De contractspelers

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » vr feb 10, 2012 4:38 pm

Ik hoop dat Ricardo van Rhijn een wijs besluit neemt voor zijn carrière: Ajax verlaten. Hij moet spelen, moet zich niet weer in de maling laten nemen door iemand van het Technisch Hart.
Van Rijn: 'Beetje een spagaat'
Door sv, 10 februari 2012 15:52, 715 keer bekeken, Bron: Ajax.nl |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Ricardo van Rhijn zit een beetje in een spagaat doordat hij tussen het eerste en Jong Ajax bungelt. Dat zegt hij op Ajax.nl.

'Ik voel me wel een beetje in een spagaat zitten. Door de terugkeer van Toby zal ik waarschijnlijk weer ritme in het tweede moet opdoen. Dat is moeilijk, maar hoort nu eenmaal bij deze tijd van mijn carrière. Ik hoop wel zo snel mogelijk volledig aan te kunnen sluiten. Voor mij is het nu belangrijk om fit te blijven en daarvoor moet ik ook wedstrijden spelen. Als het dan in het tweede is, is het gewoon zo. Daar heb ik dan zeker geen problemen mee. Ik ben de afgelopen jaren nog niet zo fit geweest als nu; Ik voel me hartstikke sterk', aldus Van Rhijn op Ajax.nl.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De contractspelers

Bericht door Michael_B » vr feb 10, 2012 4:54 pm

Onzin. Volgend jaar is hij eerste vervanger van Alderweireld, mogelijk vervanger van Vertonghen en/of Wiel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De contractspelers

Bericht door InnerHarbour » vr feb 10, 2012 4:58 pm

Ricardo van Rhijn, 183 cm, veels te klein voor een centrale verdediger.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » vr feb 10, 2012 6:55 pm

De Dominee schreef:Onzin. Volgend jaar is hij eerste vervanger van Alderweireld, mogelijk vervanger van Vertonghen en/of Wiel.
Hij moet niet in 'volgend jaar' trappen, afgelopen jaar kreeg hij een contract van één jaar, maar een kans? Nee, toen Alderweireld EN Ooijer geblesseerd waren, mocht hij opdraven.

Voor zijn eigen ontwikkeling is een ploeg in de eredivisie beter, voor Ajax heeft hij, helaas, weinig betekenis: de slechte jeugdopleiding doorlopen en komend jaar wordt het eerst blik met "Puyols" geopend, komt hij niet meer aan de bak.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De contractspelers

Bericht door Michael_B » vr feb 10, 2012 7:56 pm

Demosthenes schreef:
De Dominee schreef:Onzin. Volgend jaar is hij eerste vervanger van Alderweireld, mogelijk vervanger van Vertonghen en/of Wiel.
Hij moet niet in 'volgend jaar' trappen, afgelopen jaar kreeg hij een contract van één jaar, maar een kans? Nee, toen Alderweireld EN Ooijer geblesseerd waren, mocht hij opdraven.

Voor zijn eigen ontwikkeling is een ploeg in de eredivisie beter, voor Ajax heeft hij, helaas, weinig betekenis: de slechte jeugdopleiding doorlopen en komend jaar wordt het eerst blik met "Puyols" geopend, komt hij niet meer aan de bak.
Wat kraam je toch een hoop onzin uit de laatste tijd. Jammer. De spelers dir hun hele opleiding mrt de idioterie van LvG te maken hebben gehad kunnen Cruijff niet aangerekend worden ook hij kan van stront geen goud maken.

Spelertjes die vanaf nu instromen, die zijn straks Ajax waardig. Geen Ebecilio, Ozbiliz etc. Alhoewel ik weet dat jij hen geweldig moet vinden, immers producten van onze extreem goede jeugdopleiding, vormgegeven door fantastische AD LvG.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » vr feb 10, 2012 8:41 pm

Wat kraam je toch een hoop onzin uit de laatste tijd. Jammer. De spelers dir hun hele opleiding mrt de idioterie van LvG te maken hebben gehad kunnen Cruijff niet aangerekend worden ook hij kan van stront geen goud maken.
Je zult wel veel steun vinden voor je "onderbouwde" mening, ook al is Van Gaal al de vorige eeuw vertrokken. Je zegt zelf dat JC van stront geen goud kan maken (Hoewel, heeft hij dat al een keer geprobeerd? Hij is tot veel in staat, onfeilbaar) Leest Van Rhijn dat hij met stront wordt vergeleken, waarom moet hij dan blijven? Hij weet hoe er over hem wordt gedacht door de JC-groep.

De vrijheid van meningsuiting is gewaarborgd, de gevolgen ervan moet de schrijver zelf maar dragen?
Spelertjes die vanaf nu instromen, die zijn straks Ajax waardig. Geen Ebecilio, Ozbiliz etc. Alhoewel ik weet dat jij hen geweldig moet vinden, immers producten van onze extreem goede jeugdopleiding, vormgegeven door fantastische AD LvG.
Vanaf nu instromen? Je bedoelt de F1?

Spelers die ik geweldig vind? Je mag je mening hebben, maar als je niet verder komt dan de onderbuik en nooit een verslag hebt gelezen, niet gehinderd wordt door enige kennis, krijg je binnen Ajax voorlopig het gelijk en krijgen is iets anders dan hebben.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De contractspelers

Bericht door Michael_B » vr feb 10, 2012 8:54 pm

Ik bedoel de jongste jeugd ja. Er wordt een nieuwe structuur gelegd, die je pas kutn beoordelen als de eerste producten afgeleverd worden. lijkt me vrij logisch, evenals het logisch is om LvG verantwoordelijk te houden voor de wijzigingen die hij doorvoerde in de structuur van de opleiding, zo'n 15 jaar terug. Sindsdien is het elk jaar minder geworden. Dat kun je als jeugdvolger toch niet ontkennen?!

Overigens las ik je postst en verslagen altijd met veel plezier. Je bent alleen heel erg zuur geworden, nogal eenzijdig.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De contractspelers

Bericht door jabu » vr feb 10, 2012 9:09 pm

De Dominee schreef:Wat kraam je toch een hoop onzin uit de laatste tijd. Jammer. De spelers dir hun hele opleiding mrt de idioterie van LvG te maken hebben gehad kunnen Cruijff niet aangerekend worden ook hij kan van stront geen goud maken.
En dan heb jij het over idioterie...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De contractspelers

Bericht door Michael_B » vr feb 10, 2012 9:25 pm

Dat klopt. Wat is er onjuist aan hetgeen je quote?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » vr feb 10, 2012 11:08 pm

De Dominee schreef:Ik bedoel de jongste jeugd ja. Er wordt een nieuwe structuur gelegd, die je pas kutn beoordelen als de eerste producten afgeleverd worden. lijkt me vrij logisch, evenals het logisch is om LvG verantwoordelijk te houden voor de wijzigingen die hij doorvoerde in de structuur van de opleiding, zo'n 15 jaar terug. Sindsdien is het elk jaar minder geworden. Dat kun je als jeugdvolger toch niet ontkennen?!

Overigens las ik je postst en verslagen altijd met veel plezier. Je bent alleen heel erg zuur geworden, nogal eenzijdig.
Leuk om te lezen dat je ze las, ik schrijf ze niet meer, omdat er niet werd gelezen! (Wat op zich geen probleem is, maar ik schrijf ze niet voor mezelf!)

Ik zie die nieuwe structuur niet, de "georganiseerde chaos" (Niet mijn woorden, maar zo werd het genoemd door een JC-volger) Ik ben niet zuur geworden, ik ben iemand die niet gelooft in onfeilbaarheid, die wel gelooft in modernisering (ondanks mijn leeftijd) die nooit achter een messias is aangelopen en dat ook nooit zal doen, die altijd wijzer wil worden en dus moeite heeft met iemand die weigert iets te lezen, die bij een mislukking de schuld altijd eerst bij zichzelf zoekt en nooit naar die ander zal wijzen

Ik kan me van het grote Ajax onder Van Gaal (begin jaren 90) wat trainingen herinneren: puur op het individu! Bergkamp schreef dat hij bij Ajax nooit een individuele training had meegemaakt! Wie was zijn trainer? Citaat? Ergens in deze 600 pagina's o.a. door mij een keer aangehaald. Het gaat om het ego van JC, iemand die nooit is tegengesproken, die het Ajax onder Van Gaal afkraakte, maar waarom? Je bent toch Ajacied!

