Carlos Borges

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Re: Carlos Borges

Bericht door Yopii » vr aug 30, 2024 9:53 pm

Een huurdeal is alleen voordelig als er een verplichte optie tot koop bij zit. (Een de speler vervolgens niet dusdanig presteert dan hij meer dan het bedrag van die optie waard is geworden. Het laatste hebben we meegemaakt met Mikautadze. )

Dat Wolves die huursom liever betaalt dan een verplichte optie tot koop in te bouwen, geeft aan dat het de kaarten in eigen hand wil houden. Die jongen komt dus als het ware een tijdje op proef.
De Telegraaf stelt wel dat het nog een race tegen de klok wordt om de deal op tijd af te ronden. Forbs wordt op dit moment al medisch gekeurd. Naast het eerder genoemde Olympique Lyon waren overigens ook Fulham en Everton nog concreet voor hem.
Was het met zoveel belangstelling werkelijk niet mogelijk om er een betere deal uit te halen? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2024 10:09 pm

Yopii schreef:
vr aug 30, 2024 9:53 pm
Een huurdeal is alleen voordelig als er een verplichte optie tot koop bij zit. (Een de speler vervolgens niet dusdanig presteert dan hij meer dan het bedrag van die optie waard is geworden. Het laatste hebben we meegemaakt met Mikautadze. )

Dat Wolves die huursom liever betaalt dan een verplichte optie tot koop in te bouwen, geeft aan dat het de kaarten in eigen hand wil houden. Die jongen komt dus als het ware een tijdje op proef.

De Telegraaf stelt wel dat het nog een race tegen de klok wordt om de deal op tijd af te ronden. Forbs wordt op dit moment al medisch gekeurd. Naast het eerder genoemde Olympique Lyon waren overigens ook Fulham en Everton nog concreet voor hem.
Was het met zoveel belangstelling werkelijk niet mogelijk om er een betere deal uit te halen? :confused.gif:
Tikkie demagogisch vind ik dat. We weten toch helemaal niks? Wat als Everton en Fulham concreet waren voor een huur zonder verplichte optie? Of wilden ze hem voor 2,5 mio wel overnemen?

Waarom niet gewoon even wachten tot er wat meer feiten bekend zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 30, 2024 10:25 pm

Het is dan ook een vraag... :confused.gif:

Ik vind het apart, meer niet. Zou kunnen dat er vandaag niets meer uit te halen was.

Vier clubs concreet, dan verbaast het me toch dat het zo lang heeft moeten duren. Maar ja, misschien was de vraagprijs eerst een stuk hoger. De zin van wachten tot het allerlaatst is immers dat de prijzen dan zakken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 31, 2024 6:46 am

De kans bestaat natuurlijk ook dat de geïnteresseerde clubs zich pas laat hebben gemeld. Niet ongebruikelijk rondom een transferdeadline. En daar komt nog bij dat de speler ook een factor is. Of moet hij soms maar gaan naar de club waar Ajax wil dat hij heen gaat?

We bepalen nu eenmaal niet het hele proces. Wolves heeft hem in ieder geval gepresenteerd op hun website:

https://www.wolves.co.uk/teams/mens-fir ... los-forbs/
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 31, 2024 10:18 am

peter schreef:1.5 salaris nemen ze over. 2.5 miljoen huur fee en een som bij 10 wedstrijden van 13.5.

Ik vind het een prima deal.
Als Forbs er onverhoopts 10 maakt en ook 10 assists verstrekt, sluit ik niet uit de AT weer op zijn achterste benen staat en roept dat 13,5 miljoen een schijntje was en de slechtste deal alles tijden, wat een mongool, die Kroes!

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 31, 2024 10:22 am

En daar komt nog bij dat de speler ook een factor is. Of moet hij soms maar gaan naar de club waar Ajax wil dat hij heen gaat?
Dat is zeker zo, zou kunnen dat hij per se naar de Wolves wilde, al lijken Fulham en Everton me niet minder.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za aug 31, 2024 10:48 am

Mr. Ajax schreef:
vr aug 30, 2024 10:09 pm
Yopii schreef:
vr aug 30, 2024 9:53 pm

Tikkie demagogisch vind ik dat. We weten toch helemaal niks? Wat als Everton en Fulham concreet waren voor een huur zonder verplichte optie? Of wilden ze hem voor 2,5 mio wel overnemen?

Waarom niet gewoon even wachten tot er wat meer feiten bekend zijn?
het probleem ligt ook bij de financiële mogelijkheden van Wolves, begrijp ik.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za aug 31, 2024 10:49 am

Yopii schreef:
za aug 31, 2024 10:22 am
En daar komt nog bij dat de speler ook een factor is. Of moet hij soms maar gaan naar de club waar Ajax wil dat hij heen gaat?
Dat is zeker zo, zou kunnen dat hij per se naar de Wolves wilde, al lijken Fulham en Everton me niet minder.
:smallgrin.gif: daar issie weer.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 31, 2024 11:01 am

Cluijffert schreef:
za aug 31, 2024 10:48 am
En die van Ajax, niet te vergeten.

Ajax vangt 2,5M 'huur'. En schrijft 2,8M op Forbs af, dit boekjaar.

Het 'beleid' van Kroes zal wel de fout zijn van Lenderink (Televaag en Alex-mode)...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za aug 31, 2024 11:30 am

wimpey schreef:
Cluijffert schreef:
za aug 31, 2024 10:48 am
En die van Ajax, niet te vergeten.

Ajax vangt 2,5M 'huur'. En schrijft 2,8M op Forbs af, dit boekjaar.

Het 'beleid' van Kroes zal wel de fout zijn van Lenderink (Televaag en Alex-mode)...
Als we dat ieder jaar doen halen we de transfersom er wel uit over een paar jaar Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 31, 2024 11:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za aug 31, 2024 10:18 am
peter schreef:1.5 salaris nemen ze over. 2.5 miljoen huur fee en een som bij 10 wedstrijden van 13.5.

Als Forbs er onverhoopts 10 maakt en ook 10 assists verstrekt, sluit ik niet uit de AT weer op zijn achterste benen staat en roept dat 13,5 miljoen een schijntje was en de slechtste deal alles tijden, wat een mongool, die Kroes!
Dat is het dan zeker. Kijk maar naar CCC en Mikautadze.
IK GELOOF!!!!!!

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » za aug 31, 2024 12:55 pm

peter schreef:
vr aug 30, 2024 7:57 pm
1.5 salaris nemen ze over. 2.5 miljoen huur fee en een som bij 10 wedstrijden van 13.5.
Meer dan net resultaat voor een opgevoerde grasmaaier

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 31, 2024 1:05 pm

Lionel schreef:

Just curious Rishi; denk jij dat Forbs gaat excelleren in de PL dit seizoen?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za aug 31, 2024 1:07 pm

Lionel schreef:
Hij is pas 20 he, voor de PL erg jong, dus excelleren zal lastig worden... Maar ik denk dat we hier inderdaad spijt van gaan krijgen...

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 31, 2024 1:45 pm

za aug 31, 2024 1:05 pm
Lionel schreef:

Nee, ik denk dat Forbs max 8 wedstrijden speelt dit jaar. Basis dan. Invallen wellicht vaker.
IK GELOOF!!!!!!

Carlos Borges

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 31, 2024 2:08 pm

Ja zoiets schat ik ook in. En heel misschien tikt ie die 10 potjes wel aan (League Cup, FA Cup, je weet het niet). Maar er is toch helemaal niemand die denkt dat Forbs daar de boel helemaal plat gaat spelen en door Wolves voor 13,5 wordt gekocht en voor 50 miljoen wordt verkocht aan Chelsea ofzo? Hoe zou Kroes daar dan nu al op hebben moeten anticiperen?

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 31, 2024 2:16 pm

Geen idee, het voetbal is daar heel anders. Zeker in de onderste regionen komt het meer op de counter aan.

Die jongen blonk uit in de opleiding van City, hij zal wel iets kunnen. Zijn prestaties bij Ajax zeggen ook niet alles. Ga er maar aanstaan als jonge speler. Een slechtere situatie had hij zich niet kunnen denken.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 31, 2024 3:40 pm

Yopii schreef:
za aug 31, 2024 2:16 pm
Die jongen blonk uit in de opleiding van City, hij zal wel iets kunnen. Zijn prestaties bij Ajax zeggen ook niet alles. Ga er maar aanstaan als jonge speler. Een slechtere situatie had hij zich niet kunnen denken.
Maar wat kan ie dan, behalve rennen? :confused.gif: 14M he. Oplopend tot 19M. Schandalig. Wanbeleid.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 31, 2024 6:58 pm

Heb even gekeken naar de aanvallers bij Wolves en ik ben bang dat we die gewoon weer terug gaan zien hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 31, 2024 7:32 pm

peter schreef:
za aug 31, 2024 6:58 pm
Heb even gekeken naar de aanvallers bij Wolves en ik ben bang dat we die gewoon weer terug gaan zien hoor.
Dus toch geen goede deal?
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » zo sep 01, 2024 7:08 am

wimpey schreef:
za aug 31, 2024 3:40 pm
Yopii schreef:
za aug 31, 2024 2:16 pm
Maar wat kan ie dan, behalve rennen? :confused.gif: 14M he. Oplopend tot 19M. Schandalig. Wanbeleid.
Bakken vol met goals maken en assists geven. En ja, op laag niveau. Maar hij heeft ze toch echt zelf gemaakt.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo sep 01, 2024 9:59 am

Opvallend hoe maakbaar het allemaal is als het de Wimpey's van deze wereld uitkomt.

Wat is bekend:
Forbes stond op de transferlijst;
Er was interesse in de speler vanuit meer clubs dan Wolves, maar hoe concreet en tegen welke voorwaarden weet hier niemand;
Wolves was het meest concreet;
Wolves kon volgens diverse openbare bronnen geen hoog transferbedrag neerleggen;
Forbes wilde naar Wolves;
Ajax hoeft een periode zijn salaris niet volledig te betalen en ontvangt een huursom van 2.5 miljoen (?);
Mocht hij 10 wedstrijden spelen daar, dan komt daar nog 13,5 miljoen bovenop;
Als dat niet is, dan keert hij terug en is het de volgende transferperiode nieuwe kansen nieuwe prijzen;
Was hij hier gebleven dan zou Ajax hem volledig door moeten betalen en zou hij waarschijnlijk vooral banken.

Dus, wat is nou de slechte deal? Alleen als Forbes een briljante speler blijkt die er dit seizoen in 10+ wedstrijden 30 inkegelt en hij na dit seizoen voor 50 miljoen naar City terugkeert.

Maar, diverse kenners hier hebben heel stellig verkondigt dat dit er niet in zit omdat hij er geen bal van kan.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2024 11:41 am

Cluijffert schreef:
zo sep 01, 2024 9:59 am
Opvallend hoe maakbaar het allemaal is als het de Wimpey's van deze wereld uitkomt.
En de Kroesjes ook. Hij zal Weghorst beloftes hebben gedaan, in de voor hem zekerheid dat hij Brobbey of Traoré ging verpatsen. Of denk je dat 3 dure krachten voor één positie het plan was?

Uiteraard zie ik ook wel dat Kroes met een nogal lastige erfenis moet werken. Maar mij lijkt dat Ajax de scouting beter kan opdoeken. Geen scout draagt Rugani, Traoré en Weghorst aan. Henderson en Rijkhoff evenmin.

Dus alle mooie verhalen van Kroes en Beuker ten spijt staat er weer een selectie die niet in balans is. Dat is een hard gelag voor Farioli.

999

Bericht door 999 » zo sep 01, 2024 11:53 am

wimpey schreef:
zo sep 01, 2024 11:41 am
Cluijffert schreef:
zo sep 01, 2024 9:59 am
En de Kroesjes ook. Hij zal Weghorst beloftes hebben gedaan, in de voor hem zekerheid dat hij Brobbey of Traoré ging verpatsen. Of denk je dat 3 dure krachten voor één positie het plan was?

Uiteraard zie ik ook wel dat Kroes met een nogal lastige erfenis moet werken. Maar mij lijkt dat Ajax de scouting beter kan opdoeken. Geen scout draagt Rugani, Traoré en Weghorst aan. Henderson en Rijkhoff evenmin.

Dus alle mooie verhalen van Kroes en Beuker ten spijt staat er weer een selectie die niet in balans is. Dat is een hard gelag voor Farioli.
Wie had je dan in gedachten als er niks tot weinig financiële ruimte is ? De selectie is niet in balans , jaja , wat denk je dat dat gaat kosten om DEZE selectie in balans te krijgen ?.Als de spelers al wil komen naar de NLD competitie ?.

Je roept zelf steeds dat Mislintat de nagel in onze AJAX doodskist heeft geslagen, het jaren gaat duren dat we hier bovenop komen maar verwacht wel aankopen van ik weet niet van wat voor nivo voor een appel en een ei binnen te halen ???.

Hier op dit forum worden namen genoemd die AJAX zou hebben moeten halen, vervolgens verkast die naam naar een andere club en als je dan hoort wat het transferbedrag is , daar kan AJAX op dit moment helemaal niet in mee ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2024 12:20 pm

999 schreef:
zo sep 01, 2024 11:53 am

Wie had je dan in gedachten als er niks tot weinig financiële ruimte is ?
Henderson dus alvast niet. Want topverdiener. En Weghorst dus ook niet, zeker niet gezien de aanwezigheid van 2 dure spitsen. Bovendien: die spelers verkoop je niet meer.

Ik snap trouwens dat ze iets moeten doen aan het topsportklimaat en dat deze mannen daaraan bijdragen...

Kroes heeft veel verhalen, maar ook onder hem is rechtsbuiten onvoldoende bezet. Amper creativiteit op middenveld. 3 dure spitsen, veel spelers voor CV. Hij heeft alle tijd van de wereld gehad om er iets beters van te maken dan dit, vind ik.

Plaats reactie