Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door LucaS » za jan 06, 2018 11:28 am

Als Nouri geen toestemming heeft gegeven, mogen medische gegevens niet eens aan derden worden doorgegeven. Het lijkt erop dat Nouri er zelf voor heeft gekozen het zijn familie niet te vertellen.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9112
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 06, 2018 12:10 pm

@Voetske; in Nederland mogen advocaten niet werken op basis van no cure no pay.

Wat ik me naast dit nieuws afvraag: wat zou de weerslag ervan zijn op de selectie?
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op za jan 06, 2018 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » za jan 06, 2018 12:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:@Voetske; in Nederland mogen advocaten niet werken op basis van no dure no pay.

Wat ik me naast dit nieuws afvraag: wat zou de weerslag ervan zijn op de selectie?
Okee, maar kun je dan mij uitleggen hoe ik mijn " letsel advocaat " moet noemen die jaren geleden mijn zaak heeft behartigd op basis van no cure no pay ?.

Edit:Een Incassobureau was dat dus, maar als ik het goed begrijp kan dat dus ook gewoon via een advocaten kantoor waar iemand rechtshulpverlener is die geen advocaat is ?.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » za jan 06, 2018 12:43 pm

Statement familie Nouri over nieuws in NRC

6 januari 2018 - De Vries & Kasem

Via een persbericht uitgegeven via een advocatenbureau heeft de familie van Nouri gereageerd op het nieuws dat naar buiten werd gebracht door het NRC over het juridisch steekspel met Ajax en dat het al enkele jaren bekend was dat Nouri een hartafwijking had.

'De familie heeft het afgelopen half jaar van verschillende medici – meestal informeel – vernomen dat mogelijk niet geheel adequaat is gereageerd nadat Abdelhak op het voetbalveld in elkaar zakte. Alvorens hierover verder uitspraken te doen of conclusies te trekken, wacht de familie het onderzoek af dat thans door letselschadeadvocaat mr. John Beer wordt uitgevoerd.'

'Wel laat de familie weten dat zij erg geschrokken is van het nieuws dat reeds in 2014 – tijdens medisch onderzoek door de KNVB - bij Abdelhak een hartafwijking is geconstateerd. De familie is dit pas recent te weten gekomen door inzage in het medisch dossier dat Ajax, na herhaald en uitdrukkelijk verzoek, aan hen verstrekte. De familie is ervan overtuigd dat ook Abdelhak zelf geen weet van deze afwijking heeft gehad. Als de familie eerder kennis zou hebben gehad van een hartafwijking, had zij direct aangedrongen op diepgravend vervolgonderzoek, een second opinion en regelmatig terugkerende tests, om zodoende vervolgens te kunnen beoordelen wat de aard en risico’s van een dergelijke afwijking in combinatie met intensieve sportbeoefening zijn.'

'In het NRC-artikel wordt gesteld, bij monde van een ‘betrokkene’, dat Abdelhak in 2014 over de hartafwijking zou zijn geïnformeerd. De familie hecht hier vooralsnog geen geloof aan en stelt vast dat de ouders van de op dat moment 17-jarige Abdelhak in ieder geval nooit zijn ingelicht, schriftelijk noch mondeling. In de ogen van de familie had het op de weg van zowel de KNVB als Ajax gelegen om de ouders hierover uitdrukkelijk te informeren en in samenspraak een vervolgtraject af te spreken. De familie betreurt het in hoge mate dat dit nooit is gebeurd.'

'De familie wacht verder de resultaten van het onderzoek en de uitkomst van de lopende besprekingen met Ajax af. In de tussentijd zullen geen nadere mededelingen worden gedaan. De media wordt verzocht geen contact met de familie op te nemen.'

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9112
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 06, 2018 12:44 pm

Advocaten zijn gebonden aan gedragsregels die verbieden om op basis van no cure no pay te werken. Letselschadeadvocaten werken dan soms samen met verzekeraars of bureau’s die dat wel kunnen doen. Maar zodra het op procederen aankomt (en er dus geen schikking buiten de rechter om wordt gemaakt) kan dat alleen via advocaten.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door ferry » za jan 06, 2018 2:00 pm

De T:
'Nouri wist van hartafwijking'
Door VAN ONZE TELESPORTREDACTIE

1 uur geleden in SPORT

Ajacied Abdelhak Nouri wist volgens RTL Nieuws dat er in 2014 en 2016 bij medische controles een hartafwijking was geconstateerd.

Als de voetbalbond bij medisch onderzoek afwijkingen ontdekt bij voetballers worden de betreffende spelers altijd geïnformeerd. "We hebben Nouri zowel mondeling als schriftelijk geïnformeerd", aldus een woordvoerder van de KNVB. "Ook zijn club Ajax is daar destijds van op de hoogte gebracht."

De KNVB reageert daarmee op uitlatingen van de familie Nouri, die naar eigen zeggen niet wist dat bij Nouri bij eerdere testen door de KNVB een hartafwijking werd geconstateerd. Nouri kreeg de afgelopen zomer tijdens een oefenwedstrijd van Ajax een hartstilstand en liep daarbij zwaar en blijvend hersenletsel op.

Als een speler ouder is dan zestien jaar hoeft de KNVB niet de ouders te informeren. Dat is aan de voetballer zelf.

'Goed contact'
Ajax wil net als de familie van Nouri precies weten wat er is gebeurd met Abdelhak, zo laat de club in een verklaring weten. "Het is al enige tijd bij ons bekend dat zij een advocaat hebben ingeschakeld die, net als wij, onderzoek doet", stelt de club uit Amsterdam. "Wij werken daar vanzelfsprekend volledig aan mee, alles wat wij hebben en weten is aan hen ter beschikking gesteld."

Ajax verstrekt geen inhoudelijke informatie aan derden zoals de media, aangezien het hier om een medisch en dus vertrouwelijk dossier gaat. "Wij hebben goed contact met de familie Nouri en wij communiceren bij voorkeur rechtstreeks met hen", aldus de club.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door brigade zuid » za jan 06, 2018 2:52 pm

Cruijff schreef: Edit Duke: Beweringen zonder enig bewijs.
Schandalig. Wat een amateurs bij Ajax.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13426
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Nihad » za jan 06, 2018 4:24 pm

Er zijn diverse soorten van hartafwijkingen en vooralsnog is er niet aangetoond dat de hartafwijking een relatie heeft met de hartritmestoornissen die Nouri heeft gehad. In het ziekenhuis is er volgens mijn uitgebreid onderzoek gedaan naar het hart van Nouri nadat hij de hartritmestoornissen heeft gekregen dus wat is daar uitgekomen? We moeten voorzichtig zijn met conclusies trekken in deze fase. We weten veel niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door brigade zuid » za jan 06, 2018 5:53 pm

We weten wel dat die verzorger van Ajax een hobbyist is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Duke » za jan 06, 2018 8:29 pm

brigade zuid schreef:We weten wel dat die verzorger van Ajax een hobbyist is.
Oh ja? Hoe weten we dat dan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Thom » za jan 06, 2018 8:47 pm

Precies. Die kennis heb ik ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat een professionele club als Ajax amateuristisch omgaat met eea. Eerst maar eens hoor en wederhoor toepassen!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » za jan 06, 2018 9:12 pm

"In de ogen van de familie had het op de weg van zowel de KNVB als Ajax gelegen om de ouders hierover uitdrukkelijk te informeren en in samenspraak een vervolgtraject af te spreken. De familie betreurt het in hoge mate dat dit nooit is gebeurd', zo luidt de verklaring."

Het is allemaal erg treurig. Maar zo zijn de regels niet met 16plus.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door LucaS » za jan 06, 2018 9:36 pm

Ze mogen het niet eens
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Arthur » za jan 06, 2018 9:37 pm

Het is ook helemaal niet raar om te denken dat Appie dit niet tegen zijn familie heeft gezegd omdat hij bang was dat zij druk zouden uitoefenen om te stoppen met voetbal. Ik zou ook niet weten waarom de KNVB of Ajax dit bewust voor hem zou verzwijgen. Het is een harde wereld, maar niet zo hard.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9112
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 06, 2018 9:47 pm

Het is een raar verhaal; al waren er bij Kanu ook hartproblemen die pas bij Inter aan licht kwamen. Staat tegenover dat Ajax Koné ooit niet kocht omdat hij hartritmestoornissen zou hebben.

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » za jan 06, 2018 10:00 pm

Het is natuurlijk een onderwerp om op eieren te lopen. Dat Nouri zijn medische dossier voor zichzelf hield, wil de familie niet geloven. Maar de familie gelooft wel meer niet of wel. Ze hechten ook niet zozeer geloof aan het oordeel van de behandelende artsen dat er nauwelijks tot geen herstel mogelijk is. Ze zien het als een beproeving waarbij het helpt om koran-verzen op te lezen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » za jan 06, 2018 10:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is een raar verhaal; al waren er bij Kanu ook hartproblemen die pas bij Inter aan licht kwamen. Staat tegenover dat Ajax Koné ooit niet kocht omdat hij hartritmestoornissen zou hebben.
Veel recenter nog die verdediger/linksback van Rostov die medisch werd afgekeurd.

Edit: ik bedoelde Barac van Osijek.
Laatst gewijzigd door Sandro op zo jan 07, 2018 8:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » za jan 06, 2018 11:39 pm

In 2009 was er een afl. van Andere Tijden Sport over Nico Rijnders, die was afgekeurd vanwege een hartkwaal en jong overleed. Pas door die afl. kreeg zijn weduwe het besef dat ze zich niets hoefde te verwijten... 33 jaar na dato.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » zo jan 07, 2018 9:44 am

Arthur schreef:Het is ook helemaal niet raar om te denken dat Appie dit niet tegen zijn familie heeft gezegd omdat hij bang was dat zij druk zouden uitoefenen om te stoppen met voetbal.
Dat klinkt niet onwaarschijnlijk. Maar lijkt me wel lastig om geheim te houden voor zijn ouders als hij zowel mondeling als schriftelijk is geïnformeerd, zoals wordt beweerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo jan 07, 2018 10:05 am

Dat lijkt me wel meevallen. Als Nouri het wist en besluit het niet aan zijn ouders te vertellen dan weten zij dat dus gewoon niet. Zo simpel is het toch? Ajax en de KNVB mogen die stap niet nemen buiten hem om.

