Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » zo nov 13, 2016 3:44 pm

Tja als iemand een kritische noot over die zaalvoetballer durft te plaatsen komen de fanboys in actie. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 3:46 pm

Ik denk dat het voor hem ook zijn enige kans is. Want ook al genieten we van zijn passes en spelinzicht moeten we wel eerlijk zijn. Fysiek is hij gewoon erg kwetsbaar en dat is iets wat in het moderne voetbal steeds moeilijker te compenseren is. Ajax brengt hem al heel voorzichtig via de Jupiler League waarin hij ervaring op kan doen en kan wennen aan meer fysieke weerstand. Zonder die bagage naar het buitenland vertrekken was een kansloos verhaal geweest.

Dit seizoen gaan we veel leren over zijn kansen. In de tweede seizoenshelft moet hij zien dat hij kan aansluiten bij het eerste elftal als regelmatige invaller waarbij hij dan een meerwaarde moet kunnen zijn. Als dat lukt kan hij in de voorbereiding op het nieuwe seizoen voor zijn kans gaan. Hij heeft in Ziyech een leermeester en iemand waardoor de druk op hem niet te groot is. Ajax geeft hem vertrouwen en tijd. De omstandigheden zijn er. Nu is het een Appie om die laatste stap te zetten.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » zo nov 13, 2016 11:20 pm

Marillion schreef:Mee eens. Als ik naar dat ventje kijk zie ik eigenlijk boven alles één ding. Iemand die echt helemaal gek is van voetbal, trots is dat hij bij Ajax speelt en als groot doel heeft om bij Ajax door te breken. Hij speelt bovendien al vanaf de jongste jeugd bij Ajax. We kunnen twijfels hebben over zijn fysiek maar verder moet Nouri iedere Ajax supporter toch aanspreken?

Of hij het gaat halen weet ik niet. Maar als hij er in zou slagen om ook op Eredivisie niveau het publiek te vermaken met zijn mooie stijl van spelen dan zit ik als supporter weer met meer interesse naar een wedstrijd te kijken.
Eens, die jongen is trots dat hij bij Ajax speelt. Alleen al daarom vind ik hem geweldig!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2016 5:09 pm

Kom er maar in, IH.

Die Henk Spaan heeft maar slechts een "kleine" blinde vlek hè als het om Nouri gaat:

'Ze durfden Nouri niet in dekking aan te spelen'

Henk Spaan, columnist bij Het Parool, denkt dat de spelers van Ajax 1 de ware kwaliteiten van Abdelhak Nouri nog niet helemaal kennen. Dat schrijft hij zaterdag in de katern 'Spaan geeft punten', in welke hij erg lovend is over een van de grootste Ajax-talenten van het moment.

Allereerst vertelt Spaan dat hij in Amin Younes een sympathieke voetballer ziet, maar dat hij de bal eens wat vaker moet afgeven. Het liefst aan Nouri uiteraard. 'Één fantastische steekpass kwam eruit zijn voetjes: op Cassierra, die mist. Verder tolde hij steevast van buiten naar binnen en nooit eens andersom', aldus de columnist, die verder opviel dat Van de Beek het spel bepaalde en Nouri het loopwerk deed. 'Op de Toekomst zijn de rollen omgekeerd: op het bijveld is die tot in de perfectie ontwikkelde samenwerking efficiënter. Van de Beek gaat diep op rechts, Nouri speelt hem feilloos aan vanaf de linkerkant van het middenveld. Daar gaan alle ballen op Appie, in Luik gingen alle ballen op Donny. Nouri bleef zich vrijlopen, hoe vaak hij de bal ook niet kreeg. Zijn medespelers weten nog niet dat je hem in de dekking gewoon kunt aanspelen. Hij draait altijd weg naar de goede kant', aldus Spaan, die het ook opviel dat Nouri verdedigend zijn werk deed. 'Het wekte niet eens meer verbazing om te zien hoe Jong Ajax Belgische senioren overklaste.'

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » za dec 10, 2016 5:13 pm

De spelers die al jaren met hem samenspelen weten niet hoe... Het zal wel. Spaan gunt zichzelf keer op keer de ruimte om z'n eigen inzichten te onderbouwen.

Voorlopig heeft Nouri het lastig op hoog niveau. Maar hij was beter dan onze spits die 5M kostte. Nouri heeft nog wel ff nodig. Hij is niet het wereldwonder dat Spaan in hem vermoedt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » di mei 23, 2017 10:19 pm

Gaat een mooi gezicht geven als 'Appie' morgen de cup in handen beet neemt. Volgens mij kan hij hem namelijk niet eens zonder hulp optillen.

