Chuba Akpom

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Chuba Akpom

Bericht door peter » do dec 26, 2024 9:42 pm

T82 schreef:
wo dec 25, 2024 8:38 am
Heeft 14 van de 17 wedstrijden in de eredivisie minuten gemaakt. Die gaat alleen weg bij een goed bod lijkt me.
Ja eens. 1 miljoen ofzo. :smallgrin.gif:

Ik vind dit nu zo in de winterstop wel de meest dramatische aankoop van vorig jaar. Die jongen is qua leeftijd in zijn prime, maar kan er echt zo weinig van. In helemaal niets een Ajax speler. De belichaming van Mislintats “data beleid”. Zal misschien nog wel terechtkomen bij Rennes of Union Berlin, maar het heeft iets pijnlijks. Charisteas vibes.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 26, 2024 10:20 pm

Doe je Charisteas wat mij betreft tekort.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 30, 2024 11:21 am

Die jongen wil doelpunten maken, maar staat steeds op vreemde posities omdat hij zo goed de looplijnen eruit haalt en zo.

Denk sowieso dat alle drie onze spitsen zich onprettig voelen. Zo kan ik me niet voorstellen dat Wappie W. naar Ajax was gekomen als hij had geweten dat hij de helft van de tijd op de bank zou zitten.

Het gevolg van het gerotzooi met onze spitsen is dat ze bijna geen doelpunt maken: Akpom niet, Brobbey niet, WW ook niet. Dat is geen toeval.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 30, 2024 11:57 am

Yopii schreef:Die jongen wil doelpunten maken, maar staat steeds op vreemde posities omdat hij zo goed de looplijnen eruit haalt en zo.

Denk sowieso dat alle drie onze spitsen zich onprettig voelen. Zo kan ik me niet voorstellen dat Wappie W. naar Ajax was gekomen als hij had geweten dat hij de helft van de tijd op de bank zou zitten.

Het gevolg van het gerotzooi met onze spitsen is dat ze bijna geen doelpunt maken: Akpom niet, Brobbey niet, WW ook niet. Dat is geen toeval.
Kom op zeg, Brobbey heeft alle kansen gekregen maar kan/kon nog steeds niet 90 minuten maken en maakt simpelweg de vele kansen niet. En Weghorst wist dat hij ging concurreren met Brobbey en dat hij in eerste instantie tweede keuze was. Zijn rendement is behoorlijk. Akpom is een ander verhaal, zou normaal gesproken weinig spelen en als super sub sub spits iets kunnen doen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2024 1:35 pm

Akpom had in de zomer al weg kunnen gaan, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » za jan 04, 2025 1:55 pm

raymon schreef:
ma dec 30, 2024 11:57 am
Yopii schreef:Die jongen wil doelpunten maken, maar staat steeds op vreemde posities omdat hij zo goed de looplijnen eruit haalt en zo.

Kom op zeg, Brobbey heeft alle kansen gekregen maar kan/kon nog steeds niet 90 minuten maken en maakt simpelweg de vele kansen niet. En Weghorst wist dat hij ging concurreren met Brobbey en dat hij in eerste instantie tweede keuze was. Zijn rendement is behoorlijk. Akpom is een ander verhaal, zou normaal gesproken weinig spelen en als super sub sub spits iets kunnen doen.
Het zijn beide gewoon matige spitsen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 10:19 am

Kan zijn, maar Akpom en Brobbey waren vorig seizoen samen goed voor een behoorlijk aantal doelpunten, terwijl hun productie dit seizoen gestagneerd is. Ze zijn vooral bezig arbeid voor het team te verrichten, zodat de verdedigende organisatie staat. Zelfde geldt voor Weghorst, ook hij scoort weinig.

Ajax kon Akpom vorig seizoen in de winterstop al verkopen, toen moest hij per se blijven. Met zijn huidige stats zal zijn marktwaarde flink gekelderd zijn. Gelukkig haalt hij wel de looplijnen van de tegenstander eruit. :hypocrite.gif:

T82

Bericht door T82 » ma jan 06, 2025 11:28 am

Yopii schreef:
ma jan 06, 2025 10:19 am
Kan zijn, maar Akpom en Brobbey waren vorig seizoen samen goed voor een behoorlijk aantal doelpunten, terwijl hun productie dit seizoen gestagneerd is. Ze zijn vooral bezig arbeid voor het team te verrichten, zodat de verdedigende organisatie staat. Zelfde geldt voor Weghorst, ook hij scoort weinig.
Weghorst scoort 1x per 111 minuten. Dat is meer dan prima.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 12:45 pm

https://www.espn.nl/voetbal/speler/weds ... t-weghorst

Zes doelpunten, alle in relatief gemakkelijke thuiswedstrijden. Weghorst is ambitieus, hij zal niet tevreden zijn.

T82

Bericht door T82 » ma jan 06, 2025 5:39 pm

Yopii schreef:
ma jan 06, 2025 12:45 pm
https://www.espn.nl/voetbal/speler/weds ... t-weghorst

Zes doelpunten, alle in relatief gemakkelijke thuiswedstrijden. Weghorst is ambitieus, hij zal niet tevreden zijn.
Nee, 4 van de 6 in uitwedstrijden. Belangrijke winnende goals.

https://www.transfermarkt.nl/wout-wegho ... aison/2024

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 6:01 pm

O ja, sorry. :blush.gif:

Desondanks, hij zal zich meer van de eerste seizoenshelft hebben voorgesteld.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 06, 2025 7:51 pm

Yopii schreef:
ma jan 06, 2025 6:01 pm

Een verkeerde voorstelling van zaken geven, gecorrigeerd worden en er dan toch wèèr een negatieve draai aan geven.

Je moet het maar willen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 07, 2025 9:37 am

zeux schreef:
ma jan 06, 2025 7:51 pm
Yopii schreef:
ma jan 06, 2025 6:01 pm

Een verkeerde voorstelling van zaken geven, gecorrigeerd worden en er dan toch wèèr een negatieve draai aan geven.

Je moet het maar willen...
Bijzonder hè. Ik moest ook echt hardop lachen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 07, 2025 12:04 pm

:neutral.gif:
Weghorst liet eerder ook al doorschemeren niet de allergrootste fan van het beleid onder zijn nieuwe trainer te zijn en het liefst iedere wedstrijd te spelen. "Uiteindelijk heb je je hele carrière ernaar gestreefd om ergens eerste spits te zijn. Dat doe je ook hier, maar er is een bepaalde visie en filosofie. Alleen heb ik daar ook mijn filosofie en gedachten over. Als je een wedstrijd niet voetbalt, vind ik dat verdomd lastig om opzij te zetten", klonk het in november voor de camera van ESPN.
Zo zal elke spits denken, elke voetballer waarschijnlijk, elke topsporter zelfs. De beste zijn, dat is de essentie van topsport.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 07, 2025 1:10 pm

Dan moeten ze laten zien de beste te zijn :excited.gif:

Henderson speelt altijd. Taylor ook. Hato ook. Sutalo ook. Pasveer ook.

Spelers die niet presteren worden gewisseld.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 07, 2025 4:50 pm

Dus Weghorst presteert niet? Daar zal hij het niet mee eens zijn.

999

Bericht door 999 » di jan 07, 2025 6:00 pm

Als Weghorst niet presteert dan presteren er veel niet ..

Maar wat wil hiermee zeggen of bereiken met dit gepiel ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 07, 2025 7:48 pm

Yopii schreef:
di jan 07, 2025 4:50 pm
Pasveer wordt toch ook niet gewisseld? Hato niet. Sutalo niet. Als je presteert, iedere wedstrijd, dan word je niet gewisseld. Hooguit om rust te krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di jan 07, 2025 8:33 pm

Lionel schreef:
Yopii schreef:
Pasveer wordt toch ook niet gewisseld? Hato niet. Sutalo niet. Als je presteert, iedere wedstrijd, dan word je niet gewisseld. Hooguit om rust te krijgen.
Sinds de extra wissels zijn het bijna altijd de aanvallers en middenvelders die gewisseld worden. Die moeten continu drukzetten en maken de meeste meters. Dit zie je overal.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 08, 2025 10:25 am

Trab schreef:
di jan 07, 2025 8:33 pm
Lionel schreef:
Yopii schreef:
Sinds de extra wissels zijn het bijna altijd de aanvallers en middenvelders die gewisseld worden. Die moeten continu drukzetten en maken de meeste meters. Dit zie je overal.

Klopt. Maar het zijn ook de spelers die het beste presteren. Het meest compleet zijn. Of simpelweg geen concurrentie hebben. Maar als Brobbey normaal zou presteren dan is hij toch de onbetwiste nummer 1?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo jan 08, 2025 10:47 am

Dat denk ik niet.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 08, 2025 10:48 am

Lionel schreef:
Trab schreef:
Lionel schreef: Pasveer wordt toch ook niet gewisseld? Hato niet. Sutalo niet. Als je presteert, iedere wedstrijd, dan word je niet gewisseld. Hooguit om rust te krijgen.

Klopt. Maar het zijn ook de spelers die het beste presteren. Het meest compleet zijn. Of simpelweg geen concurrentie hebben. Maar als Brobbey normaal zou presteren dan is hij toch de onbetwiste nummer 1?
Ja 100%. Spits wordt sowieso minder snel gewisseld dan een vleugelspeler. Maar Brobbey laat het niet zien. Het punt waar in hij het verschil zou moeten maken tov Weghorst - zijn snelheid - gebruikt hij niet. Of in ieder geval te weinig. Iedere wedstrijd zien we hem een potje judoën rond de middenlijn. Dat is niet de plek waar je dat wilt zien. Kont erin zetten en verdediger van je afhouden moet hij in de 16 doen. Niet bij de middenlijn. Hij moet veel eerder in beweging komen als hij inzakt naar het middenveld, simpel kaatsen en weer de diepte insprinten. Wat hij doet is stilstaan en wachten tot de verdediger in zijn nek zit zodat hij kan vasthouden. Ja, dan krijg je dat gejudo wat we iedere wedstrijd zien. Weghorst is veel minder snel, maar die maakt veel meer loopacties waardoor hij simpel kan kaatsen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 08, 2025 11:02 am

Trab schreef:
wo jan 08, 2025 10:48 am
Lionel schreef:
Trab schreef:

Ja 100%. Spits wordt sowieso minder snel gewisseld dan een vleugelspeler. Maar Brobbey laat het niet zien. Het punt waar in hij het verschil zou moeten maken tov Weghorst - zijn snelheid - gebruikt hij niet. Of in ieder geval te weinig. Iedere wedstrijd zien we hem een potje judoën rond de middenlijn. Dat is niet de plek waar je dat wilt zien. Kont erin zetten en verdediger van je afhouden moet hij in de 16 doen. Niet bij de middenlijn. Hij moet veel eerder in beweging komen als hij inzakt naar het middenveld, simpel kaatsen en weer de diepte insprinten. Wat hij doet is stilstaan en wachten tot de verdediger in zijn nek zit zodat hij kan vasthouden. Ja, dan krijg je dat gejudo wat we iedere wedstrijd zien. Weghorst is veel minder snel, maar die maakt veel meer loopacties waardoor hij simpel kan kaatsen.

Precies. Beide spelers hebben hun pluspunten en minpunten. Niet gek dat Farioli ze op deze manier gebruikt. Waar bij Weghorst amper verbetering (snelheid) mogelijk is, moet Brobbey toch echt wat aan een aantal minpunten iets kunnen doen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo jan 08, 2025 11:12 am

Lionel schreef:
wo jan 08, 2025 11:02 am

Precies. Beide spelers hebben hun pluspunten en minpunten. Niet gek dat Farioli ze op deze manier gebruikt. Waar bij Weghorst amper verbetering (snelheid) mogelijk is, moet Brobbey toch echt wat aan een aantal minpunten iets kunnen doen.
Ik krijg de indruk dat Brobbey niet de slimste speler op aarde is. Dan wordt het lastig. Je moet het wel zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 08, 2025 1:07 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
wo jan 08, 2025 10:48 am
Lionel schreef: Klopt. Maar het zijn ook de spelers die het beste presteren. Het meest compleet zijn. Of simpelweg geen concurrentie hebben. Maar als Brobbey normaal zou presteren dan is hij toch de onbetwiste nummer 1?

Het is niet alleen dat bij Brobbey hè? Hij kan ook nog steeds niet koppen en mist nog altijd de grootste kansen doordat hij te wild is. Je zou denken in uitwedstrijden heb je meer aan Brobbey doordat we verder van de goal spelen, maar als ik hem dan weer zie spelen tegen Stuttgart.. telkens te laat met drukzetten en alleen maar op de grond liggen en ruzie maken met die Chabot die van Sparta vandaan komt. Op dit moment heb je gewoon meer aan Weghorst in de spits.

Plaats reactie