Ik kan er ook wel een motivatie bij verzinnen. Hij zou er voor kunnen kiezen om dat niet te doen omdat voetballen zijn leven was en hij bang was voor een vervolg waarbij hij misschien zou moeten stoppen. Het zou ook kunnen zijn dat hij zijn ouders er niet mee wilde belasten.

Overigens weten we nog niet hoe ernstig de geconstateerde afwijking was. Dat is natuurlijk wel heel erg bepalend. Want als het dermate serieus was dat hij eigenlijk zou moeten stoppen, of dat er minimaal extra onderzoek en periodieke controles nodig waren, dan had Ajax daarin natuurlijk wel actie moeten ondernemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ramona » zo jan 07, 2018 10:21 am


Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » zo jan 07, 2018 10:32 am

Marillion schreef:Dat lijkt me wel meevallen. Als Nouri het wist en besluit het niet aan zijn ouders te vertellen dan weten zij dat dus gewoon niet. Zo simpel is het toch? Ajax en de KNVB mogen die stap niet nemen buiten hem om.
Dat betwijfel ik ook niet. Vraag me alleen af wat "schriftelijk informeren" precies inhoudt. Een brief naar het huisadres, waar ook zijn ouders wonen? Of heeft hij de brief overhandigd gekregen? Maar goed, dat zijn details. Het zal wel geheim zijn gebleven.
Overigens weten we nog niet hoe ernstig de geconstateerde afwijking was. Dat is natuurlijk wel heel erg bepalend. Want als het dermate serieus was dat hij eigenlijk zou moeten stoppen, of dat er minimaal extra onderzoek en periodieke controles nodig waren, dan had Ajax daarin natuurlijk wel actie moeten ondernemen.
Hmmm, dat zal toch niet? Ik ga ervan uit dat de afwijking als zijnde niet serieus is beoordeeld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » zo jan 07, 2018 10:52 am

Dat zou je mogen verwachten, maar we weten het natuurlijk niet zeker. Het gevaar van de huidige situatie is nu dat iedereen dit bericht één op één koppelt aan de situatie van afgelopen zomer. Er zijn in 2014 al hartritmestoornissen geconstateerd, zijn ouders wisten dat niet en dus zijn Ajax en de KNVB schuldig. Dat is te kort door de bocht. Al is het natuurlijk helder en volstrekt logisch dat de familie dit helemaal duidelijk wil hebben.

De analyse van een verkeerde diagnose rondom het ongeval is al een aantal keren voorbij gekomen. Als relatieve leek ben ik geneigd te zeggen dat het klopt omdat het simpelweg veel te lang duurt voor ze met reanimatie begonnen. Maar ook hier is het wel nodig om het onderzoek volledig af te ronden. Waarom is er gehandeld zoals er gehandeld is?

Ik heb in de privé sfeer enige ervaring met de afhandeling van medische missers. Dat zijn hele vervelende trajecten. Vaak omdat het heel moeilijk is om volledige openheid van zaken te krijgen. Artsen en hun werkgevers zijn vaak bang om een eventuele fout toe te geven en verschuilen zich dan achter juristen of hele ingewikkelde verhalen om te verbergen waar het echt om gaat. Het is natuurlijk ook niet makkelijk. Als ik een verkeerde inschatting maak op m'n werk dan kost dat geld. Wanneer een arts dat doet kan het gaan om een leven. Toch is openheid van zaken natuurlijk cruciaal. Het gaat mensen vaak niet eens om geld maar om te weten wat er echt is gebeurd.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52078
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » zo jan 07, 2018 10:53 am

De fam. Nouri is hun zoon kwijt door het falen van een cordon aan 'professionals' die bij Ajax op de payroll staan dan wel stonden. Tenminste, dat gegeven lijkt me duidelijk...

Ging het onvolprezen TH niet ook over de aanstelling van medici?

Vreselijk: je kind kwijt en het had voorkomen kunnen worden. Ik zou gek worden als ouder of broer. En het wrange is: als de fam. Nouri een miljoenenconpensatie ontvangt, dan is hun zoon en broer er nog steeds niet bij geholpen. En zij zelf evenmin. Maar hopelijk komt de onderste steen boven. En hopelijk geeft die kennis het gezin enige vorm van closure.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Iniesta » zo jan 07, 2018 10:53 am

Gesink had hartimestoornissen, kon gewoon blijven fietsen. Zo’n probleem plus Nouri die zn ouders niet wil nodeloos wil verontrusten , is vrij “normaal”.
We weten simpelweg onvoldoende om de situatie te beoordelen, maar een scenario waar zowel Ajax , KNVB, Nouri niets “vreemds/fouts” hebben gedaan is verre van onwaarschijnlijk.

Plaats reactie