Die Champions League beker weegt nog een stuk meer dan je zou denken aan de hand van hoe hij eruitziet maar de UEFA beker schijnt echt helemaal loodzwaar te zijn.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » di mei 23, 2017 10:50 pm

Nouri moet eerst bij de selectie zitten, anders mag hij het veld niet op toch? Vallen er nog twee af morgen...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » wo mei 24, 2017 3:25 pm

Cruijff schreef:Gaat een mooi gezicht geven als 'Appie' morgen de cup in handen beet neemt. Volgens mij kan hij hem namelijk niet eens zonder hulp optillen.
Een kilootje of 120?

http://magazine.jbn.nl/voorjaar-2015/#! ... ume-elmont

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door DelToro » wo mei 24, 2017 4:40 pm

Yopii schreef:
Cruijff schreef:Gaat een mooi gezicht geven als 'Appie' morgen de cup in handen beet neemt. Volgens mij kan hij hem namelijk niet eens zonder hulp optillen.
Een kilootje of 120?

http://magazine.jbn.nl/voorjaar-2015/#! ... ume-elmont
Zijn benen lijken inderdaad sterk genoeg. Al is het wel een beetje onorthodox om de beker te tonen met je voeten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Duke » za jul 08, 2017 9:21 pm

Verder in zijn eigen topic:
Van der Sar: Snoeihard gewerkt om Appie weer terug te halen

De Ajax-spelers en staf zaten lange tijd in onzekerheid over de toestand van Abdelhak Nouri. Dat zegt Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax, voor de camera's van de NOS. ,,Je gaat op een gegeven moment toch aan wat ergers denken, omdat ook zijn benen niet bewogen."

Nouri werd vanmiddag tijdens een oefenwedstrijd tegen Werder Bremen in Oostenrijk minutenlang behandeld op het veld. De 20-jarige speler werd ter plaatse gereanimeerd nadat hij vlak daarvoor in elkaar zakte. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd.

,,Er is heel adequaat gehandeld", zegt van der Sar. ,,Onze dokter, de fysio en de mensen van het Rode Kruis hebben snoeihard gewerkt om hem weer terug te halen. Onze medische mensen waren snel bij Appie, evenals de verzorgers van Werder Bremen, maar daarna duurde het allemaal heel lang."

Het waren angstige momenten voor de spelers en staf. ,,Het was voor ons ook onduidelijk. We zagen dat Appie op de grond lag. Dan ga je toch aan wat ergers denken, omdat ook zijn benen niet bewogen. De dokter heeft in de kleedkamer zijn verhaal gedaan en verteld dat Appie stabiel is."

De familie en vrienden van Nouri komen morgen naar Oostenrijk. ,,We hebben uiteraard ook met zijn familieleden contact gehad. Die zijn heel erg geschrokken. We zullen opvang regelen. Op die manier proberen we het zo goed mogelijk te regelen voor hem en z'n familie."

Nouri wordt in het ziekenhuis in slaap gehouden om hem zo optimaal mogelijk te kunnen behandelen. Volgens Ajax heeft hij een eigen hartslag, maar ligt hij wel aan beademing.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 08, 2017 10:18 pm

UPDATE NOURI | #Ajax geland in A'dam. Laatste bericht Nouri: ligt op intensive care, wordt in slaap gehouden maar is buiten levensgevaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Duke » za jul 08, 2017 10:40 pm

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » za jul 08, 2017 11:44 pm

Ik ben of was echt aangeslagen.. hebben of hadden jullie dat ook?
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » zo jul 09, 2017 12:20 am

Lionel schreef:Ik ben of was echt aangeslagen.. hebben of hadden jullie dat ook?
Ja, zat met een half oog te kijken, samen met mijn ouders. Had het eerst niet door. Dacht dat er drinkpauze was. Maar toen duidelijk was wat er aan de hand was, zaten we aan de buis gekluisterd en gingen we mettertijd het ergste vrezen.

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » zo jul 09, 2017 12:22 am

Natuurlijk, Lionel. Ik hoorde het pas later maar ik schrok me rot.

Appie is een schat van een jongen. Hopelijk herstelt hij van deze griezelige tegenslag.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 09, 2017 3:10 am

Vanzelfsprekend. Eerst even ongeloof en daarna heel hard hopen dat hij hier ongeschonden uit kan komen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » zo jul 09, 2017 5:27 am

Appie, m'n favoriete Ajax speler. Kom op jongen, hou vol!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door mattie » zo jul 09, 2017 7:38 am

Yopii schreef:Natuurlijk, Lionel. Ik hoorde het pas later maar ik schrok me rot.

Appie is een schat van een jongen. Hopelijk herstelt hij van deze griezelige tegenslag.
Alle geluk en succes met het herstel en de rest is bijzaak.. Maar of wij hem ooit weer gaan terug zien in Ajax 1 dat betwijfel ik..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ramona » zo jul 09, 2017 8:19 am

Heel heftig...waar blijft 't hopelijk goede nieuws? :eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 09, 2017 8:27 am

Ramona schreef:Heel heftig...waar blijft 't hopelijk goede nieuws? :eusa_pray.gif:
Dat zal nog wel even duren. Ze houden hem 24-36h in coma. Als hij van de beademing afgaat wordt het spannend, heb ik begrepen. Buiten levensgevaar is 1, maar is er schade!? :blush.gif:

Ongelooflijk heftig. Laten we hopen dat hij in ieder geval er niks aan over heeft gehouden, rest is bijzaak.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » zo jul 09, 2017 9:59 am

Inderdaad Ajaciedjuh, het is te hopen dat Nouri er in ieder geval " goed " uit gaat komen.De rest is inderdaad bijzaak.Hebben ze hem hartmassage gegeven om zijn ritme stoornis te overbruggen totdat er de traumahelikopter zou zijn, of omdat er daadwerkelijk echt sprake was van hartstilstand.Ik bedoel je zag echt minuten lang dat men daarmee bezig was. Blijkbaar is het standaard om na een ( hartstilstand ) reanimatie de persoon in slaap te houden.

Dit doet me een beetje aan Robbie de Wit denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo jul 09, 2017 10:07 am

Zo onwerkelijk dit. Een jonge gast in de kracht van zijn leven die ineens in elkaar zakt. Ik kon het gewoon haast niet geloven. Het zal inderdaad nog even duren voor duidelijk is hoe goed Appie hiervan kan herstellen. We kunnen alleen maar hopen dat de schade uiteindelijk meevalt en dat hij weer helemaal gezond zal worden. Die tijd zal voor zijn naaste vrienden en familie een eeuwigheid duren. Uren worden dagen.

Doorgaans herstellen topsporters sneller maar alles hangt natuurlijk af van wat er precies is gebeurd en welke schade er eventueel is opgetreden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » zo jul 09, 2017 10:41 am

Ik weet niet meer wiens stokpaardje het is dat voetballers geen beelden zijn: Helemaal mee eens.

Maar de hulpverleners die Appie gisteren hebben geholpen inclusief de medische staf van Ajax en Werder zijn dat wel. Dat doen ze trouwens dag in dag uit.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » zo jul 09, 2017 11:30 am

Zo onwerkelijk dit. Een jonge gast in de kracht van zijn leven die ineens in elkaar zakt. Ik kon het gewoon haast niet geloven.
Zat te kijken, kon het ook niet geloven en vreesde het ergste toen er ineens een filmpje met hoogtepunten uit de wedstrijd kwam en vrij snel daarna huilende en biddende spelers, Keizer die het te moeilijk had. Ik vreesde toen voor zijn leven, dat valt, zoals het er nu uitziet, mee.

Hoe kan dit gebeuren? Alle spelers worden voor Ajax/VU(?) medisch gevolgd, ik denk, sinds Kanu erg intensief, Kone werd zelfs niet gekocht, waarna hij nog jaren op het hoogste niveau voetbalde, Sno overkwam ook al zoiets en dan een twintigjarige die al ruim tien jaar bij Ajax speelt en van wie medisch toch alles bekend moet zijn. Begon hij al minder fit aan de wedstrijd? Hij was niet de echte Appie, maar ik weet dat aan de warmte en de manier van spelen (misschien ook een gevolg van de warmte) Voorlopig alleen maar vragen, nu nog de antwoorden.

Iemand schreef over Rob de Wit, maar die kreeg een hersenbloeding toen hij met vakantie was, niet tijdens een wedstrijd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14507
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 09, 2017 11:46 am

Lionel schreef:Ik ben of was echt aangeslagen.. hebben of hadden jullie dat ook?
Absoluut. Nog nooit meegemaakt zoiets.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie