Volleybal

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 18, 2008 11:50 am

Voor een medaille? Die dames slaan al sinds jaar en dag geen deuk in een pakkie boter.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jan 18, 2008 12:22 pm

Verleden jaar hebben ze wel die World League (of hoe het ook mag heten) gewonnen, door vele van de topteams te verslaan. Alleen dat was een toernooi om een paar centen, nu gaat het ergens om. Wat ik nu steeds lees is dat ze niet tegen de druk kunnen.

Ik had er meer van verwacht dan de mannen, ook omdat ze bijna continu met elkaar kunnen trainen en ze met Selinger ook een trainer hebben die al het nodig heeft gewonnen, maar het blijven wijven he. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » vr jan 18, 2008 6:26 pm

De Selinger die prijzen gewonnen heeft was toch de vader?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jan 18, 2008 7:25 pm

Junior heeft met Tenerife in ieder geval de Europa Cup gewonnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mei 19, 2008 2:56 pm

Pers.kro.nl
In de zomer van 1996 veroverden de Lange Mannen van de Nederlandse volleybalploeg na een zinderende finale tegen favoriet Italië in Atlanta het Olympische goud. In voetbalnatie Nederland werd deze finale nota bene tot sportmoment van de eeuw gekozen. En met reden. Want deze bijzondere sportprestatie was het resultaat van een ongekende toewijding van een handvol weerbarstige slungels.

Ron Zwerver, Peter Blangé, Guido Görtzen, Bas van der Goor, Olof van der Meulen en Henk Jan Held waren in 1996 een meedogenloze eenheid, een effectieve volleybalmachine. Maar niet zonder de nodige persoonlijke offers.

Twaalf jaar na dato zijn deze zes basisspelers eindelijk bereid open en eerlijk te praten over de schermutselingen, pesterijen en meedogenloze onderlinge concurrentie waarmee zij elkaar tot het hoogste niveau opzweepten. Ruzies over een poster aan de muur, bijgeloof ten koste van de persoonlijke hygiëne, welhaast telepathische aanvalstechnieken, treiterijen en intimidaties; het komt allemaal voorbij.

We zien de gang naar het goud van binnenuit gefilmd, want voor deze bijzondere aflevering van KRO’s Profiel hadden de makers toegang tot het unieke filmmateriaal dat speler Guido Görtzen zelf filmde in het Olympisch dorp in Atlanta. Daarmee is dit indringende portret meer dan een terugblik op een Olympisch toernooi. Het toont een extreem groepsproces waarin mannen elkaar tot het uiterste drijven en daarmee het ultieme bereiken: Olympisch goud.

KRO Profiel, donderdag 5 juni om 21.25 uur bij de KRO op Nederland 2
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 05, 2008 7:51 pm

KRO Profiel: De keerzijde van de medaille
In een bijzondere aflevering van KRO’s Profiel vanavond hadden de makers toegang tot het unieke filmmateriaal dat volleybalspeler Guido Görtzen zelf filmde in het Olympisch dorp in Atlanta. Daarmee is het indringende portret meer dan een terugblik op een Olympisch toernooi, het toont een extreem groepsproces waarin mannen elkaar tot het uiterste drijven en daarmee het ultieme bereiken: Olympisch goud.

KRO.nl was bij de voorvertoning van de uitzending die vanavond te zien is om 21.25 uur op Nederland 2, en stelde enkele vragen aan de Lange Mannen;

Het winnen van Olympisch goud, hoe kijk je terug op deze prestatie?
Peter Blangé: "Het staat nog op mijn netvlies! Ik kijk met veel trots terug op deze periode! Want als sporters deel je voor de rest van je leven iets unieks met elkaar!"

Hadden jullie deze prestatie neer kunnen zetten zonder de onderlinge concurrentie?
Peter Blangé: "Onmogelijk! Je moet natuurlijk ook een beetje stressbestendig zijn. Je weet dat als de een de ander aan het jennen is, dat, dat omgekeerd ook zo is. Ik vond het juist leuk! Ik heb het nooit ervaren als hinderlijk. Ik was tijdens de Olympische Spelen natuurlijk al behoorlijk ervaren en ik wist dat als je elkaar alleen zacht over de bol aait je niet heel veel verder komt."

Kun je een voorbeeld geven van de onderlinge concurrentie?
Guido Görtzen: "Ik voelde me destijds een onderlinge buitenstaander. Ik was natuurlijk de jongste en kreeg, in mijn ogen, vaak de schuld van onze coach.

Zou je het andere sporters aanbevelen om op die manier goud te winnen?
Peter Blangé: Absoluut! Concurrentie komt in sport naar voren, waarin het recht van de sterkste geldt."

Jullie prestatie staat te boek als Sportmoment van de eeuw, hoe kijk je daar op terug?
Ron Zwerver: "Het was een uniek moment. Ik sta er niet meer zo vaak bij stil. Alleen wanneer de Olympische Spelen weer beginnen word ik er aan herinnerd. Het is vooral een prestatie voor jezelf. Dus de medaille is leuk maar het gaat meer om het resultaat. Het beste dat je kunt behalen."

Jullie hebben net de voorvertoning gezien van de uitzending, een eerste reactie?
Ron Zwerver: "De documentaire is erg mooi geworden! Maar het kan veel langer, je kunt hier wel 24 uur over uitzenden! Ik zie nu weer hoe het was in die tijd."
Guido Görtzen: "Ik vind het leuk om te weten hoe de andere sporters keken naar het behalen van deze prestatie. Het is ook erg leerzaam en fijn om terug te zien. In die tijd was ik de jongste, nu weet ik hoe er tegen me aangekeken werd."
Peter Blangé: "Heel goed geslaagd! Ik vind het een mooi onderwerp. Goud bij de Olympische Spelen is het hoogste dat je kunt behalen. Dat er nu een documentaire over gemaakt is, dat voelt voor mij bijna alsof ik gezegend ben.
De makers hebben het mooi verwoord. De zes hoofdrolspelers in contrast met de beelden: Topsport gaat over overleven! Of hoe ze dat in Amerika zeggen: ‘Only the strong survive."

Waarom moeten de mensen naar deze uitzending kijken?
Ron Zwerver: "Omdat het over het sportmoment van de eeuw gaat. Je ziet de achterkant van volleybal. Het geeft weer hoe wij ons op dat belangrijke moment precies voelden."

Wat zijn de reacties die je hoopt te krijgen naar aanleiding van de uitzending?
Ron Zwerver: "Zowieso positief! Dit gaat over het ultieme doel van een sportman, het hoogst haalbare. Als de reacties negatief zijn, komen die van mensen die niet weten hoe het spel in elkaar zit."

KRO Profiel, donderdag 5 juni om 21.25 uur bij de KRO op Nederland 2
www.kro.nl

Vanavond dus. Er staat vandaag een artikel in het AD, en een paar weken een interview met Görtzen, het pispaaltje van de ploeg. Hij kreeg blijkbaar expres slechte ballen van Blangé, die, zoals hij zelf stelt, de bonscoach hielp bij zijn wisselbeleid. Ongelooflijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jun 05, 2008 8:34 pm

Wat is dit erg, zeg.

Die Zwerver bezorgt me rillingen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jun 05, 2008 8:41 pm

Die Görtzen is ook een jankert, trouwens.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 05, 2008 9:09 pm

Inderdaad: Zwerver is een arrogante bal, en Görtzen is een watje. Maar wel mooi om te zien, hoe zoiets werkt. Mooie documentaire.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jun 05, 2008 9:12 pm

Ja, aan de ene kant snap ik wel dat GG van de Spelen wil genieten, maar hij komt in een ploeg terecht die al uit een lang traject komt met dat ene doel. Dat doel dat boven alles ging. Sowieso valt er met teamsporten weinig te genieten van de OS. Alleen na winst medaille en bij de afsluitingsceremonie kan er gefeest worden.

Bas was trouwens nog jonger destijds en die hoorde ik de uitzending niet klagen.

Toch jammer dat die tijden voorbij zijn en het volleybal weer een beetje terug bij af is. En maf ook dat die Italianen uiteindelijk nooit de OS wisten te winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 05, 2008 9:21 pm

Je kunt ook zeggen dat GG die afleiding nodig had, zeker gezien het feit dat ie bijna gestopt was voor de spelen. Wel een schattige foto trouwens, van Görtzen met z'n vriendin. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jun 05, 2008 9:44 pm

Ik heb het gemist. Als ik het zo lees is het wel de moeite om van de week even te kijken via uitzendinggemist.nl?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jun 05, 2008 10:21 pm

Yep!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jun 06, 2008 9:06 am

Peter schreef: Die Zwerver bezorgt me rillingen.
Zwerver is vooral een verschrikkelijk domme lul. En hij was een choker van jewelste.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 04, 2008 3:42 pm

Bij Omniworld moet de onderste steen boven
ACHTERGROND, Van onze medewerker Rob Kramp

Topsport en Almere, er rust vooralsnog een vloek op. Voor de tweede keer binnen een jaar is Omniworld Volleybal failliet. De suikeroom, de Robert J Reinders Group die de club in januari nog redde van de afgrond, verkeert in liquiditeitsproblemen en draaide vorige week de geldkraan dicht. Spelers en staf voelen zich bedonderd en verraden.

‘Voor dit seizoen hadden wij een sluitende begroting die door de gemeente was goedgekeurd’, zegt technisch directeur Martin Teffer. ‘De gemeente stelde bij de eenmalige subsidie van 345 duizend euro één harde voorwaarde: dat Reinders zich zwart op wit garant stelde voor het restant van de begroting, zijnde 300 duizend euro. Die garantieverklaring is door Reinders afgegeven, dus wij gingen ervan uit dat dit seizoen wel goed zat.’

Teffer vraagt zich af hoe het mogelijk is dat het geld in november al op is. Maar de misère is niet van vandaag of gisteren. Tien jaar geleden zag de gemeente mogelijkheden de stad te promoten via de topsport. Betaald voetbal, volleybal, basketbal, handbal en zaalvoetbal werden de speerpunten. Vooral wethouder Henk Smeeman (VVD) was ervan gecharmeerd en droomde hardop van een voetbalstadion met 20 duizend toeschouwers.

Betaald voetbal was een commerciële bedrijfstak die niet in aanmerking zou komen voor gemeenschapsgeld. Volleybal en basketbal verdienden wel financiële ondersteuning. Omniworld Volleybal & Basketbal konden tot 2009 rekenen op een jaarlijkse gemeentebijdrage van 461 duizend euro. Daarnaast werden de topsportbegrotingen aangevuld om op het hoogste niveau mee te spelen. Almere maakte vanaf het seizoen 2003-2004 in vier jaar bijna 6 miljoen euro over aan Omniworld.

Sportieve successen waren er genoeg. Maar in december 2006 besloot de raad voor de laatste keer de topsportbegroting aan te zuiveren, vooral omdat de bouw van het Topsportcentrum vertraging opliep en pas in juni 2007 werd opgeleverd. Vanaf het seizoen 2007-2008 was Omniworld weer aangewezen op de eerder toegezegde subsidie van 461 duizend euro.

In december 2007 werd Omniworld door de gemeenteraad gedwongen het faillissement aan te vragen. De raad weigerde de tweede tranche van de subsidie uit te keren, omdat de club geen sluitende begroting kon overleggen. Eelco Derks, in die tijd directeur van Omniworld, kan er zich nog kwaad over maken. ‘Afspraken werden niet nagekomen, woorden verdraaid. De gemeente was akkoord gegaan met ons businessplan dat berustte op 80 procent harde afspraken en toezeggingen. We kwamen twee ton tekort.’

‘Daarnaast was de gemeente ervan op de hoogte dat er interessante trajecten waren uitgezet met grote sponsors. Er was zicht op groeiende inkomsten. Ondersteuning van de gemeente was van cruciaal belang om sponsors over de streep te trekken’, aldus Derks.

‘De raad weigerde te luisteren en trok de stekker eruit. Zeven jaar keihard werken naar de filistijnen. Je laat een club toch niet struikelen over twee ton als er al meer dan 6 miljoen in is gestopt?’

Bovendien verloor Omniworld door het faillissement rond de zes ton aan toegezegde sponsorgelden. Derks: ‘We waren volop bezig met het opzetten van een businessclub.’ Die bedrijven trokken zich terug en kwamen niet meer opdagen bij de doorstart van het volleybal. Voor een doorstart van het topbasketbal bleek bij bedrijven geen interesse.

Het volleybal vond een redder in de Robert J Reinders Group, een evenementenbedrijf uit Hengelo. Het ontving in januari een startsubsidie van 130 duizend euro voor de rest van het seizoen en stelde zich garant voor een tekort van maximaal 110 duizend euro.

Teffer: ‘Reinders dacht in het groot. Hij stelde direct een ambitieus vijfjarenplan op, waarin we in het derde jaar landskampioen moesten worden en in het vijfde jaar moesten deelnemen aan de Champions League. De begroting moest groeien tot ruim een miljoen euro.’

De vijf jaar werden vijf maanden, de ambitieuze plannen bleken een zeepbel. Wethouder Visser, de opvolger van Smeeman, was niet verrast door de ontwikkelingen. ‘Er ging veel meer geld uit dan er in kwam’, zegt hij over Reinders.

Volgens Marcel Kummel, de woordvoerder van de Reinders Group, ging er meer tijd en geld zitten in het vinden van sponsors dan was gedacht. ‘Het ging moeizaam. Toezeggingen werden niet waargemaakt.’

GroenLinks in Almere wil een enquête naar de rol van de gemeente in het ambitieuze sportproject. De rechtbank heeft inmiddels een curator aangesteld die de financiële zaken gaat afwikkelen.

Op papier hoeft het faillissement niet het einde van het topvolleybal in Almere te betekenen. De licentie is eigendom van de vereniging VC Omniworld, de amateurtak. De club heeft zich nog niet uit de competitie teruggetrokken. Teffer: ‘Als Omniworld failliet wordt verklaard, gaan wij daartegen in beroep. Wij willen dat de onderste steen boven komt.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Volleybal

Bericht door wimpey » zo sep 27, 2009 7:57 am

Beachvolleyballers Schuil en Nummerdor hebben vorige week hun europese titel in Sotchi verdedigd trouwens.

O.a. ter gelegenheid daarvaan ga ik de heer Schuil morgen weer eens als vanouds onder tafel buizen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Volleybal

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 01, 2009 7:15 pm

De Nederlandse dames verslaan ook Rusland. Knap hoor.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Volleybal

Bericht door Duke » do okt 01, 2009 7:24 pm

Finale tegen Italië?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Volleybal

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 01, 2009 7:41 pm

Duke schreef:Finale tegen Italië?
Uiteindelijk (waarschijnlijk) wel, maar eerst krijg je de kruisfinales. Tegen Duitsland volgens mij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Volleybal

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 03, 2009 4:31 pm

Tegen Polen dus. Is nu live te volgen! http://app.nos.nl/volleybal/
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Volleybal

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 03, 2009 5:45 pm

Finale! :onfire.gif: 3-1 tegen Polen
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Volleybal

Bericht door Hoeladans » za okt 03, 2009 8:51 pm

Knap hoor.

Was een aardige heksenketel daar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Volleybal

Bericht door brigade zuid » zo okt 04, 2009 11:36 am

Rechtstreeks te zien op ned. 3 vanavond.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Volleybal

Bericht door Daily Blind » zo okt 04, 2009 4:30 pm

Nu een mooie docu over vader en zoon Sellinger

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Volleybal

Bericht door brigade zuid » zo okt 04, 2009 5:01 pm

Heb het gezien, mooi idd.

Plaats reactie