Chuba Akpom

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Alexander

Re: Chuba Akpom

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 8:53 am

Jinne schreef:
za feb 01, 2025 7:25 am
Kroes heeft nog desperate een belletje gedaan naar Akpom toen Edvardsen niet op tijd rond was. Om zondag nog met ons mee te doen. Bron L'Equipe.
Wat maakt Kroes deze window een slechte beurt zeg.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 9:01 am

Je hebt een RvC en mede-directieleden om z'n functioneren aan de kaak te stellen.

Het is altijd een directieteam dat het beleid uitstippelt. Maar als Lenderink haar deel niet aan kon, dan is het billijk om te achterhalen of Kroes zijn deel aan kan. Ik heb daar wel een mening over.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 9:03 am

Hij zal wel de opdracht hebben om zoveel mogelijk te bezuinigen op het salarishuis. Vergeet niet dat hij ook geen statutair directeur is. Hij kan dus niet zelf een transfer bekrachtigen.

Dat is natuurlijk geen excuus voor alles wat niet goed gaat maar er zijn wel redenen waarom Ajax zo driftig aan het proberen is om spelers dan maar via verhuur te slijten.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 9:18 am

Heeft 5 maanden gehad om een linksbuiten op tijd vast te leggen. Al maanden is duidelijk dat Rensch zou gaan. Er is wel geld voor een middenvelder. Het leuren met Akpom en Brobbey.

Hij kan het gewoon niet aan. Hij doet maar wat. Bovendien lekt ie naar De T. Dat vodje pleit Kroes vrij en pakt Farioli aan. De omgekeerde wereld.

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 9:35 am

wimpey schreef:
za feb 01, 2025 9:01 am
Je hebt een RvC en mede-directieleden om z'n functioneren aan de kaak te stellen.

Het is altijd een directieteam dat het beleid uitstippelt. Maar als Lenderink haar deel niet aan kon, dan is het billijk om te achterhalen of Kroes zijn deel aan kan. Ik heb daar wel een mening over.
In dat kader vind ik het ook (weer) een fout van Lenderink dat er geen clausule is opgenomen in het contract van Forbs. Als je een speler verhuurt zonder verplichte optie doe je dat om de waarde te behouden. Zonder speelminuten geen waarde, dus een basis clausule in dit soort contracten lijkt me toch dat bij minder dan zeg 600 speelminuten in de winterstop zo een speler teruggehaald kan worden.

Blij dat die vrouw opdondert.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za feb 01, 2025 9:37 am

Is dat een verantwoordelijkheid van de CFO?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 10:02 am

Jinne schreef:
za feb 01, 2025 9:37 am
In het parallelle universum van De T. wel.

Is natuurlijk gewoon Kroes z'n pakkie an. Hij moet bij Europcar gaan werken. Daar verhuren ze ook alleen maar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 10:16 am

Europcar... :biggrin.gif:

Maar even serieus. Hoe verkoop je spelers die op een contract zitten wat niet in verhouding staat tot hun prestaties? Uiteraard kun je met spelers in gesprek en de mogelijkheden verkennen. Maar als een speler er zo in zit dat 'ie onder de streep geen euro wil laten liggen van dat contract dan gaat het gewoon een hele lastige wedstrijd worden en zul je veelal op verhuur uitkomen.

Het vervelende is dat al die korte termijn huurconstructies dan vaak zullen plaatsvinden met clubs die geen budget hebben of de speler als een noodverband zien. Je moet dan hopen dat het kwartje ergens een keer de goede kant op valt. Bijvoorbeeld dat er bij Wolves een paar blessures ontstaan en dat Forbs daardoor wel wedstrijden speelt en zo alsnog definitief vertrekt.

Tahirovic en Wijndal wekken de indruk weinig trek te hebben om te vertrekken. Van den Boomen zal wel gek zijn om vrijwillig afstand te doen van dit salaris. Dat is wel de realiteit waarmee je te maken hebt. Akpom heeft best een redelijke reputatie maar dat is toch ook vooral op basis van dat ene Championship seizoen. Kijk even naar zijn statistieken. Daar staan clubs toch niet voor in de rij om een zak met geld te brengen?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za feb 01, 2025 10:17 am

Jinne schreef:
za feb 01, 2025 9:37 am
Natuurlijk niet. De TD moet de technische inschatting maken, de CFO gaat alleen over de centen.

Een uitgeleende speler die niet speelt moet je kunnen terughalen in de winterstop, al is het maar om hem speelminuten te laten maken.

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 10:59 am

Haha, als zelfs het maken van een contract niet meer de taak is van een CFO, wat is dat dan nog wel? De CFO gaat toch over het geld? Dus over de waarde van (verhuurde) spelers. Ze is nota bene bij iedere contractonderhandeling volledig betrokken.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 11:02 am

Alexander schreef:
za feb 01, 2025 10:59 am
Haha, als zelfs het maken van een contract niet meer de taak is van een CFO, wat is dat dan nog wel? De CFO gaat toch over het geld? Dus over de waarde van (verhuurde) spelers. Ze is nota bene bij iedere contractonderhandeling volledig betrokken.
Denk eens na, man. Stap eens uit die T. bubbel. Praat de CFO met Lille? Nee he.

Dat er weer verhuurd wordt is het werk van klungelsmurf. Die verkoopt nog geen wip in een bordeel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 11:09 am

Eerlijk gezegd denk ik dat het een coproductie is.

De CFO zal zeker direct betrokken zijn. Al was het alleen maar omdat Kroes geen statutair directeur is. Het is wel een punt wat een TD in mijn ogen zou moeten inbrengen want het gaat hierbij ook over de mogelijkheid die je hebt om halverwege bij te sturen met een speler. Of dat nu gaat over een noodsituatie bij jezelf of omdat de speler ergens niet op z'n plek zit en zo waarde verliest.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 11:20 am

wimpey schreef:
za feb 01, 2025 11:02 am
Alexander schreef:

Dat er weer verhuurd wordt is het werk van klungelsmurf. Die verkoopt nog geen wip in een bordeel.
Ja natuurlijk praat de CFO met Lille. Kroes is geen statutair directeur. En moet daarin dus, zeker op het financiele vlak, begeleidt worden door de CFO. Lenderink is al sinds 2019 (!) in dienst. En heeft dus nooit bedacht dat het wel zo slim is om dit in een contract op te nemen. Jij mag Kroes ongeschikt vinden, ik ben ook nog niet overtuigd. Maar Lenderink kan echt helemaal niets, een gevaar voor de organisatie.

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 11:22 am

Lees dit interview van onze ster maar even terug; https://www.gelderlander.nl/achterhoek/ ... ime.com%2F

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 01, 2025 11:27 am

Natuurlijk heeft zij geen invloed op dit soort zaken, Alexander.

Maar ik ben ondertussen wel klaar met haar. Hoe kan zo iemand er nog zitten?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 11:29 am

Marillion schreef:
za feb 01, 2025 11:09 am
Eerlijk gezegd denk ik dat het een coproductie is.
Lille wil Akpom. Aanspreekpartner is Kroes. Of Lille de speler huurt of koopt, dat zal toch echt aan de skills van Kroes liggen. Als het over bedragen gaat, komt de CFO erbij.

Lenderink heeft grote fouten gemaakt. Ze lijkt me niet onbekwamer dan Kroes op spelersgebied. Ze zijn beiden onbekwaam. Kroes is dan ook een TD met 0,0 ervaring in dat vak. Dat blijkt telkens weer, helaas.

Yopii

Bericht door Yopii » za feb 01, 2025 11:31 am

Lionel schreef:
za feb 01, 2025 11:27 am

En ik ben wel klaar met de hetze tegen Lenderink. Bekwaam of onbekwaam, ze is bijna weg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 11:38 am

Huur of koop is vooral gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Daar heeft zowel de kopende club als de speler natuurlijk een beslissende stem.

Als de club eigenlijk vooral een korte termijn oplossing zoekt omdat er bijvoorbeeld veel blessures zijn dan zullen zij liever huren. De speler zal alleen een definitieve transfer willen maken als hij er niet op achteruit gaat met zijn contract.

