Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Marillion
Site Admin

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » za jan 25, 2025 2:04 pm

Ze zullen het inschatten als dat het de gok waard is dat ze hem aan de praat krijgen. En er speelt denk ik ook sentiment. Ik zie West Ham nooit spelen maar volgens mij bevallen Alvarez en Kudus goed? Dan komen ze dus nog een keer winkelen bij Ajax. Zo werkt dat soms in het voetbal. Zoals Ajax nog altijd driftig scout in Scandinavië omdat daar wel eens een goede speler is gevonden.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 25, 2025 2:17 pm

Alvarez doet het ok, maar niet onbetwist zoals bij ons. Althans voor de manager. Voordat de popi jopies daar over beginnen.

Voor de rest heeft WHU geen gelukkige hand qua spitsentransfers. Haller, Scamacca, Fullkrug nu. Voor de laatste betaalden ze ook bijna 30 miljoen terwijl hij al 31 is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 25, 2025 2:30 pm

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 25, 2025 2:31 pm

Zou overigens classic Kroes zijn als dit zo niet doorgaat haha.

columbus

Bericht door columbus » za jan 25, 2025 2:42 pm

20/30 miljoen is bijna wisselgeld voor die clubs.

Ik kom uit wat nachtdiensten dus het nieuws dringt wat later en langzamer door de interesse is dus wel serieus te noemen

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 25, 2025 3:25 pm

Nou nee, WHU kan die dertig miljoen blijkbaar niet zomaar neerleggen in verband met FFP, zo begrijp ik het tenminste.
Initially, West Ham wanted a loan deal, but that idea was immediately dismissed by the Dutch club.

Ajax prefer to sell Brobbey permanently and are demanding €30 million upfront, along with €5m in achievable bonuses – a total package that could weigh on West Ham’s limited finances.

The London club are now exploring creative solutions to meet Ajax’s demands without breaching the Premier League’s Profit & Sustainability Rules (PSR).

Both sides are reportedly working toward a compromise, but time is ticking as the transfer deadline looms.
https://westhamblog.co.uk/posts/west-ha ... e-settled/

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 25, 2025 4:32 pm

Daar komen de verhalen van huur met koop inderdaad vandaan. Prima wat mij betreft. Zolang het maar wel een verplichting is, dus feitelijk een uitgestelde definitieve transfer. Als je de eerste spits laat gaan moet daar wel de zekerheid van inkomsten tegenover staan.

Mogelijk nadeel met zo'n deal is wellicht dat het ons ook wat beperkingen geeft bij het halen van spelers maar dat kan ik niet inschatten. Desnoods moeten wij dan ook maar zo'n constructie opnemen.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » za jan 25, 2025 6:01 pm

Gewoon Ziyech terug halen dan krijgen Weghorst en Bumpa betere ballen om te koppen in te tikken

Marcel

Bericht door Marcel » zo jan 26, 2025 4:15 pm

"terug halen"...

Niets ten nadele van Ziyech, die heeft het fantastisch gedaan bij Ajax, maar ik ben in principe tegen het terughalen van oud-spelers.
Het wordt nooit meer wat het was en meestal valt het tegen. Je mag toch hopen dat de directie van Ajax wel iets creatiever is... al vrees ik er voor.

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 4:18 pm

Ik was destijds een van de grootste fans van Ziyech, maar ik ben het met je eens, Marcel. Het wordt vast niets, die jongen zit op een heel ander spoor. Niet doen dus.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 4:26 pm

Ziyech alleen halen als je Berghuis dumpt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 4:59 pm

Nee, zeker niet doen. Kost je een vermogen en de tijd van Ziyech is geweest.

Als we doorgaan met Weghorst als spits hebben we wel echt voorzetten nodig. Een goedkope optie is wellicht Airforce Jan halen. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 8:31 am

Ziyech :excited.gif: Die heeft dit decennium nog niet eens wat laten zien. Behalve een blessurelijst.

Lexie gaat ook geen deal voor Brobbey sluiten he. Zit je straks met een compleet gedemotiveerde speler in je selectie. Kroes draait het seizoen eigenhandig de nek om. Dus ik neem aan dat ie aan z'n laatste dagen bezig is. TD van helemaal niks, alleen maar een grote waffel.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 10:56 am

Brobbey is een lieve jongen, zo schat ik het in. Hij verschrompelt tot een karikatuur van zichzelf met die haai Weghorst hijgend in zijn nek. Moet het telkens laten zien in een helft of zestig minuten, anders belandt hij op de bank. Typisch een speler die vertrouwen nodig heeft.

Bij Leipzig zag je hetzelfde. Hij voelde zich eenzaam en verlangde naar zijn moeder. Hij wil vast niet weg, hij wil dat Weghorst verdwijnt.

Het was een verkeerde inschatting van Kroes om die twee te laten concurreren. Kost een hoop geld en levert niets op. Maar ja, Kroes heeft vast in de zomer al bedacht dat hij Brobbey ging verkopen. Dat lukte hem natuurlijk niet. :excited.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 27, 2025 11:09 am

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 10:56 am
Brobbey is een lieve jongen, zo schat ik het in. Hij verschrompelt tot een karikatuur van zichzelf met die haai Weghorst hijgend in zijn nek. Moet het telkens laten zien in een helft of zestig minuten, anders belandt hij op de bank. Typisch een speler die vertrouwen nodig heeft.

Bij Leipzig zag je hetzelfde. Hij voelde zich eenzaam en verlangde naar zijn moeder. Hij wil vast niet weg, hij wil dat Weghorst verdwijnt.

Het was een verkeerde inschatting van Kroes om die twee te laten concurreren. Kost een hoop geld en levert niets op. Maar ja, Kroes heeft vast in de zomer al bedacht dat hij Brobbey ging verkopen. Dat lukte hem natuurlijk niet. :excited.gif:
Misschien is topsport niet haalbaar voor een lieve jongen. :excited.gif: Bij iedere fatsoenlijke club zit er iemand hijgend in je nek. Of 2. Hij heeft bij Ajax heel veel kansen gekregen alleen laat hij het niet zien. En kansen krijgt hij, ook in de 60 minuted die hij nu krijgt, alleen hij maakt ze gewoon niet. Dan houdt het een keer op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 11:14 am

Daar moet je wel mee om kunnen gaan ja. Denk je dat hij bij West Ham geen concurrent krijgt?

Ik denk overigens dat de analyse wel klopt en dat hij het daar moeilijk mee heeft. Maar Ajax kan er natuurlijk niet op gokken dat er maar 1 spits is. Zeker niet als die in het verleden ook best blessuregevoelig is gebleken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 11:30 am

Bij Ajax kennen ze die jongen toch? Hij was dolblij toen Overmars hem terug naar huis wilde halen. Hij is een groot kind.

Brobbey vertegenwoordigt wel kapitaal. Dan haal je Weghorst erbij, totaal overbodig. :confused.gif:

Farioli doet nog een duit in het zakje met zijn gewissel.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 27, 2025 11:33 am

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 11:30 am
Bij Ajax kennen ze die jongen toch? Hij was dolblij toen Overmars hem terug naar huis wilde halen. Hij is een groot kind.

Brobbey vertegenwoordigt wel kapitaal. Dan haal je Weghorst erbij, totaal overbodig. :confused.gif:

Overbodig? Volgens mij heeft Weghorst ons een aantal keer over een dood punt heen geholpen. Wie had ze anders gemaakt? Voorlopig is Brobbey totaal overbodig want hij scoort niet.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 27, 2025 11:41 am

Weghorst heeft ons aantal keer gered,
maar dat is inmiddels al wel weer aantal maanden geleden. Onze spitsen scoren echt weinig.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 11:44 am

Overbodig? Volgens mij heeft Weghorst ons een aantal keer over een dood punt heen geholpen. Wie had ze anders gemaakt? Voorlopig is Brobbey totaal overbodig want hij scoort niet.
Brobbey was er al. Zorg dat die jongen uit de verf komt, dan kun je hem voor veel geld verpatsen.

En Weghorst, ach... Anders hadden we ook met elf man gespeeld. Het gaat om het principe. Waarom per se een centrumspits halen als je er al twee hebt lopen, terwijl andere posities zwak bezet zijn? :confused.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 27, 2025 11:53 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jan 27, 2025 11:41 am
Weghorst heeft ons aantal keer gered,
maar dat is inmiddels al wel weer aantal maanden geleden. Onze spitsen scoren echt weinig.
Ben ik met je eens, probeer ook geen lans voor Weghorst te breken maar de laatste weken speelt voornamelijk Brobbey weer. Ik zou Weghorst ook weleens een aantal wedstrijden achter elkaar willen zien, met buitenspelers die weleens een voorzet geven.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 27, 2025 11:55 am

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 11:44 am
Brobbey was er al. Zorg dat die jongen uit de verf komt, dan kun je hem voor veel geld verpatsen.

En Weghorst, ach... Anders hadden we ook met elf man gespeeld. Het gaat om het principe. Waarom per se een centrumspits halen als je er al twee hebt lopen, terwijl andere posities zwak bezet zijn? :confused.gif:
Akpom is toch geen spits? Hij wordt er neergezet omdat we geen andere spits hadden. Je zou eventueel Traore nog een spits kunnen noemen maar die kwam dan weer veel later. Als Brobbey niet tegen concurrentie kan dan moet ie lekker op dammen gaan.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 11:59 am

Ik zou Weghorst ook weleens een aantal wedstrijden achter elkaar willen zien, met buitenspelers die weleens een voorzet geven.
Die heb je niet, waarom zou je dan Weghorst halen? :confused.gif:

Weghorst is een redelijke speler die een hoop theater maakt. Maar goed, je kunt nog verdedigen dat je hem haalt, maar dan moet je wel eerst ruimte maken. Wat we zien bij Kroes is dat hij spelers alvast binnenhaalt, omdat die en die en die gaan vertrekken. Helaas vertrekken die en die en die niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 12:06 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 11:30 am

Maar wat stel je dan voor? Het seizoen in met slechts 1 volwaardige spits en dan maar hopen dat hij functioneert en niet geblesseerd raakt?
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 12:19 pm

Waarop is de aanname dat Brobbey niet tegen concurrentie kan gebaseerd? :confused.gif:

Hij is een nog jonge speler die een moeizaam seizoen draait. Dat Kroes hem blijkbaar overal aanbiedt (en dat geen club lijkt te happen), zal niet helpen. Farioli heeft straks een teleurgestelde speler, die zichzelf al in de PL zag ballen.

Plaats reactie