Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Lionel

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » di okt 01, 2024 10:51 am

Liberty schreef:
di okt 01, 2024 10:40 am
Het klinkt allemaal heel leuk maar ik zie nog wel wat haken en ogen hieraan.

Hoeveel appartementen ga je als club aanschaffen? Eén. twee, vijf? Of nog meer zelfs?
Hoeveel geld wil je per appartement uit gaan geven? Ook lettende op bijkomende kosten als onderhoud, servicekosten, etc.
Hoe lang kan een nieuwe speler in het appartement blijven? Eén maand, of twee? Half jaar zelfs?
Wat doe je met het appartement als het leeg staat? Verhuren is lastig maar leeg laten staan voor langere periodes is ook niets want daar hangen contracten aan vast.
Wat voor een appartementen schaf je aan? Allemaal hetzelfde of toch verschillend? Een wat oudere speler met gezin heeft andere behoeftes dan een jonge speler.

Dat Ajax beter voor de nieuwe spelers kan zorgen vind ik ook. Maar zet er dan iemand op die gewoon als werk heeft dat de zaken geregeld worden voor spelers. Als het gaat om het dagelijkse leven zoals woning, vervoer, etc., maar zelfs de immateriële zaken als het over laten komen van kinderen/familie en taallessen.
Al is het een start, Liberty. Je wil toch als club dat je spelers zich volledig kunnen focussen op het werk?

Die appartementen zullen amper leeg staan omdat er altijd wel nieuwe spelers komen en spelers weer weggaan. Spelers met verlies verkopen is duurder dan laten we zeggen 4-5 miljoen per jaar uittrekken aan de koop/aflossing/onderhoud etc.
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di okt 01, 2024 11:06 am

Uiteraard moeten de spelers zich kunnen concentreren op hun werk.
Maar woonruimte is maar één facet van het hele geheel natuurlijk. Ook in een onpersoonlijk appartement zal niet elke speler zich niet direct op zijn gemak voelen. Een woning is nog geen huis natuurlijk. Er zullen spelers zijn die het prima vinden, maar ook spelers die er heel veel moeite mee gaan hebben.
Begeleiding is meer dan een woning. Het is er voor zorgen dat een speler zich thuis voelt bij de club en in de stad/omgeving. En dat is per speler heel verschillend natuurlijk. Een jongen als Bergwijn zal zich prima thuis voelen in de stad, maar een Sutalo blijkbaar weer niet.
Dan ga ik liever voor de persoonlijke benadering: laat een speler aangeven waar zijn behoeftes liggen en maak daar werk van. Een paar weken op een hotelkamer hoeven niet erg te zijn, als er uitzicht is op iets anders.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » di okt 01, 2024 11:13 am

Het gaat mij om de manier van denken bij Ajax. Spelers moeten niet zeiken, dat werk. Mikautadze moest niet zeiken want hij kon hulp krijgen van de stiefdochter van John van Loen. :blush.gif:

Je hebt het over het kapitaal van de club, spelers verdienen miljoenen en vertegenwoordigen een zekere transferwaarde. Dan moet je niet gaan knoeien met clubmensen en stiefdochters. Je hebt een professionele staf nodig die begrijpt wat een buitenlandse speler doormaakt.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di okt 01, 2024 11:20 am

Yopii schreef:
di okt 01, 2024 11:13 am
Het gaat mij om de manier van denken bij Ajax. Spelers moeten niet zeiken, dat werk. Mikautadze moest niet zeiken want hij kon hulp krijgen van de stiefdochter van John van Loen. :blush.gif:

Je hebt het over het kapitaal van de club, spelers verdienen miljoenen en vertegenwoordigen een zekere transferwaarde. Dan moet je niet gaan knoeien met clubmensen en stiefdochters. Je hebt een professionele staf nodig die begrijpt wat een buitenlandse speler doormaakt.
Precies. Investeer daar in.

We hebben een teammanager maar wat doet die dan de hele dag? Hij zou aan het hoofd moeten staan van een groep mensen die de hele dag bezig zijn om spelers echt te begeleiden.
Wat heeft de speler nodig? Hoe ziet zijn sociale leven eruit? Wat zijn de wensen?

Dat kan iets heel groots zijn als het kopen van een huis. Maar ook iets heel kleins als het maken van een afspraak bij de huisarts omdat een kind oorontsteking heeft. Daarmee laat je spelers zich op hun gemak voelen. Een appartement/huis is maar één onderdeel hierin.
Tijd voor iets nieuws.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 01, 2024 3:38 pm

Overigens zien we nu wel dat Farioli veel aandacht heeft voor een goede organisatie en dat onze vriend Sutalo daarmee opfleurt. Mikautadze heeft bij Lyon ook een heel moeilijk begin. Sterker nog, die concurrentiestrijd met Lacazette is hij aan het verliezen en ik sluit niet uit dat hij meer en meer gaat banken daar. Daarvoor gaat denk ik gewoon gelden dat hij bij een degradatieclubje in de omschakeling prima cijfers kan overleggen, maar dat hij op een trede hoger (Lyon, Ajax) simpelweg (veel) tekort komt.

Yopii

Bericht door Yopii » di okt 01, 2024 4:04 pm

Lyon is toch niet veel meer?

Lacazette zou bij Ajax ook in de basis staan. Goede spits.

Plaats reactie