Stel nou eens dat dit inderdaad de situatie is. Dan kun je kiezen om geen deal te maken (zou mijn voorkeur hebben). Je kunt ook verkopen maar dat zal dan waarschijnlijk een relatief slecht bedrag zijn. Kan de speler in kwestie daar minder vangen moet je daar in de onderhandeling met elkaar ook nog iets op vinden. Het is niet zo dat Lille en Akpom daar aan tafel zitten om de problemen van Ajax op te lossen.

Zou daar bijvoorbeeld een compromis uitkomen dat we hem voor 8 + 2 miljoen aan bonussen verkopen dan klaagt iedereen weer dat het bedrag te laag is. Voor alle AT'ers die alleen nog maar vanuit pure frustratie en paniek elke post aangrijpen om Kroes overal de volledige schuld van te geven. Neem even een paar stappen terug. Adem eens in en uit en bedenk eens voor jezelf waarom het misschien toch wel wat complexer is. Misschien heb je er wat aan.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 12:18 pm

Yopii schreef:
za feb 01, 2025 11:31 am
Lionel schreef:

En ik ben wel klaar met de hetze tegen Lenderink. Bekwaam of onbekwaam, ze is bijna weg.
Hetze valt wel mee toch? Ze zou aansprakelijk gesteld moeten worden voor haar gerommel en de grote schade die Ajax daardoor ondervindt.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 12:20 pm

Alexander schreef:
za feb 01, 2025 12:18 pm

Hetze valt wel mee toch? Ze zou aansprakelijk gesteld moeten worden voor haar gerommel en de grote schade die Ajax daardoor ondervindt.
Dan moet je de gehele directie aansprakelijk stellen. En m.n. v.d. Sar als AD. Die keek op z'n spiekbriefje en zag dat het goed was. Bergwijn, Wijndal, Ocampos, Bassey: het kon allemaal in de zomer dat vd Sar zich met het technisch beleid bemoeide.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 01, 2025 12:29 pm

wimpey schreef:
za feb 01, 2025 12:20 pm
Alexander schreef:
za feb 01, 2025 12:18 pm

Dan moet je de gehele directie aansprakelijk stellen. En m.n. v.d. Sar als AD. Die keek op z'n spiekbriefje en zag dat het goed was. Bergwijn, Wijndal, Ocampos, Bassey: het kon allemaal in de zomer dat vd Sar zich met het technisch beleid bemoeide.
Zeker. Maar als CFO had ze ook op de rem moeten trappen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za feb 01, 2025 12:49 pm

Yopii schreef:
za feb 01, 2025 11:31 am
Lionel schreef:

Yopi die klaar is met een hetze... :excited.gif: :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 12:52 pm

Engelse aanvaller weigerde dringend Klassieker-verzoek vanuit Lille

De Amsterdammers wilden de deal op het laatste moment nog uitstellen om over De Klassieker heen te tillen, omdat zowel Mika Godts (geblesseerd) als Oliver Edvardsen (niet speelgerechtigd) ontbreken.

Akpom wilde daar zelf echter niet aan meewerken; de ervaren Engelsman wilde per se direct richting Lille, en dus niet meer voor Ajax meedoen tegen Feyenoord. Dat schrijft L’Équipe.

Lille gaat het volledige salaris van Akpom overnemen. De koopoptie bedraagt zo’n 12,5 miljoen euro. Akpom is al eventjes in Frankrijk en kreeg aldaar een belletje met het verzoek van Ajax om nog even terug te komen voor De Klassieker, maar dat wilde hij zelf dus niet.
L'Équipe is geen vodje als De T. he. De professionele Farioli gaat echt niet nóg een seizoen met beunhaas Kroes samenwerken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 12:57 pm

Dit is dus wel iets waar ik echt van baal bij deze transfer. Dat je hem laat gaan is nog tot daar aan toe. Maar je had echt wel als harde eis kunnen stellen dat hij zondag nog moest spelen.

Lille speelt vandaag thuis tegen Saint Etienne, dat doen ze dan maar even zonder hem. Wat waarschijnlijk sowieso gebeurd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 01, 2025 3:02 pm

wimpey schreef:
Alexander schreef:

Niet als ie erachter komt dat de vorige baas van het bordeel alleen maar ouwehoeren heeft binnengehaald.

Plaats reactie