Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

999

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 12:08 pm

Hij komt niet aan scoren toe omdat ie de hele wedstrijd aan het worstelen is met zijn tegenstander .. Dat had ik dus van Farioli ( of even welke andere trainer ) verwacht dat hij hem bijbrengt om dat worstelen te laten en veel meer los van zijn tegenstander moet komen. En Brobbey worstelt vrolijk mee waardoor hij steeds minder het voordeel van de twijfel krijgt bij scheidsrechters.

Weghorst komt veel meer los van zijn tegenstander zodat is veel gevaarlijker kan zijn, alleen ( stokpaardje ) dankzij dat rouleren komt er veel te weinig automatisme in de voorhoede met spelers onderling.Zag je gister ook weer ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 12:11 pm

Al die gemiste kansen zijn je blijkbaar ontgaan... Lazio, Sociedad, Praag, Willem II, NAC, Heracles (etc etc). Hij had gewoon op 15 goals over all kunnen staan. Dat heeft (helaas voor jullie) niets met z'n trainer te doen, maar met z'n afronding.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 12:18 pm

Waarom zouden mij die gemiste kansen zijn ontstaan ?.Feit is toch dat ie steeds dat doet wat ik hier boven neer typt en er geen woord van gelogen is.En dat juist als ie wat meer los zou komen bij die kansen hij meer " tijd " , krijgt ( wat ie blijkbaar nodig heeft ) om af te ronden.Hij zou ook meer kansen krijgen in plaats van steeds op de grond liggen. .En ook nog een meer voor het team kan betekenen ..

In de PL krijgt ie nog minder tijd ..

Tis geen Rugby , daar zou ie wel een goeie voor zijn :smallgrin.gif:

Durf de stelling wel aan dat andere spitsen van AJAX gisteren tegen Rigas er wel raad mee hadden geweten ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 12:23 pm

Er is nog geen sprake van een akkoord over de transfer van Brian Brobbey naar West Ham United. Wel wordt duidelijk dat de spits is aangeboden bij The Hammers en dat beide partijen in contact zijn over een eventuele tijdelijk overgang.

TalkSport meldde vrijdag dat Brobbey en West Ham akkoord zijn over een tijdelijke overstap en dat de gesprekken met Ajax positief verlopen. Volgens de Duitse tak van Sky Sport is dat nog te voorbarig. Vrijdag vinden er onderhandelingen plaats tussen West Ham en André Silva van RB Leipzig. Brobbey staat niet bovenaan het wensenlijstje, maar er is wel contact tussen beide partijen.

Dat contact is er niet zomaar gekomen. The Guardian meldt dat West Ham niet uitzichzelf de interesse kenbaar maakte. Brobbey zou zijn aangeboden bij de Premier League-club. Het is volgens het medium afwachten of de Engelse club daadwerkelijk overgaat tot het huren van de spits van Ajax.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 24, 2025 12:23 pm

Als we maar niet het seizoen af gaan maken met Akpom en Weghorst. Dan kunnen we het echt wel shaken.

Reken maar dat deze transfer niet snel rond gaat zijn. Ajax gaat dus echt heel kort de tijd krijgen om een vervanger te halen. Ik gok dat ze gaan voor Vincent Janssen.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 12:33 pm

Ik gok dat ze gaan voor Vincent Janssen.
:excited.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 12:37 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 12:33 pm
Ik gok dat ze gaan voor Vincent Janssen.
:excited.gif:
:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 12:38 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 12:23 pm
Er is nog geen sprake van een akkoord over de transfer van Brian Brobbey naar West Ham United. Wel wordt duidelijk dat de spits is aangeboden bij The Hammers en dat beide partijen in contact zijn over een eventuele tijdelijk overgang.

TalkSport meldde vrijdag dat Brobbey en West Ham akkoord zijn over een tijdelijke overstap en dat de gesprekken met Ajax positief verlopen. Volgens de Duitse tak van Sky Sport is dat nog te voorbarig. Vrijdag vinden er onderhandelingen plaats tussen West Ham en André Silva van RB Leipzig. Brobbey staat niet bovenaan het wensenlijstje, maar er is wel contact tussen beide partijen.

Dat contact is er niet zomaar gekomen. The Guardian meldt dat West Ham niet uitzichzelf de interesse kenbaar maakte. Brobbey zou zijn aangeboden bij de Premier League-club. Het is volgens het medium afwachten of de Engelse club daadwerkelijk overgaat tot het huren van de spits van Ajax.
Er ligt natuurlijk wel een lijntje na de transfers van Alvarez en Kudus.

Ik snap op zich best dat Brobbey in zekere zin een lastig dossier is. Hij scoort gewoon echt te weinig. En daar waar hij beter leek te worden van de concurrentie met Haller oogt hij nu ongelukkig. Ajax moet budget creeren en dit zou een route kunnen zijn.

Maar dan moet je wel relatief snel tot een goede deal kunnen komen die zekerheid geeft over inkomsten. Desnoods huur met verplichte koop aan het einde van het seizoen. Als je dan nu wel de mogelijkheid hebt om jezelf te versterken. Dus sowieso een rechtsback en een oplossing voor de vleugel. Maar ik zie het eigenlijk ook niet echt zitten om met Weghorst en Akpom verder te gaan. Dat gaat teveel ten koste van onze opbouw naar voren toe waar Brobbey een belangrijke rol heeft.

En dan is er nog het aspect van gebrek aan tijd. Hoe realistisch is het om je halve elftal succesvol te verbouwen net nu de tweede seizoenshelft is begonnen? De klassieker staat voor de deur. Het moment om een enorme stap naar plek 2 te zetten.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 12:39 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 12:23 pm

Overigens geloof ik het niet zo, want Rensch bleef aan de kant en Brobbey moest/mocht opdraven tegen stelletje houthakkers met alle risico van dien ?.
West Ham United onderzoekt een tijdelijke versterking in de spits en heeft daarbij Brian Brobbey in het vizier. Florian Plettenberg van SkySports Germany meldt dat de Ajax-aanvaller in beeld komt als alternatief voor André Silva.

De Engelse club is in vergevorderde gesprekken met RB Leipzig over een huurdeal voor Silva. Beslissende onderhandelingen staan gepland voor vrijdag. Toch blijft West Ham voorbereid op een mislukking. Mocht Silva niet beschikbaar zijn, wordt Brobbey een serieuze optie. De spits van Ajax krijgt daarmee mogelijk de kans om zijn kwaliteiten in de Premier League te tonen.

Plettenberg meldt ook dat meerdere Bundesliga-clubs belangstelling hebben voor Silva. Brobbey lijkt echter vooral voor West Ham een interessante optie. De spits speelt dit seizoen wisselvallig bij Ajax en zou mogelijk openstaan voor een nieuw avontuur. West Ham hoopt spoedig een knoop door te hakken.
Weer een andere lezing ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 12:50 pm

Silva is geblesseerd. Kuit.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 12:59 pm

Overigens geloof ik het niet zo, want Rensch bleef aan de kant en Brobbey moest/mocht opdraven tegen stelletje houthakkers met alle risico van dien ?.
Die houthakkers konden er weinig van. Een uitgelezen mogelijkheid om Brobbey in de etalage te zetten, zou je denken. :smallgrin.gif:

Kroes heeft geld nodig. Andere spelers verkopen lukt niet, dus wil hij cashen met Brobbey. Het lijkt me dan ook logisch dat hij her en der aangeboden wordt.

Veel meer cashcows hebben we trouwens niet. Komende zomer wordt Hato verpatst, die zal nog flink wat opleveren, maar daarna?

nobrahcius

Bericht door nobrahcius » vr jan 24, 2025 1:01 pm

Als hij gaat, is het dan niet beter om 2 buitenspelers te halen. (en een rechtsback)

Traore deed het vaak beter in de spits in zn 1e periode, zou die dan niet de directe vervanger kunnen/moeten zijn?

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 1:06 pm

Spitsen hebben we wel.

Een creatieve middenvelder is noodzaak. Hopelijk komt Kroes net op tijd terug van zijn dwaling om het contract van Berghuis te verlengen. We hebben in de middenlinie iemand nodig die dynamischer en sneller is.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 24, 2025 1:44 pm

Verkopen alsjeblieft. Ontwikkelt zich niet.
IK GELOOF!!!!!!

Marcel

Bericht door Marcel » vr jan 24, 2025 2:34 pm

Strik d'rom en door.
Dit seizoen is het money-time, we moeten minstens 2e worden. Dan hebben we niets aan een spits die niet scoort.
Hij heeft genoeg kans gehad, maar maakt het niet waar, dus doorselecteren.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 2:35 pm

Lionel schreef:Verkopen alsjeblieft. Ontwikkelt zich niet.
Is wel treurig ja. Nu 4 wedstrijden achterelkaar in de basis mogen starten maar hij blijft maar judoën met z’n tegenstanders.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 24, 2025 2:43 pm

Trab schreef:
vr jan 24, 2025 2:35 pm
Lionel schreef:Verkopen alsjeblieft. Ontwikkelt zich niet.
Is wel treurig ja. Nu 4 wedstrijden achterelkaar in de basis mogen starten maar hij blijft maar judoën met z’n tegenstanders.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, blijkbaar ongeschikt om met de druk om te gaan en ligt een rol als bankzitter en invaller hem beter. Maar als we hem voor 25+ mio kunnen verkopen kunnen we hopelijk de selectie wat versterken.

Het enige dat niet moet gebeuren is Brobbey over een week verkopen en vervolgens niemand kunnen halen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 3:09 pm

En niet nog meer oude spelers halen, graag. Ons elftal is al oud genoeg. Mocht Brobbey gaan, dan raak je een van je cash cows kwijt. Jongere spelers moeten zich ontwikkelen zodat we in de toekomst nog wat te verkopen hebben. Op dit moment is buiten Brobbey alleen Hato een no-brainer.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 24, 2025 3:19 pm

Taylor?

In Jong zitten wel een paar leuke talenten. Al heb ik niet het idee dat onze trainer graag met jonge spelers experimenteert. Faberksi, Bounida, Steur, Mokio, Alders, Janse en Jetten hebben absoluut talent en mogen er wat mij betreft wel wat vaker aan gaan ruiken. Maar bij die gasten zit op de lange termijn wel de waarde.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 3:20 pm

We hebben één echte winger. Die ook nog niet echt snel en van de voorzet is. Ieder zinnig mens ziet waar de pijnpunten (daar, op rechtsback en qua creativiteit) liggen. Tijd dat die kale smurf er iets aan doet. Anders verkloot ie dit seizoen.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 4:29 pm

Alexander schreef:
vr jan 24, 2025 3:19 pm
Taylor?

In Jong zitten wel een paar leuke talenten. Al heb ik niet het idee dat onze trainer graag met jonge spelers experimenteert. Faberksi, Bounida, Steur, Mokio, Alders, Janse en Jetten hebben absoluut talent en mogen er wat mij betreft wel wat vaker aan gaan ruiken. Maar bij die gasten zit op de lange termijn wel de waarde.
Dat is waar, maar die spelers zullen weinig kansen krijgen als Kroes het team vol plempt met oudjes. We hebben nu al Pasveer, Rugani, Berghuis, Traore, Weghorst, Klaassen, enz. Ik zie op internet alweer namen langskomen als Tete en Veltman, en sommigen noemen zelfs Blind en Tadic. Als klap op de vuurpijl kom jij met Vincent Janssen - hoe oud moet je team worden? Veteranen 1? :confused.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 24, 2025 4:44 pm

Nee hoor dat ben ik helemaal met je eens. We hebben meer dan genoeg ervaring nu in de ploeg.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 4:54 pm

Het is niet de eerste keer dat Ajax een vertrek van Brobbey overweegt. Afgelopen seizoen was de club al bereid hem te verkopen aan Nottingham Forest, maar de spits zelf zag een overstap naar de Premier League destijds niet zitten. Dat Ajax dat wel zag zitten, zorgde voor teleurstelling bij de Ajax-spits, die had gehoopt dat hij gezien zijn status in de selectie not for sale was.
Dit las ik op VI.nl, doorgaans goed ingelicht.

Kortom, Kroes wilde Sutalo verkopen en haalde alvast Rugani. Kroes wilde Brobbey verkopen en haalde alvast Weghorst. Sutalo en Brobbey wilden niet, dus ging het schaarse geld naar het aantrekken van reserves. Intussen wist hij de pijnpunten (linksbuiten, creatieve middenvelder) niet op te lossen uit geldgebrek. Overbodige spelers slijten lukte ook niet.

Ik vind dit vrij matig.

Hij zal zich deze transferperiode moeten revancheren.

https://x.com/FabrizioRomano/status/1882814851309036005

Spurs wil eventueel huren dus. Wat als Brobbey daar liever naartoe wil? :confused.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 24, 2025 5:19 pm

Ik begrijp dat Brobbey intern heeft laten weten graag te willen vertrekken. Ik vermoed dat hij weg is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 5:23 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 4:54 pm
....

Spurs wil eventueel huren dus. Wat als Brobbey daar liever naartoe wil? :confused.gif:
Ik heb voorlopig niet de indruk dat er sprake is van een situatie waarbij Ajax hem dwingt om die stap te maken. Overigens denk ik dat hij vandaag nog zou tekenen bij Spurs maar dat is een ander verhaal.

Op zich ben ik niet tegen een vertrek van Brobbey. Hij is waardevol maar tegelijkertijd is hij ook een spits met gebreken en hij heeft zich op dat gebied niet ontwikkelt.

Maar ik wil niet de rest van het seizoen in met Weghorst en Akpom. Tegelijkertijd ligt het niet voor de hand dat er een vervanger komt gezien we dus twee spitsen hebben én er op andere posities hogere nood is. Of het zou zo moeten zijn dat Akpom ook nog vertrekt.

Alternatief is nog een voorhoede met Godts Traore en een nieuwe buitenspeler (alsnog Moro als zijn herstel voorspoedig verloopt?). Maar Traore gaat er ook niet ineens 10 maken als spits.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie