Joël Veltman

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Joël Veltman

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 10:18 am

Trab schreef:Twee van de drie kansen in de 1e helft ontstonden door Veltman. Op het middenveld een keer waar hij verkeerd stapte en die kans van Rodrigo op de paal. Toch vond ik hem verder goed spelen. Hard en fel in de duels en leidde ook de 0-1 van Zyiech in door na balverovering achterin meteen de diepte te zoeken. Hij moet alleen geen rare fratsen uithalen met geel op zak. Wat dat betreft is hij een beetje getransformeerd tot de Sergio Ramos van Ajax.
Ik zie nog steeds het meest in een opstelling met Alvarez als RCV naast Blind, met Martinez en Donny daarvoor. Beginnen met Donny op te stellen ipv Alvarez en dan mag Alvarez zich in het elftal knokken op RCV. Laat hem maar bewijzen dat hij beter is dan Veltman.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 10:22 am

'We' zijn wel erg kritisch op Veltman. Hoe vaak hield Ajax vorig seizoen de 0, met de onvervangbare De Ligt en FdJ?

Veltman had tegen Valencia (een tegenstander van hoog niveau) 2 of 3 mindere momentjes. Op AS een m.i. goed verhaal over hem: https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... tman-kiest

Ik denk idd dat de sturende rol van het duo Veltman - Blind cruciaal is.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Joël Veltman

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 10:24 am

Het zijn wel 2 hele slimme voetballers, dat is waar. Weten wat de bedoeling is bij Ajax, bovendien. Zijn sterke spel dit seizoen verbaast me enorm, maar toch denk ik dat hij gedurende het seizoen zal afhaken. Maar goed, dat gevoel had ik ook bij Schone. Zat ik ook naast.

Misschien is Veltman de Schone van dit seizoen. Altijd de pispaal, maar stiekem heel belangrijk. De tijd zal het leren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 10:34 am

wimpey schreef:'We' zijn wel erg kritisch op Veltman. Hoe vaak hield Ajax vorig seizoen de 0, met de onvervangbare De Ligt en FdJ?

Veltman had tegen Valencia (een tegenstander van hoog niveau) 2 of 3 mindere momentjes. Op AS een m.i. goed verhaal over hem: https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... tman-kiest

Ik denk idd dat de sturende rol van het duo Veltman - Blind cruciaal is.
:biggthumpup.gif:

De Ligt liet zich bij Napoli ook vrij makkelijk foppen hoor. En hoeven niet te doen alsof daar wereldspitsen rondlopen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Jöhnk » vr okt 04, 2019 10:39 am

Ik vind Veltman juist niet slim, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wordt hier nu de discussie gevoerd of Veltman misschien wel beter is dan De Ligt? Dat is een goeie grap. Veltman mag blij zijn als hij niveau-Ooijer haalt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door 999 » vr okt 04, 2019 10:41 am

Precies.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 10:52 am

Jöhnk schreef:Ik vind Veltman juist niet slim, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wordt hier nu de discussie gevoerd of Veltman misschien wel beter is dan De Ligt? Dat is een goeie grap. Veltman mag blij zijn als hij niveau-Ooijer haalt.
Blind speelt - noodgedwongen, omdat Ajax qua opvolging van De Ligt heeft gefaald - het liefst naast Veltman. Hetgeen tot dusver redelijk uitpakt. Wel met dank aan de improductiviteit van de aanvallers van Valencia en Lille.

Het is in deze situatie de beste oplossing. Ze kennen elkaar door en door, spreken dezelfde taal. Iedere vergelijking met De Ligt gaat natuurlijk mank.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 10:56 am

Jöhnk schreef:Ik vind Veltman juist niet slim, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wordt hier nu de discussie gevoerd of Veltman misschien wel beter is dan De Ligt? Dat is een goeie grap. Veltman mag blij zijn als hij niveau-Ooijer haalt.
Dat zeg ik niet. En dat is natuurlijk niet zo. Weet en snapt iedereen.

Veltman doet het alleen gewoon prima in combinatie met Blind. Dat hij 2 foutjes maakte klopt ook. Maar dat deed De Ligt ook.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Joël Veltman

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 11:07 am

Precies, Lionel. Daarom dus Donny naar 6, laat Alvarez die Veltman er maar uit spelen gedurende het seizoen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 11:21 am

Ben ik ook voor. En dan zien we wel of Alvarez de strijd wint.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 04, 2019 2:56 pm

Veltman speelt gewoon heel goed momenteel. In topwedstrijden staat hij er bijna altijd. Goed teruggekomen van zijn blessure vorig jaar al (ook in de CL wedstrijden stond hij er). Finale EL was hij 1 vd weinigen die goed speelde.

Momenteel gewoon de beste oplossing. Dat Alvarez het beter doet op die positie, moeten we nog maar zien. Is alleen maar een goed teken als hij Veltman eruit speelt. Momenteel is Veltman een zekerheidje. Betrouwbaar en belangrijk vanwege zijn felheid, verdedigend vermogen en ook redelijke opbouwer. Ondanks zijn lengte, is het een goede kopper.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Joël Veltman

Bericht door Trab » vr okt 04, 2019 4:05 pm

wimpey schreef:'We' zijn wel erg kritisch op Veltman. Hoe vaak hield Ajax vorig seizoen de 0, met de onvervangbare De Ligt en FdJ?

Veltman had tegen Valencia (een tegenstander van hoog niveau) 2 of 3 mindere momentjes. Op AS een m.i. goed verhaal over hem: https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... tman-kiest

Ik denk idd dat de sturende rol van het duo Veltman - Blind cruciaal is.
Helemaal mee eens.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Jöhnk » zo okt 06, 2019 12:25 pm

Veltman viel bij beide momenten van ADO in de eerste helft negatief op. Bij de kans van Kramer struikelt hij over zijn eigen benen en bij die andere kans verdedigt hij zwak uit.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Yopii » zo okt 06, 2019 12:30 pm

Blijkbaar kan hij goed sturen. Verdedigen lukt hem iets minder.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 07, 2020 8:09 pm

Donny over Veltman op Ajax.nl

"Ik wil nog wel 1 ding zeggen: mensen halen hem altijd naar voren als het niet goed gaat. Terwijl het écht een goede verdediger is; goed aan de bal, slim en verdedigend ook sterk. Die mensen die iedere keer kritiek op hem uiten, snappen niet helemaal hoe goed hij eigenlijk is. Iedereen binnen het team heeft hem heel hoog zitten."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door brigade zuid » di jan 07, 2020 8:30 pm

Wij van wc-eend bevelen wc-eend aan.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door wimpey » wo jan 08, 2020 8:35 am

brigade zuid schreef:
di jan 07, 2020 8:30 pm
Wij van wc-eend bevelen wc-eend aan.
Dat Veltman Ajax uit de CL kegelde, heeft Donny blijkbaar niet meegekregen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Marillion » wo jan 08, 2020 8:12 pm

Nu geef je 'm echt teveel eer maar het voelt kennelijk goed om regelmatig tegen Veltman aan te trappen.

Ik vind 't daarom wel mooi van Donny dat hij het voor 'm opneemt. Een teken dat de onderlinge sfeer goed is want hij hoeft dit natuurlijk niet te zeggen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Lionel » do jan 09, 2020 9:16 am

Marillion schreef:
wo jan 08, 2020 8:12 pm
Nu geef je 'm echt teveel eer maar het voelt kennelijk goed om regelmatig tegen Veltman aan te trappen.

Ik vind 't daarom wel mooi van Donny dat hij het voor 'm opneemt. Een teken dat de onderlinge sfeer goed is want hij hoeft dit natuurlijk niet te zeggen.
Was allemaal de schuld van Veltman.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door 999 » ma feb 10, 2020 2:25 pm

Domper voor Ajax en Joël Veltman
Door ONZE TELESPORTREDACTIE

Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in VOETBAL

Joël Veltman moet een operatie ondergaan aan zijn rechterknie. De verwachting is dat de 28-jarige verdediger twee maanden niet kan voetballen voor Ajax.
Had toch een verdediger aangetrokken in de winterstop ..

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Historicus » ma feb 10, 2020 2:26 pm

Dat is wel een mentale dreun voor Veltman. Hij is net terug van een zware blessure. EK voor de deur, wil een buitenlandse transfer maken ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Toppie » ma feb 10, 2020 2:53 pm

Maart April moet net kunnen NL elftal

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Historicus » ma feb 10, 2020 3:01 pm

Toppie schreef:
ma feb 10, 2020 2:53 pm
Maart April moet net kunnen NL elftal
Dan moet ie zich ook eerst nog weer bij Ajax terug weten te knokken in de basis. Als rechtsback wordt het hem niet. En wat als het duo Schuurs/Blind dan net lekker ingespeeld is...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Jöhnk » ma feb 10, 2020 3:15 pm

Dit is de kans voor Schuurs om het te laten zien.

Die transfer zit er vast nog wel in voor Veltman.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Gezond verstand » di feb 11, 2020 3:36 am

Schuurs en Alvarez kunnen profijt trekken uit deze situatie. Voor Veltman is dit natuurlijk zwaar balen. En ik denk dat Ajax er momenteel ook nog wel op achteruit gaat, al denk ik dat zowel Schuurs als Alvarez meer potentie hebben. Maar op dit moment zijn ze nog niet zo ver als Veltman.

Toch is deze blessure niet zo cruciaal voor Ajax als de blessures van Promes, Blind en Ziyech. Dit valt op te vangen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie