Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Josip Sutalo

Bericht door Trab » di jul 23, 2024 6:16 pm

Yopii schreef:HIj werd gezien als leider van de defensie, dat is hij (nog) niet.

Geef hem wat tijd. Destijds liet hij het wel zien bij Zagreb en Kroatië. Zag hem in de VCL vorig jaar, toen was hij erg goed.
Hoe kan je nou een leider zijn als je geen woord Engels spreekt? Tegen Olympiakos was hij ook de hele wedstrijd niet te horen. Dies Janse die naast hem stond zat meer te coachen dan hij.
Zo’n filmpje zegt echt niks. Heb speciaal op hem gelet het afgelopen EK. Maakte hij dezelfde fouten als bij Ajax.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 23, 2024 8:32 pm

wimpey schreef:
di jul 23, 2024 4:59 pm
Ik was zeer enthousiast. Dus kijk ik nooit meer YT-beelden. :blush.gif:

Die jongen kan echt wel verdedigen. Maar heeft iemand nodig die 'm stuurt.
Maar dan kan je hem toch beter verkopen aangezien Kaplan en Hato jonger zijn dan hij en hij is aangekocht als leider.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 23, 2024 8:40 pm

Moet je wel een goede deal kunnen maken. Als dat niet te doen is gaan we beter met hem door.

Zet het elftal beter neer en dan kan het toch niet anders dan dat het ook met hem wat beter gaat. Ik kan het me echt niet voorstellen dat hij nog geen Engelse les volgt maar als het zo is krijgt 'ie van mij een Duolingo account. :smallgrin.gif:

Je hebt Henderson ook nog centraal op het veld staan. Die kan ook helpen om hem te laten groeien. Voorwaarde is wel dat het elftal goed georganiseerd is want Henderson is natuurlijk niet één of andere magiër.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 23, 2024 8:43 pm

De keuze voor Pasveer lijkt ook te zeggen dat onze trainer gaat spelers wil hebben die goed communiceren in de as. Dan valt onze Kroatische magiër natuurlijk wel al snel af.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 23, 2024 9:39 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
di jul 23, 2024 4:59 pm
Ik was zeer enthousiast. Dus kijk ik nooit meer YT-beelden. :blush.gif:

Die jongen kan echt wel verdedigen. Maar heeft iemand nodig die 'm stuurt.
Maar dan kan je hem toch beter verkopen aangezien Kaplan en Hato jonger zijn dan hij en hij is aangekocht als leider.
De enige rechtsbenige CV in onze selectie verkopen en dan met twee linksbenige CV’s gaan spelen lijkt me niet superhandig.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 24, 2024 6:09 am

Hato speelt als linksback tegenwoordig. Kaplan als LCV. Dan zou ik juist gaan voor een RCV die kan coachen in plaats van iemand die zelf gecoacht moet worden.

Hato-Kaplan-Sutalo-Rensch klinkt leuk maar is totaal niet handig met vier jonkies.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 24, 2024 11:49 am

Ik vermoed dat Janse zomaar eens in de basis terecht kan gaan komen. Dan zou Kaplan wel eens op op de RCV plaats terecht kunnen komen.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:28 pm

Verweij ziet ontwikkeling: 'Maar als Ajax goede prijs krijgt, is hij gewoon weg'
Vandaag om 17:07
24
Josip Sutalo is nog altijd één van de spelers die op de nominatie staat om te vertrekken bij Ajax, zo meldt clubwatcher Mike Verweij. Onder Francesco Farioli lijkt de Kroaat meer zijn draai te vinden in Amsterdam, maar als de juiste prijs op tafel komt, vertrekt de verdediger waarschijnlijk na één jaar bij Ajax.

Ondanks de ontwikkeling van Sutalo, ziet Verweij geen dragende speler in de centrale verdediger. "Farioli heeft geroepen dat hij hem graag wil houden, maar als Ajax een goede prijs voor hem krijgt... Elke speler is te koop en Sutalo natuurlijk ook", vertelt de Ajax-watcher in de Kick-off podcast van De Telegraaf."Als Ajax een goede prijs krijgt, is hij gewoon weg. Daar hoef je niet zo moeilijk over te doen."

Nieuwbakken Ajax-trainer Farioli ziet het wel zitten in Sutalo. Ook Verweij ziet de Kroaat stappen maken in Amsterdam. "Het is typisch Nederlands om hem heel snel af te serveren", stelt hij. "David Neres heeft ook een jaar nodig gehad. Hij kwam wel van iets verder weg (Brazilië, red.), maar hij heeft ook langer nodig gehad om zijn draai te vinden. Misschien dat hij (Sutalo, red.) het nu waar gaat maken."

"Het is niet zomaar dat hij in het Kroatisch elftal staat", vervolgt Verweij zijn verhaal. "Dat is ook niet een elftal, dat heel matig presteert. Ze hebben in de top van de FIFA-ranking gestaan. Uiteindelijk moet hij wel iets kunnen. Als Farioli hem kan triggeren, kan Ajax misschien nog veel plezier aan hem beleven."
Kijk, ik ben het een keer met Verweij eens. :smallgrin.gif:

Sutalo inruilen voor Rugani, daar zou Ajax wel eens veel spijt van kunnen krijgen.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 12, 2024 4:32 pm

Wat een wijsheden van de Telegraaf boys. Open deuren a gogo. Werkelijk iedere speler is voor de juiste prijs weg. (Als de speler dat zelf ook wil)

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:33 pm

Dat zeker, maar deze speler wil niet. Ik zou hem dus nog even houden.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 12, 2024 4:35 pm

Yopii schreef:Dat zeker, maar deze speler wil niet. Ik zou hem dus nog even houden.
O absoluut. Zou hem ook echt niet weg doen. Wat je er voor terug gaat halen is echt niet beter en zeker niet goedkoper.

Ik heb, vooral bij Sutalo, de gedachte. Er is genoeg geld in die jongen geïnvesteerd, er zit echt wel potentie in zorg er dan als club ook voor dat dat er uit gaat komen. We zijn langzaam op de goede weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 12, 2024 4:39 pm

Sutalo was ook de enige op het lijstje van Mislintat die enigszins goed uit de scoutingsrapporten kwam.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:41 pm

Hoe weet je dat? :confused.gif:

Heb jij de scoutingsrapporten ingezien?

Ik hoor al vijftien jaar dat de scouts genegeerd worden, het klinkt als een dooddoener inmiddels.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 12, 2024 5:12 pm

Jouw Weekend Ceesie weet dingen. En jij ook als je de longread van FTM leest die ik op 19 mei 2024 heb gepost in Scouting, Financiële Zaken en Toekomst.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 11:12 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 12, 2024 4:39 pm
Sutalo was ook de enige op het lijstje van Mislintat die enigszins goed uit de scoutingsrapporten kwam.
Hmm, ik lees dus dit:
Jan Halst tikt die deals af: opmerkelijk, aangezien alle spelers negatieve scoutingsadviezen kregen. Follow the Money beschikt over het eindoordeel van alle scoutingsrapporten van Mislintats aankopen: geen van de twaalf spelers had een positieve aanbeveling.
Sutalo is wel degelijk een goede voetballer, overigens.

Dat verhaal schetst een samenloop van omstandigheden: geen CEO, geen voetbalmensen in de directie behalve Mislintat, Jan van Halst wiens rol verwarrend is. Daarbij een hoofd scouting die er pas laat is, een trainer die al snel uit is op een ontslagregeling, enz.
Ik hoor al vijftien jaar dat de scouts genegeerd worden, het klinkt als een dooddoener inmiddels.
Dit blijft een feit, zou Kroes wel naar de scouting luisteren? :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 14, 2024 1:02 pm

Volgens de zeer betrouwbare Tim van Duijn van VI mag Sutalo blijven. Rugani gaat geen streep door, maar nu lijkt Kaplan richting de uitgang te gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 1:09 pm

Kaplan verkopen valt potentieel iets voor te zeggen. Het lijkt erop dat we met Sutalo, Hato, Baas en Janse een paar mooie opties hebben. Kaplan is als Turks international waarschijnlijk aardig te verkopen. Daar komt bij dat hij tot nu toe erg veel last van blessureleed heeft gehad. Het risico bestaat dat dit laatste zo blijft.

Als je dan geld moet genereren kan dat een reden zijn. Ik zou het op zichzelf wel jammer vinden omdat Kaplan in het veld ook wel een persoonlijkheid is. Hij gaat voorop in de strijd.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 14, 2024 1:33 pm

De vraag is wel of dat Kaplan verhaal uit een bron van Ajax komt, of interpretatie is omdat ie met JA moest voetballen. Voor dat laatste vond ik de uitkeg van Farioli best logisch.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 14, 2024 1:44 pm

Marillion schreef:
wo aug 14, 2024 1:09 pm
Kaplan verkopen valt potentieel iets voor te zeggen. Het lijkt erop dat we met Sutalo, Hato, Baas en Janse een paar mooie opties hebben. Kaplan is als Turks international waarschijnlijk aardig te verkopen. Daar komt bij dat hij tot nu toe erg veel last van blessureleed heeft gehad. Het risico bestaat dat dit laatste zo blijft.

Als je dan geld moet genereren kan dat een reden zijn. Ik zou het op zichzelf wel jammer vinden omdat Kaplan in het veld ook wel een persoonlijkheid is. Hij gaat voorop in de strijd.
Alleen is Kaplan wel effe wat beter dan in ieder geval Baas en Janse. En in mijn optiek ook wel beter dan Sutalo. Als CV wellicht ook beter dan Hato.

Kortom - Kaplan vind ik onze beste verdediger. Is nog jong en wordt alleen maar beter en dus ook meer waard. Hem nu verkopen en een Rugani (hoe oud is die gast?) halen zou ik ontzettend dom en zonde vinden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 2:04 pm

Die andere jongens komen uit de opleiding, die hebben een streepje voor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 3:00 pm

Mr. Ajax schreef:
wo aug 14, 2024 1:44 pm
Marillion schreef:
wo aug 14, 2024 1:09 pm

Alleen is Kaplan wel effe wat beter dan in ieder geval Baas en Janse. En in mijn optiek ook wel beter dan Sutalo. Als CV wellicht ook beter dan Hato.

Kortom - Kaplan vind ik onze beste verdediger. Is nog jong en wordt alleen maar beter en dus ook meer waard. Hem nu verkopen en een Rugani (hoe oud is die gast?) halen zou ik ontzettend dom en zonde vinden.
Ik ben ook erg van hem gecharmeerd en zou hem er graag bijhouden. Ook omdat je er rekening mee moet houden dat Baas en Janse het ook nog wel een paar keer lastig gaan krijgen.

Het zal ook samenhangen met de mogelijkheden voor verkoop van andere spelers. Als je Bergwijn, Forbs en Akpom verkoopt hoef je Kaplan niet te laten gaan. Raak je ze niet kwijt dan is dit misschien wel een speler die je goed kunt verkopen en het vervolgens intern behoorlijk kunt opvangen.

Rugani zou ik sowieso niet halen. Of je hem nu verkoopt of niet.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 30, 2024 9:47 am

Francesco Farioli wil Josip Sutalo verantwoordelijkheden en vertrouwen geven, zo vertelt de oefenmeester op een persconferentie, geciteerd door Ajax Life. De Kroatische verdediger kende een moeizaam eerste seizoen in Amsterdam, maar speelt onder leiding van Farioli iedere wedstrijd.

'Hij doet het gewoon heel goed. Hij geeft de ploeg veel balans en is oplettend', begint de Italiaanse trainer lovend over Sutalo. Farioli vergeet daarbij niet waar de Kroaat vandaan komt. 'Zoals iedereen weet, was vorig seizoen moeilijk voor hem. Maar sinds zijn terugkeer heeft hij een nieuwe spirit en toont hij een andere energie. Ik wil hem daarom de verantwoordelijkheden en het vertrouwen geven. De kans die hij nu krijgt, heeft hij verdiend. Ik ben heel blij voor hem. Josip is topfit en altijd klaar om te spelen.'

Bron Ajax Life
Erg leuk, ben er blij mee. Ik was echt bang dat Ajax spijt zou krijgen als het hem voor een bodemprijs verkocht.

Overigens waren de kritische opmerkingen over Sutalo hier uiteraard terecht: hij presteerde niet. Ook tijdens het EK was hij matig. Je moest hem hebben zien spelen om te weten dat hij veel beter kon.

Tegelijkertijd zegt het ook iets, namelijk dat het vorig seizoen niet bepaald ideaal was voor nieuwelingen: veel onrust, twee eufemistisch gesproken matige trainer, de TD die de spelers gehaald had direct ontslagen, een hoop negativiteit op de tribunes, enz. Sommige spelers trekken zich de ellende meer aan dan andere.

Het spreekt voor Sutalo dat hij zich wilde revancheren. Hij had er ook als een haas vandoor kunnen gaan, voor hem kwam echt wel een club.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 30, 2024 9:58 am

Ja, het is nog vroeg in het seizoen maar hij heeft zich knap weten te herpakken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op enig moment geen vertrouwen meer in had.

Nu komt 'ie zelfs voorzichtig aan in de fase dat niemand het er over heeft als hij een goede wedstrijd speelt. Hopelijk blijft hij in de loop van het seizoen ook overeind als de tegenstanders sterker worden. Met de organisatie zoals 'ie nu staat heb ik daar wel vertrouwen in. Hij komt nu niet meer voortdurend in de positie dat hij onmogelijke keuzes moet maken omdat tegenstanders links en rechts vrij voorbij komen lopen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 30, 2024 10:09 am

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op enig moment geen vertrouwen meer in had.
Dat is logisch, hij speelde slecht.

Daarbij opgemerkt, het was het eenvoudig voor hem. Hij vormde een koppel met Hato, die positioneel en qua timing nog veel moet leren. Farioli zet Hato niet voor niets op links. Bovendien lieten aanvallers en middenvelders constant hun man lopen, waardoor de tegenstander van alle kanten op de CV's af kwam, en in de opbouw was er weinig structuur.

Voor de duidelijkheid: Hato is een goed talent en piepjong bovendien. Het is logisch dat hij nog geen volwassen CV is. Bij Ajax is het echter zo dat zo'n jonge speler dan niets fout kan doen in de ogen van het publiek.

Een verdediger is gewoon enorm afhankelijk: van zijn medeverdedigers in defensief opzicht, en van middenvelders en aanvallers die zich aanbieden in offensief opzicht.

columbus

Bericht door columbus » vr aug 30, 2024 11:44 am

Blij dat hij op de goede weg is. En hij speelt ook gewoon goed! Vorig seizoen zat hij duidelijk niet goed in zijn vel maar je ziet nu met vertrouwen en een coach met een plan dat hij echt wel goed is.

Overigens vond ik de kritiek vorig seizoen soms bijzonder ver gaan. Doelpunten waar hij totaal niets aan kon werden hem aangerekend.

Plaats reactie