Owen Wijndal

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Owen Wijndal

Bericht door Marillion » za jan 11, 2025 11:41 am

Als hij de helft van zijn salaris krijgt is 'ie ook niet goed genoeg. Je hebt gewoon niets aan te gemakzuchtige spelers.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 11, 2025 11:42 am

Klopt, maar dan is hij nog wel te verkopen. Geen club wil hem betalen wat hij bij Ajax heeft.

Het probleem destijds was dat veel spelers op enorme contracten zaten, dan willen nieuwkomers ook boter bij de vis. Het salarishuis is één geheel, spelers kijken naar elkaar.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 11:45 am

Yopii schreef:Klopt, maar dan is hij nog wel te verkopen. Geen club wil hem betalen wat hij bij Ajax heeft.

Het probleem destijds was dat veel spelers op enorme contracten zaten, dan willen nieuwkomers ook boter bij de vis. Het salarishuis is één geheel, spelers kijken naar elkaar.
Dat is 100% zo. Als zelfs spelers als Boomen en Wijndal 2,5 miljoen verdienen..Probeer ze dan maar te slijten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2025 11:54 am

Ja, dat is zeker waar. Dit type speler weet doorgaans ook wel dat ze elders niet zo'n contract krijgen dus kom je er nooit meer vanaf en kun je alleen nog de kosten proberen te drukken via verhuur.

Probleem is natuurlijk dat bij een speler als Wijndal de sportieve inschatting is gemaakt dat hij zou doorgroeien en dat hij het geld dan wel waard zou zijn. Daar zit de moeilijkheid want goede spelers zijn vaak ook duurdere spelers. Achteraf is heel makkelijk vast te stellen wie je wel en niet een contract had moeten geven.

Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat Ajax is doorgeschoten met het salarishuis. Maar dat een zekere mate van risico genomen moet worden als je successen wil behalen lijkt me ook duidelijk.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za jan 11, 2025 4:59 pm

Juist Overmars was prudent én zorgde voor veel winst in de jaren dat hij de leiding had.

Daarnà begon de ellende.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 5:56 pm

zeux schreef:Juist Overmars was prudent én zorgde voor veel winst in de jaren dat hij de leiding had.

Daarnà begon de ellende.
Dat is zeker zo, maar het was wel balanceren op een dun koord. CL halen en 50 miljoen transferwinst boeken per seizoen om quitte te draaien is niet echt een gezonde bedrijfsvoering.

zeux

Bericht door zeux » za jan 11, 2025 6:28 pm

Met toenemende kans om CL te halen.

Het nare (en valse) van Yopi is dat hij drama-aankopen nadien Overmars in de schoenen wil schuiven.

Bewust Overmars met oneigenlijke ‘argumenten’ zwart willen maken.

Niet ok.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Owen Wijndal

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 6:39 pm

zeux schreef:Met toenemende kans om CL te halen.

Het nare (en valse) van Yopi is dat hij drama-aankopen nadien Overmars in de schoenen wil schuiven.

Niet ok.
Ik ben zeker niet anti Overmars. Hij is de architect van het succes geweest met o.a. het terughalen van Tadic en Blind en het loslaten van het salarisplafond. Maar het was niet zonder risico. De druk om CL te halen werd steeds groter en de transfers ook wat begon met 22 miljoen voor Haller in de winterstop en (na het vertrek van Overmars) met ruim 30 miljoen voor Bergwijn.

zeux

Bericht door zeux » za jan 11, 2025 6:59 pm

Trab schreef:

Niet ok.
Ik ben zeker niet anti Overmars. Hij is de architect van het succes geweest met o.a. het terughalen van Tadic en Blind en het loslaten van het salarisplafond. Maar het was niet zonder risico. De druk om CL te halen werd steeds groter en de transfers ook wat begon met 22 miljoen voor Haller in de winterstop en (na het vertrek van Overmars) met ruim 30 miljoen voor Bergwijn.

Precies: Bergwijn is nà Overmars.

Haller is de énige aankoop van Overmars boven de 20 miljoen.

Overmars kocht per jaar max 5 spelers met significante transfersommen.

Het is die discipline die werd losgelaten.

Ajax heeft financieel fantastisch gedraaid in zijn jaren, met onder meer een enorme stijging van de post ‘overige reserves’.

En voetballend waren het voor fans hele fijne jaren (dààr draait uiteindelijk al het transfergedoe om).

Er zijn best dingen aan te merken op Overmars - verwaarlozen jeugd, slecht registreren contractvoorwaarden (los van zijn lul appen) - maar het gezeik van Yopi om hem dingen aan te wrijven die hij niet heeft gedaan is vals. En dus ergerlijk. Dan wordt de haat pathetisch.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 7:48 pm

zeux schreef:
Trab schreef:

Niet ok.

Precies: Bergwijn is nà Overmars.

Haller is de énige aankoop van Overmars boven de 20 miljoen.

Overmars kocht per jaar max 5 spelers met significante transfersommen.

Het is die discipline die werd losgelaten.

Ajax heeft financieel fantastisch gedraaid in zijn jaren, met onder meer een enorme stijging van de post ‘overige reserves’.

En voetballend waren het voor fans hele fijne jaren (dààr draait uiteindelijk al het transfergedoe om).

Er zijn best dingen aan te merken op Overmars - verwaarlozen jeugd, slecht registreren contractvoorwaarden (los van zijn lul appen) - maar het gezeik van Yopi om hem dingen aan te wrijven die hij niet heeft gedaan is vals. En dus ergerlijk. Dan wordt de haat pathetisch.
Ach ja Yopi. Die kijkt alleen naar de negatieve kanten. We hebben in de finale van de Europa League gestaan en bijna in de finale van de CL. Dat is voor een groot deel de verdienste van Overmars. Het was risicovol beleid, maar je kan niet alles van de huidige situatie op Overmars afschuiven. Als er na zijn periode wel goede trainers waren aangesteld en goede transfers waren gedaan waren we niet zover afgezakt. Dat zag je ook bij Feyenoord. Geen geld, stellen Slot aan, paar goede aankopen en ze doen weer mee.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 12, 2025 3:28 pm

Wijndal gratis revalideren voor een half jaar kut aankoop voor 4 jaar geweest

Plaats reactie