijgt om zo goed mogelijk uit deze situatie te komen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » ma jul 10, 2017 10:45 am

Raymon schreef: Ik vind dat 'bidden voor' zo raar. Alsof God (als je daar in gelooft) het drama eerst bewust toelaat en dan zou gaan nadenken of hij in als z'n grootheid de uitkomst gaat bepalen naar gelang er maar genoeg gebeden wordt.
Aan mijn 'bidden' komt geen God of Allah te pas. Daarom schrijf ik ook: ik bid - en dan op mijn manier - voor Abdelhak en zijn familie. Dat ze en vooral hij mazzel hebben op het moment dat ze hem uit z'n kunstmatige coma halen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » ma jul 10, 2017 11:31 am

Als het gaat om zijn herstel is het natuurlijk met name de vraag of het nu echt een hartstilstand is geweest of dat het hartritmestoornissen waren. Dat heb ik uit de verklaringen niet met zekerheid op kunnen maken. Het terughalen waar Van der Sar over sprak lijkt te suggereren dat het een stilstand was. Maar dat kan natuurlijk ook zijn interpretatie zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » ma jul 10, 2017 11:39 am

Wordt je voor alleen hartritmestoornissen doorgaans in een coma gehouden?

Anyhow, ik hoop dat de knul volledig hersteld.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma jul 10, 2017 12:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door elliquido » ma jul 10, 2017 12:17 pm

duurt te lang dit... feels not right
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » ma jul 10, 2017 12:28 pm

Dat hij in slaap werd/wordt gehouden was om de zwelling van de hersenen zoveel mogelijk tegen te gaan. Laten we hopen dat die jongen straks normaal kan lopen en praten, de rest is meegenomen, maar bijzaak op dit moment.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ramona » ma jul 10, 2017 12:48 pm

Maandagavond verwacht Ajax een nieuwe update te kunnen geven, volgens onderstaand stuk:

'Nouri, heerlijk ventje en geweldige voetballer'
Ajax-clubicoon Sjaak Swart kent Abdelhak Nouri, die met hartproblemen in het ziekenhuis verblijft, door en door.

nos.nl

Plaats reactie