Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » di sep 28, 2021 4:02 pm

spelers hebben rechten en clubs ook. Dus dat daar bonden voor zijn ect, die snap ik.
beide willen ze geld verdienen aan elkaar. (naast prijzen pakken) dus best een gekke dynamiek

maar, Waarom kan dat niet in goed en open overleg :confused.gif:
als het schimmig wordt, gaat een club en speler zich ook vervelend opstellen en krijg je dit soort moeilijk patstellingen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » di sep 28, 2021 4:08 pm

Mano schreef:
di sep 28, 2021 4:02 pm
spelers hebben rechten en clubs ook. Dus dat daar bonden voor zijn ect, die snap ik.
beide willen ze geld verdienen aan elkaar. (naast prijzen pakken) dus best een gekke dynamiek

maar, Waarom kan dat niet in goed en open overleg :confused.gif:
als het schimmig wordt, gaat een club en speler zich ook vervelend opstellen en krijg je dit soort moeilijk patstellingen.
Ik heb inmiddels mijn post bewerkt - sorry! - en daarin gaat het over de afspraken die clubs en spelersvakbonden maken over de 'regels' rond salaris/trades/etc.

Ik denk dat het voetbal in Europa best veel kan leren van deze zakelijke kant, alleen moet dan het complete stelsel op zijn kop en met alle investeringen in spelers is dat ondoenlijk. Plus dat het systeem met 'drafts' in het Europese voetbal niet bestaat (er is ook geen overzichtelijke aanvoerlijn vanuit scholen/colleges).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Andre Onana

Bericht door Jöhnk » di sep 28, 2021 4:44 pm

Het systeem met drafts is ook op geen enkele manier te verenigen met de vrijheidsgedachte dat een speler moet kunnen spelen waar hij wil, volgens mij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 28, 2021 5:15 pm

Duidelijk statement van Overmars bij Ziggo sport. Onana is einde verhaal. Sterker is eruit getrokken met een reden. Ajax laat niet met zich sollen. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » di sep 28, 2021 5:16 pm

Jöhnk schreef:
di sep 28, 2021 4:44 pm
Het systeem met drafts is ook op geen enkele manier te verenigen met de vrijheidsgedachte dat een speler moet kunnen spelen waar hij wil, volgens mij.
Ja, dat is wel interessant, dat dit systeem in de VS - waar 'persoonlijke vrijheid' bijkans wet is - zo totaal geaccepteerd is en ingebakken zit in de cultuur. Drafts zijn TV-spektakels. Voor zover ik weet, is er nauwelijks tot geen verzet tegen (maar Dubbel zal dat nog beter weten).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Dubbel » wo sep 29, 2021 12:11 am

Zeux schreef:
di sep 28, 2021 5:16 pm
Jöhnk schreef:
di sep 28, 2021 4:44 pm
Het systeem met drafts is ook op geen enkele manier te verenigen met de vrijheidsgedachte dat een speler moet kunnen spelen waar hij wil, volgens mij.
Ja, dat is wel interessant, dat dit systeem in de VS - waar 'persoonlijke vrijheid' bijkans wet is - zo totaal geaccepteerd is en ingebakken zit in de cultuur. Drafts zijn TV-spektakels. Voor zover ik weet, is er nauwelijks tot geen verzet tegen (maar Dubbel zal dat nog beter weten).
Geen enkel verzet tegen. Een speler is namelijk niet verplicht om te tekenen bij de club die hem draft. Als die speler dan wel naar een andere club wil dan moet die club echter wel een transfersom betalen. Komt eigenlijk nooit voor, die (high school, college) spelers krijgen tonnen voor zo'n draft dus geef dat maar eens op en een club heeft vooraf uitgebreid met zo'n jongen kunnen spreken. Soms wordt een speler tegelijk in de MLB en NFL gedraft, dan is het spannend of hij wel komt.
Wat verder naar beneden op de lijst zijn de bedragen wel een stuk lager maar ook dan geldt dat als een andere club je wil hebben er iets van een transfersom of spelersruil moet komen. Kom je daar niet uit of is er geen interesse dan blijf je bijvoorbeeld nog een jaar in college ball en doe dan volgend jaar weer mee met draften.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 10:09 am

Overmars had erbij kunnen zeggen dat ook Mazraoui niet zal verlengen. Enkele AT-ers zullen ook wat dat dossier betreft nog in denial zijn...

Je doet het als TD niet echt goed, wanneer Onana, Mazraoui, Brobbey, Rijkhoff voor nop de deur uit lopen. Naar mijn mening dan.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 29, 2021 10:43 am

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 10:09 am
Overmars had erbij kunnen zeggen dat ook Mazraoui niet zal verlengen. Enkele AT-ers zullen ook wat dat dossier betreft nog in denial zijn...

Je doet het als TD niet echt goed, wanneer Onana, Mazraoui, Brobbey, Rijkhoff voor nop de deur uit lopen. Naar mijn mening dan.
Of:

Je doet het als TD echt wel goed als door het door jou uitgestippelde beleid Ajax weer structureel bij de Europese (sub)top is gaan horen. En dan kan ik ook wel met een mooi rijtje namen gaan strooien. Nog mooier als die van jouw.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 10:56 am

Mr. Ajax schreef:
wo sep 29, 2021 10:43 am
Je doet het als TD echt wel goed als door het door jou uitgestippelde beleid Ajax weer structureel bij de Europese (sub)top is gaan horen. En dan kan ik ook wel met een mooi rijtje namen gaan strooien. Nog mooier als die van jouw.
Het zijn een beetje te veel slechte dossiers in te korte tijd, vind ik. De man zit er bijna 10 jaar. Ook een TD kan vervangen worden he. Zou er echt geen betere te vinden zijn?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » wo sep 29, 2021 11:06 am

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 10:09 am
Overmars had erbij kunnen zeggen dat ook Mazraoui niet zal verlengen. Enkele AT-ers zullen ook wat dat dossier betreft nog in denial zijn...

Je doet het als TD niet echt goed, wanneer Onana, Mazraoui, Brobbey, Rijkhoff voor nop de deur uit lopen. Naar mijn mening dan.
Je verwijt Overmars dat Ajax geen transfersom vangt voor een 15-jarige jeugdspeler die regelementair helemaal nog geen contract eerder had kunnen tekenen? Het wordt steeds lachwekkender en zieliger.
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Andre Onana

Bericht door Trab » wo sep 29, 2021 11:09 am

Ik vind Overmars niet slecht. Van mij mag hij nog heel lang aanblijven. Alleen wat verlengen van contacten aangaat kan het wel wat beter. Als je naar PSV kijkt die hebben al hun talenten tot 2025 vastgelegd. Waarom lukt het daar wel en gaat het bij ons steeds zo moeizaam? We betalen notabene fors meer dan die boeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 11:10 am

Scherrer schreef:
wo sep 29, 2021 11:06 am
Je verwijt Overmars dat Ajax geen transfersom vangt voor een 15-jarige jeugdspeler die regelementair helemaal nog geen contract eerder had kunnen tekenen? Het wordt steeds lachwekkender en zieliger.
Stel je niet aan. Je begrijpt wat ik bedoel.

Maar je mag de vraag beantwoorden: zou er echt geen betere TD te vinden zijn dan Overmars? Er gaat aantoonbaar best veel fout namelijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 11:10 am

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 10:56 am
Mr. Ajax schreef:
wo sep 29, 2021 10:43 am
Je doet het als TD echt wel goed als door het door jou uitgestippelde beleid Ajax weer structureel bij de Europese (sub)top is gaan horen. En dan kan ik ook wel met een mooi rijtje namen gaan strooien. Nog mooier als die van jouw.
Het zijn een beetje te veel slechte dossiers in te korte tijd, vind ik. De man zit er bijna 10 jaar. Ook een TD kan vervangen worden he. Zou er echt geen betere te vinden zijn?
Onana - doping en corona - was al eerder verlengd met het oog op verkoop. Nog een keer verlenging was normaal gesproken niet nodig geweest
Brobbey - corona. lang geblesseerd geweest in het jaar dat verlenging ter sprake zou zijn gekomen. Had wat mij betreft ook niet de kwaliteiten voor Ajax 1. Weten niet wat salaris hij eiste voor z'n handtekening
Mazraoui - corona. niet veel gespeeld vorig 2 seizoenen, lang geen zekerheidje en met Timber en Rensch 2 vervangers. Speelt dit seizoen wel erg sterk.
Rijkhoff - gewoon voor de poen weggegaan. Kon bijtekenen bij Ajax

Maar goed, Overmars MOET neergezet worden als een faalhaas. Dus heeft het niet zo veel zin om op feiten te discussieren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 11:12 am

Trab schreef:
wo sep 29, 2021 11:09 am
Ik vind Overmars niet slecht. Van mij mag hij nog heel lang aanblijven. Alleen wat verlengen van contacten aangaat kan het wel wat beter. Als je naar PSV kijkt die hebben al hun talenten tot 2025 vastgelegd. Waarom lukt het daar wel en gaat het bij ons steeds zo moeizaam? We betalen notabene fors meer dan die boeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 11:16 am

raymon schreef:
wo sep 29, 2021 11:10 am
Maar goed, Overmars MOET neergezet worden als een faalhaas. Dus heeft het niet zo veel zin om op feiten te discussieren.
Je moet kijken naar de feiten. Jouw interpretatie van die feiten doet niet ter zake om het functioneren van Overmars aan de hand van feiten te beoordelen. Telkens corona schrijven ook niet. Niet alleen Overmars had met corona te maken.

AT heeft toch geen last van het Rik Elfrink syndroom? Mogen we kritisch naar feiten kijken of niet? Dacht dat we bij Ajax nooit tevreden zijn. Hoe kun je tevreden zijn met een TD die in korte tijd zo'n 50M aan spelersmateriaal voor nop de deur uit laat lopen?

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Andre Onana

Bericht door Yopii » wo sep 29, 2021 11:31 am

Uiteindelijk kán een speler gratis de deur uitlopen. Zaak is om dat voor hem zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, zonder dat je er verder bij inschiet. Dat blijft balanceren, je moet de situatie per geval bekijken.

In het geval van Onana kon je het verwachten, hij liet Barcelona destijds ook zitten. Daar had hier toen niemand bezwaar tegen. Behaviour in the past...

Je kunt die jongen van alles kwalijk nemen, maar wie hier zou in zijn positie 'Ajax iets gunnen' als dat betekende dat hij er zelf miljoenen bij inschoot? Mijn ervaring: mensen zijn vaak buitengewoon onsympathiek en onredelijk als het op geld aankomt. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 11:52 am

Je hebt een TD om toppers als Onana en Mazraoui niet gratis te laten vertrekken. Maar wanneer je het (blijkbaar) op z'n beloop laat en die jongens in 2,5 jaar tijd niet langer weet vast te leggen...

Misschien is de vraag gerechtvaardigd hoeveel dossiers Overmars nog mag verkloten voordat ie van AT mag wieberen? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo sep 29, 2021 12:04 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 11:16 am
raymon schreef:
wo sep 29, 2021 11:10 am
Maar goed, Overmars MOET neergezet worden als een faalhaas. Dus heeft het niet zo veel zin om op feiten te discussieren.
Je moet kijken naar de feiten. Jouw interpretatie van die feiten doet niet ter zake om het functioneren van Overmars aan de hand van feiten te beoordelen. Telkens corona schrijven ook niet. Niet alleen Overmars had met corona te maken.

AT heeft toch geen last van het Rik Elfrink syndroom? Mogen we kritisch naar feiten kijken of niet? Dacht dat we bij Ajax nooit tevreden zijn. Hoe kun je tevreden zijn met een TD die in korte tijd zo'n 50M aan spelersmateriaal voor nop de deur uit laat lopen?
Jouw feiten zijn natuurlijk wèl maatgevend... :hypocrite.gif: :blush.gif: :drecul.gif:

De vraag is zeer of 'TD Wimpey' dit wèl had kunnen voorkomen.

Het is al eerder gesuggereerd, maar met je hautaine gebral wordt het natuurlijk zeer interessant hoe jij als TD zou functioneren. Dan zet ik de popcorn klaar om te zien hoe 'TD Wimpey' met veel opgezwollen retoriek wordt afgezeken door forum-Wimpeys.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 12:06 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 11:52 am
Je hebt een TD om toppers als Onana en Mazraoui niet gratis te laten vertrekken. Maar wanneer je het (blijkbaar) op z'n beloop laat en die jongens in 2,5 jaar tijd niet langer weet vast te leggen...

Misschien is de vraag gerechtvaardigd hoeveel dossiers Overmars nog mag verkloten voordat ie van AT mag wieberen? :hypocrite.gif:
Onana kreeg in maart 2019 een contract verlenging to juni 2022 en gaf ook in 2019 aan dat hij graag een volgende stap wilde maken. De bedoeling was duidelijk om hem in juni 2021 te verkopen. Die doping affaire kwam daar dus tussendoor. Dat kun je Ajax niet aanrekenen want vanaf dat moment wilde Onana niet meer bijtekenen. En er was geen enkele reden om zijn contract dat tot juni 2022 nog verder te verlengen voor die tijd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 12:11 pm

Onana gaf na halve finale CL naar eigen zeggen aan nogmaals te willen verlengen. Zie dat interview met De T.

Feit is dat Onana en Mazraoui 2,5 jaar terug voor het laatst verlengd hebben. Daar kun je allerlei interpretaties op los laten, maar daar ligt de kern van een probleem van zo'n 50M voor Ajax.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 29, 2021 12:17 pm

Wat een waardeloos gezeik op Overmars. Het spreekt voor hem: de laatste jaren zien we voetbal wat we lange tijd niet meer hebben gehad. Er staat een selectie waar je als liefhebben (niet als azijnzeiker) van staat te genieten. Daarnaast is het elftal om de 2 jaar bijna helemaal leeggekocht (ja ja .. dit jaar niet) en is er door jeugdopleiding, jeugdscouting en transfer telkens weer een sterk team.

Ik heb de cijfers niet paraat, maar daarnaast zijn er 10-tallen miljoenen winst gemaakt. Daar is waar Overmars verantwoordelijk voor is. Ik hoop dat hij nog lang blijft. Je kunt er natuurlijk de mindere punten uithalen, maar dat zegt meer over de persoon zelf. Neem wat afstand, kijk naar het grote plaatje (ook het effect wat COVID heeft) en zie de progressie. Of blijf lekker bij de negativiteit, als je dat meer plezier brengt. Bij de AH is azijn in de bonus. :headbang.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 12:21 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 12:11 pm
Onana gaf na halve finale CL naar eigen zeggen aan nogmaals te willen verlengen. Zie dat interview met De T.

Feit is dat Onana en Mazraoui 2,5 jaar terug voor het laatst verlengd hebben. Daar kun je allerlei interpretaties op los laten, maar daar ligt de kern van een probleem van zo'n 50M voor Ajax.
Het gaat toch juist om de details? Geef anders iedereen een contract voor 100 jaar tegen 10m per jaar. Heb je nooit meer dit soort problemen :aai.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 12:31 pm

Beetje een dooddoener, Raymon. Dat kun je beter. Wanneer jij accounts van tientallen miljoenen op z'n beloop laat, heeft dat consequenties voor je positie.

Het doel afg. zomer was Onana, Neres en Nico te verpatsen. Tja. Dan heb je als TD geen goede zomer gehad he.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 12:36 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 12:31 pm
Beetje een dooddoener, Raymon. Dat kun je beter. Wanneer jij accounts van tientallen miljoenen op z'n beloop laat, heeft dat consequenties voor je positie.

Het doel afg. zomer was Onana, Neres en Nico te verpatsen. Tja. Dan heb je als TD geen goede zomer gehad he.
Je roeptoetert maar woorden als 'op z'n beloop laten' (alsof dat een feit is) en dat Ajax 3 spelers niet heeft weten te verkopen afgelopen zomer maar je mag niet naar de details kijken want het gaat om het principe?

Dus het is Overmars z'n schuld dat Onana een pilletje nam en daardoor onverkoopbaar werd? Dat er blijkbaar geen clubs kwamen voor Neres en Nico die of het juiste bedrag wilde betalen of niet in het plaatje van deze spelers zelf pasten? Als je denkt dat een TD hier verantwoordelijk voor is, dan heb je een heel bijzonder beeld van wat een TD is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 29, 2021 12:45 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef:
wo sep 29, 2021 10:43 am
Je doet het als TD echt wel goed als door het door jou uitgestippelde beleid Ajax weer structureel bij de Europese (sub)top is gaan horen. En dan kan ik ook wel met een mooi rijtje namen gaan strooien. Nog mooier als die van jouw.
Het zijn een beetje te veel slechte dossiers in te korte tijd, vind ik. De man zit er bijna 10 jaar. Ook een TD kan vervangen worden he. Zou er echt geen betere te vinden zijn?
Weet jij iemand?

Plaats reactie