F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 8:10 pm

Jesus, krijgt Hamilton ook nog de tweede plaats in de schoot geworpen...
Vettel at risk of Hungarian GP disqualification over F1 fuel sample

By:
Luke Smith
Aug 1, 2021, 8:24 PM
Sebastian Vettel is at risk of being disqualified from Sunday's Formula 1 Hungarian Grand Prix after the FIA could not take enough of a fuel sample from his car. bron: motorsport.com
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 01, 2021 8:30 pm

Tja, dit is gewoon echt volgens de reglementen.
Te weinig benzine mag nu eenmaal niet.

Zou ook betekenen dat Verstappen van 10 naar 9 gaat.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 8:32 pm

Frank schreef:
zo aug 01, 2021 8:30 pm
Tja, dit is gewoon echt volgens de reglementen.
Te weinig benzine mag nu eenmaal niet.
Zeker. Maar hij blijft maar mazzel hebben...

Hij krijgt er drie punten bij, Max 1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 01, 2021 8:40 pm

I know

Op nl.motorsport.com (het grootste motorsport platform van Nederland) hebben ze dat blijkbaar niet in de gaten. In het stuk staat dat Max 2 punten krijgt ipv 1 en dus 5 ipv 6 punten achter staat... smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo aug 01, 2021 8:49 pm

Ramona schreef:
zo aug 01, 2021 6:34 pm
Ik krijg een beetje Calimero gevoel… zout op slakken leggen. Wij van AJAX worden ook altijd bevooroordeeld… zeggen ze…oftewel, soms zit het tegen…
Dat herken ik wel ja. Op één of andere manier heeft Max Verstappen een aparte status verkregen waarbij volgers de realiteit soms een beetje uit het oog verliezen. Natuurlijk zat het de afgelopen twee wedstrijden echt flink tegen. Maar ik zie hier niet meteen een complot in om Hamilton aan de titel te helpen of zo.

De ene situatie is de andere niet. De crash tussen Verstappen en Hamilton is echt niet vergelijkbaar met de situatie van Bottas vandaag. Dat daar ook een andere straf uit komt rollen sta ik dus niet van te kijken.

Verstappen moet zich gewoon weer herpakken richting de volgende GP. Met één of twee goede resultaten slaat de stemming zo weer om.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 9:03 pm

Ik lees de Engelse versie. :-)
Red Bull fears another F1 engine loss after Perez's Hungary smash

By:
Jonathan Noble
Aug 1, 2021, 7:46 PM
Red Bull fears that it has lost another Honda power unit in the wake of the hit that Sergio Perez took at the first corner of Formula 1's Hungarian Grand Prix.

Red Bull fears another F1 engine loss after Perez's Hungary smash
Listen to this article
Perez was collected by the out-of-control Mercedes of Valtteri Bottas at the Hungaroring's first corner, and suffered major damage to his car.

Although the Mexican was able to continue at first, he ground to a halt further around the lap when the engine stopped.

Red Bull team boss Christian Horner revealed after the race that the Perez retirement was the result of accident damage, and the initial inspection pointed to the power unit being permanently out of action.

"It lost all its water immediately," said Horner. "We'll have to look into it in more detail, but the initial reports are it will no longer be in service."

Read Also:

Verstappen receives new Honda F1 engine ahead of Hungary race
Vettel reprimanded for not removing T-shirt before national anthem
Verstappen rues "freak moments" that cost him F1 points lead
If the Perez write-off is confirmed, then he will have to move onto his third and final power unit of the season at the Belgian Grand Prix.

And on a weekend where Red Bull had to move Max Verstappen on to his third engine too following a crack being discovered on the unit that had been crashed at the British GP, it means Red Bull faces a double penalty blow later in the campaign.

Asked by Motorsport.com if there was any hope of seeing out the season without needing a fourth engine for either driver, Horner said: "Very little, I'm afraid.

"And that's hugely frustrating for Honda because it's not due to reliability, it's because of accidents that we haven't caused. So they're feeling the brunt of this as well as we are on the chassis side."

Horner said the Turn 1 incident which wrecked Red Bull's hopes was 'brutal' for the team as he suggested Bottas had done Mercedes a favour with his mistake taking out Verstappen and Perez.


"I don't think there was anything we could do," claimed Horner. "That's the brutality of racing, isn't it? I think that, unfortunately, you saw Valtteri make a poor start, he obviously misjudged his braking and he's done a great job for Mercedes in taking out both of our cars.

"There was a significant amount of damage. It cost another engine with Sergio and obviously Max was then hugely compromised."
De Mercedes-trucs gaan dus waarschijnlijk nog een derde race invloed hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo aug 01, 2021 9:10 pm

Suggereer je hier nu echt dat Bottas bewust Norris uit de race tikt, en daarbij kon inschatten dat norris Verstappen er af zou rammen?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 9:12 pm

Marillion schreef:
zo aug 01, 2021 8:49 pm
Ramona schreef:
zo aug 01, 2021 6:34 pm
Ik krijg een beetje Calimero gevoel… zout op slakken leggen. Wij van AJAX worden ook altijd bevooroordeeld… zeggen ze…oftewel, soms zit het tegen…
Dat herken ik wel ja. Op één of andere manier heeft Max Verstappen een aparte status verkregen waarbij volgers de realiteit soms een beetje uit het oog verliezen.
Nee, dat is onzin. Er zijn genoeg incidenten geweest waarbij ik Verstappen gewoon de schuld gaf. Ben hier bijvoorbeeld kritisch geweest dat hij tijdenlang zijn 'cool' niet kon bewaren, te gretig was, recent nog dat hij Hamilton te snel wilde inhalen waardoor hij van de baan raakte.

Dit is anders.
Bij Hamilton was het een bewussie. Bij Bottas kun je dat nooit bewijzen, maar helemaal clean was het ook niet.

En het gaat ook over de FIA. In de optelsom klopt het niet dat RedBull zoveel nadeel van zulke acties kan ondervinden (zeker als en motorwissel ook nog tot gridstraffen leidt). Het loont nu om auto's van de baan te rammen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 9:14 pm

Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:10 pm
Suggereer je hier nu echt dat Bottas bewust Norris uit de race tikt, en daarbij kon inschatten dat norris Verstappen er af zou rammen?
Zeer ervaren rijder. Hij is geen Mazepin. Zeg niet dat hij wist dat hij Verstappen eruit zou kegelen, maar het was wel een kamikaze-actie. Je kunt dat nooit bewijzen en dit is zeker een grensgeval. Maar helemaal clean vind ik het niet nee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » zo aug 01, 2021 9:27 pm

Frank schreef:Tja, dit is gewoon echt volgens de reglementen.
Te weinig benzine mag nu eenmaal niet.

Zou ook betekenen dat Verstappen van 10 naar 9 gaat.
Sorry hoor, ze diskwalificeren iemand omdat hij 0,7 liter te weinig brandstof heeft, maar als je iemand de muur inrijd krijg je 10 sec straf. RIP F1. Gaat nergens meer over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo aug 01, 2021 9:29 pm

Ook gewoon de regel

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo aug 01, 2021 9:30 pm

Zeux schreef:
Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:10 pm
Suggereer je hier nu echt dat Bottas bewust Norris uit de race tikt, en daarbij kon inschatten dat norris Verstappen er af zou rammen?
Zeer ervaren rijder. Hij is geen Mazepin. Zeg niet dat hij wist dat hij Verstappen eruit zou kegelen, maar het was wel een kamikaze-actie. Je kunt dat nooit bewijzen en dit is zeker een grensgeval. Maar helemaal clean vind ik het niet nee.
Maar wat voor truc refereer je nu dan precies aan?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 01, 2021 9:36 pm

Trab schreef:
zo aug 01, 2021 9:27 pm
Frank schreef:Tja, dit is gewoon echt volgens de reglementen.
Te weinig benzine mag nu eenmaal niet.

Zou ook betekenen dat Verstappen van 10 naar 9 gaat.
Sorry hoor, ze diskwalificeren iemand omdat hij 0,7 liter te weinig brandstof heeft, maar als je iemand de muur inrijd krijg je 10 sec straf. RIP F1. Gaat nergens meer over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb totaal geen moeite met die straf voor Vettel. Er is al jaren een regel dat er minimaal een liter brandstof in de tank moet zitten. Als dat niet het geval is, volgt er een straf. En dat is echt niet alleen in de F1 zo.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » zo aug 01, 2021 9:41 pm

Frank schreef:
Trab schreef:
zo aug 01, 2021 9:27 pm
Frank schreef:Tja, dit is gewoon echt volgens de reglementen.
Te weinig benzine mag nu eenmaal niet.

Zou ook betekenen dat Verstappen van 10 naar 9 gaat.
Sorry hoor, ze diskwalificeren iemand omdat hij 0,7 liter te weinig brandstof heeft, maar als je iemand de muur inrijd krijg je 10 sec straf. RIP F1. Gaat nergens meer over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb totaal geen moeite met die straf voor Vettel. Er is al jaren een regel dat er minimaal een liter brandstof in de tank moet zitten. Als dat niet het geval is, volgt er een straf. En dat is echt niet alleen in de F1 zo.
Nee ik ook niet. Het staat alleen in geen verhouding tot de straffen die Bottas en Hamilton krijgen. Wat is nou erger? 0,7 liter te weinig brandstof of iemand de baan af kegelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 01, 2021 9:41 pm

Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:30 pm
Maar wat voor truc refereer je nu dan precies aan?
Heb je in de gaten wie Bottas (nummer 4 in het klassement) echt te pakken had (Verstappen was 'bijkomende schade' zeg maar)?

Norris (nummer 3 in het klassement) en Perez (nummer 5 in het klassement).

Kan er niets aan doen, maar voor 'een vergissing' is Bottas inderdaad veel te geroutineerd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 01, 2021 9:43 pm

Trab schreef:
zo aug 01, 2021 9:41 pm
Frank schreef:
Trab schreef:
zo aug 01, 2021 9:27 pm

Sorry hoor, ze diskwalificeren iemand omdat hij 0,7 liter te weinig brandstof heeft, maar als je iemand de muur inrijd krijg je 10 sec straf. RIP F1. Gaat nergens meer over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb totaal geen moeite met die straf voor Vettel. Er is al jaren een regel dat er minimaal een liter brandstof in de tank moet zitten. Als dat niet het geval is, volgt er een straf. En dat is echt niet alleen in de F1 zo.
Nee ik ook niet. Het staat alleen in geen verhouding tot de straffen die Bottas en Hamilton krijgen. Wat is nou erger? 0,7 liter te weinig brandstof of iemand de baan af kegelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vind niet dat je dit op deze manier met elkaar kunt vergelijken.

Ik zou het wel eens leuk vinden om te zien wat voor straffen Verstappen in de eerste jaren van zijn F1 carriere (toen hij nog veel te hard de duels in ging) heeft gekregen bij dit soort akkefietjes. Kijken of die straffen overeenkomen met die van Hamilton en Bottas nu.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 9:46 pm

Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:30 pm
Zeux schreef:
Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:10 pm
Suggereer je hier nu echt dat Bottas bewust Norris uit de race tikt, en daarbij kon inschatten dat norris Verstappen er af zou rammen?
Zeer ervaren rijder. Hij is geen Mazepin. Zeg niet dat hij wist dat hij Verstappen eruit zou kegelen, maar het was wel een kamikaze-actie. Je kunt dat nooit bewijzen en dit is zeker een grensgeval. Maar helemaal clean vind ik het niet nee.
Maar wat voor truc refereer je nu dan precies aan?
Veroorzaken van mayhem.

Trucs is een te zwaar woord misschien (niet bij Hamilton, wel bij Bottas, dus meervoud gaat te ver), maar mijn punt is dat de regels niet kloppen. Als een team een motor moet vervangen door een actie van een ander, dan moet die wissel niet meetellen in het 'strafsysteem'.

Het telt nog extra zwaar als het om rijders gaat die elkaars directe concurrent zijn in de stand om het kampioenschap. Hamilton heeft buitenproportioneel veel voordeel van zijn actie. Dat moet je als FIA dus limiteren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo aug 01, 2021 10:06 pm

Zeux schreef:
Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:30 pm
Zeux schreef: Zeer ervaren rijder. Hij is geen Mazepin. Zeg niet dat hij wist dat hij Verstappen eruit zou kegelen, maar het was wel een kamikaze-actie. Je kunt dat nooit bewijzen en dit is zeker een grensgeval. Maar helemaal clean vind ik het niet nee.
Maar wat voor truc refereer je nu dan precies aan?
Veroorzaken van mayhem.

Trucs is een te zwaar woord misschien (niet bij Hamilton, wel bij Bottas, dus meervoud gaat te ver), maar mijn punt is dat de regels niet kloppen. Als een team een motor moet vervangen door een actie van een ander, dan moet die wissel niet meetellen in het 'strafsysteem'.

Het telt nog extra zwaar als het om rijders gaat die elkaars directe concurrent zijn in de stand om het kampioenschap. Hamilton heeft buitenproportioneel veel voordeel van zijn actie. Dat moet je als FIA dus limiteren.
Is toch in voetbal niet anders? Een overtreding kan zware nadelige gevolgen hebben voor het slachtoffer terwijl de dader er misschien met geel vanaf komt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 01, 2021 10:13 pm

raymon schreef:
zo aug 01, 2021 10:06 pm
Zeux schreef:
Iniesta schreef:
zo aug 01, 2021 9:30 pm

Maar wat voor truc refereer je nu dan precies aan?
Veroorzaken van mayhem.

Trucs is een te zwaar woord misschien (niet bij Hamilton, wel bij Bottas, dus meervoud gaat te ver), maar mijn punt is dat de regels niet kloppen. Als een team een motor moet vervangen door een actie van een ander, dan moet die wissel niet meetellen in het 'strafsysteem'.

Het telt nog extra zwaar als het om rijders gaat die elkaars directe concurrent zijn in de stand om het kampioenschap. Hamilton heeft buitenproportioneel veel voordeel van zijn actie. Dat moet je als FIA dus limiteren.
Is toch in voetbal niet anders? Een overtreding kan zware nadelige gevolgen hebben voor het slachtoffer terwijl de dader er misschien met geel vanaf komt.
Ja, maar in het geval van voetbal kunnen ze niet de geblesseerde speler met een toverstokje heel maken. Bij de F1 kunnen ze wel besluiten een gedwongen motorwissel door een beuk-actie van een ander niet mee te tellen.

(overigens zou ik er wel een voorstander van zijn om te onderzoeken of je na een wedstrijd - eventueel op basis van aard/ernst van blessure - een gele kaart om kan zetten in een rode, met mogelijk harde(re) straf al naar gelang de ernst van de blessure, sowieso mogen ze van mij bij een rode kaart in de strafmaat de blessure van de tegenstander meewegen)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » ma aug 02, 2021 8:48 am

De beoordeling van het incident tussen Verstappen en Hamilton was dat het vooral aan Hamilton lag. Dus niet exclusief. Het was ook een ongelukkige uitkomst van een heel scherp duel.

Daar maken veel Verstappen fans van dat hun idool bewust van de baan is gereden. Misschien deels gevoed door de reactie van Hamilton na afloop die de verhouding tussen feestvieren en respect richting zijn concurrent wat uit het oog verloor. Maar het was echt niet het bewust uitschakelen van de tegenstander.

De situatie met Bottas is onvergelijkbaar en het is daarom op zich niet zo vreemd dat daar een andere straf uit komt rollen.

De diskwalificatie van Vettel is als ik het goed begrijp volledig volgens het reglement.

Het pakt allemaal nogal ongelukkig uit de laatste twee weken maar dit is echt geen samenzwering tegen Verstappen of zo. Hij moet in Spa maar laten zien dat hij de beste is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » ma aug 02, 2021 9:03 am

Marillion schreef:De beoordeling van het incident tussen Verstappen en Hamilton was dat het vooral aan Hamilton lag. Dus niet exclusief. Het was ook een ongelukkige uitkomst van een heel scherp duel.

Daar maken veel Verstappen fans van dat hun idool bewust van de baan is gereden. Misschien deels gevoed door de reactie van Hamilton na afloop die de verhouding tussen feestvieren en respect richting zijn concurrent wat uit het oog verloor. Maar het was echt niet het bewust uitschakelen van de tegenstander.

De situatie met Bottas is onvergelijkbaar en het is daarom op zich niet zo vreemd dat daar een andere straf uit komt rollen.

De diskwalificatie van Vettel is als ik het goed begrijp volledig volgens het reglement.

Het pakt allemaal nogal ongelukkig uit de laatste twee weken maar dit is echt geen samenzwering tegen Verstappen of zo. Hij moet in Spa maar laten zien dat hij de beste is.
Het gaat niet om een samenzwering of het bewust van de baan rammen. Dat geloof ik ook niet. Het gaat om de hoogte van de straf. Die is veels te laag. Bottas 5 plaatsen terug daar lachen ze om. Dat heeft hij in spa binnen 2 rondjes goedgemaakt. Net als die 10 sec voor Hamilton een lachertje zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma aug 02, 2021 9:15 am

Hamilton wist precies wat hij deed in die bocht. Die bocht rijdt hij al 20 jaar of zo, waarvan bijna 15 in de F1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » ma aug 02, 2021 10:18 am

Lewis Hamilton vreest dat hij long covid heeft: ‘Ik worstel nog steeds met gezondheid’

Lewis Hamilton (36) vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat geeft de Formule 1-coureur aan bij de BBC. De zevenvoudig wereldkampioen moest na afloop van de GP in Hongarije naar de dokter toe, omdat hij duizelig werd en alles wazig zag op het podium.

Sportredactie 02-08-21, 11:10
,,Ik heb het hele jaar geworsteld met mijn gezondheid", vertelt Hamilton. ,,Na mijn coronabesmetting eind vorig jaar, is het nog steeds een strijd.” De grote concurrent van Max Verstappen miste in december de Sakhir GP in Bahrein door een positieve test. Een week later keerde hij wel terug voor de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi, maar Hamilton gaf toe dat zijn gezondheid nog niet optimaal was.

Na de veelbewogen race gisteren op Hungaroring, waar Hamilton op het podium belandde, zocht hij na die ceremonie medische hulp. De Mercedes-coureur vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat is een slopende variant van het coronavirus waarbij mensen maandenlang gezondheidsproblemen houden. ,,Ik heb er met niemand in het bijzonder over gesproken, maar ik denk dat het virus bij mij aanhoudt.”

Vermoeidheid
Hamilton legt uit: ,,Ik herinner me de klachten toen ik het had. De training is sindsdien anders. De mate van vermoeidheid is heftiger en een echte uitdaging. Ik blijf gewoon trainen en probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. Wie weet wat het dit keer was? Misschien was het hydratatie, maar dat idee heb ik echt niet. Ik had iets soortgelijks op Silverstone, maar dit is veel erger.”

Ondanks zijn gezondheidsproblemen deed Hamilton gisteren goede zaken. Na de diskwalificatie van Sebastiaan Vettel eindigde de Brit op de tweede plek in Hongarije. Verstappen werd negende, waardoor Hamilton 16 punten op hem uitliep. De regerend wereldkampioen staat nu op 195 punten, Verstappen op 187.

Er volgt nu een korte zomerbreak. Het Formule 1-seizoen gaat verder tijdens de Belgische Grand Prix van 27 tot 29 augustus.
www.ad.nl

:excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » ma aug 02, 2021 10:59 am

Jammer je zou eigenlijk willen dat beide coureurs op topconditie zijn en dat ze er niet steeds uitgeknald worden, maar dat ze gewoon fair met elkaar kunnen duelleren!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma aug 02, 2021 11:02 am

Duke schreef:
ma aug 02, 2021 10:18 am
Lewis Hamilton vreest dat hij long covid heeft: ‘Ik worstel nog steeds met gezondheid’

Lewis Hamilton (36) vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat geeft de Formule 1-coureur aan bij de BBC. De zevenvoudig wereldkampioen moest na afloop van de GP in Hongarije naar de dokter toe, omdat hij duizelig werd en alles wazig zag op het podium.

Sportredactie 02-08-21, 11:10
,,Ik heb het hele jaar geworsteld met mijn gezondheid", vertelt Hamilton. ,,Na mijn coronabesmetting eind vorig jaar, is het nog steeds een strijd.” De grote concurrent van Max Verstappen miste in december de Sakhir GP in Bahrein door een positieve test. Een week later keerde hij wel terug voor de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi, maar Hamilton gaf toe dat zijn gezondheid nog niet optimaal was.

Na de veelbewogen race gisteren op Hungaroring, waar Hamilton op het podium belandde, zocht hij na die ceremonie medische hulp. De Mercedes-coureur vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat is een slopende variant van het coronavirus waarbij mensen maandenlang gezondheidsproblemen houden. ,,Ik heb er met niemand in het bijzonder over gesproken, maar ik denk dat het virus bij mij aanhoudt.”

Vermoeidheid
Hamilton legt uit: ,,Ik herinner me de klachten toen ik het had. De training is sindsdien anders. De mate van vermoeidheid is heftiger en een echte uitdaging. Ik blijf gewoon trainen en probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. Wie weet wat het dit keer was? Misschien was het hydratatie, maar dat idee heb ik echt niet. Ik had iets soortgelijks op Silverstone, maar dit is veel erger.”

Ondanks zijn gezondheidsproblemen deed Hamilton gisteren goede zaken. Na de diskwalificatie van Sebastiaan Vettel eindigde de Brit op de tweede plek in Hongarije. Verstappen werd negende, waardoor Hamilton 16 punten op hem uitliep. De regerend wereldkampioen staat nu op 195 punten, Verstappen op 187.

Er volgt nu een korte zomerbreak. Het Formule 1-seizoen gaat verder tijdens de Belgische Grand Prix van 27 tot 29 augustus.
www.ad.nl

:excited.gif:
Wat ik van long covid meekrijg in berichten in de pers kun je daarmee echt niet ruim anderhalf uur in volle concentratie met 200-300 km per uur over een bochtig F1-circuit (met de nodige G-krachten) rijden...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie