Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » vr apr 25, 2025 10:27 am

Ben wel een beetje klaar met die gast. Voorzover dat al niet duidelijk was. Wat mij betreft start Wout in de basis tegen Sparta.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 25, 2025 10:37 am

Ik had al die indruk, ja. :smallgrin.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr apr 25, 2025 10:55 am

Yopii schreef:Ik had al die indruk, ja. :smallgrin.gif:
Je kan niet doorvoetballen met Brobbey. Als hij inzakt is het nooit kaatsen en door maar steeds vasthouden en op de grond liggen. Scheidsrechters fluiten er al niet meer voor. Zijn enige meerwaarde is als aanspeelpunt in de 16. Maar dat weet onderhand iedereen. De meeste clubs houden het centrum dicht waardoor we vaak via voorzetten vanaf de flank aanvallen. Daar heb je ook niks aan hem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 25, 2025 12:03 pm

De sleutel ligt erin dat hij veel meer zijwaarts en diep in beweging komt. Afwisseling. Natuurlijk blijf je hem ook gebruiken als aanspeelpunt maar dan moet het doel zijn om direct te combineren en weg te lopen. Dat is voor hem wel een opgave met zijn beperkte techniek.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 19, 2025 11:18 am

De meest gefaalde spits/speler van dit seizoen, had meer moeten doen om het verschil te maken. Heeft Ajax ook punten gekost

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 19, 2025 1:04 pm

Toppie schreef:
ma mei 19, 2025 11:18 am
De meest gefaalde spits/speler van dit seizoen, had meer moeten doen om het verschil te maken. Heeft Ajax ook punten gekost
Ik zeg het gekscherend, maar Brobbey mag in z'n handjes knijpen met een Championship ploeg.

Brobbey lijkt niet 200% gemotiveerd te zijn om de laatste stapjes te zetten. Hij ontwikkelt zich niet verder.

En ik neem hem niet eens zoveel kwalijk, want hij heeft jaren van zijn leven opzij gezet voor het voetbal.. maar hij is financieel binnengelopen na 1 seizoen invalbeurten. Respectievelijk Leipzig als Ajax hebben hem daarna (te)veel betaald.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 19, 2025 1:07 pm

GangstaRiB schreef:
ma mei 19, 2025 1:04 pm
Toppie schreef:
ma mei 19, 2025 11:18 am
Ik zeg het gekscherend, maar Brobbey mag in z'n handjes knijpen met een Championship ploeg.

Brobbey lijkt niet 200% gemotiveerd te zijn om de laatste stapjes te zetten. Hij ontwikkelt zich niet verder.

En ik neem hem niet eens zoveel kwalijk, want hij heeft jaren van zijn leven opzij gezet voor het voetbal.. maar hij is financieel binnengelopen na 1 seizoen invalbeurten. Respectievelijk Leipzig als Ajax hebben hem daarna (te)veel betaald.
Wet van Mano: in je beginjaar paar keer een bal goed raken (in zijn geval paar cruciale goals maken) en je bent voor jaaaaren verzekerd van plek/salaris/transfers. Terend op dat 'mooie' begin.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 2:56 pm

Voor clubs die geïnteresseerd zijn in Brobbey: leuke compilatie van 50 doelpunten van Brian hieronder. Verbaast me best wel trouwens. Kleine inventarisatie: snoeihard maar spatzuiver afmaken. Met links, maar net zo gemakkelijk met rechts. In het dak van het doel, laag over de grond en perfect in de hoek. Ook met veel rust voor het doel (!) subtiel door de benen van de keeper of over de keeper heen het doel inwippend. Kopballen zijn zelfs technisch goed en hard zat. Zelfs de intikkertjes zijn dikke prima, omdat ie op de juiste plaats staat als een echte spits, enz enz. Hij kan het dus wel degelijk. Grote vraag: wat is er dan in hemelsnaam met Brobbey gebeurd?

De defensieve strategie van FF? Het matige team van Ajax dit seizoen? Kan natuurlijk. Omringd worden door Tadic, Gravenberch en andere goede aangevers kan een hoop schelen. Maar ook dan heeft hij meer dan 10 serieuze 100%-kansen gemist dit seizoen, die hij echt niet had mogen missen. Dit is zoals zo vaak vooral weer een mentale kwestie volgens mij.

Maar wat voor factoren spelen dan mee bij hem? De druk van de eerste spits zijn? Geforceerd zich willen waarmaken? In alle onrust opgelegde kansen missen, waardoor hij zich alleen maar meer opfokt? En zich zo de vernieling in werkt? Eem spiraal naar beneden bij een erg gevoelige jongen. Die kennelijk de concurrentie van Weghorst ook niet kan hanteren. Het gaat alles bijmekaar dan van kwaad tot erger bij hem. Dan is zelfs eens een keertje wel scoren ook maar een druppel op een gloeiende plaat.

Heeft de volgende coach van Ajax ook een psycholoog of zoiets in zijn staf? Eerste klant mag dan Brobbey zijn. Maar hij zal zich daar opnieuw wel te groot en te trots voor voelen. Moeilijke jongen die zichzelf te vaak in de weg zit en die het te hoog in zijn bol heeft. Als hij die begeleiding niet wil? Opzouten dan maar. Hopelijk pakken we met die video en een goed verhaal dan toch nog 15M voor hem. Klusje voor Kroes.

https://www.youtube.com/watch?v=KNDWXMycwAQ&t=633s
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 2:57 pm

Is geen topspits, maar hij kan wel beter dan hij het afgelopen seizoen heeft laten zien. Duidelijk dat hij zich niet op zijn gemak voelde. Ik houd het op een combinatie van ongeschikte speelstijl en de hete adem van Weghorst.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 19, 2025 3:15 pm

Zuidema schreef:
ma mei 19, 2025 2:56 pm
Maar wat voor factoren spelen dan mee bij hem? De druk van de eerste spits zijn? Geforceerd zich willen waarmaken? In alle onrust opgelegde kansen missen, waardoor hij zich alleen maar meer opfokt? En zich zo de vernieling in werkt? Eem spiraal naar beneden bij een erg gevoelige jongen.
Ik krijg het idee dat hij niet de slimste is. En het gewoon niet ziet/snapt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 3:37 pm

Zuidema schreef:
ma mei 19, 2025 2:56 pm
Voor clubs die geïnteresseerd zijn in Brobbey: leuke compilatie van 50 doelpunten van Brian hieronder. Verbaast me best wel trouwens. Kleine inventarisatie: snoeihard maar spatzuiver afmaken. Met links, maar net zo gemakkelijk met rechts. In het dak van het doel, laag over de grond en perfect in de hoek. Ook met veel rust voor het doel (!) subtiel door de benen van de keeper of over de keeper heen het doel inwippend. Kopballen zijn zelfs technisch goed en hard zat. Zelfs de intikkertjes zijn dikke prima, omdat ie op de juiste plaats staat als een echte spits, enz enz. Hij kan het dus wel degelijk. Grote vraag: wat is er dan in hemelsnaam met Brobbey gebeurd?

De defensieve strategie van FF? Het matige team van Ajax dit seizoen? Kan natuurlijk. Omringd worden door Tadic, Gravenberch en andere goede aangevers kan een hoop schelen. Maar ook dan heeft hij meer dan 10 serieuze 100%-kansen gemist dit seizoen, die hij echt niet had mogen missen. Dit is zoals zo vaak vooral weer een mentale kwestie volgens mij.

Maar wat voor factoren spelen dan mee bij hem? De druk van de eerste spits zijn? Geforceerd zich willen waarmaken? In alle onrust opgelegde kansen missen, waardoor hij zich alleen maar meer opfokt? En zich zo de vernieling in werkt? Eem spiraal naar beneden bij een erg gevoelige jongen. Die kennelijk de concurrentie van Weghorst ook niet kan hanteren. Het gaat alles bijmekaar dan van kwaad tot erger bij hem. Dan is zelfs eens een keertje wel scoren ook maar een druppel op een gloeiende plaat.

Heeft de volgende coach van Ajax ook een psycholoog of zoiets in zijn staf? Eerste klant mag dan Brobbey zijn. Maar hij zal zich daar opnieuw wel te groot en te trots voor voelen. Moeilijke jongen die zichzelf te vaak in de weg zit en die het te hoog in zijn bol heeft. Als hij die begeleiding niet wil? Opzouten dan maar. Hopelijk pakken we met die video en een goed verhaal dan toch nog 15M voor hem. Klusje voor Kroes.

https://www.youtube.com/watch?v=KNDWXMycwAQ&t=633s

Kijk eens terug op welk een afstand Brobbey dit seizoen ( meestal ) van de goal, 60 minuten p/wedstrijd, heeft staan te ballen ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 4:00 pm

999 schreef:
ma mei 19, 2025 3:37 pm

Kijk eens terug op welk een afstand Brobbey dit seizoen ( meestal ) van de goal, 60 minuten p/wedstrijd, heeft staan te ballen ...
Zeker waar. Maar de gemiste opgelegde kansen dit seizoen waren voor het overgrote deel binnen de 16. Of is hij dan te moe om die kansen af te maken? Best wel kwalijk dan dat hij eigenlijk alleen als pinchhitter voor een half uurtje te gebruiken is.

Toch heb ik de indruk dat het toch vooral in zijn kop zit, Voets. Hij wil te graag zich bewijzen, fokt zichzelf teveel op als het misgaat en begint zich daarna meer en meer te forceren, waardoor het alleen maar erger met hem wordt. Hij vecht dan meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Uiteindelijk is er geen zelfvertrouwen meer, geen rust meer in zijn kop en weg is de intuïtie, waarmee hij voorheen anders juist floreerde. Niet nadenken, gewoon doen. Erg jammer, want hij heeft dus gezien die video best wel kwaliteiten als spits, maar hij verneukt zichzelf als het tegenzit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 4:00 pm

x
Laatst gewijzigd door Zuidema op di mei 20, 2025 5:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 4:29 pm

zeux schreef:
ma mei 19, 2025 3:15 pm
Ik krijg het idee dat hij niet de slimste is. En het gewoon niet ziet/snapt.
Zou heel goed kunnen. Met dat superkritische naar zichzelf toe, vreet hij zich op bij tegenslagen en weg is de intuïtie en het zelfvertrouwen, waarmee hij juist op zijn best is. En ik ben bang dat hij niet eens doorheeft hoe hij zichzelf daarmee in de voet schiet. En dat ook niet zelf door kan hebben. Inderdaad een te klein denkraam.

columbus

Bericht door columbus » ma mei 19, 2025 5:05 pm

Yopii schreef:Is geen topspits, maar hij kan wel beter dan hij het afgelopen seizoen heeft laten zien. Duidelijk dat hij zich niet op zijn gemak voelde. Ik houd het op een combinatie van ongeschikte speelstijl en de hete adem van Weghorst.
Ik denk ook wel dat hij beter kan maar een van Basten wordt hij niet. Speelstijl geloof ik niet zo in, uiteindelijk was het ‘gewoon’ 4-3-3. De hete adem van Weghorst heb ik moeite mee, topsport gaat om concurrentie het groeien naar een hoger niveau. Als je daar niet tegen kan, heb je dan iets op dit niveau te zoeken. Bij iedere andere topclub is het niet anders

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 5:07 pm

Zuidema schreef:
ma mei 19, 2025 4:00 pm
999 schreef:
ma mei 19, 2025 3:37 pm

Zeker waar. Maar de gemiste opgelegde kansen dit seizoen waren voor het overgrote deel binnen de 16. Of is hij dan te moe om die kansen af te maken? Best wel kwalijk dan dat hij eigenlijk alleen als pinchhitter voor een half uurtje te gebruiken is.

Toch heb ik de indruk dat het toch vooral in zijn kop zit, Voets. Hij wil te graag zich bewijzen, fokt zichzelf teveel op als het misgaat en begint zich daarna meer en meer te forceren, waardoor het alleen maar erger met hem wordt. Hij vecht dan meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Uiteindelijk is er geen zelfvertrouwen meer, geen rust meer in zijn kop en weg is de intuïtie, waarmee hij voorheen anders juist floreerde. Niet nadenken, gewoon doen. Erg jammer, want hij heeft dus gezien die video best wel kwaliteiten als spits, maar hij verneukt zichzelf als het tegenzit.
Zou best kunnen, maaar Brobbey is er altijd eentje geweest, tenminste zo ken ik hem in AJAX 1, die veel kansen nodig heeft.Of het in zijn hoofd zit, na zoveel jaar in 1 ?. Persoonlijk vindt ik hem de motoriek hebben van een zwaargewicht bokser , hij mist de echte souplesse.

MAAR , kijkend naar dat youtube filmpje zie ik een Brobbey opduiken op de positie waarom ik um eigenlijk dit jaar maar HEEL zelden heb zien opduiken ... In en rond de zestien.

De tactiek, al zijn Godts en Traore/Berghuis misschien niet de super buitenspelers , was niet de tactiek ( en mijn mening ook niet voor Godts en Traore/Berghuis ) waarin Brobbey kan excelleren.Hij wordt/werd steeds veels te ver van de goal aangespeeld ( de Pasveer lange bal ) en moest daar ook dingen doen die hij niet beheerst, en waarvan ( maar ik kan het mis hebben ) ook niemand de moeite heeft genomen van de staf, om hem daarin beter te maken. Het loskomen van de man b.v.

Dus ondanks zijn beperkingen, koppen b.v., laat dat filmpje precies zien, waarom Brobbey er dit jaar zo weinig in heeft geschoten ... Maar goed, Farioli koos deze tactiek, maar eigenlijk past ie niet bij Brobbey is ( ook ) mijn mening .. 60 minuten vrij worstelen rond de middellijn kost ook nog eens heel veel kracht ...
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 7:44 am

Het kan natuurlijk ook een kwaliteitsverhaal zijn. Het is natuurlijk niet dat hij er helemaal niets van kan, maar zijn manier van spelen wordt sowieso snel voorspelbaar. Niet zonder reden dat hij buiten een seizoen bij Ajax eigenlijk niets noemenswaardig heeft gepresteerd, laat staan in het buitenland waar zijn krachtvoordeel minder impact heeft dan in NL. Naast fysieke pech, mist hij duidelijk ook de intelligentie om hierin stappen te zetten. Op een gegeven moment moet je ook de keuze durven maken om afscheid te nemen. Wellicht dat hij op een lager niveau zichzelf wel kan terugvinden. Maar de druk van de 'top' is op dit moment niet in zijn belang.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 9:45 am

laat staan in het buitenland waar zijn krachtvoordeel minder impact heeft dan in NL.
Mwah, in de PL telt het fysieke aspect zwaar, dat hebben we met Bassey gezien. Die doet het heel aardig bij Fulham, terwijl het bij ons leek alsof hij er niets van kon.

Brobbey moet lekker ergens op de counter gaan spelen, ver weg van trainers die willen dat hij non-stop afjaagt en de bal vasthoudt.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 10:19 am

Yopii schreef:
di mei 20, 2025 9:45 am
laat staan in het buitenland waar zijn krachtvoordeel minder impact heeft dan in NL.
Mwah, in de PL telt het fysieke aspect zwaar, dat hebben we met Bassey gezien. Die doet het heel aardig bij Fulham, terwijl het bij ons leek alsof hij er niets van kon.

Brobbey moet lekker ergens op de counter gaan spelen, ver weg van trainers die willen dat hij non-stop afjaagt en de bal vasthoudt.
Ik denk dat jouw beeld van de PL nog wat teveel gebaseerd is op 20 jaar geleden. Maar goed, ook bij RB Leipzig overtuigde hij duidelijk niet. Weet iemand (nog) hoe die speelden in die tijd?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 10:37 am

Ach ja, een jonge speler die voor niets komt, vertrekt de TD ook nog die hem gehaald heeft.

In de PL lopen genoeg spelers die technisch niet begaafd zijn, zeker in de lagere regionen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 10:53 am

Yopii schreef:
di mei 20, 2025 10:37 am
Ach ja, een jonge speler die voor niets komt, vertrekt de TD ook nog die hem gehaald heeft.

In de PL lopen genoeg spelers die technisch niet begaafd zijn, zeker in de lagere regionen.
Zeker, dat helpt niet. Tegelijkertijd, als ze het beeld hadden dat het hier om 'einer die dicksten und besten Fußball-Stars' zou gaan, dan hadden ze hem niet laten vertrekken. Zelfde geldt overigens voor Rijkhof.

Maar goed, de kans dat we hem kwijt kunnen aan een even zo incompetente TD bij een andere club, is natuurlijk klein.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 11:29 am

Tegelijkertijd, als ze het beeld hadden dat het hier om 'einer die dicksten und besten Fußball-Stars' zou gaan, dan hadden ze hem niet laten vertrekken.
Zit wat in, hoewel het ingewikkelder ligt. Wijlen de Pizzabakker bood die jongen links en rechts aan, dat wordt hij een investering. Als RB Salzburg hem dan voor de hoofdprijs kan slijten, is dat zeker een overweging voor zo'n club, vooral als de speler het niet naar zijn zin heeft. RB Salzburg nam Brobbey omdat hij al wat had laten zien op het hoogste niveau. Hij is ondanks zijn technische beperkingen wel het type waar clubs vaak naar zoeken: groot, sterk en snel.

Rijkhoff is een ander verhaal, kwam als jeugdspeler bij Dortmund en wist daar het eerste niet te halen. Hij was ongeveer nul euro waard, wat Ajax voor hem heeft betaald is op basis van wat hij liet zien op zijn zestiende. Dortmund kende Rijkhoff veel beter dan RB Salzburg Brobbey kende, men was daar van mening dat hij niet niveau niet had.

De huidige situatie bewijst dat ook: Brobbey is ondanks een compleet mislukt seizoen nog steeds een transfersom waard, terwijl Rijkhoff in een hopeloze positie verkeert.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mei 20, 2025 2:08 pm

Verkeerde RB maar voor de rest heb je gelijk!

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 2:35 pm

Eh ja, terechte correctie. :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 22, 2025 1:59 pm

Als een club Brobbey wil kopen en kijken naar de hoogte punten van 2024 2025, dan zien ze meer missers dan kwaliteit van scoren. Brobbey is na vorig seizoen totaal door de ondergrens gezakt. Vermoed dat die snel in de vergetelheid zal raken.

Plaats reactie