Ik kan wel aan JC-aanhangers vragen of zij JC ooit op een fout hebben kunnen betrappen, het antwoord is: "Nee, JC heeft nooit een fout gemaakt", zo interpreteer ik het niet ingaan op die vraag, ook niet als die aan één, met naam genoemde, poster is gesteld.

Waarom mag er op iedere trainer van Ajax kritiek geleverd worden, maar krijg je allerlei verwensingen naar je hoofd als je dat doet bij Jonk, Bergkamp en JC? Krijgen zij de kans niet? Jonk werkt al er al sinds 2007 (Moest dus eigenlijk weg toen JC alle trainers van De Toekomst wilde wegsturen, de ruzie met Van Basten) Ik kan me wel een trainer herinneren die werd afgemaakt voordat hij een stap in de Arena had gezet.

Waar is het relativeringsvermogen van een Ajacied als het om JC gaat? Waar is de humor van Jonk (en zijn toegevoegde waarde?), was humor niet kenmerkend voor Ajacieden? De zelfspot van Bergkamp? Nee, weigeren in de auto van de sponsor te rijden, de sponsor die hem betaalt, maar daar reageren JC-aanhangers niet op! Wat is de toegevoegde waarde van Bergkamp? Waarom mag daar niet over worden geschreven?

Waarom wordt er niet gereageerd als er feitelijke gegevens staan, de gegevens over de mythe van het grote Ajax dankzij de eigen jeugd? Ik heb genoten van JC, Piet Keizer (Ik hoor hem de laatste tijd niet meer, hij is echt verstandig!) maar sec naar de cijfers kijkend: per twee jaargangen één speler in de basis! De jeugdopleiding is decennia lang de beste van Nederland, dat die van Feyenoord alle prijzen krijgt interesseert mij niet, de eerste club met vijf(?) sterren was Feyenoord, omdat Sprockel, Loovens, Olfers, Leonardo, Boutahar en Van Persie vanuit de jeugd een basisplaats hadden in Feyenoord 1. De quizvraag: welke wedstrijd? Antwoord? Geen idee, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Het afgeven op de jeugdopleiding van Ajax, het adoreren van die van Barcelona (Enig idee hoeveel ex-jeugdspelers er in het eerste staan?) Waarom de feitelijke gegevens weglaten?

Tot voor 1 1/2 jaar (moment dat JC ging schoppen) was je kritisch en Ajacied als je niet alles van alles adoreerde, maar vanaf eind 2010 ben je bijna een paria als je nog steeds kritisch bent. Zo eindigt Ajax?

Laten de (bijna ex-)leden van de RvC hun lidmaatschap van Ajax snel opzeggen, laat Danny Blind dat ook doen, ik ben bang dat ze geroyeerd worden, Jonk is, in mijn ogen, een eng mannetje (een uitvoerder, maakt niet uit wat hij moet uitvoeren?) heeft Davids al de toegang een keer ontzegd (tot De Toekomst) Vanaf nu zal helaas het "grote Schoppen" beginnen.

@Dominee,

Nee, ik ben niet zuur, ik ben niet veranderd, Ajax is nu anders!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De contractspelers

Bericht door Lionel » za feb 11, 2012 10:28 am

Barça B rolde laatst in de CL een ploeg op. Nee, dat was geen niveau Real Madrid maar dat is Fc Utrecht ook niét...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De contractspelers

Bericht door wimpey » di jul 10, 2012 4:41 pm

Door Rodney Sneyder kan een streep: RKC.

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Alexander » wo jul 11, 2012 10:12 am

Het lijkt er niet op dat er concrete belangstelling is (of komt) voor Sulejmani en Wiel. Is voor Ajax toch wel cruciaal dat minimaal 1 van de 2 voor een redelijk bedrag verkocht wordt. Voor de loonlijst zou het natuurlijk het best zijn als Sulejmani vertrekt.

Ik hoop dat Ajax ook concreet gaat kijken naar de mogelijkheden tot verhuur van Koppers en Ozbiliz of Ebicilio, want van nog een jaar tussen het eerste en het tweede pendelen wordt je ook niet beter.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De contractspelers

Bericht door sander » wo jul 11, 2012 11:14 am

Van Rhijn gaat rechtsback spelen en als Narsingh komt hebben we de geoogde rechtsbuiten. Zitten we met 2 dure bankzitters. Wat zouden Sulejmani en v.d. Wiel moeten kosten Alexander?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De contractspelers

Bericht door Michael_B » wo jul 11, 2012 11:40 am

Kan Van Rhijn niet centraal spelen naast Alderweireld, zodat Wiel op rechtsback kan spelen? Hoeven we geen vervanger voor Vertonghen te halen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De contractspelers

Bericht door sander » ma jul 16, 2012 10:13 am

Contractspelers Ajax:

Cilessen 2016
Vermeer 2015
v/d Hart 2015
Leeuwenburgh 2015
Kramer 2013

Ligeon 2016
Boilesen 2016
Veltman 2015
Koppers 2015
van Koesveld 2015
Denswil 2015
van Rhijn 2015
Sporsklede 2015
Noordhoff 2015
Schenk 2014
Marinkovic 2014 ???
Dijks 2014
Nieuwpoort 2014
Alderweireld 2014
Busse 2013
Blind 2013
v/d Wiel 2013
Toivomaki 2013 (verhuurt aan Almere City)

Klaassen 2016
Keskin 2015
Anderson 2015
Schone 2015
de Jong 2015
Enoh 2015
Serero 2015
Vissers 2015
Anita 2014
El Hasnaoui 2014
Eriksen 2014
v/d Boomen 2014
Janssen 2013
de Kamps 2013
Rits 2013
Bonevacia 2013

de Sa 2016
Gravenbergh 2015
Menig 2015
Acolatse 2015
Sightorsson 2015
Lukoki 2015
Lazic 2015
van Kessel 2014
Fischer 2014
Ebecilio 2014
Boerrigter 2014
Ozbiliz 2014
Bitter 2014
de Bondt 2014
Kishna 2014
Becker 2014
Sulejmani 2013
Arica 2013
Cvitanich 2013

Dit zijn totaal 59 contractspelers. (als ik het goed heb)

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De contractspelers

Bericht door Ride » ma jul 16, 2012 10:33 am

djees.. :blush.gif: 59 :confused.gif:

of is dat ook Jong Ajax..
Vakkie 129

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De contractspelers

Bericht door sander » ma jul 16, 2012 10:37 am

Ride schreef:djees.. :blush.gif: 59 :confused.gif:

of is dat ook Jong Ajax..
Ja en A1.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De contractspelers

Bericht door Ride » ma jul 16, 2012 11:26 am

sander schreef:
Ride schreef:djees.. :blush.gif: 59 :confused.gif:

of is dat ook Jong Ajax..
Ja en A1.
Ah.. dat scheelt :hypocrite.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De contractspelers

Bericht door elliquido » ma jul 16, 2012 11:44 am

59 x 30000 p/m is altijd nog goedkoper dan 20x 1000000
(ok ok , overige kosten niet meegerekend)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De contractspelers

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2012 2:31 pm

Toby en Eriksen maar eens verlengen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 16, 2012 3:22 pm

Inderdaad, dat moet nu gebeuren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De contractspelers

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2012 1:22 pm

Marillion in het El Hamdaoui topic schreef:Hoppa...naar het archief! :666.gif:
Die Mounir is wel een bijdehandte gozert dat hij bij zijn presentatie in Florence zomaar een Feyenoord polo aantrekt:
http://www.youtube.com/watch?v=0uVcC-kk ... re=related

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De contractspelers

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 21, 2012 1:39 pm

Rishi schreef:Toby en Eriksen maar eens verlengen.
En Anita, Boerrigter, Fischer, ..... Blind, Sulejmani, Gregory. Werk aan de winkel voor Overmars. Toby, Eriksen, Fischer, Anita: hoogste prioriteit
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De contractspelers

Bericht door Demosthenes » za jul 21, 2012 3:05 pm

Dit zijn totaal 59 contractspelers. (als ik het goed heb)
Ik weet niet of je het goed hebt, maar heeft Jip Bartels geen contract meer?

Volgens mij hebben Mauitis Schmitz en die halve Fransman ook nog een contract, dan zouden het er 61 zijn (of 62 met Jip Bartels)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie