Borna Sosa
Moderator: mods
Re: Borna Sosa
gewoon 5-10M hoor!
Ajax is blijkbaar heel blij met peanuts.
https://x.com/FabrizioRomano/status/1824057482777428238
Toch een optie tot koop dus.
Deze speler heeft best een goede trap, maar rendeert alleen als wingback. Zo speelt Ajax niet.
Toch een optie tot koop dus.
Deze speler heeft best een goede trap, maar rendeert alleen als wingback. Zo speelt Ajax niet.
Zonder verplichte optie dus. Zo schiet het niet op met het lijstje wat moet vertrekken.
Dit gaat dus wel door. Als ik het zo lees is het huur waarbij Torino het salaris volledig overneemt. En kennelijk een vrijblijvende optie. Dat zal dan wellicht iets zijn van transfersom min huurprijs of zo. Gaan we niet rijk van worden maar er is weer wat ruimte gemaakt.
Nil volentibus arduum
ik ben nog niet overtuigd van onze TD.
Overmars had hem verkocht of een verplichte optie tot verkoop bedongen.
tot nu toe blijft het voor mij een schreeuwerige praatjesmaker.
(al ben ik wel tevreden met Farioli zijn eerste contouren)
Maar je moet ook kunnen verkopen bij Ajax
Overmars had hem verkocht of een verplichte optie tot verkoop bedongen.
tot nu toe blijft het voor mij een schreeuwerige praatjesmaker.
(al ben ik wel tevreden met Farioli zijn eerste contouren)
Maar je moet ook kunnen verkopen bij Ajax
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Is toch bizar dat we een niet-verplichte optie van 7 miljoen laten opnemen (als dat waar is)? Als hij goed doet en interesse wekt van andere clubs dan koopt Torino hem voor 7 miljoen en verkoopt hem weer door (Mikautadze) en als hij er niks van bakt dan staat hij volgend jaar weer op de stoep bij ons.
IK GELOOF!!!!!!
Mikautadze was ook slecht uit onderhandelt.Lionel schreef: ↑vr aug 16, 2024 9:33 amIs toch bizar dat we een niet-verplichte optie van 7 miljoen laten opnemen (als dat waar is)? Als hij goed doet en interesse wekt van andere clubs dan koopt Torino hem voor 7 miljoen en verkoopt hem weer door (Mikautadze) en als hij er niks van bakt dan staat hij volgend jaar weer op de stoep bij ons.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Je moet wel het hele plaatje meenemen als je een deal wil beoordelen.
Ajax staat er ontzettend slecht op door onze recente prestaties. En als we iets aan onze selectie willen verbouwen moet er linksom of rechtsom budget worden gegenereerd. Vanuit die context bepaal je op enig moment of je een deal maakt of niet. Uiteraard moet je het ook doen met de belangstelling die er überhaupt is voor spelers.
Als je met één of twee van dit soort op zichzelf niet geweldig uitziende overeenkomsten wel je budget hebt om die ene speler te halen die het elftal sterker maakt dan kan het een prima besluit zijn.
We kunnen ook heel koppig wachten tot clubs een forse transfersom voor onze mislukkingen op tafel willen leggen. Maar wat is dan jullie verhaal als die transfers er niet komen en we daardoor ook op geen enkele wijze onze selectie kunnen versterken?
Ajax staat er ontzettend slecht op door onze recente prestaties. En als we iets aan onze selectie willen verbouwen moet er linksom of rechtsom budget worden gegenereerd. Vanuit die context bepaal je op enig moment of je een deal maakt of niet. Uiteraard moet je het ook doen met de belangstelling die er überhaupt is voor spelers.
Als je met één of twee van dit soort op zichzelf niet geweldig uitziende overeenkomsten wel je budget hebt om die ene speler te halen die het elftal sterker maakt dan kan het een prima besluit zijn.
We kunnen ook heel koppig wachten tot clubs een forse transfersom voor onze mislukkingen op tafel willen leggen. Maar wat is dan jullie verhaal als die transfers er niet komen en we daardoor ook op geen enkele wijze onze selectie kunnen versterken?
Nil volentibus arduum
Mwah, Sosa is 'gewoon' Kroatisch international. Zulke spelers hebben altijd een zekere waarde.
Ik neem aan dat Torino in ruil voor die gunstige optie het gehele of bijna het gehele salaris van die jongen overneemt.
Ik neem aan dat Torino in ruil voor die gunstige optie het gehele of bijna het gehele salaris van die jongen overneemt.
Zwakke deals (Mikautadze, CCC) schieten ook niet op. Daardoor begrijpen clubs dat er iets te halen valt.Ajax staat er ontzettend slecht op door onze recente prestaties.
Tja, volgens mij is het heel simpel. Als er clubs in de rij staan voor onze Kroatisch international dan zullen we hem wel gelijk verkopen voor een mooi bedrag.
Kennelijk valt de belangstelling voor onze spelers nogal tegen. Hoe zou dat nou toch komen?
Kennelijk valt de belangstelling voor onze spelers nogal tegen. Hoe zou dat nou toch komen?
Nil volentibus arduum
Dat geldt voor heel veel spelers. Er zijn niet voor niets zoveel deals op het laatste moment.
De krenten worden uit de pap gevist,de rest van de spelers moet afwachten.
Memphis heeft ook nog niets, toch? Basisspeler van Oranje, enz. Het is maar wat de speler wil, financieel en sportief, en wat de zaakwaarnemer kan en wil.
Prestaties van het afgelopen seizoen zeggen niet alles. Neem Sutalo, voor hem meldden zich clubs die hoopten hem voor een prikje op te pikken en later door te verkopen.
De krenten worden uit de pap gevist,de rest van de spelers moet afwachten.
Memphis heeft ook nog niets, toch? Basisspeler van Oranje, enz. Het is maar wat de speler wil, financieel en sportief, en wat de zaakwaarnemer kan en wil.
Prestaties van het afgelopen seizoen zeggen niet alles. Neem Sutalo, voor hem meldden zich clubs die hoopten hem voor een prikje op te pikken en later door te verkopen.
Een vervelend bijkomend probleem bij Ajax is dat we met dat enorme gat in de begroting zitten. Je wil de selectie versterken maar dan moeten er eerst andere deals worden gesloten.
Als er dan ook nog weinig interesse is omdat spelers slecht hebben gepresteerd is het niet makkelijk. Mijn indruk is ook dat de markt traditiegetrouw weer traag om gang komt. In de laatste dagen gaan we overal weer enorm veel deals zien. Dat die markt gewoon niet eerder stopt is eigenlijk idioot maar we hebben het ermee te doen.
Daar komt ook nog bij dat Ajax dus op geen enkele wijze een bepalende speler is. Niet op de markt in zijn algemeenheid en niet bij de verkopen die we graag doen. Iedereen die verwacht dat we vanuit deze context geweldige uitgaande transfers gaan realiseren leeft niet in de realiteit.
Als er dan ook nog weinig interesse is omdat spelers slecht hebben gepresteerd is het niet makkelijk. Mijn indruk is ook dat de markt traditiegetrouw weer traag om gang komt. In de laatste dagen gaan we overal weer enorm veel deals zien. Dat die markt gewoon niet eerder stopt is eigenlijk idioot maar we hebben het ermee te doen.
Daar komt ook nog bij dat Ajax dus op geen enkele wijze een bepalende speler is. Niet op de markt in zijn algemeenheid en niet bij de verkopen die we graag doen. Iedereen die verwacht dat we vanuit deze context geweldige uitgaande transfers gaan realiseren leeft niet in de realiteit.
Nil volentibus arduum