Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Valerius
Berichten: 163
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Josip Sutalo

Bericht door Valerius » vr sep 22, 2023 10:48 am

Het is sowieso nog veel te vroeg om welke speler dan ook af te schrijven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Josip Sutalo

Bericht door Trab » vr sep 22, 2023 11:12 am

Marillion schreef:Ja, en ik probeer uit te leggen dat spelers die spelen in een elftal waar de organisatie niet klopt en mede daardoor geen vertrouwen hebben soms gekke fouten gaan maken.

Als we nu naar Ajax kijken voldoet er vrijwel niemand. Toch ga je mij niet wijsmaken dat alle spelers eerste klas prutsers zijn.

Ik had ook wel gehoopt dat Sutalo gelijk een positieve impact zou hebben hoor. Maar het is op het moment kennelijk erg moeilijk om stabiel te presteren.

Je ziet het ook bij andere aankopen. Meerdere spelers hebben al zowel hele positieve als negatieve kritiek gehad.
Ik veroordeel hem niet om zijn organisatorisch vermogen of coaching en neerzetten van de verdediging. Snap best dat het moeilijk is met zoveel nieuwelingen. Het is meer de basics zoals verkeerd instappen enzo. Voor het geld wat er betaald is verwacht je dat zo iemand een directe versterking is. Maar goed, we zullen zien hoe hij zich ontwikkeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door peter » vr sep 22, 2023 12:22 pm

Hier op AT werd gedaan alsof we de nieuwe Sergio Ramos binnenhaalden, maar dat valt gewoon (erg) tegen. Je mag van hem toch verwachten dat hij weet WANNEER hij moet instappen , hoe hij die Rensch en/of Gaaei een beetje neer kan zetten en dat hij op zijn minst bovengemiddeld fit is waardoor hij 90 minuten makkelijk aan kan. Vind hem ook te vaak Bambi on ice. Misschien moet hij ook eens kijken naar zijn schoeisel, want hij glibbert wat af zo lijkt het.

Nee, op basis van de halleluja en dat we volgens mij 6 weken moesten wachten op deze A-keuze is het gewoon erg mager. Als dit dan hetgeen is waar we extreem lang op hebben gewacht, dan is het niet best en hebben we voor niets een halve voorbereiding laten schieten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Josip Sutalo

Bericht door LucaS » vr sep 22, 2023 1:24 pm

Laten we het gewoon even afwachten. Paar weken terug werd Forbs hier gefileer en na gisteren is ie geweldig.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Alexander » vr sep 22, 2023 1:59 pm

Forbs was helemaal niet geweldig gisteren. Forbs liep zich continu vast en is in helemaal niets een speler voor het Ajax systeem. Als er (heel) veel ruimte is komt Forbs nog enigszins tot zijn recht, maar dat is er helaas niet al te vaak voor Ajax.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Josip Sutalo

Bericht door De Dominee » vr sep 22, 2023 2:16 pm

Was gisteren (weer) erg matig. Ik zie het nog niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2023 2:35 pm

Peter schreef:
vr sep 22, 2023 12:22 pm
Hier op AT werd gedaan alsof we de nieuwe Sergio Ramos binnenhaalden, maar dat valt gewoon (erg) tegen. Je mag van hem toch verwachten dat hij weet WANNEER hij moet instappen , hoe hij die Rensch en/of Gaaei een beetje neer kan zetten en dat hij op zijn minst bovengemiddeld fit is waardoor hij 90 minuten makkelijk aan kan. Vind hem ook te vaak Bambi on ice. Misschien moet hij ook eens kijken naar zijn schoeisel, want hij glibbert wat af zo lijkt het.

Nee, op basis van de halleluja en dat we volgens mij 6 weken moesten wachten op deze A-keuze is het gewoon erg mager. Als dit dan hetgeen is waar we extreem lang op hebben gewacht, dan is het niet best en hebben we voor niets een halve voorbereiding laten schieten.
+1. Puur op basis van wat ie tot nu toe heeft laten zien is dit eerder een Magallan dan een Licha.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Josip Sutalo

Bericht door columbus » vr sep 22, 2023 3:25 pm

Geef mensen toch eens meer tijd dan 3 potjes. Allemachtig zeg. Die jongen is echt een prima speler maar wordt nu al vergeleken met de grootste miskoop van deze eeuw. Dit kan echt alleen in het AT balkon van de muppetshow

Martinez was eerst bankzitter, vervolgens was hij voor de kenners weer te klein. Hoe lang heeft het geduurd voordat hij als eerste op het wedstrijd formulier werd gezet?

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2023 3:46 pm

Het komt op mij over alsof er totaal geen plan is en iedereen maar wat doet. Wat ook gebeurt. Wat verwachten we dan van hem? Alles gaat mis in verdedigend opzicht.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2023 7:23 pm

columbus schreef:
vr sep 22, 2023 3:25 pm
Geef mensen toch eens meer tijd dan 3 potjes. Allemachtig zeg. Die jongen is echt een prima speler maar wordt nu al vergeleken met de grootste miskoop van deze eeuw. Dit kan echt alleen in het AT balkon van de muppetshow

Martinez was eerst bankzitter, vervolgens was hij voor de kenners weer te klein. Hoe lang heeft het geduurd voordat hij als eerste op het wedstrijd formulier werd gezet?
Doe eens rustig, het is gewoon een feitelijke constatering op basis van hij tot nu toe heeft laten zien. Ik geloof ook wel dat hij beter is dan Magallan, maar zijn niveau van de laatste wedstrijden is vergelijkbaar met wat die eerste liet zien.

Martinez was in het begin helemaal geen bankzitter, trouwens. Stond in de JC Schaal basis als CV en was dat seizoen daarna vaste kracht op het middenveld. Het seizoen daarna was ie inderdaad vaker bankzitter, maar hij stond er vrijwel meteen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » za sep 23, 2023 10:28 am

Eens hoor Mr. Ajax. Ik vind hem ook wel tegenvallen maar kan mij niet voorstellen dat het niet door de complete chaos komt in het veld in combinatie met zijn gebrekkige beheersing van de Engelse taal.

Berghuis krijgt een vrije rol op een driemans middenveld. Taylor deed het aanvallend goed maar dat hij dus 5 keer vrij staat in de 16 van Marseille betekent dus dat hij verdedigend ongelooflijk veel steken laat vallen (hoeft natuurlijk niet maar dat is wel het geval).

Backs die bij iedere keer balverovering naar voren rennen…. Begin er maar aan…

Tegelijkertijd betekent het ook niet dat hij maar op z’n bek moet gaan als dat niet hoeft.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » za sep 23, 2023 12:34 pm

Wat de prestaties van Sutalo betreft. Lees voor de aardigheid de reacties hier rondom de wedstrijd tegen Fortuna nog even terug. Toen was de mening unaniem dat hij een sterk debuut had gehad.

Ik denk overigens ook dat hij los van alle complexiteit van het moment te maken heeft met de beeldvorming rondom zijn transfer. Hij is in het hoofd van mensen toen denk ik per week beter geworden. Nu blijkt ineens dat hij misschien een aardige verdediger is maar dat hij niet eens over water kan lopen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » za sep 23, 2023 2:19 pm

Marillion schreef:
za sep 23, 2023 12:34 pm
Wat de prestaties van Sutalo betreft. Lees voor de aardigheid de reacties hier rondom de wedstrijd tegen Fortuna nog even terug. Toen was de mening unaniem dat hij een sterk debuut had gehad.

Ik denk overigens ook dat hij los van alle complexiteit van het moment te maken heeft met de beeldvorming rondom zijn transfer. Hij is in het hoofd van mensen toen denk ik per week beter geworden. Nu blijkt ineens dat hij misschien een aardige verdediger is maar dat hij niet eens over water kan lopen.
Dat vind ik dan ook terecht. Als de club 23 mio neertikt voor zo’n verdediger en er werkelijk een zomer lang achterna zit, en bereid bent om hem in de maand augustus te moeten missen om hem maar binnen te hengelen, dan vind ik het absoluut logisch dat men verwacht dat het een topper betreft die er meteen staat. Een topper is het wellicht, maar hij staat er dus niet meteen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door columbus » za sep 23, 2023 3:00 pm

Maar op dit moment is dat toch niet realistisch? Hato is ook niet in topvorm, twee backs die nieuw zijn en zoekende. Een middenveld wat niet overloopt van het zelfvertrouwen en dan ook nog eens een keeper in je rug die vrij onrustig is. Ik geef je het te doen om er dan gelijk te staan en te voldoen aan de hoge verwachtingen.

Yopii
Berichten: 18868
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » zo sep 24, 2023 12:28 pm

Die jongen spreekt niets, terwijl er toch al geen communicatie is binnen het team.

Ik heb hem eerder zien spelen voor Kroatië: hij liep niet over water, maar toonde wel aan kwaliteiten te hebben.

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Josip Sutalo

Bericht door GangstaRiB » zo sep 24, 2023 3:40 pm

Die eerste goal van Feyenoord liet GAAAEEEEI zich weliswaar opzij zetten, maar Sutalo deed ook niks he?

Trek de portemonnee voor Sanchez (Spurs) maar.

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door columbus » zo sep 24, 2023 3:53 pm

Mwoah, Hato stond vooral te snurken. Maar het moment daarvoor gaat Taylor uit het niets dom druk zetten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Josip Sutalo

Bericht door Jinne » zo sep 24, 2023 4:05 pm

GangstaRiB schreef:
zo sep 24, 2023 3:40 pm
Die eerste goal van Feyenoord liet GAAAEEEEI zich weliswaar opzij zetten, maar Sutalo deed ook niks he?

Trek de portemonnee voor Sanchez (Spurs) maar.
Speelt bij Gala. Wees een beetje op de hoogte.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » zo sep 24, 2023 7:50 pm

columbus schreef:
zo sep 24, 2023 3:53 pm
Mwoah, Hato stond vooral te snurken. Maar het moment daarvoor gaat Taylor uit het niets dom druk zetten.
Vond dat ook een fout van Hato en in eerste instantie Gaaei.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Alexander » zo sep 24, 2023 8:05 pm

Deze jongen is 1 grote teleurstelling. Ik zie hem slechter spelen als dat ik Magallan zag spelen. In plaats van leiding geven aan de defensie is het een bron van onrust. Komt het middenveld nooit in, maar is ook verdedigend zwak. Iedere wedstrijd lopen de speler uit z'n rug weg. Hij is traag. Zwakke inspeelpass.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Alexander » zo sep 24, 2023 8:36 pm

Ik denk trouwens dat ik nog liever met Medic speel dan met Sutalo. Ik heb Medic nog wel eens een goede bal in zien spelen op het middenveld. Dat heb ik Sutalo nog niet een keer zien doen.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » zo sep 24, 2023 9:46 pm

Sutalo liet vandaag echt prima dingen zien.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 25, 2023 12:54 am

Lionel schreef:
zo sep 24, 2023 9:46 pm
Sutalo liet vandaag echt prima dingen zien.
Echt? Wat dan?

Bij de 0-1 liep de gast bij hem binnendoor. Hij is net zo debet aan die goal als Gaaei, zoniet meer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2023 2:29 am

Mr. Ajax schreef:
ma sep 25, 2023 12:54 am
Lionel schreef:
zo sep 24, 2023 9:46 pm
Sutalo liet vandaag echt prima dingen zien.
Echt? Wat dan?

Bij de 0-1 liep de gast bij hem binnendoor. Hij is net zo debet aan die goal als Gaaei, zoniet meer.
Dat laatste is natuurlijk onzin. Maar ik heb hem echt aan de bal prima dingen zien doen hoor. Ik keek op een tablet dus wellicht was dat het probleem maar die komt er wel.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 25, 2023 8:36 am

Lionel schreef:
ma sep 25, 2023 2:29 am
Mr. Ajax schreef:
ma sep 25, 2023 12:54 am
Lionel schreef:
zo sep 24, 2023 9:46 pm
Sutalo liet vandaag echt prima dingen zien.
Echt? Wat dan?

Bij de 0-1 liep de gast bij hem binnendoor. Hij is net zo debet aan die goal als Gaaei, zoniet meer.
Dat laatste is natuurlijk onzin. Maar ik heb hem echt aan de bal prima dingen zien doen hoor. Ik keek op een tablet dus wellicht was dat het probleem maar die komt er wel.
Kijk die 1-0 nog maar eens terug dan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie