Anton Gaaei

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Anton Gaaei

Bericht door Marillion » di feb 18, 2025 7:00 pm

Normaal gezien zou je mogen verwachten dat Rosa beter is. Anders hadden we hem niet moeten halen.

Gebrek aan positioneel inzicht is het grootste probleem van Gaaei. De vraag is of ze hem daarop kunnen bijspijkeren of niet. Lukt dat dan zou hij bruikbaar moeten kunnen worden. Zeker als hij zich verder ontwikkelt op zijn aanvallende bijdrage. Als het lukt om van die voorzet een wapen te maken is dat in de Eredivisie echt wel interessant.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 21, 2025 4:26 pm

Is geblesseerd uitgevallen bij Denemarken…

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 21, 2025 4:30 pm

Met twee wedstrijden schorsing kon de schade wel eens meevallen. Hopelijk niet langer dan dat.

Het zijn verwarrende tijden. Balen dat Gaaei niet inzetbaar is. Wie had dat een paar maanden terug gedacht? En ondertussen begin ik me er toch wat zorgen over te maken dat zo links en rechts dingen ineens niet meer allemaal onze kant op vallen. Het gaat toch niet zo zijn dat we straks geïrriteerd zijn dat we als 2e eindigen?
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mar 21, 2025 4:34 pm

Gaaei is dit seizoen gewoon sterkhouder geworden... Ik had het wel een beetje verwacht.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 21, 2025 7:58 pm

Marillion schreef:
vr mar 21, 2025 4:30 pm
Met twee wedstrijden schorsing kon de schade wel eens meevallen. Hopelijk niet langer dan dat.

Het zijn verwarrende tijden. Balen dat Gaaei niet inzetbaar is. Wie had dat een paar maanden terug gedacht? En ondertussen begin ik me er toch wat zorgen over te maken dat zo links en rechts dingen ineens niet meer allemaal onze kant op vallen. Het gaat toch niet zo zijn dat we straks geïrriteerd zijn dat we als 2e eindigen?
D'r zullen er best balen, maar 2de is een puike prestatie. Garantie CL. Nu nog het elixer vinden om al die miljoenen goed te besteden... Want volgend jaar moet het kampioenschap dan natuurlijk wél op het menu staan. Mèt een beetje behoorlijk - swingend - voetbal. Kunnen we die Frimpong niet kopen? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 17, 2025 11:32 am

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... jfers.html

Dit geeft een inkijkje in de bovenkamer van Farioli: (loop)arbeid is erg belangrijk voor hem. Ook kun je uit zijn woorden opmaken hoe hij de ED ziet: als fysiek minderwaardig ten opzichte van topcompetities.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do apr 17, 2025 11:55 am

Yopii schreef:
do apr 17, 2025 11:32 am

Dit geeft een inkijkje in de bovenkamer van Farioli: (loop)arbeid is erg belangrijk voor hem. Ook kun je uit zijn woorden opmaken hoe hij de ED ziet: als fysiek minderwaardig ten opzichte van topcompetities.
Is er iemand die beweert dat de intensiteit van de ED gelijk ligt met topcompetities? :confused.gif: En welke trainer vindt (loop) arbeid niet belangrijk? :confused.gif:

Wat ik vooral interessant vond van deze clip is dat Farioli aangeeft dat als je Gaaei opstelt, je een middenvelder moet hebben die gaten dicht loopt (vuile meters maken). Lijkt me dat hij niet meer met Berghuis op het middenveld gaat spelen dan?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 17, 2025 12:30 pm

WP_Legend schreef:Gaaei is dit seizoen gewoon sterkhouder geworden... Ik had het wel een beetje verwacht.
D’r waren er genoeg die na het vertrek van Rensch in de winterstop dachten dat we afscheid namen van onze titelaspiraties.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 17, 2025 2:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do apr 17, 2025 12:30 pm
WP_Legend schreef:Gaaei is dit seizoen gewoon sterkhouder geworden... Ik had het wel een beetje verwacht.
D’r waren er genoeg die na het vertrek van Rensch in de winterstop dachten dat we afscheid namen van onze titelaspiraties.
Ja ik! Ontzettend knap wat die jongen de afgelopen maanden laat zien. Vervangt Rensch met verve. Heel ander type speler, maar zijn defensieve zwakte komt amper aan het licht meer en dat terwijl zijn offensieve kracht nu echt iedere wedstrijd een wapen is.

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 17, 2025 2:58 pm

Gaai is verdedigend wel zwak.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do apr 17, 2025 3:46 pm

Nihad schreef:Gaai is verdedigend wel zwak.
Is Dumfries ook... Maar aanvallend hebben ze een overwaarde!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do apr 17, 2025 4:05 pm

Nihad schreef:
do apr 17, 2025 2:58 pm
Ik vind het nu wel meevallen hoor. Is veel beter in positioneren de laatste tijd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 17, 2025 4:25 pm

Yopii schreef:

Je vindt tóch de negative draai weer. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2025 8:07 pm

wimpey schreef:
do apr 17, 2025 4:25 pm
Yopii schreef:

Je vindt tóch de negative draai weer. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
Genieten hè!
IK GELOOF!!!!!!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 17, 2025 8:44 pm

Yopii schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... jfers.html

Wat is eigenlijk je punt (en daarmee samenhangend je referentiekader)?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 18, 2025 1:07 am

Yopii schreef:

Hoe hij de ED ziet? Jij ziet het dus niet als fysiek minderwaardig ten opzichte van topcompetities?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » vr apr 18, 2025 9:44 am

PL Fysiekwaardige cijfers , nu nog PL voetbaltechisch waardige cijfers .. lol ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr apr 18, 2025 9:58 am

999 schreef:PL Fysiekwaardige cijfers , nu nog PL voetbaltechisch waardige cijfers .. lol ..
En verdedigend PL waardig. Eerlijk gezegd zou ik voor zondag eerder Rosa opstellen dan Gaaei

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nihad

Bericht door Nihad » vr apr 18, 2025 10:02 am

raymon schreef:
do apr 17, 2025 4:05 pm
Nihad schreef:
do apr 17, 2025 2:58 pm
Ik vind het nu wel meevallen hoor. Is veel beter in positioneren de laatste tijd.
Ja, dat komt omdat Ajax het heel compact houdt. Daarbij speelt Ajax ook niet met vier verdedigers, maar feitelijk met drie verdedigers omdat H Henderson zich laag terugzakken tussen de twee centrale verdedigers en waardoor de B backs viel hoger komen te staan. Daardoor staat Gaai veel meer in z’n kracht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 18, 2025 10:14 am

Dat is op zichzelf natuurlijk niet ongebruikelijk. Je stelt een team en de manier van spelen zo samen dat de kracht van spelers naar voren komt en dat je de zwakke plekken camoufleert. Het is nu eenmaal per definitie zo dat spelers niet in alles goed zijn.

Mede doordat het tactisch verhaal nu wel klopt en hij mentaal ijzersterk is staat hij inmiddels ook met veel meer vertrouwen op het veld.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 18, 2025 11:39 am

Je zou denken dat dit inderdaad gebruikelijk is, maar trainers als Steijn en Van ‘t Schip kregen het niet bedacht..

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 18, 2025 11:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr apr 18, 2025 11:39 am
Je zou denken dat dit inderdaad gebruikelijk is, maar trainers als Steijn en Van ‘t Schip kregen het niet bedacht..
Die twee... :1evil.gif:

Maar ja, wie stelt een trainer aan die zijn werk ziet als rouwtherapie en die midden in het seizoen zijn team laat zitten voor een bruiloft? :confused.gif:

Ik snap er nog steeds niets van. De trainer kan er tenminste voor zorgen dat zijn spelers een goede conditie hebben.

Wat Gaaei betreft, hij is geen uitzondering. Van vleugelverdedigers wordt in toenemende mate verwacht dat ze aanvallend een bijdrage leveren, dus zullen ze, uitzonderingen daargelaten, verdedigend zwakker zijn dan als ze alleen hoefden te verdedigen. Dest, Mazraoui, dat zijn ook geen sublieme balafpakkers, bijvoorbeeld. De spelers die wel het hele pakket hebben spelen normaal gesproken niet bij Ajax maar in de absolute top.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 18, 2025 12:06 pm

Rensch heeft inderdaad hetzelfde probleem gehad. Is er op enig moment wel wat beter in geworden maar dat was ook een groeicurve die langer duurde dan een paar wedstrijden.

Een back is tegenwoordig natuurlijk ook al lang geen simpele balafpakker meer. Vanaf die positie heb je ruimte en kun je dus echt iets bijdragen aan het spel. Zie hoe iemand als Dumfries zich heeft ontwikkelt. Die heeft ook echt zijn beperkingen maar is al jaren een gewaarde speler van Inter en Oranje. Zo'n pad is wellicht ook haalbaar voor Gaaei.

En dat blijft echt heel bijzonder want nog niet zo lang geleden gaf echt helemaal niemand een cent voor zijn kansen bij Ajax. Dik compliment voor die jongen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 18, 2025 12:11 pm

Precies, een speler als Dumfries brak ook pas laat door. Dat type speler wordt vaak onderschat. Dumfries zal bij de rondo vaak in het midden staan, maar hij compenseert met zijn energie en loopvermogen de tekortkomingen van anderen. Hetzelfde geldt voor Gaaei, die ervoor zorgt dat Traoré kan functioneren.

Ik vind Gaaei niet minder dan Rensch, trouwens. Rensch heeft een mooiere stijl, maar verder? Gaaei heeft dan weer de veel betere mentaliteit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 18, 2025 12:25 pm

Andere spelers. Rensch kon je meer in de opbouw betrekken zoals we dat met Hato doen. Hij kan meer naar binnen spelen terwijl de kracht van Gaaei vooral ligt in buitenom gaan. Rensch was tot zijn vertrek wel echt aan een heel goed seizoen bezig.

Overigens zag ik dat Rensch de laatste tijd op de bank zat. Wellicht geblesseerd geweest maar dat weet ik niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie