F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » ma aug 02, 2021 11:05 am

Aandachttrekker, doodvermoeiende kerel.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma aug 02, 2021 11:22 am

Zeux schreef:
Duke schreef:
ma aug 02, 2021 10:18 am
Lewis Hamilton vreest dat hij long covid heeft: ‘Ik worstel nog steeds met gezondheid’

Lewis Hamilton (36) vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat geeft de Formule 1-coureur aan bij de BBC. De zevenvoudig wereldkampioen moest na afloop van de GP in Hongarije naar de dokter toe, omdat hij duizelig werd en alles wazig zag op het podium.

Sportredactie 02-08-21, 11:10
,,Ik heb het hele jaar geworsteld met mijn gezondheid", vertelt Hamilton. ,,Na mijn coronabesmetting eind vorig jaar, is het nog steeds een strijd.” De grote concurrent van Max Verstappen miste in december de Sakhir GP in Bahrein door een positieve test. Een week later keerde hij wel terug voor de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi, maar Hamilton gaf toe dat zijn gezondheid nog niet optimaal was.

Na de veelbewogen race gisteren op Hungaroring, waar Hamilton op het podium belandde, zocht hij na die ceremonie medische hulp. De Mercedes-coureur vermoedt dat hij kampt met long covid. Dat is een slopende variant van het coronavirus waarbij mensen maandenlang gezondheidsproblemen houden. ,,Ik heb er met niemand in het bijzonder over gesproken, maar ik denk dat het virus bij mij aanhoudt.”

Vermoeidheid
Hamilton legt uit: ,,Ik herinner me de klachten toen ik het had. De training is sindsdien anders. De mate van vermoeidheid is heftiger en een echte uitdaging. Ik blijf gewoon trainen en probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. Wie weet wat het dit keer was? Misschien was het hydratatie, maar dat idee heb ik echt niet. Ik had iets soortgelijks op Silverstone, maar dit is veel erger.”

Ondanks zijn gezondheidsproblemen deed Hamilton gisteren goede zaken. Na de diskwalificatie van Sebastiaan Vettel eindigde de Brit op de tweede plek in Hongarije. Verstappen werd negende, waardoor Hamilton 16 punten op hem uitliep. De regerend wereldkampioen staat nu op 195 punten, Verstappen op 187.

Er volgt nu een korte zomerbreak. Het Formule 1-seizoen gaat verder tijdens de Belgische Grand Prix van 27 tot 29 augustus.
www.ad.nl

:excited.gif:
Wat ik van long covid meekrijg in berichten in de pers kun je daarmee echt niet ruim anderhalf uur in volle concentratie met 200-300 km per uur over een bochtig F1-circuit (met de nodige G-krachten) rijden...
Maar stel dat dit waar is, waarom stapt hij dan überhaupt in een racewagen en kan het incident met Verstappen een lapse van concentratie zijn geweest? Bizar eigenlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma aug 02, 2021 2:08 pm

Het is weer amateur toneel van Hamilton die zo elke overwinning probeert te over dramatiseren

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma aug 02, 2021 3:17 pm

Iniesta schreef:
ma aug 02, 2021 2:08 pm
Het is weer amateur toneel van Hamilton die zo elke overwinning probeert te over dramatiseren
Het is bekend dat topsporters niet altijd de prettigste mensen zijn. Maar dat zo'n gladjakker op grond van de statistieken als beste F1-coureur aller tijden mag worden beschouwd vind ik toch wel wrang. Eng manneke.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma aug 02, 2021 3:21 pm

Begin hem van narcistische trekjes te verdenken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma aug 02, 2021 3:41 pm

Die actie op Silverstone was heel naar, maar het is natuurlijk wel een heel goede coureur. Ondanks de (veel) betere auto, rijdt hij ook verdomd goed. Daarom zou hij de 'antics' van de laatste races - en zijn gemiep er omheen - ook niet nodig moeten hebben. Smet op zijn carrière.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » ma aug 02, 2021 3:59 pm

Dus je worstelt met je gezondheid ( vermoeidheid, concentratie ) en dan stap je in een bij tijd en wijlen ongeleid projectiel wat 200 - 300 km p/uur gaat rijden ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » di aug 03, 2021 12:33 pm

“It [the grid penalty] doesn’t repair the damage he did to us,” Horner continued, “especially when you look at the budget cap. The effects are immense, the costs are brutal.”

The costs be made worse with grid penalties later in the season for Verstappen and Perez as Silverstone and Hungary left them with damaged engines. bron
Driedubbele whammy voor Mercedes:
- 43 punten voor Hamilton
- potentiële gridstraffen voor RB in tweede helft seizoen
- RB enorme kostenpost voor vervanging auto's, wat mee telt in de 'budget cap'

Aan die laatste twee punten kan FIA gewoon iets doen.
Aan het eerste punt ook: harder straffen. Straffen die écht iets betekenen, geen loze gebaren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » di aug 03, 2021 2:31 pm

Er is gewoon niet goed nagedacht over de regel wijzigingen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo aug 04, 2021 7:19 pm

Max Verstappen krijgt mogelijk bij de Grand Prix van België al een gridstraf. Red Bull Racing gaat ervan uit dat de Nederlander het seizoen niet kan afmaken met zijn drie huidige motoren, waardoor het team overweegt om al bij de eerstvolgende race een nieuwe krachtbron in te zetten.

Volg nieuws over Max Verstappen Volgen
Ontvang meldingen bij belangrijke ontwikkelingen rondom Max Verstappen
De Formule 1-teams mogen dit seizoen gebruikmaken van drie motoren. Bij het plaatsen van een vierde krachtbron volgt een gridstraf van tien plekken. Honda moest afgelopen weekend bij de Grand Prix van Hongarije een beroep op de derde motor van Verstappen doen, nadat er in zijn oude krachtbron een scheurtje was ontdekt.

Omdat inhalen op circuit Spa-Francorchamps relatief eenvoudig is, overweegt Red Bull om de vierde motor van Verstappen daar al in te zetten. "Dat is een mogelijkheid waar we serieus naar kijken", zegt Red Bull-topman Helmut Marko bij F1-Insider.

"Zoals het er nu naar uitziet, wordt het heel lastig om het seizoen met drie motoren af te maken. Ergens dit jaar zullen we rekening moeten houden met een gridstraf. Het is nogal ironisch. Wij kunnen hier niets aan doen en Mercedes, de veroorzaker van deze problemen, heeft hier groot voordeel van."
Dit spoort dus niet en maakt het een kampioenschap 'op twee snelheden'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » do aug 05, 2021 4:29 pm


Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » zo aug 08, 2021 1:20 pm

Zeux schreef:
wo aug 04, 2021 7:19 pm
Max Verstappen krijgt mogelijk bij de Grand Prix van België al een gridstraf. Red Bull Racing gaat ervan uit dat de Nederlander het seizoen niet kan afmaken met zijn drie huidige motoren, waardoor het team overweegt om al bij de eerstvolgende race een nieuwe krachtbron in te zetten.

Volg nieuws over Max Verstappen Volgen
Ontvang meldingen bij belangrijke ontwikkelingen rondom Max Verstappen
De Formule 1-teams mogen dit seizoen gebruikmaken van drie motoren. Bij het plaatsen van een vierde krachtbron volgt een gridstraf van tien plekken. Honda moest afgelopen weekend bij de Grand Prix van Hongarije een beroep op de derde motor van Verstappen doen, nadat er in zijn oude krachtbron een scheurtje was ontdekt.

Omdat inhalen op circuit Spa-Francorchamps relatief eenvoudig is, overweegt Red Bull om de vierde motor van Verstappen daar al in te zetten. "Dat is een mogelijkheid waar we serieus naar kijken", zegt Red Bull-topman Helmut Marko bij F1-Insider.

"Zoals het er nu naar uitziet, wordt het heel lastig om het seizoen met drie motoren af te maken. Ergens dit jaar zullen we rekening moeten houden met een gridstraf. Het is nogal ironisch. Wij kunnen hier niets aan doen en Mercedes, de veroorzaker van deze problemen, heeft hier groot voordeel van."
Dit spoort dus niet en maakt het een kampioenschap 'op twee snelheden'.
Perez inzetten om Hamilton van de baan te rijden.
Een tactiek die dus werkt. Werkt tijdens je gp maar werkt ook door in het seizoen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 15, 2021 2:29 pm

Go!, Nyck De Vries! :headbang.gif: :headbang.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 15, 2021 7:59 pm

Eerste officiele wereldkampioen van de Formule-E :smallgrin.gif:

Ik weet niet hoe het bij jou is Ramona, maar ik ben aan het afhaken bij NASCAR.

11 van de 23 wedstrijden gewonnen door Larson, Byron, Elliott en Bowman. Als ik een team wil zien overheersen kijk ik wel naar de F1....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 8:00 pm

Daar hebben ze bij Formule-E geen last van hè? Ik las net dat Nyck de Vries maar twee races heeft gewonnen. Of het leuk is om te zien weet ik niet maar daar hebben ze dus wel een brede groep mogelijke winnaars.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 15, 2021 8:09 pm

NASCAR lag ook altijd open, je kon de afgelopen jaren (ik volg het sinds 2016) nooit vooraf zeggen wie er een race ging winnen, laat staan wie er kampioen werd.

Dit jaar is het echt naatje wat dat betreft.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 15, 2021 8:15 pm

Ik volg Fomula-E niet zo, dus even opgezocht.

De Vries inderdaad maar twee wedstrijden gewonnen, net als Sam Bird, Jake Dennis en Lucas di Grassi.

Verder nog 7 rijders die allen een wedstrijd hebben gewonnen. Redelijk divers dus inderdaad
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo aug 15, 2021 9:00 pm

De Vries gaf zelf aan dat het teveel geluksspel is. Schenen meer dan 10 coureurs de titel nog te kunnen pakken in de laatste race

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 15, 2021 9:36 pm

Een keer gezien. Had het idee dat ik naar een weird race spelletje zat te kijken, met dat leipe gedoe met ‘energie tanken’ in een soort uitwijklaan. Leefde totaal niet voor mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma aug 16, 2021 4:59 am

Was erg spannend hoor, de laatste race van de elektrische klasse! Een behoorlijke klapper ook direct in het begin. Heel bizar; 3 titelkandidaten die uitvallen. De 1e twee dus bij de start. Ik begin de E-klasse steeds leuker te vinden en ik vermoed dat die ook de toekomst heeft.

Verder blijf ik houden van NASCAR, Indy en de nog altijd koningsklasse, F1! Over 2 weken België en week daarna Zandvoort! YES!!! :00001732.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » wo aug 18, 2021 10:36 am

En Mercedes stapt uit de Formule-E.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo aug 18, 2021 11:20 am

Yep, na volgend jaar; ze willen zich richten op de Koningsklasse...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » wo aug 25, 2021 9:13 pm

Bernard Jr. gaat ook nog maar eens voor de populariteitsprijs. Of artiesten even gratis kunnen optreden tijdens de GP. Dan ben je dus wel echt los van de werkelijkheid.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo aug 25, 2021 10:20 pm

Marillion schreef:Bernard Jr. gaat ook nog maar eens voor de populariteitsprijs. Of artiesten even gratis kunnen optreden tijdens de GP. Dan ben je dus wel echt los van de werkelijkheid.
Wat ik me wel afvroeg: was het nu echt Bernard zelf die het vroeg, of staat hij synoniem voor ‘de organisatie van de F1 op Zandvoort’ en is dus alles dat daar gebeurt/wordt besloten automatisch ‘Bernard Jr’?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door columbus » wo aug 25, 2021 10:48 pm

Geloof nooit dat hij het zelf vroeg. Zit toch een hele organisatie achter. Maar goed, als “het gezicht van” is hij al snel de klos. En door zijn oranje zijn en huisjesmelker zit het niet mee in de beeldvorming

Plaats reactie