Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » di okt 05, 2021 12:20 pm

Nadat de onderhandelingen in maart op niets uitliepen, was Ajax klaar met de hele situatie rond de doelman. De Amsterdammers hadden de geplaagde doelman een contractverlenging met financiële verbetering aangeboden, hoewel hij een jaar niet in actie kon komen en Ajax hem continu had bijgestaan en geholpen. Onana wilde echter meer geld en dat schoot bij de Amsterdamse clubleiding in het verkeerde keelgat. Het kamp Onana kreeg een transferbedrag mee waarmee hij in de zomer mocht vertrekken. Ajax ging tot de laatste dagen van de transferperiode ervan uit dat de Kameroener daar ook gebruik van zou maken en zou verkassen, maar zijn vertrek bleef uit. Tot grote teleurstelling van Ajax, waardoor de situatie nog altijd doorsuddert.

VI Pro
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 05, 2021 6:57 pm

Stel nu eens dat dit klopt; wat heeft Overmars dan precies fout gedaan volgens bijvoorbeeld Wimpey?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » wo okt 06, 2021 3:14 pm

Ik vind Onana een misselijke verrader die bij iedere stap die hij in Amsterdam zet zou moeten worden uitgefloten, maar de blessure van Stekelenburg verandert de situatie wel.

Pasveer in de CL kan gewoon echt niet. Dus tenzij Gorter het in het eerste op wonderbaarlijke wijze meteen stabiel goed doet, vrees ik toch dat we Onana maar weer moeten gaan opstellen.
***

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » wo okt 06, 2021 3:16 pm

Ben dan wel benieuwd hoe hij er aan toe is na zo lang niks doen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Andre Onana

Bericht door Nihad » wo okt 06, 2021 3:36 pm

daar zou ik mij niet druk om maken, keepers komen weer snel op niveau
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo okt 06, 2021 3:38 pm

Scherrer schreef:
wo okt 06, 2021 3:14 pm
Ik vind Onana een misselijke verrader die bij iedere stap die hij in Amsterdam zet zou moeten worden uitgefloten, maar de blessure van Stekelenburg verandert de situatie wel.

Pasveer in de CL kan gewoon echt niet. Dus tenzij Gorter het in het eerste op wonderbaarlijke wijze meteen stabiel goed doet, vrees ik toch dat we Onana maar weer moeten gaan opstellen.
+ 1
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Dubbel » wo okt 06, 2021 4:18 pm

Scherrer schreef:
wo okt 06, 2021 3:14 pm
Ik vind Onana een misselijke verrader die bij iedere stap die hij in Amsterdam zet zou moeten worden uitgefloten, maar de blessure van Stekelenburg verandert de situatie wel.
:smallgrin.gif:
Ja, leuke gast, pas geleden vader geworden dacht ik?

Ik zie ook liefst al onze spelers hardop meedenken met de club maar als Brobbey en Maz dat al niet doen wat kun je dan verwachten van een broodvoetballer uit Afrika? Wat mij betreft spelen Andre en Maz het seizoen gewoon uit en pakken we daarna ons verlies. Op het moment dat we die jongens uitfluiten of niet opstellen dan nemen we ook nog eens een voorschot op dat verlies terwijl het elftal juist nog moet groeien willen we op Koningsdag nog in de CL zitten.
Natuurlijk is het killing voor Ajax als deze trend zich door zet en de bijdragen van AR mbt dit onderwerp zijn interessant maar laat Ajax daar eerst eens heel goed over nadenken.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » wo okt 06, 2021 7:52 pm

Het schijnt dat Ajax ook wel eens transfervrije spelers aantrekt die uit hun contract liepen bij hun vorige club.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » vr okt 08, 2021 7:02 am

Historicus schreef:
wo okt 06, 2021 7:52 pm
Het schijnt dat Ajax ook wel eens transfervrije spelers aantrekt die uit hun contract liepen bij hun vorige club.
Dit is toch ook de discussie niet?

Als Onana nu voor een jaar bijtekent en hij keept van november 2021 tot en met mei 2023 fantastisch hoor je mij niet klagen. Maar nu naait hij ons.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » vr okt 08, 2021 7:49 am

Ik droomde vannacht dat we, mede door blunders achterin, een 7-3 voorsprong tegen Atletico Madrid weggaven. Ik zat even niet op te letten en ineens was het 5-5.
Ik denk dat dit toch mijn angst is als we met onze huidige keepers blijven spelen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » vr okt 08, 2021 10:04 am

Arthur schreef:
vr okt 08, 2021 7:49 am
Ik droomde vannacht dat we, mede door blunders achterin, een 7-3 voorsprong tegen Atletico Madrid weggaven. Ik zat even niet op te letten en ineens was het 5-5.
Ik denk dat dit toch mijn angst is als we met onze huidige keepers blijven spelen.
Interessant dit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 10:16 am

In dromen kan alles!
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Iniesta » vr okt 08, 2021 10:20 am

Lionel schreef:
Historicus schreef:
wo okt 06, 2021 7:52 pm
Het schijnt dat Ajax ook wel eens transfervrije spelers aantrekt die uit hun contract liepen bij hun vorige club.
Dit is toch ook de discussie niet?

Als Onana nu voor een jaar bijtekent en hij keept van november 2021 tot en met mei 2023 fantastisch hoor je mij niet klagen. Maar nu naait hij ons.
En heeft ie Barcelona genaaid toen ie transfervrij uit de jeugdopleiding naar Ajax is vertrokken?
Profiteert Ajax soms ook niet gewoon van spelers op dez e manier en is het niet een beetje hypocriet op daar nu heel verontwaardigd over te zijn?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 10:41 am

De pijn zit nu natuurlijk vrijwel volledig in de bijzondere situatie. Bij een transfervrij vertrek na een mooi jarenlang dienstverband zouden mensen er veel minder problemen mee hebben.

Ik ben het er verder in algemene zin inderdaad wel mee eens hoor. Soms vertrekt iemand transfervrij en dat is niet per definitie het einde van de wereld. Dat clubs bijna aan een infuus van transfersommen liggen maakt niet dat het misdadig is om je contract uit te dienen (en daarmee dus je overeengekomen verplichtingen na te komen).

Overigens, zo even uit het hoofd. Welke spelers heeft Ajax transfervrij gehaald de afgelopen 10 jaar? Ik kan er eerlijk gezegd niet één bedenken. Giovanni (waar we niet veel van vernemen tot op heden). Maar volgens mij heeft Ajax daar uiteindelijk toch nog een transfersom overgemaakt om de relatie niet teveel te schaden. Of wat de exacte reden ook is geweest.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Thijs » vr okt 08, 2021 10:54 am

Marillion schreef:
vr okt 08, 2021 10:41 am
Welke spelers heeft Ajax transfervrij gehaald de afgelopen 10 jaar? Ik kan er eerlijk gezegd niet één bedenken.
Bulykin, Schöne, Poulsen, Heitinga, Lamprou, Stekelenburg, Pasveer.

Nou als ik transfervrij typ in mn gmail kom ik nog op andere geweldige transfervrije aanwinsten uit, van net iets langer dan 10 jaar geleden. Tainio, Mido. Ooijer. Maar ook Pantelic.

Dat waren ze voor het eerste elftal.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 10:56 am

Zo, dat is nog een beste lijst. In aantal dan in ieder geval. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » za okt 09, 2021 2:24 pm

Huntelaar kwam denk ik transfervrij van Schalke 04 over.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Andre Onana

Bericht door Nihad » do okt 28, 2021 1:10 pm

Onana traint weer met de A selectie.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » do okt 28, 2021 1:12 pm

Nihad schreef:
do okt 28, 2021 1:10 pm
Onana traint weer met de A selectie.
Menno Pot had wel een aardige Parool column over herintreder Onana.

Kan hem helaas ff nergens vinden. Is denk ik van zo'n 7 weken geleden? Hopelijk vindt iemand van jullie hem nog!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Alexander » do okt 28, 2021 1:12 pm

En zal dus spoedig ook weer gaan keepen. Heeft heel Ajax in de zeik genomen, maar deze keuze is ook wel weer begrijpelijk. Met Pasveer is de kans op groot Europees succes kleiner dan met Onana. En Ten Hag (en Overmars) kijken vooral naar de korte termijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » do okt 28, 2021 1:22 pm

Het zou ook eeuwig zonde zijn om de kans op historisch succes te verkleinen omdat je principieel gaat doen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » do okt 28, 2021 1:41 pm

Alexander schreef:
do okt 28, 2021 1:12 pm
En zal dus spoedig ook weer gaan keepen. Heeft heel Ajax in de zeik genomen, maar deze keuze is ook wel weer begrijpelijk. Met Pasveer is de kans op groot Europees succes kleiner dan met Onana. En Ten Hag (en Overmars) kijken vooral naar de korte termijn.
Passeer opstellen is toch ook een korte termijn oplossing?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » do okt 28, 2021 2:07 pm

Ik zie op de transfermarkt gewoon weinig opties.
Elke keeper is een korte termijn keeper. Behalve Gorter, maar zou die nu al 3 ballen van Haaland pakken? Daar komt ook nog allemaal én geluk én momentum én zelfvertrouwen én ervaring bij kijken.

Daarnaast moet zeker een keeper in een team waar je én meer ballen met de voeten dan met de handen verwerkt en waar de voertaal Spaans/Nederfrans is ook echt wel wennen aan het communiceren en aan de bizar gedurfde speelstijl.
Keepen is echt nog wel wat meer dan alleen een paar ballen in je handen vangen.

Lionel schreef:
do okt 28, 2021 1:41 pm
Alexander schreef:
do okt 28, 2021 1:12 pm
En zal dus spoedig ook weer gaan keepen. Heeft heel Ajax in de zeik genomen, maar deze keuze is ook wel weer begrijpelijk. Met Pasveer is de kans op groot Europees succes kleiner dan met Onana. En Ten Hag (en Overmars) kijken vooral naar de korte termijn.
Pasveer opstellen is toch ook een korte termijn oplossing?
Jep: en het uiteindelijke dilemma wordt: hoe principieel wil je zijn?
Als Liverpool & City of Bayern elkaar opruimen in een CL knock-out en één van hen is niet meer in topvorm (Ajax het hele jaar in de huidige vorm is missch een illusie, maar je kunt ook wat mazzel hebben en in het voorjaar opnieuw pieken) dan is er misschien een unieke kans om de CL ooit weer te winnen. In een tijdperk met deze financiële verschillen echt uniek. In 2019 had het ook écht gekund als je niet over Spurs was gestruikeld.

Gaan we voor het niet tekenen van een langer contract die Kat uit Kameroen dan negeren omdat hij een gierige kattenkop bleek?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Rooie » do okt 28, 2021 2:10 pm

Gaat Onana dat verschil dan maken? Hij is sowieso in januari en februari alweer afwezig vanwege de Afrika Cup. Als hij bij de selectie zit, dan maar lekker op de bank. Vrees wel dat hij de nodige fluitconcerten gaan incasseren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door LucaS » do okt 28, 2021 2:13 pm

Gvd
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie