F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » do mar 11, 2021 4:58 pm

Ik weet niet of je het al meegekregen had Ramona, maar komende zaterdagavond (23:30 geloof ik) wordt de xfinity race in Phoenix ook door Ziggo Sport uitgezonden.
Dit omdat volgens alle berichten de Nederlander Loris Hezemans in de nr. 13 auto mee gaat doen.

Ik moet zeggen dat ik zijn naam nog niet op de startlijst op de nascar website zie staan, maar Rick Winkelman heeft het wel op Twitter gemeld.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr mar 12, 2021 12:39 pm

Frank schreef:
do mar 11, 2021 4:58 pm
Ik weet niet of je het al meegekregen had Ramona, maar komende zaterdagavond (23:30 geloof ik) wordt de xfinity race in Phoenix ook door Ziggo Sport uitgezonden.
Dit omdat volgens alle berichten de Nederlander Loris Hezemans in de nr. 13 auto mee gaat doen.

Ik moet zeggen dat ik zijn naam nog niet op de startlijst op de nascar website zie staan, maar Rick Winkelman heeft het wel op Twitter gemeld.
Nee, thnx! Leuk! :biggthumpup.gif:

Check...


Al volg ik meer de Cup Series.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » vr mar 12, 2021 3:01 pm

Ik ook hoor, xfinity wordt normaal ook alleen maar in samenvatting op maandag avond uitgezonden, maar ja een Nederlander doet mee. We zijn geen chauvinistisch volkje hoor :smallgrin.gif:

En inderdaad een uur nadat ik het bericht gepost had was Chad Finchum veranderd in Hezemans.

Niet al te veel van verwachten waarschijnlijk. Hij stapt in auto 13. Auto finisht 30, 38, 21 en 29 in de eerste vier wedstrijden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mar 13, 2021 6:49 pm

Ik ga dat niet halen helaas; morgenochtend gaat de wekker te vroeg. :sleepy.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mar 13, 2021 8:01 pm

Misschien dat ik het begin kijk, betwijfel of ik de hele race uitkijk. Waarschijnlijk pas rond 2 uur klaar
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo mar 14, 2021 2:07 pm

En? Hoe was de race en hoe deed onze Loris het?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo mar 14, 2021 6:44 pm

Tot de eerste tussensprint gekeken, daarna naar bed gegaan.

Loris naar verwachting, gezien zijn eerste xfinity race ooit op een Oval (een keer eerder xfinity gereden, maar dat was op Road course).

31ste (van de 40) op 4 of 5 rondes, wel door andere uitvallers. Maar goed, zijn opdracht was ook alleen maar uitrijden en laten zien dat hij de snellere auto's niet in de weg zou zitten.

Waarschijnlijk wel opmaat voor meer xfinityvraces later dit jaar
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo mar 14, 2021 8:43 pm

Thnx! :biggthumpup.gif:

Nu het echte werk! :neutral.gif: :headbang.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di mar 23, 2021 8:27 pm

Ik geloof dat komend weekend weer de eerste F1 race is, maar komende zondag ook een interessante race in NASCAR.

De Dirt race in Bristol om 21:30, ben benieuwd wat dat gaat worden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cruijff » wo mar 24, 2021 12:43 am

Frank schreef:
di mar 23, 2021 8:27 pm
Ik geloof dat komend weekend weer de eerste F1 race is, maar komende zondag ook een interessante race in NASCAR.

De Dirt race in Bristol om 21:30,

En de eerste GP van dit jaar is in Bahrein, zo uit mijn hoofd. Ergens in de zandbak in ieder geval. En die begint om 19.00 uur.
Op zich maakt Ziggo altijd ook best wel leuke uitzendingen rondom zo'n Grand Prix, als je de interviews van Jack Plooij tenminste weg denkt.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » wo mar 24, 2021 8:29 am

Begint om 17h dit jaar
Erg benieuwd of Mercedes heeft lopen spelen, of dat ze inderdaad problemen hebben met de stabiliteit van de auto
Redbull heeft in indruk gemaakt met de wegligging. Dit zorgt er in elk geval voor dat ze het eerste half jaar niet verspillen aan zoeken van een oplossing van problemen

Ik heb net de nieuwe Netflix serie gekeken. Hoewel erg kunstmatig in elkaar gezet, wel een leuke blik achter de schermen. Zag de ziggo microfoon regelmatig in beeld, maar een raadsel waarom Plooy dit droombaantje nu aan verdient. De combi met Olaf vind ik echt doorslaan.
Ook zwaar oneerlijk richting een vakman als Rick Winkelman imo. Laat In hun vrijdag café elke keer zien hoe inhoudelijk race commentaar er uit ziet

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » wo mar 24, 2021 9:04 am

zaterdag na Q3 weten we het
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo mar 24, 2021 10:05 am

elliquido schreef:
wo mar 24, 2021 9:04 am
zaterdag na Q3 weten we het
Ik verwacht wederom een oppermachtige Mercedes.

Hoe dan ook, ik heb er weer giga veul zin an!!! :00001732.gif: :pepsi.gif: :00001732.gif:
(in beide races natuurlijk)



:blush.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo mar 24, 2021 10:21 am

Ik vrees het ook, dat Mercedes weer gaat domineren, maar hoop toch een beetje - tegen beter weten in - dat Red Bull dichterbij zit. Dat het wat spannender wordt dan vorig jaar. Zestig procent van de auto’s moet toch hetzelfde zijn als vorig jaar? Verplichte andere vloer. Benieuwd wie de slimste oplossingen heeft. En het stuurtrucje van Merc mag niet meer toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo mar 24, 2021 10:36 am

Klopt; wie weet wat er nu weer uit de hoge hoed komt... :eusa_silenced.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 24, 2021 1:12 pm

En die party-mode van Merrie in de kwalificatie?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » wo mar 24, 2021 3:03 pm

Iniesta schreef:
wo mar 24, 2021 8:29 am
Begint om 17h dit jaar
Erg benieuwd of Mercedes heeft lopen spelen, of dat ze inderdaad problemen hebben met de stabiliteit van de auto
Redbull heeft in indruk gemaakt met de wegligging. Dit zorgt er in elk geval voor dat ze het eerste half jaar niet verspillen aan zoeken van een oplossing van problemen

Ik heb net de nieuwe Netflix serie gekeken. Hoewel erg kunstmatig in elkaar gezet, wel een leuke blik achter de schermen. Zag de ziggo microfoon regelmatig in beeld, maar een raadsel waarom Plooy dit droombaantje nu aan verdient. De combi met Olaf vind ik echt doorslaan.
Ook zwaar oneerlijk richting een vakman als Rick Winkelman imo. Laat In hun vrijdag café elke keer zien hoe inhoudelijk race commentaar er uit ziet
Laat Rick maar lekker het life commentaar bij NASCAR doen :-). Ik zit niet te wachten op Ronald van Dam omdat Rick zo nodig naar de F1 zou moeten :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » vr mar 26, 2021 5:39 pm

Max de snelste in training 1 en 2.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58783
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » za mar 27, 2021 12:25 pm

Krijgt Lewis de bibbers van Max?
Afgelopen zomer noemde Max Verstappen een wereldtitel in 2021 niet reëel, maar inmiddels is er weer hoop. Vandaag, vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd, is de kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein. De eerste race van het seizoen begint zondag om 17.00 uur.

FOTO ANP/HH

Gevecht tussen Hamilton en Verstappen moet de Formule 1 extra cachet geven
SAKHIR De hele Formule 1-wereld kijkt uit naar een gevecht tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen. En dan niet af en toe, maar 23 races lang. Vandaag wordt tijdens de kwalificatie in Bahrein het antwoord gegeven hoe dicht de twee supersterren bij elkaar zitten. Dat de verwachtingen rond Red Bull Racing zo hooggespannen zijn is een klein wonder te noemen, gelet op de uitspraken van Verstappen afgelopen zomer.

Toen wist Verstappen al heel snel dat een wereldtitel er opnieuw niet inzat. Na drie wedstrijden erkende hij op Silverstone al dat het gat met Mercedes te groot bleek. „De titel is ook in 2021 niet reëel”, zei hij. Om er snel aan toe te voegen: „Maar we geven niet op.”

Dat is gebleken. Bij Red Bull is er goede hoop dat de problemen van vorig jaar zijn opgespoord en – ook niet onbelangrijk – zijn opgelost. Ook Honda heeft er met een nieuwe motor een stapje bijgezet. Drie dagen na de uitspraak over dit jaar won Verstappen overigens de vierde race van het seizoen in Engeland. Het bleek inderdaad een incident. Hij moest tot het laatste weekeinde in Abu Dhabi wachten op zijn tweede zege, toen inclusief de snelste tijd in de kwalificatie op zaterdag.

Met de soepel verlopen testdagen in Bahrein in het achterhoofd gloort er weer hoop voor de 23-jarige Limburger, die in zijn zevende seizoen zo hunkert naar een titelstrijd. En niet alleen Verstappen of zijn (Nederlandse) fans. Nee, afgezien van de diehard groupies van Mercedes geldt dat voor alle miljoenen televisiekijkers wereldwijd.

Niet voor niets deelde de Formule 1 deze week een filmpje met vijf epic gevechten tussen Hamilton en Verstappen. Op weg naar het circuit in Bahrein zijn radiospotjes te horen om kaarten aan de man te brengen, mits gevaccineerd of hersteld van het coronavirus. De openingsrace wordt het ’grootste sportevenement ter wereld’ genoemd.

Zevenvoudig wereldkampioen Hamilton zal het niet toegeven, maar als er iemand is van wie hij de bibbers krijgt als hij diegene in de spiegels ziet opdoemen, dan is het een zekere Max Verstappen. Bloedstollende gevechten tussen de twee zijn er inderdaad geweest, maar te weinig. En de Nederlander was met een mindere auto vaak in het nadeel. Wat ervoor zorgt dat hij meer risico’s diende te nemen.

Na het (verloren) duel met teamgenoot Nico Rosberg in 2016 is Hamilton de vier seizoenen erna nooit meer echt uitgedaagd. Sebastian Vettel leek in de twee seizoenen erop in zijn Ferrari een geduchte concurrent, maar de Duitser haakte telkens vlak voor of vlak na de zomerstop af. Tel daar een oersterke auto en motor bij op en duidelijk is dat Hamilton maar zelden echt tot het gaatje hoefde te gaan. Wat overigens niets afdoet aan zijn prestaties en bij tijd en wijle uitstekende races en kwalificaties.

Maar zelfs de Brit kan fouten maken. Sir Lewis Hamilton is ook maar een mens. Vraag dat maar aan Verstappens voormalige teamgenoot Alexander Albon, die zowel in Brazilië als in Oostenrijk een topklassering in rook zag opgaan na een fout van de kampioen.

Een betere auto, motor en teamgenoot (Sergio Pérez) kunnen Verstappen wellicht het laatste duwtje in de goede richting geven. Hij en zijn omgeving zijn er honderd procent van overtuigd dat hij er klaar voor is. Dat is niet nieuw, dat is Verstappen al een paar jaar.

Hij en Red Bull rekenen zich echt nog niet rijk, nu die testdagen veel beter verliepen dan bij Mercedes. Verstappen weet dat het dominante team van de afgelopen jaren een oplossing heeft gevonden. Maar Verstappen heeft op de data ook gezien dat Mercedes tijdens de testdagen veelal met veel benzine reed, wat er logischerwijs voor zorgt dat een auto zwaarder en dus langzamer wordt. De renstal worstelde bijvoorbeeld met de (aerodynamische) aanpassingen en de nieuwe banden van Pirelli.

Voor Mercedes - vanwege de nodige problemen - een ideale mogelijkheid om Verstappen in de favorietenrol te duwen, al roepen Hamilton en zijn teamgenoot Valtteri Bottas in koor dat ze een positief gevoel hebben over dit seizoen na het harde werk van de vele engineers in het team. Ook teambaas Toto Wolff noemt de W12 al een stuk ’voorspelbaarder’ dan twee weken geleden, maar wijst op het feit dat een team als Red Bull met het welbekende concept van een hogere achterkant (high rake) minder last heeft van de veranderde reglementen.

„Ik denk dat het dichterbij gaat zitten dan vorig jaar. Dit moet een heel enerverend seizoen worden”, aldus Hamilton. Bottas voegt eraan toe dat ’Red Bull er heel sterk uitziet’.

Verstappen gelooft dat allemaal wel. Hij kent de spelletjes van Mercedes inmiddels. Zelfs vorig jaar deden Hamilton en teambaas Wolff na twee vrijdagtrainingen geregeld opeens alsof er van alles aan de hand was, om vervolgens op zaterdag en zondag gewoon weer te domineren.

„Waarom Mercedes dit roept, maakt mij niet uit. Wij kijken alleen naar onszelf”, stelt Verstappen. Vanmiddag rond 17.00 uur Nederlandse tijd, na de kwalificatie in Bahrein, weet hij écht waar hij op dit moment staat.
De T.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » za mar 27, 2021 4:39 pm

Alpha tauri s durven het zelfs aan om op gele band de tweede kwalificatie door te komen.
Vertrouwen in Honda motor lijkt groot

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mar 27, 2021 4:53 pm

Alleen haalt Tsunoda het dan niet (en Perez ook niet)....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za mar 27, 2021 4:54 pm

Perez ‘bandenfoutje’?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » za mar 27, 2021 4:54 pm

Nee uiteindelijk niet handig

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za mar 27, 2021 5:01 pm

Overtuigend.

Niet normaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za mar 27, 2021 5:01 pm

Paars-paars-paars. 0.388 voor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie