F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » zo nov 14, 2021 7:01 pm

Ik kan niet echt kijken naar zag dat Verstappen al 2x gestopt is, waarom is dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58891
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » zo nov 14, 2021 7:38 pm

Ik denk niet dat Verstappen ooit kampioen gaat worden, of moet zijn dat Hamilton en Mercedes een kunstje hebben geflikt met de Mercedes motoren.In mijn beleving hebben ze gewoon het betere materiaal t.o.v. Red Bull ..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » zo nov 14, 2021 7:38 pm

Hamilton te goed dit weekend. Voor het eerst in lange tijd dat ie volgens mij ook echt tot het uiterste ging. Perez snoept gelukkig nog wel snelste ronde af. Dat kan nog belangrijk puntje zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2021 7:49 pm

Was een mooi duel. Dit is wat je wil zien. De twee beste coureurs die op het scherpst van de snede met elkaar vechten om de zege. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 14, 2021 8:03 pm

Wat jammer is dat je de echte duels alleen ziet als 1 veel overspeed heeft
Maar knap hoe hij toch rustig blijft en dan een tweede kans afwacht.
Max moet nu twee keer tweede worden, 1 keer met z’n tweeen van de baan vliegen en Pérez de snelste rondes laten pakken

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 14, 2021 8:07 pm

Het is een technische sport. En Mercedes heeft iets gevonden. De volgende race is onduidelijk door het nieuwe circuit. Saoudi Arabië gaat een twee-vingers-in-de-neus-race worden met potentieel een Top 2 voor Mercedes.

Hamilton wereldkampioen.
Laatst gewijzigd door zeux op zo nov 14, 2021 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2021 8:07 pm

Dat punt voor de snelste ronde werkt niet. Is nu gewoon vrijwel altijd een standaard trucje dat iemand die in de laatste ronde nog even gaat ophalen met verse banden.

En ik blijf ook van mening dat DRS een hele vreemde toevoeging is. Kennelijk kunnen ze anders helemaal niet inhalen maar nu heeft het iets ontzettend kunstmatigs.

Maar dat duel was mooi om te zien. Verstappen heeft gedaan wat 'ie kon en Hamilton zet een geweldig sterk weekend neer. Laat even zien dat hij niet zomaar afstand van zijn titel gaat doen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » zo nov 14, 2021 8:10 pm

Max of Perez moeten Hamilton er nog een keer afkegelen, er staan nog rekeningen open. Nog twee keer tweede worden en je bent er.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 14, 2021 8:11 pm

Tenzij Red Bull kan aantonen dat iets niet reglementair is met die vleugel. Dat ze iets hebben gevonden lijkt wel duidelijk
Die 1-2 voor Mercedes is niet zo maar gezegd. Op basis van de auto moet Bottas hier ook gewoon tweede worden. Zowel Hamilton als Verstappen zijn overduidelijk een klasse beter dan hun teamgenoot

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 14, 2021 8:13 pm

Iniesta schreef:
zo nov 14, 2021 8:03 pm
Max moet nu twee keer tweede worden, 1 keer met z’n tweeen van de baan vliegen en Pérez de snelste rondes laten pakken
Sowieso geen fan van dat 'eraf kegelen'. Niet de manier om te winnen (Verstappen had daarom nog 25 extra punten voor moeten staan, dan laat ik die bowling-actie van Bottas nog even buiten beschouwing).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 14, 2021 8:15 pm

Iniesta schreef:
zo nov 14, 2021 8:11 pm
Tenzij Red Bull kan aantonen dat iets niet reglementair is met die vleugel. Dat ze iets hebben gevonden lijkt wel duidelijk
Die 1-2 voor Mercedes is niet zo maar gezegd. Op basis van de auto moet Bottas hier ook gewoon tweede worden. Zowel Hamilton als Verstappen zijn overduidelijk een klasse beter dan hun teamgenoot
In S-A hoeft Bottas niet zoveel te sturen. Gewoon gas geven met die topsnelheid van zijn Mercedes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 14, 2021 8:16 pm

Afbeelding

:drecul.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 14, 2021 8:18 pm

Iniesta schreef:
zo nov 14, 2021 8:11 pm
Tenzij Red Bull kan aantonen dat iets niet reglementair is met die vleugel.
Ik denk dat ze bij Red Bull om twee redenen zich de pleuris gaan zoeken in de data:

- is er iets onregelementairs gebeurd?
- kunnen wij dat ook?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 14, 2021 8:52 pm

Zeux schreef:
Iniesta schreef:
zo nov 14, 2021 8:03 pm
Max moet nu twee keer tweede worden, 1 keer met z’n tweeen van de baan vliegen en Pérez de snelste rondes laten pakken
Sowieso geen fan van dat 'eraf kegelen'. Niet de manier om te winnen (Verstappen had daarom nog 25 extra punten voor moeten staan, dan laat ik die bowling-actie van Bottas nog even buiten beschouwing).
Was ook maar een geintje, kan me wel voorstellen dat als je eerste rijdt in de laatste race wel alle risico s neemt om je positie te verdedigen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2021 9:02 pm

Hij zocht de grens nu natuurlijk al behoorlijk op. Heel veel meer marge is er niet.

Dat zijn de momenten die het interessant maken maar het is wel een dun lijntje. Als beide de grens opzoeken kan het zomaar nog een keer mis gaan.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma nov 15, 2021 10:38 am

(Race terug gekeken, gisteren geen tijd)

Max rijdt heel goed maar komt gewoon motorisch tekort t.o.v. de Mercedes
je ziet bij die DRS momenten van Lewis dat hij zo hard inloopt op de Red Bull.
Dat doet een Red Bull niet bij een DRS op de Mercedes.

Mercedes heeft iets gevonden, 30km p/h meer overspeed op het rechte stuk.
Dat is niet niks.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » ma nov 15, 2021 11:29 am

Misschien dat max ook maar een nieuwe motor nemen...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma nov 15, 2021 11:42 am

Mano schreef:
ma nov 15, 2021 10:38 am
(Race terug gekeken, gisteren geen tijd)

Max rijdt heel goed maar komt gewoon motorisch tekort t.o.v. de Mercedes
je ziet bij die DRS momenten van Lewis dat hij zo hard inloopt op de Red Bull.
Dat doet een Red Bull niet bij een DRS op de Mercedes.

Mercedes heeft iets gevonden, 30km p/h meer overspeed op het rechte stuk.
Dat is niet niks.
Max doet er natuurlijk lekker luchtig over in de media, maar achter de schermen zal men zich bij RB best wel zorgen maken over hoe Merc dat geflikt heeft. Dit kan hét kantelpulpunt zijn voor de laatste races, als RB niet rap een antwoord vindt. En dan heeft Merc RB uiteindelijk toch weer afgetroefd met een betere auto.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma nov 15, 2021 12:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 11:56 am

Zuidema schreef:
ma nov 15, 2021 11:42 am
En dan heeft Merc BS uiteindelijk toch weer afgetroefd met een betere auto.
Precies. Dit blijft een technische sport. Rijders maken enig verschil (Bottas zou niet kunnen wat Hamilton flikte, zoals Perez steevast achter Verstappen aan rijdt), maar technisch vermogen is uiteindelijk doorslaggevend. Red Bull (weet niet waar je BS vandaan haalt) moet inderdaad iets vinden. Die zullen met een microscoop naar de data/beelden rond DRS-momenten kijken. Verstappen heeft er al even aan gevoeld, aan die achtervleugel. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma nov 15, 2021 12:38 pm

Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 11:56 am
(weet niet waar je BS vandaan haalt)
3x een freudiaanse verspreking in 1 bericht. Duidelijk een gevalletje Korsakov. RB natuurlijk. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 12:40 pm

Zuidema schreef:
ma nov 15, 2021 12:38 pm
Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 11:56 am
(weet niet waar je BS vandaan haalt)
3x een freudiaanse verspreking in 1 bericht. Duidelijk een gevalletje Korsakov. RB natuurlijk. :blush.gif:
BS = bullshit toch? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma nov 15, 2021 1:26 pm

Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 12:40 pm
Zuidema schreef:
ma nov 15, 2021 12:38 pm
Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 11:56 am
(weet niet waar je BS vandaan haalt)
3x een freudiaanse verspreking in 1 bericht. Duidelijk een gevalletje Korsakov. RB natuurlijk. :blush.gif:
BS = bullshit toch? :ajaxsmiley.gif:
Klopt. Onder andere. In ieder geval negatief bedoeld. Waarschijnlijk alvast een voorschot op mijn teleurstelling dat Max toch nog gaat stranden in het zicht van de haven? ''Zijn we er dan toch ingetuind?'' Is alles van RB dan toch uiteindelijk BS gebleken? Dit lijkt me niet meer een circuitkwestie, maar gewoonweg een structurele en doorslaggevende verbetering van de Merc. In ieder geval voor Hamilton. Ik vrees dat Max net als gisteren zo nog drie keer een sitting duck wordt. Tenzij...?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 1:41 pm

Zuidema schreef:
ma nov 15, 2021 1:26 pm
Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 12:40 pm
Zuidema schreef:
ma nov 15, 2021 12:38 pm


3x een freudiaanse verspreking in 1 bericht. Duidelijk een gevalletje Korsakov. RB natuurlijk. :blush.gif:
BS = bullshit toch? :ajaxsmiley.gif:
Klopt. Onder andere. In ieder geval negatief bedoeld. Waarschijnlijk alvast een voorschot op mijn teleurstelling dat Max toch nog gaat stranden in het zicht van de haven? ''Zijn we er dan toch ingetuind?'' Is alles van RB dan toch uiteindelijk BS gebleken? Dit lijkt me niet meer een circuitkwestie, maar gewoonweg een structurele en doorslaggevende verbetering van de Merc. In ieder geval voor Hamilton. Ik vrees dat Max net als gisteren zo nog drie keer een sitting duck wordt. Tenzij...?
Amen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma nov 15, 2021 5:00 pm

Het lijkt er wel op dat er simpelweg iets niet klopt
Hamilton had gisteren zoveel overspeed, niet alleen op Red Bull maar ook op andere Mercedes engines van bv McLaren en zelfs op teamgenoot Bottas
Met de snelheid van Hamilton was hij ook Bottas simpelweg voorbij gevlogen
Die snelheid die hij op het lange drs ontwikkelde heeft werkelijk niks met rijderskwaliteiten te maken.

Het doet heel erg denken aan de plotselinge superieure ferrari van 2 jaar geleden. Nadat ze de uitleg van een bepaalde regel explicitiet hadden bevestigd, was Ferrari vervolgens niet meer vooruit te branden

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 5:02 pm

Als ze een mechanisch ding hebben gevonden, kan het zomaar zijn dat er niets tegen te doen is zonder nieuwe regel. (zie hun stuur-trucje)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie