F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » za nov 16, 2019 9:18 pm

Het gaat de laatste tijd ineens weer wat beter met Red Bull hé? Misschien moeten ze volgend seizoen eens proberen om de zaken gelijk vanaf het begin voor elkaar te hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33474
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za nov 16, 2019 9:25 pm

Marillion schreef:Het gaat de laatste tijd ineens weer wat beter met Red Bull hé? Misschien moeten ze volgend seizoen eens proberen om de zaken gelijk vanaf het begin voor elkaar te hebben.
Zou het dan kloppen dat Ferrari aan het cheaten was?

Dat Mercedes relatief gezien achterop raakt, is wel weer wat curieus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » za nov 16, 2019 10:00 pm

Marillion schreef:Het gaat de laatste tijd ineens weer wat beter met Red Bull hé? Misschien moeten ze volgend seizoen eens proberen om de zaken gelijk vanaf het begin voor elkaar te hebben.
begonnen het seizoen met volledig nieuwe motor , dit jaar niet zo vreemd dat het team zich verbetert tijdens seizoen.
Volgend jaar zelfde reglementen en dus doorontwikkeling van huidige auto, dan moet het echt gebeuren

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » za nov 16, 2019 10:28 pm

Toch is de tendens, als ik me niet vergis, vergelijkbaar met vorig seizoen. Ook toen duurde het tot in de tweede seizoenshelft voor Red Bull echt competitief kon zijn. Dat is leuk om GP's te winnen maar voor een titel is het te weinig.

Als er inderdaad geen nieuwe regels zijn en iedereen vanaf hier gaat doorontwikkelen zou dat kunnen schelen. Het zal in meerdere opzichten een beslissend jaar worden. Als Verstappen volgend jaar niet minimaal perspectief op de titel heeft zal hij toch serieus ongeduldig worden.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 17, 2019 12:01 am

Het zal vermoedelijk van Honda afhangen. Op zich hebben die een wereldprestatie geleverd door in een jaar tijd deze competitieve motor te bouwen. Maar willen ze daarmee de komende jaren doorgaan om er een te fabriceren die de Red Bull richting wereldtitel kan rijden?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33474
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo nov 17, 2019 12:14 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het zal vermoedelijk van Honda afhangen. Op zich hebben die een wereldprestatie geleverd door in een jaar tijd deze competitieve motor te bouwen. Maar willen ze daarmee de komende jaren doorgaan om er een te fabriceren die de Red Bull richting wereldtitel kan rijden?
Ten tijde van de Japanse GP werd toch openlijk getwijfeld of Honda wel door zou gaan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 17, 2019 12:29 am

Dat begreep ik ook. Stel dat ze stoppen; wat moet Red Bull dan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo nov 17, 2019 12:25 pm

Dan stoppen ze denk ik.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo nov 17, 2019 7:20 pm

Gvd safety car

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo nov 17, 2019 7:38 pm

Haha Ferarri.. maar wel weer een safety car.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo nov 17, 2019 7:48 pm

Wat een race!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » zo nov 17, 2019 7:52 pm

Wat is racen toch mooi! :00001741.gif: :heart.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33474
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo nov 17, 2019 8:06 pm

Ja, wat een race...

Door het eentweetje van Ferrari :headbang.gif: is de derde plaats in het kampioenschap nu wel echt in beeld. Elf punten voor op Leclerc. Nog één race.

Leclerc moet dan de laatste race eerste worden en Max lager dan 3 eindigen. Wordt Leclerc tweede, dan moet Max al buiten de top 6 vallen.
Laatst gewijzigd door zeux op zo nov 17, 2019 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1

Bericht door elliquido » zo nov 17, 2019 8:09 pm

Sukkel Hamilton , die albon ff naait. Waarom toch misselijk mannetje
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 17, 2019 8:39 pm

Verstappen haalt twee keer Hamilton meteen in de eerste bocht in. In een keer erlangs, Niks voorzichtig zoeken naar een gaatje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » zo nov 17, 2019 9:35 pm

zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het zal vermoedelijk van Honda afhangen. Op zich hebben die een wereldprestatie geleverd door in een jaar tijd deze competitieve motor te bouwen. Maar willen ze daarmee de komende jaren doorgaan om er een te fabriceren die de Red Bull richting wereldtitel kan rijden?
Ten tijde van de Japanse GP werd toch openlijk getwijfeld of Honda wel door zou gaan?
Ik kan het me haast niet voorstellen dat Honda zou stoppen. Ze zijn toch teruggekomen om weer een kampioenschap te winnen. Waarom zou je dan stoppen als er goede progressie is.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo nov 17, 2019 9:39 pm

Tja alle grote fabrikanten realiseren zich dat benzine motoren waarschijnlijk niet meer de toekomst zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo nov 17, 2019 9:52 pm

Formule E is niks aan in ieder geval, niet te hopen dat dat ooit de hoofdact gaat worden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo nov 17, 2019 10:11 pm

Tja als je dat op eenzelfde manier organiseert als huidige F1, zul je ook een strijd krijgentussen de fabrikanten

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13758
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1

Bericht door Jinne » ma nov 18, 2019 9:23 am

elliquido schreef:Sukkel Hamilton , die albon ff naait. Waarom toch misselijk mannetje
Beetje cru dat hij er maar 5 seconden straf voor krijgt (al had dat nu wel nog redelijke gevolgen in eindstand), terwijl Albon zijn goede race daardoor wel naar de kloten heeft. Zo vaak hoeft Hamilton ook niet iemand in te halen, dus waarschijnlijk kan ie het ook niet meer zo goed.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » ma nov 18, 2019 1:03 pm

Als Hamilton niet voorop rijdt, klaagt hij altijd over de auto. :biggrin.gif:
Dan wordt hij een beetje nerveus ofzo.
aan de andere kant, hij presteert altijd!
Ik vind hem een glijer no.uno maar presteren doet hij.

wel weer hetzelfde liedje,
als de prijzen vergeven zijn, komt Red Bull bovendrijven.
Zijn ze beter aan het worden of is de noodzaak eraf bij Mercedes en Ferrari? :hypocrite.gif:

dat antwoord zien we begin van het nieuwe seizoen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » ma nov 18, 2019 1:26 pm

Jinne schreef:
elliquido schreef:Sukkel Hamilton , die albon ff naait. Waarom toch misselijk mannetje
Beetje cru dat hij er maar 5 seconden straf voor krijgt (al had dat nu wel nog redelijke gevolgen in eindstand), terwijl Albon zijn goede race daardoor wel naar de kloten heeft. Zo vaak hoeft Hamilton ook niet iemand in te halen, dus waarschijnlijk kan ie het ook niet meer zo goed.
Ik vond het persoonlijk een racing incident, Albon liet de deur wel heel nadrukkelijk open. Maar kudos voor Hamilton, hij nam meteen de schuld op zich. Maar verder wel een hele gave race hoor. Verstappen en RB heel erg sterk, zowel rijden als taktiek. Hoe hij even Leclerc en Hamilton te pakken nam na de eerste pitstop waar hij door het gekloot van Kubica achter die 2 uitkwam, geweldig. De inhaalaktie na de herstart was wel mooi ook maar dat was een setje nieuw rood tegen oude gele.

Vettel heeft trouwens geluk dat het incident met Leclerc niet verder onderzocht werd want het was zeker wel zijn fout. En hij heeft al heel wat strafpunten op z'n lijst staan dus daar komt hij goed weg naar mijn gevoel. Vraag me af hoe ze dit voor volgend seizoen gaan oplossen. Leclerc heeft dit seizoen toch veel beter gepresteerd. Je kunt het niet maken om Vettel nog langer de hand boven z'n hoofd te houden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: F1

Bericht door GangstaRiB » ma nov 18, 2019 3:23 pm

Mano schreef:Als Hamilton niet voorop rijdt, klaagt hij altijd over de auto. :biggrin.gif:
Dan wordt hij een beetje nerveus ofzo.
aan de andere kant, hij presteert altijd!
Ik vind hem een glijer no.uno maar presteren doet hij.

wel weer hetzelfde liedje,
als de prijzen vergeven zijn, komt Red Bull bovendrijven.
Zijn ze beter aan het worden of is de noodzaak eraf bij Mercedes en Ferrari? :hypocrite.gif:

dat antwoord zien we begin van het nieuwe seizoen
Verstappen staat 3de in het kampioenschap, voor de beide Ferrari's... is dat geen noodzaak voor Ferrari? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di nov 19, 2019 3:03 pm

raymon schreef:
Vettel heeft trouwens geluk dat het incident met Leclerc niet verder onderzocht werd want het was zeker wel zijn fout. En hij heeft al heel wat strafpunten op z'n lijst staan dus daar komt hij goed weg naar mijn gevoel. Vraag me af hoe ze dit voor volgend seizoen gaan oplossen. Leclerc heeft dit seizoen toch veel beter gepresteerd. Je kunt het niet maken om Vettel nog langer de hand boven z'n hoofd te houden.
Als je voorligt tijdens een duel mag je een beetje knijpen. Hij reed Leclerc niet het gras in. De laatste zag het niet op tijd, en zal het misschien niet verwacht hebben ven een teamgenoot. Maar Leclerc heeft een nog bredere auto dan Verstappen dus hij kan niks zeggen. Het was overigens een zeer licht contact dat ze twee autos kost, alsof er dynamiet in de banden zat. Als je dit vergelijkt met het zinderende duel tussen Verstappen en Ricciardo in Bakoe verleden jaar ... De twee Ferraris strijden ook eens een klein stukje, op een recht eind, en knallen er allebei af. haha

Wat een scoreboardjournalistiek na de race. Vijf van de top zes wagens strepen zichzelf of elkaar weg en opeens rijden degenen die daarvan profiteren, vooral omdat het veld vlak op elkaar rijdt na een safety car, de race van hun leven. Ik kan me voorstellen dat Gassly blij is, maar dat iedereen het spelletje meespeelt, alsof hij een FANTASTISCHE race had, terwijl hij normaal op P7 eindigt, is misschien tekenend voor het achterlijke PC-tijdperk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33474
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » wo nov 20, 2019 12:33 am

Film over Senna op 3.

Zo gaaf, die beelden van begin jaren negentig. Bloedlink die karretjes - zoals bleek -, maar wel echt racen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie