Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 4:48 pm

Iniesta schreef:
zo apr 18, 2021 4:47 pm
Dopinggebruik zal in de meeste contracten neem ik aan wel zijn opgenomen

Oordelen zijn hier wel erg kort door de bocht. We weten toch niet wat Ajax biedt
Dat is even de vraag. Maar ik kan me niet voorstellen dat Ajax een onfatsoenlijk contractvoorstel heeft gedaan.

Onenigheid over de lengte van een verlenging kan ik me nog voorstellen. Maar uiteindelijk zou je daar wel uit moeten kunnen komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58585
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Andre Onana

Bericht door 999 » zo apr 18, 2021 4:50 pm

Ja, eens .AJAX is geen liefdadigheids instelling, al zeker niet met het salaris van Onana.Laat hem het lekker zelf betalen.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » zo apr 18, 2021 4:50 pm

Zeux schreef:
zo apr 18, 2021 4:47 pm
Marillion schreef:
zo apr 18, 2021 4:42 pm
Hij heeft nog een contract voor één seizoen. Maar de vraag is hoeveel wedstrijden hij inzetbaar is vanwege die schorsing.

Onfatsoenlijk. Ik ben echt een fan van die jongen maar ik kan dit niet anders noemen gezien de situatie. Even afwachten hoe ik er morgen over denk maar mijn eerste gevoel is om dan nu voor een nieuwe eerste keeper te gaan en hem mee te delen dat hij volgend seizoen dan in principe niet meer in onze plannen voorkomt. Ajax moet verder en als hij pas halverwege beschikbaar is dan is het seizoen allang gestart met de keeper die zijn opvolger moet zijn.
Ik weet niet in hoeverre Ajax hem helpt in de beroepszaak, maar los van niet meer opstellen, zou ik zeggen: ook kappen met die ondersteuning.

Move on.

Nieuwe keeper. Klaar.
Ajax blijft hem ondersteunen bij het CAS. Als de schorsing verkort wordt, kan Onana immers eerder weer trainen en spelen en dus ook doorverkocht worden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » zo apr 18, 2021 4:51 pm

Iniesta schreef:
zo apr 18, 2021 4:47 pm
Dopinggebruik zal in de meeste contracten neem ik aan wel zijn opgenomen

Oordelen zijn hier wel erg kort door de bocht. We weten toch niet wat Ajax biedt
Nou ja, Ajax is de afgelopen jaren toch niet gierig gebleken? We weten het niet natuurlijk, maar door zijn fout kreeg Ajax ultimo wel een keepersprobleem, wat mogelijk de heenwedstrijd tegen Roma heeft gekost.

Ik ga er van uit dat er clausules in het contract zitten bij dopegebruik. Lijkt mij bijvoorbeeld dat ze dan geen salaris hoeven uit te betalen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » zo apr 18, 2021 4:53 pm

Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:50 pm

Ajax blijft hem ondersteunen bij het CAS. Als de schorsing verkort wordt, kan Onana immers eerder weer trainen en spelen en dus ook doorverkocht worden.
Wanneer is die uitspraak? Wil je een jaar gaan keepen met een speler die niet wil verlengen en gratis de deur uit wil/kan lopen?

In zo'n situatie lijkt het mij dat Ajax zodra de spelersmarkt open gaat naar een nieuwe keeper zoekt die de voorbereiding volledig mee kan doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » zo apr 18, 2021 4:54 pm

Zeux schreef:
zo apr 18, 2021 4:51 pm
Iniesta schreef:
zo apr 18, 2021 4:47 pm
Dopinggebruik zal in de meeste contracten neem ik aan wel zijn opgenomen

Oordelen zijn hier wel erg kort door de bocht. We weten toch niet wat Ajax biedt
Nou ja, Ajax is de afgelopen jaren toch niet gierig gebleken? We weten het niet natuurlijk, maar door zijn fout kreeg Ajax ultimo wel een keepersprobleem, wat mogelijk de heenwedstrijd tegen Roma heeft gekost.

Ik ga er van uit dat er clausules in het contract zitten bij dopegebruik. Lijkt mij bijvoorbeeld dat ze dan geen salaris hoeven uit te betalen.
Intern was de aanstaande schorsing van Onana al in de herfst bekend toch? Overmars heeft er dus bewust vanaf gezien om een extra keeper te halen in de winterse transferperiode.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » zo apr 18, 2021 4:55 pm

Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:54 pm
Zeux schreef:
zo apr 18, 2021 4:51 pm
Iniesta schreef:
zo apr 18, 2021 4:47 pm
Dopinggebruik zal in de meeste contracten neem ik aan wel zijn opgenomen

Oordelen zijn hier wel erg kort door de bocht. We weten toch niet wat Ajax biedt
Nou ja, Ajax is de afgelopen jaren toch niet gierig gebleken? We weten het niet natuurlijk, maar door zijn fout kreeg Ajax ultimo wel een keepersprobleem, wat mogelijk de heenwedstrijd tegen Roma heeft gekost.

Ik ga er van uit dat er clausules in het contract zitten bij dopegebruik. Lijkt mij bijvoorbeeld dat ze dan geen salaris hoeven uit te betalen.
Intern was de aanstaande schorsing van Onana al in de herfst bekend toch? Overmars heeft er dus bewust vanaf gezien om een extra keeper te halen in de winterse transferperiode.
Als je geen salaris uitbetaalt, verlies je ook de transferrechten. Onana's onderhandelingspositie is gunstiger dan die van Ajax.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 18, 2021 4:58 pm

Het wachten op de uitslag van CAS, dan weet je hoe je er onderhandelingstechnisch voorstaat.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » zo apr 18, 2021 4:58 pm

Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:55 pm
Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:54 pm
Zeux schreef:
zo apr 18, 2021 4:51 pm


Nou ja, Ajax is de afgelopen jaren toch niet gierig gebleken? We weten het niet natuurlijk, maar door zijn fout kreeg Ajax ultimo wel een keepersprobleem, wat mogelijk de heenwedstrijd tegen Roma heeft gekost.

Ik ga er van uit dat er clausules in het contract zitten bij dopegebruik. Lijkt mij bijvoorbeeld dat ze dan geen salaris hoeven uit te betalen.
Intern was de aanstaande schorsing van Onana al in de herfst bekend toch? Overmars heeft er dus bewust vanaf gezien om een extra keeper te halen in de winterse transferperiode.
Als je geen salaris uitbetaalt, verlies je ook de transferrechten. Onana's onderhandelingspositie is gunstiger dan die van Ajax.
Welke transferrechten bedoel je precies? Onana is tot februari 2022 geschorst en 4 maanden later transfervrij. We gaan geen euro voor hem krijgen.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » zo apr 18, 2021 4:59 pm

Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:55 pm
Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:54 pm
Zeux schreef:
zo apr 18, 2021 4:51 pm


Nou ja, Ajax is de afgelopen jaren toch niet gierig gebleken? We weten het niet natuurlijk, maar door zijn fout kreeg Ajax ultimo wel een keepersprobleem, wat mogelijk de heenwedstrijd tegen Roma heeft gekost.

Ik ga er van uit dat er clausules in het contract zitten bij dopegebruik. Lijkt mij bijvoorbeeld dat ze dan geen salaris hoeven uit te betalen.
Intern was de aanstaande schorsing van Onana al in de herfst bekend toch? Overmars heeft er dus bewust vanaf gezien om een extra keeper te halen in de winterse transferperiode.
Als je geen salaris uitbetaalt, verlies je ook de transferrechten. Onana's onderhandelingspositie is gunstiger dan die van Ajax.
Dat lijkt me aan het contract liggen.

In MLB hoef je volgens mij geen salaris uit te betalen als een speler voor dope op en strafbankje zit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:00 pm

Ajax moet gewoon aan haar verplichtingen voldoen. Die jongen is niet ineens een misdadiger natuurlijk.

Ik weet niet wat er in spelerscontracten staat over een dopingschorsing. Als daar bepalingen in zijn opgenomen dat je het contract kunt stoppen of dat je niet hoeft te betalen dan zou je dat kunnen overwegen. Je kunt ook proberen om hem komende zomer nog voor een paar miljoen te verkopen. Dat zal geen vetpot zijn gezien de situatie maar je moet dit verder vooral zakelijk afhandelen en niet vanuit emotie.

Maar dat het zeer teleurstellend is lijkt me helder.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » zo apr 18, 2021 5:01 pm

Scherrer schreef:
zo apr 18, 2021 4:58 pm
Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:55 pm
Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:54 pm


Intern was de aanstaande schorsing van Onana al in de herfst bekend toch? Overmars heeft er dus bewust vanaf gezien om een extra keeper te halen in de winterse transferperiode.
Als je geen salaris uitbetaalt, verlies je ook de transferrechten. Onana's onderhandelingspositie is gunstiger dan die van Ajax.
Welke transferrechten bedoel je precies? Onana is tot februari 2022 geschorst en 4 maanden later transfervrij. We gaan geen euro voor hem krijgen.
Je kan hem best in de winterstop van volgend seizoen misschien proberen te slijten. Maar sommigen roepen van per direct stoppen met betalen, maar dan kun je hem ook niet meer verkopen als het CAS met een lagere straf komt. Maar eens met je dat hij waarschijnlijk gewoon in 2022 zomers gratis de deur uitwandelt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 18, 2021 5:02 pm

In de zomer verkopen, als hij weigert bij te tekenen.
Ajax!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Andre Onana

Bericht door mattie » zo apr 18, 2021 5:04 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo apr 18, 2021 5:02 pm
In de zomer verkopen, als hij weigert bij te tekenen.

Aan wie dan? Hij is geschorst.. En is maar de vraag hoe Onana uit deze schorsing komt
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:07 pm

mattie schreef:
zo apr 18, 2021 5:04 pm
Giacomo Puccini schreef:
zo apr 18, 2021 5:02 pm
In de zomer verkopen, als hij weigert bij te tekenen.

Aan wie dan? Hij is geschorst.. En is maar de vraag hoe Onana uit deze schorsing komt
Wellicht is er een club die de gok wel wil nemen voor een paar miljoen komende zomer. Maar veel zal het niet zijn.

Vraag is ook wat Onana wil. Misschien speelt hij zijn transfervrije status uit om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Hij is minder aantrekkelijk geworden voor clubs maar natuurlijk nog wel een zeer getalenteerde doelman. Transfervrij is er vast ergens een mooie overeenkomst te tekenen.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » zo apr 18, 2021 5:07 pm

Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 5:01 pm
Scherrer schreef:
zo apr 18, 2021 4:58 pm
Historicus schreef:
zo apr 18, 2021 4:55 pm


Als je geen salaris uitbetaalt, verlies je ook de transferrechten. Onana's onderhandelingspositie is gunstiger dan die van Ajax.
Welke transferrechten bedoel je precies? Onana is tot februari 2022 geschorst en 4 maanden later transfervrij. We gaan geen euro voor hem krijgen.
Je kan hem best in de winterstop van volgend seizoen misschien proberen te slijten. Maar sommigen roepen van per direct stoppen met betalen, maar dan kun je hem ook niet meer verkopen als het CAS met een lagere straf komt. Maar eens met je dat hij waarschijnlijk gewoon in 2022 zomers gratis de deur uitwandelt.
Welke club gaat ook maar 1 euro betalen voor een speler die pas begin februari weer mag gaan trainen nadat hij een jaar stil heeft moeten zitten? Die jongen is nooit wedstrijdfit / in vorm voor mei.

Wel eens dat je evt. de uitspraak van CAS kunt afwachten.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:08 pm

Dat zal Ajax sowieso afwachten. Die uitspraak volgt ook al vrij snel volgens mij.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » zo apr 18, 2021 5:21 pm

Marillion schreef:
zo apr 18, 2021 5:07 pm
mattie schreef:
zo apr 18, 2021 5:04 pm
Giacomo Puccini schreef:
zo apr 18, 2021 5:02 pm
In de zomer verkopen, als hij weigert bij te tekenen.

Aan wie dan? Hij is geschorst.. En is maar de vraag hoe Onana uit deze schorsing komt
Wellicht is er een club die de gok wel wil nemen voor een paar miljoen komende zomer. Maar veel zal het niet zijn.

Vraag is ook wat Onana wil. Misschien speelt hij zijn transfervrije status uit om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Hij is minder aantrekkelijk geworden voor clubs maar natuurlijk nog wel een zeer getalenteerde doelman. Transfervrij is er vast ergens een mooie overeenkomst te tekenen.
Waarom zou je Onana komende zomer kopen als je hem pas in iets van april weer kan inzetten? En 5 wedstrijden daarna is 'ie gratis op te halen.

Ik vraag me ook af hoe aantrekkelijk deze transfer vrije situatie voor Onana precies is. In de zomer van 2022 heeft hij anderhalf jaar geen wedstrijd gespeeld. Hij heeft de afgelopen jaren al gemerkt hoe moeilijk het is om bij een topclub eerste keeper te worden. Waarom zouden dat soort teams nu wel deze enorme gok nemen met een speler die er zo lang uit is geweest?

Het lijkt me meer dat hij bij dat soort clubs als tweede keeper zal worden gehaald. Een gratis gokje. Alleen clubs uit het tweede echelon zullen hem als eerste keeper durven te halen na zo'n lange absentie. Niveau rechterrijtje Premier League, subtop Duitsland, Spanje, Italië. Vraag is of hij van dat soort clubs enthousiast wordt en of die zo heel veel beter betalen dan Ajax.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:27 pm

Waarom? Omdat je nu misschien andere clubs voor kunt zijn bijvoorbeeld.

Daar moet je wat betreft transfersom dan uiteraard niet teveel van verwachten. Maar ik kan me op zichzelf wel voorstellen dat een club op die manier wel een gokje wil wagen. Zeker als ze voor komend seizoen bijvoorbeeld nog wel voorzien zijn maar dat er later daar ook iemand gaat vertrekken of stopt. Je kunt dan Onana minimaal een half seizoen laten meetrainen.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » zo apr 18, 2021 5:31 pm

Marillion schreef:
zo apr 18, 2021 5:27 pm
Waarom? Omdat je nu misschien andere clubs voor kunt zijn bijvoorbeeld.

Daar moet je wat betreft transfersom dan uiteraard niet teveel van verwachten. Maar ik kan me op zichzelf wel voorstellen dat een club op die manier wel een gokje wil wagen. Zeker als ze voor komend seizoen bijvoorbeeld nog wel voorzien zijn maar dat er later daar ook iemand gaat vertrekken of stopt. Je kunt dan Onana minimaal een half seizoen laten meetrainen.
Maar dan wordt hij dus initieel als tweede keeper gehaald.
***

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 18, 2021 5:33 pm

De volle mep krijg je niet meer, maar natuurlijk heeft hij nog marktwaarde. Die schorsing is nog een half seizoen (max), de kwaliteiten van Onana zijn onbetwist. Rond de 10 miljoen is voor iedere Engelse club toch een koopje lijkt me.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:34 pm

Scherrer schreef:
zo apr 18, 2021 5:31 pm
Marillion schreef:
zo apr 18, 2021 5:27 pm
Waarom? Omdat je nu misschien andere clubs voor kunt zijn bijvoorbeeld.

Daar moet je wat betreft transfersom dan uiteraard niet teveel van verwachten. Maar ik kan me op zichzelf wel voorstellen dat een club op die manier wel een gokje wil wagen. Zeker als ze voor komend seizoen bijvoorbeeld nog wel voorzien zijn maar dat er later daar ook iemand gaat vertrekken of stopt. Je kunt dan Onana minimaal een half seizoen laten meetrainen.
Maar dan wordt hij dus initieel als tweede keeper gehaald.
Dat zou kunnen ja. Of die club moet na komend seizoen de keeper willen vervangen.

Als zijn schorsing blijft staan is de realiteit natuurlijk sowieso dat hij tweede keeper is. Of hij nou nog bij Ajax zit of naar een andere club gaat. Maar hij heeft wel een leeftijd dat hij nog jaren meekan. Daarom wil een club die stap misschien wel nemen. Ook omdat hij mede daardoor misschien nu haalbaar is en straks transfervrij niet als er meer interesse is.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » zo apr 18, 2021 5:41 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo apr 18, 2021 5:33 pm
De volle mep krijg je niet meer, maar natuurlijk heeft hij nog marktwaarde. Die schorsing is nog een half seizoen (max), de kwaliteiten van Onana zijn onbetwist. Rond de 10 miljoen is voor iedere Engelse club toch een koopje lijkt me.
10 miljoen voor pak em beet 5/10 wedstrijden? Daar geloof ik helemaal niets van.
Marillion schreef:
zo apr 18, 2021 5:34 pm
Dat zou kunnen ja. Of die club moet na komend seizoen de keeper willen vervangen.

Als zijn schorsing blijft staan is de realiteit natuurlijk sowieso dat hij tweede keeper is. Of hij nou nog bij Ajax zit of naar een andere club gaat. Maar hij heeft wel een leeftijd dat hij nog jaren meekan. Daarom wil een club die stap misschien wel nemen. Ook omdat hij mede daardoor misschien nu haalbaar is en straks transfervrij niet als er meer interesse is.
Deze redenatie snap en deel ik wel hoor, maar die geldt toch niet voor een topclub? Zie jij een Barcelona, Chelsea, Inter, Dortmund e.d. zo'n gok nemen voor een eerste keeper?
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 5:52 pm

Ik denk dan inderdaad vooral aan de clubs uit de tweede lijn. Of dat zo'n club de gok wel wil nemen en 'm erbij pakt. Ze kunnen hem altijd later weer verkopen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door brigade zuid » zo apr 18, 2021 6:01 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo apr 18, 2021 5:02 pm
In de zomer verkopen, als hij weigert bij te tekenen.
Wat een ondankbaar schepsel dat hij niet wil bijtekenen.

Plaats reactie