Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo jan 05, 2022 6:30 pm

Ik heb er ook wel beeld bij maar ik wil het graag van hem horen. Lijkt me wel fatsoenlijk richting de club en haar supporters want dit waren natuurlijk zeer bijzondere omstandigheden. Het is zijn goed recht om het zo te doen maar dan moet 'ie wat mij betreft als het allemaal rond is ook even een grote jongen zijn en netjes uitleggen waarom hij ervoor heeft gekozen om het zo te doen.

We kopen er allemaal niets meer voor en moeten het verder vooral doen met de goede herinneringen. Maar dit is toch niet teveel gevraagd?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 05, 2022 7:36 pm

Yopii schreef:
Marillion schreef:
wo jan 05, 2022 9:01 am
Blijft bijzonder zuur dat het zo gelopen is.

Dat hij geen korte verlenging overeen wilde komen is ook echt wel heel teleurstellend. Zou graag nog eens zijn overwegingen horen.

Verder ga ik me wel vooral de goede momenten herinneren. Onana is een geweldige keeper waar we veel aan hebben gehad. Zowel wat betreft zijn spel als uitstraling.
Neem aan dat hij transfervrij meer kans dacht te maken op een goede club. Hij wilde al eerder weg, maar het lukte niet.

Zeker een broodvoetballer. Vergeet niet dat hij Barcelona ook heeft laten zitten. Gedrag uit het verleden...

Wat de Boertjes betreft, die mochten onder geen voorwaarde weg, hè? Dat was niet realistisch. Die enge Van Os verkocht een half elftal, maar zij moesten de rest van hun carrière bij Ajax blijven. Kwam het cliché van 'het volle verstand' weer boven. Van Os ging het dan opeens hebben over 'de heren' De Boer en zo. Dat was de opmaat van een proces waarin 'de heren' werden zwart gemaakt en neergezet als trouweloze geldwolven. Die mannen wilden na al die jaren iets anders. Heb ik hen nooit kwalijk genomen. Die twee hebben een Ajax-hart zoals weinig andere spelers van hun generatie.
Jij hebt het hen kennelijk nooit kwalijk genomen, maar Frank de Boer `zichzelf 9 jaar later wel, blijkens deze quote op fcupdate.nl: “Het dieptepunt van mijn loopbaan, daar ben ik nu heel eerlijk over, is dat we onze vriend Morten Olsen (de toenmalige trainer van Ajax, red.) door het slijk gehaald hebben. We gingen over lijken, omdat we dachten dat we niets anders meer konden doen om weg te komen bij Ajax. Vreselijk, achteraf, dat we het zo gedaan hebben. We zagen toen geen uitweg meer, maar wat hielp het nou? Niks. Als ik iets terug zou mogen draaien, is dat het."

Ajax was niet netjes, maar wat de gebroeders deden evenmin, ongeacht of je een hekel aan Van Os hebt of niet.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Andre Onana

Bericht door Ramona » wo jan 05, 2022 8:03 pm

Marillion schreef:
wo jan 05, 2022 6:30 pm
Ik heb er ook wel beeld bij maar ik wil het graag van hem horen. Lijkt me wel fatsoenlijk richting de club en haar supporters want dit waren natuurlijk zeer bijzondere omstandigheden. Het is zijn goed recht om het zo te doen maar dan moet 'ie wat mij betreft als het allemaal rond is ook even een grote jongen zijn en netjes uitleggen waarom hij ervoor heeft gekozen om het zo te doen.

We kopen er allemaal niets meer voor en moeten het verder vooral doen met de goede herinneringen. Maar dit is toch niet teveel gevraagd?
Net zoals het zijn goed recht was 'per abuis' medicatie van je vrouw in te nemen... dat blijft er bij mij niet ingaan. Helaas. Te simpel. Helemaal als prof! Ook niet dat hij, gezien goodwill AJAX, niets teruggedaan heeft. :sad.gif:

Blijft dat ik enorm van hem genoten heb. Onana is echt wel een klasse apart.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » wo jan 05, 2022 11:25 pm

Yopii schreef:
wo jan 05, 2022 5:40 pm
Wat de Boertjes betreft, die mochten onder geen voorwaarde weg, hè? Dat was niet realistisch. Die enge Van Os verkocht een half elftal, maar zij moesten de rest van hun carrière bij Ajax blijven. Kwam het cliché van 'het volle verstand' weer boven. Van Os ging het dan opeens hebben over 'de heren' De Boer en zo. Dat was de opmaat van een proces waarin 'de heren' werden zwart gemaakt en neergezet als trouweloze geldwolven. Die mannen wilden na al die jaren iets anders. Heb ik hen nooit kwalijk genomen. Die twee hebben een Ajax-hart zoals weinig andere spelers van hun generatie.
Bedenk wel dat de inkt onder hun gloednieuwe contract nog niet droog was, hè.
Ze tekenden op 31 oktober allebei een sterk verbeterd contract, waarmee ze de indruk gaven tot ver na hun 30e of zelfs hun hele loopbaan bij Ajax te gaan spelen, tegen 2 voor Nederlandse begrippen gigantische salarissen.

Vanaf 8 november gingen ze een breuk forceren, een kwestie die tot en met de winterstop veel onrust gaf.

Omdat er een lokroep kwam van Van Gaal (was het niet wel heel overdreven om behalve Cocu en Reiziger ook nog eens Bogarde en Zenden proberen te verleiden plus Kluivert plus twee maal De Boer, plus nog Ruud Hesp en later ook nog eens Jari Litmanen met een nogal Nederlands stempel...? Hoe groot moet de 'Hollandse' enclave worden die je binnenhaalt en hoe erg waardeert jouw werkgever en de achterban dat?) was direct een arbitragezaak aanspannen meteen onweerstaanbaar.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo jan 05, 2022 7:36 pm
Jij hebt het hen kennelijk nooit kwalijk genomen, maar Frank de Boer `zichzelf 9 jaar later wel, blijkens deze quote op fcupdate.nl: “Het dieptepunt van mijn loopbaan, daar ben ik nu heel eerlijk over, is dat we onze vriend Morten Olsen (de toenmalige trainer van Ajax, red.) door het slijk gehaald hebben. We gingen over lijken, omdat we dachten dat we niets anders meer konden doen om weg te komen bij Ajax. Vreselijk, achteraf, dat we het zo gedaan hebben. We zagen toen geen uitweg meer, maar wat hielp het nou? Niks. Als ik iets terug zou mogen draaien, is dat het."
Jep, dat is inderdaad wat er is gebeurd.
Yopii, jij vindt dat Frank de Boer hier niet een schuldige is geweest, maar hij vond zelf van wel.

Ze hebben aan de stoelpoten van Morten Olsen geforceerd gezaagd en daardoor zijn ontslag ingeleid.
Frank en zijn broer lieten journalisten waar ze een lijntje mee hadden bijvoorbeeld opschrijven dat de Ajax selectie ontevreden was over de trainingsstof van Morten Olsen. Niemand in de selectie vond dat die trainingen niet goed genoeg waren, ook De Boertjes niet. Beide Boertjes hadden er achteraf spijt van dat ze dat uit hun duim hebben gezogen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Andre Onana

Bericht door Yopii » ma jan 10, 2022 11:13 am

Het was net netjes van De Boertjes, dat is waar. Het siert Frank dat hij dat ook toegeeft. Zoveel zelfkritiek is uitzonderlijk in de voetbalwereld.

Hij zegt er ook bij dat ze geen uitweg meer zagen. En daar zat precies het probleem.
Frank en Ronald de Boer zijn Ajax nu echt zat
MONACO - Frank en Ronald de Boer hebben definitief besloten om gezamenlijk Ajax te verlaten. Het tweetal is bereid een arbitragezaak aan te spannen om het vertrek uit Amsterdam te bewerkstelligen. Ajax weigert iedere vorm van medewerking en wijst erop dat de gebroeders De Boer een contract tot 2004 hebben.

FRED BUDDENBERG10 juli 1998, 00:00
Ronald de Boer stelde zich gisteravond heel stellig op na de laatste training van Oranje op La Turbie, het oefencomplex van AS Monaco. Hij heeft Arsenal laten weten dat hij komend seizoen graag bij de Londense club wil voetballen en dat hij bereid is het spel met Ajax hard te spelen. “Ik heb mij de laatste vijf, zes maanden keurig opgesteld ten opzichte van Ajax”, zei De Boer. “Ik heb niets geroepen, ik heb alles netjes gedaan. Maar als het zo niet lukt, dan moet het maar op een andere manier.”

De Boer vindt het jammer dat hij op deze manier weggaat bij Ajax. Hij ziet echter geen andere weg. Komende maandag wordt beslist of hij en Frank via hun zaakwaarnemer Rob Jansen het conflict met Ajax aanhangig maken bij de arbitragecommissie van de KNVB. “We hebben nog een paar dagen, misschien wordt het voor die tijd wel opgelost”, hoopte De Boer. “Wij zijn al ruim twaalf jaar heel loyaal. Wij vinden het nu tijd voor een andere richting te kiezen. 28 Jaar is een mooie leeftijd voor een nieuw avontuur.”

Star

Frank en Ronald de Boer lieten tijdens het afgelopen seizoen weten allebei weg te willen bij Ajax. Na een onderhoud met Ajax kwam er een gentlemen-agreement op tafel: Frank zou in Amsterdam blijven en Ronald mocht gaan. Frank heeft zich nu solidair verklaard met zijn broer, omdat Ajax zich heel star opstelt in onderhandelingen met Ronald en clubs. “Ajax wil niet met clubs praten”, aldus Ronald de Boer. “Ze weigeren gewoonweg om elke geïnteresseerde club te woord te staan. Dan houdt het voor mij op.”

Door die halsstarrige houding van Ajax ziet Ronald de Boer geen toekomst meer in de Arena. Hij baalt ervan dat Ajax nog nooit een prijs voor hem heeft genoemd. “Ajax verwacht dat de clubs meteen het allerhoogste bod doen”, merkte hij op. Dat slaat volgens hem nergens op. Als iemand een auto gaat kopen, biedt de koper niet meteen zesduizend gulden als hij weet dat hij die auto misschien ook voor vierduizend gulden kan krijgen. In de verbintenis die De Boer met Ajax heeft, worden geen bedragen genoemd.

Ronald de Boer gaat er vanuit dat hij volgend seizoen in Londen herenigd wordt met Dennis Bergkamp en Marc Overmars. Bij Barcelona, dat een serieus bod heeft gedaan op Frank de Boer, spelen Ruud Hesp, Michael Reiziger, Winston Bogarde, Phillip Cocu en Boudewijn Zenden. En natuurlijk is daar ook Louis van Gaal, die na zijn vertrek bij Ajax zei dat hij geen spelers uit de Arena zou weghalen die nog een contract hadden. Maar ja, Van Gaal beweerde ook steeds stellig dat hij in Barcelona ging werken als hoofd opleidingen.

Vorige week kwam de belangstelling van Barcelona voor Frank de Boer naar buiten. Voorzitter Nuñez van de Catalaanse club schijnt inmiddels bereid te zijn tot het uiterste te gaan om de beste Nederlandse speler van het WK naar Spanje te halen. Er zou al een bod liggen van 26 miljoen gulden.

Na de duel met Brazilië werd aan Jaap Stam gevraagd hoeveel Frank de Boer wel niet waard was, als Manchester United voor hem al 35 miljoen gulden wilde hebben. Stam haalde de schouders op en zei 'vijftig miljoen.' De toekomst moet uitwijzen hoe ruw die schatting van Stam was. Ronald de Boer erkende gisteren dat de massale uittocht van toppers naar het buitenland ook een rol had gespeeld in zijn beslissing en die van Frank om het avontuur te zoeken. Het zit hem daarom ook niet lekker dat er in hun zaak zo'n hoge drempel wordt opgeworpen. “Wij zien iedereen heel makkelijk vertekken”, meende De Boer. “Het lijkt erop dat wij niet naar het buitenland mogen gaan omdat het Nederlandse voetbal zonder De Boertjes op zijn gat zou liggen. Dat is natuurlijk absolute onzin.”

Natuurlijk. Hoewel? Van de 21 internationals die gisteren in de vroege avond de afsluitende training van Oranje op La Turbie meemaakten, staan er volgend seizoen maar drie onder contract bij een Nederlandse club: Edwin van der Sar bij Ajax en Wim Jonk en Andre Ooijer bij PSV.
Volkskrant

Arie van Os had op dat moment die jongens moeten laten gaan. Ze wilden weg, hadden zo hun verdiensten voor Ajax. Dan moet je je verlies nemen.

Overigens heeft destijds Frank aangeboden bij Ajax te blijven, als Ronald zou mogen vertrekken. Dat aanbod wees Van Os af.

Ik vind het nog steeds jammer dat het zo gelopen is, want die jongens zijn echte Ajacieden. Ik neem het vooral Van Os kwalijk. Het zou nu nooit zo gaan, want Overmars begrijpt heel goed dat een speler op een gegeven moment iets anders wil.

LVG was ook niet netjes, hij beloofde geen spelers bij Ajax weg te halen en deed dat toch. Op dat moment was de verleiding natuurlijk heel groot voor De Boertjes: Barcelona, meer geld en dan nog trainen onder hun favoriete trainer en niet meer onder Morten Olsen, die weliswaar heel aardig en beschaafd is, maar niet tot de top behoorde gedurende zijn trainersloopbaan. Daarbij ging het bij Ajax bergafwaarts en hadden de meeste toonaangevende spelers het zinkende schip al verlaten. (Vandaar waarschijnlijk de halstarrige houding van Van Os: paal en perk stellen, de 'heren' 'met hun volle verstand', enz. enz. Kijken we er met de ogen van nu naar, dan gaat het nergens over om spelers met tien jaar Ajax1 in de benen tegen te houden als ze nog eens in het buitenland willen spelen. )

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » ma jan 10, 2022 4:33 pm

Onana heeft een erg zwakke wedstrijd gekeept voor Kameroen en zat er ook goed naast bij hun tegengoal. Hij mist duidelijk nog wel ritme.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » di mar 22, 2022 11:13 am

Onana was in Kameroen betrokken bij een behoorlijk ernstig auto ongeluk.

Gelukkig is hij met de schrik vrijgekomen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » zo apr 10, 2022 6:22 am

Contract ontbinden per direct.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Andre Onana

Bericht door GangstaRiB » zo apr 10, 2022 6:57 am

Wanneer is Pasveer terug

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door Jinne » zo apr 10, 2022 7:23 am

Steek is weer terug.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » zo apr 10, 2022 7:28 am

Al hangen we een jas op. Ik ben wel klaar met Onana.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » zo apr 10, 2022 7:49 am

Ik zei het al in de wedstrijd topic maar de grootste fout bij dat doelpunt was natuurlijk van Alvarez. Neemt niet weg dat Onana absoluut geen zekerheid je is op dit moment maar er wordt nu wel heel erg overdreven op ‘m ingehakt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door Liberty » zo apr 10, 2022 7:54 am

raymon schreef:
zo apr 10, 2022 7:49 am
Ik zei het al in de wedstrijd topic maar de grootste fout bij dat doelpunt was natuurlijk van Alvarez. Neemt niet weg dat Onana absoluut geen zekerheid je is op dit moment maar er wordt nu wel heel erg overdreven op ‘m ingehakt.
Het is natuurlijk niet alleen deze wedstrijd. Sinds zijn terugkeer blundert hij er rustig op los. Op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Onana heeft totaal geen toekomst bij Ajax, dus is er onder de omstandigheden ook geen reden om hem te laten staan.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » zo apr 10, 2022 9:24 am

Liberty schreef:
raymon schreef:
zo apr 10, 2022 7:49 am
Ik zei het al in de wedstrijd topic maar de grootste fout bij dat doelpunt was natuurlijk van Alvarez. Neemt niet weg dat Onana absoluut geen zekerheid je is op dit moment maar er wordt nu wel heel erg overdreven op ‘m ingehakt.
Het is natuurlijk niet alleen deze wedstrijd. Sinds zijn terugkeer blundert hij er rustig op los. Op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Onana heeft totaal geen toekomst bij Ajax, dus is er onder de omstandigheden ook geen reden om hem te laten staan.
Is er een betere en fitte vervanger voor hem momenteel?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door Liberty » zo apr 10, 2022 9:34 am

raymon schreef:
zo apr 10, 2022 9:24 am
Liberty schreef:
raymon schreef:
zo apr 10, 2022 7:49 am
Ik zei het al in de wedstrijd topic maar de grootste fout bij dat doelpunt was natuurlijk van Alvarez. Neemt niet weg dat Onana absoluut geen zekerheid je is op dit moment maar er wordt nu wel heel erg overdreven op ‘m ingehakt.
Het is natuurlijk niet alleen deze wedstrijd. Sinds zijn terugkeer blundert hij er rustig op los. Op een gegeven moment is het wel mooi geweest. Onana heeft totaal geen toekomst bij Ajax, dus is er onder de omstandigheden ook geen reden om hem te laten staan.
Is er een betere en fitte vervanger voor hem momenteel?
Geef Gorter een kans. Zou hij het echt slechter doen? En die heeft eventueel een toekomst bij Ajax.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » zo apr 10, 2022 9:50 am

Er is al onrust zat. Ten Hag zal zn handen vol hebben aan kikkers/kruiwagen. Die zal vasthouden aan de weinige vastigheden.

Dat gezegd hebbende: Onana ondermijnt het moreel. Hij doet wel cool en stoer, maar shits bricks.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 10, 2022 9:52 am

Gisteravond kreeg ik het idee dat hij loopt te saboteren, het hem geen reet meer kan schelen. Dit is een liability voor 100%. Zijn houding en gebrek aan voldoende focus kan ons twee prijzen kosten.

En wat ik nog het meest irritante vind; er wordt net gedaan of hij uitgefloten wordt. Maar er was nauwelijks negatief geluid van de tribunes sinds hij weer in de basis staat (en er publiek aanwezig mag zijn). Pas door zijn fouten wordt er gereageerd en dat is, laten we eerijk zijn, altijd al het geval bij Ajax. Dus waar hij net doet alsof hij uitgefloten wordt om zijn vertrek, lult hij ook nog uit zijn nek.

Momenteel heb ik liever Stekelenburg op goal. Die pakt heus geen onhoudbare ballen meer, maar wél enkele ballen die Onana liet gaan én je weet dat je met Stekel een keeper hebt die geen eigen agenda heeft.

Gorter vind ik te link, zeker in de fase van het seizoen. Die kan je potentieel veranderen in een Drommel.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo apr 10, 2022 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » zo apr 10, 2022 10:01 am

Punt is Cees: je stelt Steek op, onfit. Raakt geblesseerd. Wie heb je dan nodig... :blush.gif:

Trainer en selectie moeten Onana bij z’n kloten pakken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 10, 2022 10:03 am

Waarom zetten we een onfitte keeper op de bank? Op de bank zitten = kunnen spelen, zegt mijn naïeve brein. Het is niet zo dat hij 11 km moet lopen tijdens een wedstrijd (dan zou er verdedigend wel héél veel mis zijn).

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 10, 2022 10:07 am

Toen ik vanochtend de samenvatting nog eens terugkeek, (Alavrez deed trouwens bij de 0-1 ook heel vreemd) met daarna een interview met Ten Hag, kreeg ik wel het idee dat Onana aangesproken gaat worden. Jij steunde hem niet meteen op de vraag of het een blinder was, maar zei dat hij “er eens goed naar moest kijken”.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door Liberty » zo apr 10, 2022 10:12 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo apr 10, 2022 10:07 am
Toen ik vanochtend de samenvatting nog eens terugkeek, (Alavrez deed trouwens bij de 0-1 ook heel vreemd) met daarna een interview met Ten Hag, kreeg ik wel het idee dat Onana aangesproken gaat worden. Jij steunde hem niet meteen op de vraag of het een blinder was, maar zei dat hij “er eens goed naar moest kijken”.
Ten Hag heeft natuurlijk ook zijn nek uitgestoken door hem weer op te stellen en hem de afgelopen weken te steunen. Die zal zich ook wel genaaid voelen op het moment.
Gorter vind ik te link, zeker in de fase van het seizoen. Die kan je potentieel veranderen in een Drommel.
Ja, Gorter is een risico. En toen Pasveer weg viel was de keuze voor Onana helemaal zo gek nog niet. Maar twee maanden verder weet ik niet wat risicovoller is: doorgaan met Onana of Gorter een kans geven.

Met Gorter heb je in ieder geval een speler die er vol voor wil gaan, Onana vindt het allemaal wel prima.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » zo apr 10, 2022 10:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo apr 10, 2022 9:52 am
Gisteravond kreeg ik het idee dat hij loopt te saboteren, het hem geen reet meer kan schelen.
Die uitstraling heeft hij zeker.
Voor het eergevoel zou hij het moeten doen, want zijn overgang naar Inter is al rond, daar hangt zijn huidige spel niet vanaf.

De druk zal inderdaad van binnen moeten komen. En ik denk dat alleen Ten Hag hem wat dat betreft kan 'raken'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » zo apr 10, 2022 10:32 am

wimpey schreef:
zo apr 10, 2022 9:50 am
Er is al onrust zat. Ten Hag zal zn handen vol hebben aan kikkers/kruiwagen. Die zal vasthouden aan de weinige vastigheden.

Dat gezegd hebbende: Onana ondermijnt het moreel. Hij doet wel cool en stoer, maar shits bricks.
Ik ben benieuwd hoe de groep tegen hem aankijkt. Zien zij een collega die er lang tussenuit is geweest en daardoor moeite heeft om weer richting zijn oude niveau te komen? Of hebben ze de indruk dat hij er niet alles aan doet?

Als het dat eerste is kan je het als groep wel hebben in een situatie waarin anderen geblesseerd zijn. Neigt het in de richting van desinteresse te gaan dan zou Ten Hag wel moeten ingrijpen. Want dan heeft het een negatieve invloed op het prestatieklimaat binnen de groep.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Zuidema » zo apr 10, 2022 10:39 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo apr 10, 2022 9:52 am
Gisteravond kreeg ik het idee dat hij loopt te saboteren, het hem geen reet meer kan schelen. Dit is een liability voor 100%. Zijn houding en gebrek aan voldoende focus kan ons twee prijzen kosten.

En wat ik nog het meeat irritante vind; er wordt net gedaan of hij uitgefloten wordt. Maar er was nauwelijks negatief geluid van de tribunes sinds hij weer in de basis staat (en er publiek aanwezig mag zijn). Pas door zijn fouten wordt er gereageerd en dat is, laten we eerijk zijn, altijd al het geval bij Ajax. Dus waar hij net doet alsof hij uitgefloten wordt om zijn vertrek, lult hij ook nog uit zijn nek.
Hij blijft wat mij betreft Ajax verraden. :1evil.gif:

Was een geweldige keeper, maar is voor mij een enorme desillusie geworden. En nu helemaal. Vooral als persoon naar Ajax en naar allen die Ajax dierbaar zijn. Kan niet wachten totdat ie eindelijk is opgerot. 😡

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Andre Onana

Bericht door 999 » zo apr 10, 2022 11:53 am

Zuidema schreef:
zo apr 10, 2022 10:39 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo apr 10, 2022 9:52 am
Gisteravond kreeg ik het idee dat hij loopt te saboteren, het hem geen reet meer kan schelen. Dit is een liability voor 100%. Zijn houding en gebrek aan voldoende focus kan ons twee prijzen kosten.

En wat ik nog het meeat irritante vind; er wordt net gedaan of hij uitgefloten wordt. Maar er was nauwelijks negatief geluid van de tribunes sinds hij weer in de basis staat (en er publiek aanwezig mag zijn). Pas door zijn fouten wordt er gereageerd en dat is, laten we eerijk zijn, altijd al het geval bij Ajax. Dus waar hij net doet alsof hij uitgefloten wordt om zijn vertrek, lult hij ook nog uit zijn nek.
Hij blijft wat mij betreft Ajax verraden. :1evil.gif:

Was een geweldige keeper, maar is voor mij een enorme desillusie geworden. En nu helemaal. Vooral als persoon naar Ajax en naar allen die Ajax dierbaar zijn. Kan niet wachten totdat ie eindelijk is opgerot. 😡
Hier accepteren we zijn bloopers, maar in Italië niet ...

Plaats reactie