Ajax Rules schreef: ↑vr jan 22, 2021 12:45 pmJe kan het niet achter de komma bepalen, maar Ajax heeft drie jaar contract 100% doorbetaald. Dat is 2,4M waar Appie zelf niets mee kan (dus wat al de facto naar de familie gaat, wat eigenlijk niet zou moeten). Als Ajax daarnaast een huis in de buurt heeft gekocht en levenslang zorgt voor verzorging en levensonderhoud, dan is het hele pakket al meer dan billijk. Niemand krijgt dergelijke prive-verzorging en een eigen huis. Dus dit is heel mooi. Dat wil zeggen, als je als familie inderdaad meent dat het niet om het geld gaat en dat je Appie niet meer terugkrijgt.
Als de familie bovenop dit alles (en alle niet-materiele eerbetonen om de herinnering aan hem leven te houden) ook nog een extra bedrag had gevraagd van laten we zeggen 5M, dan had ik echt flink mijn wenkbrauwen gefronst en er het mijne van gedacht, maar dan had ik het waarschijnlijk nog wel betaald (omdat Ajax publicitair chantabel is en de schijn niet tegen zich wil hebben). Zo van, laten we er maar een klap op geven.

Jouw maximale pakket is een stuk minder krenterig dan je posts hier doen vermoeden.
Want als Ajax een huis voor Nouri heeft gekocht en op de benodigde zorg heeft laten inrichten (€1 MLN), de rest van zijn leven de zorg betaalt (zeg 25 jaar a €200.000 per jaar) en er dan nog €5 MLN an bedorven inkomsten / smartengeld bij geeft, zit je in totaal ook op ongeveer €11 MLN.
Dat zou voor mij ook wel in de buurt van het maximale zitten. Heel benieuwd wie precies wat heeft geëist of geboden.