De contractspelers

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De contractspelers

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 7:22 pm

Gelukkig is Mounir weg, anders hadden we op 60 gestaan...

...Speciaal voor Le T. en anderen die het altijd maar voor El Hamdaoui bleven opnemen kan ik het niet laten om deze video nog even te posten:
http://www.youtube.com/watch?v=o514u3v6 ... re=related

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De contractspelers

Bericht door sander » vr aug 03, 2012 12:32 pm

Dijks nog geen eigen topic?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De contractspelers

Bericht door D_skilled » vr aug 03, 2012 12:36 pm

Liever niet, want anders heeft Wimpey een nieuw paaltje gevonden om op te pissen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De contractspelers

Bericht door Scherrer » za sep 01, 2012 3:58 pm

Hier maar even dan. De transferperiode zit er op, we kunnen nu dus zien met welke selectie we het seizoen ingaan. Als je kijkt naar alle posities (en meerdere posities per speler toestaat) kom ik tot het volgende:

Code: Selecteer alles

                                           Vermeer
                                           Cillessen
                                        Van der Hart


  Van Rhijn             Alderweireld                Moisander                  Boilesen
   Ligeon                 Van Rhijn                    Denswil                 Blind
   Poulsen               Veltman                       Blind                   Dijks
                                                                              Koppers

                                             Poulsen
                                               Enoh
                                              Schöne
                                             Boccara
                                            Bonevacia

               De Jong                                                 Eriksen
                Serero                                                  Schöne
              Klaassen                                                 Klaassen
              Andersen                                                 Andersen
  

     Sana                                 Sigthorsson                                Boerrigter
   Sulejmani                               De Jong                                    Sana
    Lukoki                                   Babel                                    Babel
                                              Hoesen                                Fischer
                                                                                    Ebecilio
Dit is inclusief alles, ook kansloze gevallen als Bonevacia en Ebecilio die nooit bij de selectie zullen zitten en ook met jonge talenten die waarschijnlijk alleen bij Jong Ajax gaan spelen (Hoesen, Andersen, Fischer, Klaassen)

Als je het zo bekijkt zit het in de breedte best aardig in elkaar. Alleen centraal in de verdediging en bij de aanvallende middenvelders zit er weinig van kwaliteit achter de basisspelers. Dat is wel zorgelijk.
***

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De contractspelers

Bericht door wimpey » vr jun 14, 2013 11:16 am

Xandro Schenk definitief naar Go Ahead tet tet

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/ ... Ajax.dhtml

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De contractspelers

Bericht door Duke » vr jun 14, 2013 11:33 am

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 07, 2013 11:41 am

Hoe zit het met onze nieuwe rechterspits: Moses uit Nigeria! Hij deed, voordat ik met vakantie ging, mee tegen De Graafschap, maar kwam zijn naam niet tegen bij Jong Ajax (en Ajax 1) Is hij bestemd voor de A1? Hij heeft nog geen eigen topic.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De contractspelers

Bericht door InnerHarbour » wo aug 07, 2013 11:42 am

Een week geleden in het vliegtuig terug. Geen contract gekregen.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 07, 2013 11:46 am

InnerHarbour schreef:Een week geleden in het vliegtuig terug. Geen contract gekregen.
Bedankt, heb ik in mijn vakantie gemist.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De contractspelers

Bericht door Duke » wo aug 07, 2013 12:42 pm

In de jeugdzone staat een topic over hem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De contractspelers

Bericht door sander » ma sep 23, 2013 8:24 pm

Tijd om deze winter of zomer door te selecteren. Poulsen, Enoh, Schone, Serero, Lukoki, Vermeer, Sana en Sig zullen wel vertrekken. En de gehuurde Bojan waarschijnlijk ook.

Fischer is uit vorm, maar komt er wel en Duarte en vd Hoorn zullen ook wel aanblijven. Van Hoesen en van Rhijn weet ik niet of ze het wel hebben. Moisander moet ook ff aanpoten. Uit Jong Ajax zie ik op Lobotka, Meleg en Bazoer na nog geen spelers die volgend jaar minuten gaan maken. Andersen zal dit jaar wel meer minuten maken. Daar zal ook wel aardig door geselecteerd worden.

Gaat hopelijk een bezem doorheen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De contractspelers

Bericht door wimpey » do jul 10, 2014 7:18 pm

Sporkslede gaat volgens AS een jaar naar Willem II op huurbasis.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » do jul 10, 2014 8:02 pm

wimpey schreef:Sporkslede gaat volgens AS een jaar naar Willem II op huurbasis.
Lijkt me een mooie club voor hem, op zijn niveau.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 7:50 am

De contracten van Vermeer, Denswil, Moisander en Schöne lopen, volgens mij, in 2015 af. Wat Vermeer en Denswil betreft, die staan, normaal gesproken, niet in de basis, maar Moisander en Schöne wel.

In de JC-revolutie is duidelijk gemaakt (zie Sulejmani) dat spelers met nog een contract voor één jaar of moeten bijtekenen of niet in Ajax 1 worden opgesteld.

Stel dat de vier spelers niet worden verkocht, hoe belangrijk is het niet opstellen van in ieder geval Moisander en Schöne. Ik kan me niet voorstellen dat ze wel worden opgesteld, dat is het verloochenen van de principes van de JC-revolutie.

Tot wanneer loopt het contract van Bazoer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De contractspelers

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 06, 2014 8:11 am

Mbt Denswil: daar heeft Ajax nog een eenzijdige optie voor nog 1 jaar.

Bazoer tm 2016.

Tav Schöne heeft FdB al aangegeven dat ze hem gewoon opstellen en dan volgend jaar eventueel transfervrij laten gaan. Moisander zal nog wel weggaan verwacht ik en anders zal hij wel 1 jaartje verlengen (Siem constructie).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 8:46 am

Ajaciedjuh schreef:Mbt Denswil: daar heeft Ajax nog een eenzijdige optie voor nog 1 jaar.

Bazoer tm 2016.

Tav Schöne heeft FdB al aangegeven dat ze hem gewoon opstellen en dan volgend jaar eventueel transfervrij laten gaan. Moisander zal nog wel weggaan verwacht ik en anders zal hij wel 1 jaartje verlengen (Siem constructie).
Bazoer heeft dus nog de tijd, eigenlijk net als Denswill.

Op basis van wat verwacht je contractverlenging voor Moisander, ik kan me niet herinneren dat gelezen te hebben. Schöne krijgt een voorkeursbehandeling, lees ik uit je bericht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De contractspelers

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 06, 2014 9:24 am

Mbt Schöne: hebben ze ook oa met Blind en Boerrigter gedaan.

Mbt Moisander: gebaseerd op gevoel: ik schat in, dat Moisander hetzelfde instaat als Siem. Openstaan voor een mooie transfer. Indien die gelegenheid er niet komt, 1 jaar verlengen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 9:50 am

Schöne is gratis gekomen en mag gratis weg.

Logica: als Ajax investeert in een speler, wil het iets terugzien.

Schöne was al een oudere speler, hij heeft zijn opleiding elders genoten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 10:05 am

Schöne was al een oudere speler, hij heeft zijn opleiding elders genoten.
Hij tekende bij Ajax toen hij 25 was, leeftijd is relatief, weet ik, maar op je 25ste al als een oudere speler gezien worden? Hoe werd er tegen Poulsen aangekeken?

Zijn beste jaren komen eraan, maar hij mag weg? In dat geval vindt het TH hem niet goed genoeg voor de periode na 2016 (Europa!)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 11:09 am

Dat is jouw conclusie, Demo.

Wellicht heeft Schöne destijds afgezien van (veel) tekengeld om bij Ajax te kunnen spelen. Jij weet niet hoe het zit.
Sowieso ben ik blij dat Ajax nu op een normale manier met spelers omgaat en ze niet meer alleen ziet als melkkoe. Hopelijk blijven wij verschoond van pijnlijke toestanden als die bij PSV (Labyad, Toivonen,Bakkali nu weer). Een club die spelers serieus neemt krijgt daarvoor iets terug, daar ben ik van overtuigd. Misschien krijgt Ajax dan minder geld binnen (hoewel?), maar in ruil daarvoor willen spelers graag bij Ajax spelen en denken ze met plezier aan hun tijd in Amsterdam terug als ze er niet meer spelen.

Wat 2016 betreft, dat is veel te ver weg om concreet over te kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Marillion » wo aug 06, 2014 11:26 am

Zoals het er nu voor staat zou ik Schöne gewoon een verlenging aanbieden. Hij is een waardevolle speler in de huidige selectie. Zorgt voor een aantal assists en doelpunten, kan op meerdere plaatsen spelen, geen lastige jongen en kan nog jaren mee.

Ik zie de ontwikkelingen niet ineens zo snel gaan dat hij volgend jaar overbodig zou zijn. Voorlopig breken al die talenten immers zo vlot nog niet door.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 11:53 am

Yopi schreef:Dat is jouw conclusie, Demo.

Wellicht heeft Schöne destijds afgezien van (veel) tekengeld om bij Ajax te kunnen spelen. Jij weet niet hoe het zit.
Sowieso ben ik blij dat Ajax nu op een normale manier met spelers omgaat en ze niet meer alleen ziet als melkkoe. Hopelijk blijven wij verschoond van pijnlijke toestanden als die bij PSV (Labyad, Toivonen,Bakkali nu weer). Een club die spelers serieus neemt krijgt daarvoor iets terug, daar ben ik van overtuigd. Misschien krijgt Ajax dan minder geld binnen (hoewel?), maar in ruil daarvoor willen spelers graag bij Ajax spelen en denken ze met plezier aan hun tijd in Amsterdam terug als ze er niet meer spelen.

Wat 2016 betreft, dat is veel te ver weg om concreet over te kunnen zijn.
Om met dat laatste te beginnen: 2016 wordt in "Het Rapport" genoemd, verschenen in maart 2011, Europese successen na vijf tot zeven jaar, is een kwestie van optellen. Dan is het 2016, niet door mij verzonnen (want ik vind zo'n opmerking eigenlijk te lachwekkend voor woorden, ook al heb ik er al hele epistels aan gewijd, ik moet toch wat :ajaxsmiley.gif: )

Ik weet inderdaad niet wat er is afgesproken, maar jij wel? Je laat toch een speler "die je gehaald hebt, omdat hij zo goed is, niet omdat hij gratis is, want er zijn hele elftallen gratis". Zo'n speler wil je behouden, want met zijn opvolger weet je het niet, ook niet als hij uit de eigen jeugd komt. De doorstroming van de jeugd wordt wel tegengehouden door iemand als Schöne te behouden, maar dan moet je ook geen 20 spelers halen.
Een club die spelers serieus neemt krijgt daarvoor iets terug, daar ben ik van overtuigd. Misschien krijgt Ajax dan minder geld binnen (hoewel?)
Het is 2014, voetballer zijn is een beroep en Ajax krijgt geen ± 20 miljoen meer voor een speler, terwijl die wel worden uitgegeven voor een 18-jarige Engelsman, een Fransman die in Portugal voetbalt, iemand die van Anzhi naar Chelsea gaat, juist de laatste jaren worden er megabedragen betaald voor voetballers, alleen niet voor spelers uit Nederland/van Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 12:28 pm

In 2016 is de generatie Nouri/Donny/Cerny aan de beurt, maar wie we dan (verder?) voor welke positie nodig hebben is nu nog niet helemaal duidelijk. :hypocrite.gif:

Misschien zijn ze in het buitenland niet helemaal gek. Veel dure spelers uit Nederland zijn elders mislukt: Alves, De Jong, Dost, Huntelaar (bij Real), Chadli, Ruiz, enz. Zij waren hun geld niet waard terwijl ze in Nederland uitblonken.
In Nederland lopen nu veel brave clubspelers, het type van De Vrij of Blind, maar de echt grote talenten moet je met een lantaarntje zoeken. In de euforie van de Robben-show op het WK zongen er veel namen rond van Nederlandse internationals: die ging daar heen, die ging daar heen, enz. Maar de scouts van die clubs zullen ook hun huiswerk doen. Uiteindelijk gaan die internationals niet naar de echte top, en dus wordt er ook niet echt top voor ze betaald.

Verder wordt er binnen bepaalde circuits geld rondgepompt, dat is wel duidelijk. Bij die toptransfers zijn altijd dezelfde clubs betrokken: die twee uit Madrid, Chelsea, PSG, Monaco, Russische clubs, enz. Ajax maakt geen deel uit van zo'n circuit, maar zelfs al was dat wel zo, dan zat Ajax aan de onderkant.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 1:06 pm

Yopi schreef:In 2016 is de generatie Nouri/Donny/Cerny aan de beurt, maar wie we dan (verder?) voor welke positie nodig hebben is nu nog niet helemaal duidelijk. :hypocrite.gif:

Misschien zijn ze in het buitenland niet helemaal gek. Veel dure spelers uit Nederland zijn elders mislukt: Alves, De Jong, Dost, Huntelaar (bij Real), Chadli, Ruiz, enz. Zij waren hun geld niet waard terwijl ze in Nederland uitblonken.
In Nederland lopen nu veel brave clubspelers, het type van De Vrij of Blind, maar de echt grote talenten moet je met een lantaarntje zoeken. In de euforie van de Robben-show op het WK zongen er veel namen rond van Nederlandse internationals: die ging daar heen, die ging daar heen, enz. Maar de scouts van die clubs zullen ook hun huiswerk doen. Uiteindelijk gaan die internationals niet naar de echte top, en dus wordt er ook niet echt top voor ze betaald.

Verder wordt er binnen bepaalde circuits geld rondgepompt, dat is wel duidelijk. Bij die toptransfers zijn altijd dezelfde clubs betrokken: die twee uit Madrid, Chelsea, PSG, Monaco, Russische clubs, enz. Ajax maakt geen deel uit van zo'n circuit, maar zelfs al was dat wel zo, dan zat Ajax aan de onderkant.
Van generatie Nouri, Cerny, van der Beek heb ik Gino Dekker niet afgeschreven, al zullen er van die vier misschien maar twee de top halen. Welke twee? Ik weet dat niet, heb geen glazen bol. Ik vind 2016 erg vroeg voor die generatie, die spelers zijn dan achttien, veel te jong om een team op CL-niveau.

De aanvulling? De laatste jaren zijn nogal wat spelers gehaald, ook in die leeftijdscategorie, Bay uit Denemarken, Karlsson uit IJsland, Leyder uit België, terwijl ook Walian (ex-AZ) tot die groep behoort. In de leeftijdscategorie erboven Van der Bruggen, Mirani, Vissers, El Ghazi, het talent van het jaar El Mahdioui en de twee Jamaicanen (of zijn beiden nog maar 16/17 jaar?) Ze zullen het (natuurlijk) niet allemaal redden, maar als je zo'n tien spelers haalt, waarvan zes uit het buitenland, dan mag je daar toch spelers voor Ajax 1 in zien, ook al zijn het maar drie van de zes buitenlandse talenten, aangevuld met twee van jouw rijtje en de talenten die iets ouder zijn, moet het in de filosofie van het TH toch mogelijk zijn de Europese top te bestormen, ook vanaf 2016.
In Nederland lopen nu veel brave clubspelers, het type van De Vrij of Blind, maar de echt grote talenten moet je met een lantaarntje zoeken.
Talenten moeten de kans krijgen zich te ontwikkelen. Vind jij dat de jonge spelers in Ajax 1 de kans krijgen zich individueel te ontwikkelen? Vind jij niet dat Ajax juist selecteert op dat brave? (De actie van Zivkovic zou toegejuicht kunnen worden, net als Nouri een keer niet deed wat Trustfull brulde, B1, Excelsior uit)

Ajax levert geen spelers meer aan de top, i.t.t. Sneijder, Huntelaar. Verwacht jij daar op korte termijn verandering in?

Om te voorkomen dat mijn vragen worden beantwoord met tegenvragen:
Ik denk niet dat Ajax met de jeugd de Europese top zal bestormen, niet in 2016, maar ook niet in 2018 en Ja, ik ben wel Ajacied en hoop wel dat Ajax jaar in, jaar uit zowel kampioen wordt als de CL wint, dat verveelt alleen bij andere teams die winnen.

Ik vind wel dat Ajax vooral nette, standaardvoetballers heeft, die precies doen wat verlangd wordt, die zich niet individueel ontwikkelen.

Ik verwacht niet dat Ajax komende jaren spelers zal verkopen voor tientallen miljoen (per speler), ik vond onze verdedigers op het WK soms "stuntelen, de andere spelers speelden niet meer in Nederland, op een paar invallers na. Het lijkt er soms op dat Castrol bepaalt hoe goed een voetballer is, geen risico nemen, scoor jet beter op de Castrol-lijst, dan maar de bal terug.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 1:37 pm

Demosthenes schreef:Van generatie Nouri, Cerny, van der Beek heb ik Gino Dekker niet afgeschreven, al zullen er van die vier misschien maar twee de top halen. Welke twee? Ik weet dat niet, heb geen glazen bol. Ik vind 2016 erg vroeg voor die generatie, die spelers zijn dan achttien, veel te jong om een team op CL-niveau.
Waarom? Wat goed is komt snel. Donny is goed op weg, hij kan over twee jaar in Ajax 1 spelen, schat ik. Cerny en Nouri zijn fysiek minder ver, maar kunnen fantastisch voetballen, dus ook voor hen is er hoop.
De aanvulling? De laatste jaren zijn nogal wat spelers gehaald, ook in die leeftijdscategorie, Bay uit Denemarken, Karlsson uit IJsland, Leyder uit België, terwijl ook Walian (ex-AZ) tot die groep behoort. In de leeftijdscategorie erboven Van der Bruggen, Mirani, Vissers, El Ghazi, het talent van het jaar El Mahdioui en de twee Jamaicanen (of zijn beiden nog maar 16/17 jaar?) Ze zullen het (natuurlijk) niet allemaal redden, maar als je zo'n tien spelers haalt, waarvan zes uit het buitenland, dan mag je daar toch spelers voor Ajax 1 in zien, ook al zijn het maar drie van de zes buitenlandse talenten, aangevuld met twee van jouw rijtje en de talenten die iets ouder zijn, moet het in de filosofie van het TH toch mogelijk zijn de Europese top te bestormen, ook vanaf 2016.
Klopt, ze zullen het niet allemaal redden. Jij volgt het jeugdvoetbal lang genoeg om te weten dat de een plotseling een (voetbaltechnische) groeistuip kan krijgen, terwijl de ander, die hoger werd ingeschat, terugvalt en het toch niet redt.
Vind jij dat de jonge spelers in Ajax 1 de kans krijgen zich individueel te ontwikkelen? Vind jij niet dat Ajax juist selecteert op dat brave? (De actie van Zivkovic zou toegejuicht kunnen worden, net als Nouri een keer niet deed wat Trustfull brulde, B1, Excelsior uit)
Minder in elk geval. Zivkovic is een mannetje, Cerny ook. Muric, Bailey, het zijn jongens met specifieke kwaliteiten, met lef en een actie.
Ajax levert geen spelers meer aan de top, i.t.t. Sneijder, Huntelaar. Verwacht jij daar op korte termijn verandering in?
Dat heeft ook met de opstelling van de speler en zijn zaakwaarnemer te maken. Kluivert vertrok gratis, maar had een vermogen kunnen opleveren. Ricardo Kishna zit bij Raiola. Dus is het zeer de vraag of Ajax ooit veel voor hem zal kunnen vangen.
Overigens zegt het me niet zoveel. In de eerste plaats: Ajax is een voetbalclub en geen financiële instelling. In de tweede plaats: het is wat de gek ervoor geeft. Stel dat er nu een club komt die twintig miljoen voor Blind betaalt, heeft Blind daardoor minder gebreken?

Ik denk niet dat Ajax met de jeugd de Europese top zal bestormen, niet in 2016, maar ook niet in 2018 en Ja, ik ben wel Ajacied en hoop wel dat Ajax jaar in, jaar uit zowel kampioen wordt als de CL wint, dat verveelt alleen bij andere teams die winnen.
Was me al opgevallen dat je dat niet verwacht, ja. :smallgrin.gif:
Ik vind wel dat Ajax vooral nette, standaardvoetballers heeft, die precies doen wat verlangd wordt, die zich niet individueel ontwikkelen.
Ik vind ook dat Ajax vooral nette standaardvoetballers heeft, maar waarom zouden ze zich niet individueel (kunnen) ontwikkelen? Veel spelers zijn nog erg jong, er zit nog wel rek in. Al is het maar doordat ze ervaring opdoen. Ik hoop dat Ricardo van Rhijn zijn duels gaat winnen, dat Davy het hele seizoen fit blijft, dat Serero meer gaat scoren, dat Kishna zijn acties leert timen.
Een paar jaar terug leverden we hier kritiek op Eriksen. Die kritiek was terecht. Hij was te flets, verstopte zich, ging nooit eens voorop in de strijd. Dat was toen. Inmiddels zal niemand dat meer over hem zeggen. We moeten ook niet té ongeduldig zijn. Dan maken we onze talenten kapot.

Plaats reactie