Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door peter » do jan 14, 2021 11:10 am

Rationeel gezien vind ik dit wel veel geld eigenlijk. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » do jan 14, 2021 11:14 am

Absurd. Totaal niet in verhouding hoor. Ik vind 5 miljoen al een bak geld.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mano » do jan 14, 2021 11:21 am

denk dat het daar wel op uit gaat komen, 5.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door De Dominee » do jan 14, 2021 11:30 am

Pfff. 15 miljoen is absurd en veel teveel. 5 is mooi genoeg inderdaad. Hou op met me, zeg. Ajax heeft zijn contract ook gewoon door betaald.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jan 14, 2021 11:35 am

Mano schreef:
do jan 14, 2021 11:21 am
denk dat het daar wel op uit gaat komen, 5.
Ik denk 10. Zo werkt het meestal wel bij arbitrage. Of misschien 8 a 9 of zo.

Als verzekering 5 dekt, moet die overige 3 tot 5 voor Ajax niet extreem problematisch zijn, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » do jan 14, 2021 11:41 am

Is dit bovenop de kosten voor de verpleging enz. die ( toch ? ) voor rekening AJAX zijn ?.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » do jan 14, 2021 11:41 am

Alexander schreef:
do jan 14, 2021 11:09 am
Treurig nieuws de afgelopen dagen over Abdelhak. Het schijnt dat de familie 15 miljoen wilt ontvangen, waarvan de verzekering 5 miljoen wilt dekken. Misschien zit ik er te emotioneel in, maar ik vind het een regelrechte schande dat Ajax het voor dit bedrag niet wilt settelen.
Vind ik ook.

Dan maar een Klaibertje minder. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jan 14, 2021 11:50 am

999 schreef:
do jan 14, 2021 11:41 am
Is dit bovenop de kosten voor de verpleging enz. die ( toch ? ) voor rekening AJAX zijn ?.
Zouden die niet ook voor de verzekering zijn?

Wel de kosten voor het 'uitdienen' van het contract.

Nouri was jong, die had zeker nog tien jaar kunnen spelen, misschien wel meer. En met zijn kwaliteiten - en het huidige marktniveau - vind ik een inschatting van ca 1 miljoen per jaar als misgelopen salaris geen verkeerd bedrag.

(overigens, bij uitkering nu, is die miljoen over tien jaar ook een ander miljoen dan nu)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » do jan 14, 2021 11:56 am

Het is een half contract voor Haller, nog niet eens. Transfersom reken ik dan niet mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » do jan 14, 2021 11:57 am

Yopii schreef:
do jan 14, 2021 11:56 am
Het is een half contract voor Haller, nog niet eens. Transfersom reken ik dan niet mee.
Kijk nu zit men dus gewoon op het zakelijke niveau, en dat moet natuurlijk ook zo. Emotioneel gezien gun je Nouri 15 Miljoen of zelfs meer.Maar zo werkt het natuurlijk niet ... AJAX had trouwens ook een eventuele transfersom gemist ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jan 14, 2021 12:09 pm

999 schreef:
do jan 14, 2021 11:57 am
Yopii schreef:
do jan 14, 2021 11:56 am
Het is een half contract voor Haller, nog niet eens. Transfersom reken ik dan niet mee.
Kijk nu zit men dus gewoon op het zakelijke niveau, en dat moet natuurlijk ook zo. Emotioneel gezien gun je Nouri 15 Miljoen of zelfs meer.Maar zo werkt het natuurlijk niet ... AJAX had trouwens ook een eventuele transfersom gemist ..
Ajax heeft nalatigheid op het veld erkent, dus het mislopen van een transfersom is feitelijk 'eigen schuld'.

Wat Nouri is overkomen niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » do jan 14, 2021 12:11 pm

Los daarvan, Ajax heeft niet automatisch recht op een transfersom. Een speler kan ook einde contract vertrekken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door WP_Legend » do jan 14, 2021 12:13 pm

Nalatigheid is iets anders dan Opzet!

Geef hem 3 ton per jaar voor de rest van z'n leven... Daar kan z'n hele familie van leven lijkt me... En voor ons valt dat ook wel mee aan kosten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jan 14, 2021 12:14 pm

WP_Legend schreef:
do jan 14, 2021 12:13 pm
Nalatigheid is iets anders dan Opzet!

Geef hem 3 ton per jaar voor de rest van z'n leven... Daar kan z'n hele familie van leven lijkt me... En voor ons valt dat ook wel mee aan kosten.
Bij opzet hadden er een paar voor de rechtbank gestaan... (en was de vergoedingssom denkelijk ook fors hoger geworden...)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Scherrer » do jan 14, 2021 12:16 pm

Is er een betrouwbare bron voor die €15 MLN?

Maar mocht het kloppen dat het dit bedrag is en €5MLN door een verzekeraar worden opgehoest, dan vind ik het schandalig dat Ajax niet gewoon die €10 MLN neerlegt. Dat is een bedrag dat Ajax kan missen. Het is ook niet alsof je hier een precedent mee schept en vanaf nu de hele tijd dit soort schadeclaims aan je broek hebt.
***

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » do jan 14, 2021 12:17 pm

Nalatigheid is toch erkend? Toch geen opzet o.i.d.?

Ik vind het nu wel tijd dat de familie Nouri ook maar eens aan het werk gaat hoor. 15 miljoen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » do jan 14, 2021 12:21 pm

Ik mis ook de aandoeding die Nouri klaarblijkelijk heeft verzwegen ..Maar goed, zoals ik al zei.Het zit nu in het zakelijke.Dan mag partij A vinden dat ze recht hebben op een bedrag X en partij B mag vinden dat dat niet zo is .. Is allebei hun goed recht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » do jan 14, 2021 12:31 pm

Vraag 1 is natuurlijk of dit bedrag klopt en wat daar dan onder valt. Hoe zit het bijvoorbeeld dan met verdere zorg. Zit dat daar ook in of komt dat dan nog los erbij?

Als dit daadwerkelijk het bedrag is om een streep onder het verhaal te zetten dan zou ik wel geneigd zijn om het hiermee af te ronden. Het zou Ajax dan 10 miljoen kosten als de verzekering 5 dekt. Natuurlijk is het serieus geld maar het zou dan geen compleet doorgeslagen vergelijking zijn met een loopbaan als die van bijvoorbeeld Frenkie de Jong waar ook salaris voor de toekomst is meegenomen. Dat er hoge kosten aan deze situatie vast zitten is nu eenmaal het gevolg van het feit dat Ajax aansprakelijk is.

Verder zou ik het sowieso mooi vinden als we een jaarlijks terugkerend evenement zouden organiseren wat zijn naam draagt. Denk aan een mooi jeugdtoernooi. Eventueel een link met straatvoetbal in zijn wijk. Verzin iets moois. Vooral omdat het niet alleen maar om geld moet gaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » do jan 14, 2021 12:35 pm

Dat boek lijkt mij gesloten gezien de gang naar de rechtbank.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Giacomo Puccini » do jan 14, 2021 12:46 pm

Scherrer schreef:
do jan 14, 2021 12:16 pm
Is er een betrouwbare bron voor die €15 MLN?

Maar mocht het kloppen dat het dit bedrag is en €5MLN door een verzekeraar worden opgehoest, dan vind ik het schandalig dat Ajax niet gewoon die €10 MLN neerlegt. Dat is een bedrag dat Ajax kan missen. Het is ook niet alsof je hier een precedent mee schept en vanaf nu de hele tijd dit soort schadeclaims aan je broek hebt.
Ja ho eens, wat iemand kan missen is geen argument. Het gaat om wat billijk is. Ik vind 5 miljoen al een bizar hoog bedrag als schadevergoeding voor 1 verkeerde beslissing van een medewerker, die in een split second onder hoge druk genomen moest worden. Je moet ook laten meewegen dat er geen opzet in het spel was. Of die Nouri een glansrijke, lucratieve carriere tegemoet was gegaan vind ik gevoelsmatig minder van belang, hoewel juridisch waarschijnlijk best relevant, maar statistisch gezien was dit natuurlijk maar zeer de vraag hoe ver hij het ging schoppen - persoonlijk heb ik er sterke twijfels bij. Bovendien is Nouri's familie niet hetzelfde als Nouri zelf. Ik krijg de indruk dat die familie het onderste uit de kan wil, over de rug van Ajax en zoonlief, als dit zo is dan mag ik hopen dat ze het deksel op de neus krijgen. Zoek zelf maar een baan.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » do jan 14, 2021 12:54 pm

Ik denk niet dat het relevant is dat dit op 1 verkeerde inschatting hangt. Het gaat erom dat Ajax verwijtbaar is en de schuld ook op zich heeft genomen. Er gebeuren zo vaak dingen die op 1 moment terug te voeren zijn. Dat neemt niet weg dat de gevolgen van dat ene moment groot kunnen zijn.

Overigens denk ik dat de schade vergoeding gewoon richting Nouri gaat en niet richting zijn familie. Al weet ik niet of dat iets uitmaakt voor de verdere afhandeling.

Ik zou graag de onderbouwing van het bedrag zien (als dit bedrag dus klopt). Wat zit daar allemaal in?
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Scherrer » do jan 14, 2021 1:07 pm

Giacomo Puccini schreef:
do jan 14, 2021 12:46 pm
Scherrer schreef:
do jan 14, 2021 12:16 pm
Is er een betrouwbare bron voor die €15 MLN?

Maar mocht het kloppen dat het dit bedrag is en €5MLN door een verzekeraar worden opgehoest, dan vind ik het schandalig dat Ajax niet gewoon die €10 MLN neerlegt. Dat is een bedrag dat Ajax kan missen. Het is ook niet alsof je hier een precedent mee schept en vanaf nu de hele tijd dit soort schadeclaims aan je broek hebt.
Ja ho eens, wat iemand kan missen is geen argument. Het gaat om wat billijk is. Ik vind 5 miljoen al een bizar hoog bedrag als schadevergoeding voor 1 verkeerde beslissing van een medewerker, die in een split second onder hoge druk genomen moest worden. Je moet ook laten meewegen dat er geen opzet in het spel was. Of die Nouri een glansrijke, lucratieve carriere tegemoet was gegaan vind ik gevoelsmatig minder van belang, hoewel juridisch waarschijnlijk best relevant, maar statistisch gezien was dit natuurlijk maar zeer de vraag hoe ver hij het ging schoppen - persoonlijk heb ik er sterke twijfels bij. Bovendien is Nouri's familie niet hetzelfde als Nouri zelf. Ik krijg de indruk dat die familie het onderste uit de kan wil, over de rug van Ajax en zoonlief, als dit zo is dan mag ik hopen dat ze het deksel op de neus krijgen. Zoek zelf maar een baan.
Zoals Marillion al zegt, het geld is voor Nouri zelf. Hij leeft nog gewoon hè...

Als hij niet meer had geleefd en het dus alleen om smartengeld voor zijn familie zou gaan, was een lager bedrag gepast geweest. Maar nu gaat het om iemand die nog leeft en door een fout van de door Ajax ingehuurde dokter een kasplantje is geworden.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jan 14, 2021 1:12 pm

Lionel schreef:
do jan 14, 2021 12:35 pm
Dat boek lijkt mij gesloten gezien de gang naar de rechtbank.
Dat zou zeer kleinzielig zijn van Ajax, als ze om die 'zakelijke' reden het mooie voorstel van Marillion niet zouden willen. Een jeugdtoernooi met zijn naam zou zeer gepast zijn. Met de familie - met alle egards - op de tribune.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Giacomo Puccini » do jan 14, 2021 1:35 pm

Oke dat is wel een goed punt ja, hij leeft inderdaad nog. Niet gewoon, maar toch...

Ik vind het iets voor verzekeringen dit. Ajax mag best een ruimhartig gebaar maken maar als ik hoor dat er al miljoenen op tafel liggen, dan vind ik dat meer dan genoeg voor een ongelukkige samenloop van omstandigheden (als Nouri een goed functionerend lichaam had, dan was dit ook niet gebeurd) waarbij inderdaad een verkeerde beslissing is genomen, maar we moeten het ook weer niet in de criminele sfeer of iets dergelijks trekken. En wat mij betreft moeten we niet naar een Amerikaanse claim cultuur toe, waarbij alle proportionaliteit uit het oog verloren wordt. Mensen moeten ook accepteren dat het soms tegen kan zitten in het leven. Wie dit niet kan accepteren moet zich zelf maar goed verzekeren, en dan nog... geld maakt niet gelukkig.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » do jan 14, 2021 1:41 pm

Geld lost de ontstane problemen niet op maar het kan wel helpen om het beter draagbaar te maken.

Voor we er echt iets zinnigs over kunnen zeggen is een onderbouwing eigenlijk wel nodig. Hoe zit dat met alle kosten voor behandeling en verzorging bijvoorbeeld? Zit dat hier allemaal in voor de rest van zijn leven?

En het is natuurlijk een zaak tussen Ajax en Nouri. Dat Ajax een verzekering heeft afgesloten maakt niet dat ze zich daarachter kunnen verstoppen. Dit los van de vraag of ze dat zouden willen want die indruk wekt Ajax in de publiciteit niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie