Boksen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 8:25 pm

De NOS komt vanavond met allerlei Muhammad Ali televisie, The Thrilla in Manila gaan ze vanaf 5 over 1 's nachts in zijn volledigheid herhalen.

Kun je dus ouderwets een nacht opblijven voor Muhammad Ali! :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 11:19 pm

Ali laat mega erfenis na

‘Muhammad Ali laat 50 miljoen dollar na’

Afbeelding

Muhammad Ali laat zijn nabestaanden 50 miljoen dollar (bijna 44 miljoen euro) na. Dit bedrag gaat in eerste instantie naar zijn vrouw, ook al mogen zijn ex-vrouwen, kinderen en broer ook aanspraak op zijn nalatenschap maken.

Een grote financiële klapper maakte Ali toen hij in 1980 de bokswedstrijd tegen LarryHolmes won. Hij pakte hiermee 8 miljoen dollar. Ook met zijn eigen bedrijf GOAT (Greatest of all time) en samenwerkingen met onder andere Adidas verdiende de sportman miljoenen.

Afgelopen jaar inden hij en zijn vrouw Lonnie ook nog eens 690.000 dollar met de verkoop van een woning waarin Ali trainde voor belangrijke wedstrijden. Daarnaast bezat het stel volgens Forbes nog landgoed in Arizona en Kentucky.

Overleden
De Amerikaanse bokslegende Muhammad Ali is vrijdag op 74-jarige leeftijd overleden in een ziekenhuis in Arizona. Ali was donderdag opgenomen vanwege een stoornis in zijn ademhaling. Al snel kwamen berichten naar buiten dat de situatie van de oud-bokser hard achteruit ging.

De man uit Louisville, door velen gezien als de beste bokser ooit, trouwde vier keer en kreeg negen kinderen.

Familie
Met zijn tweede vrouw Belinda Boyd kreeg hij vier dochters Maryum Ali,, tweeling Reeshemah en Jahmillah en oudste zoon MuhammadAliJunior (42). Zijn derde vrouw VeronicaPorscheAli kreeg hij Hana en eveneens boksende LailaAli (37). Buiten zijn huwelijken om kreeg Muhammad Ali nog twee dochters Miya and KhaliahAli. Met zijn vierde en laatste vrouw Yolanda 'Lonnie' adopteerde hij zoon AsaadAmin.

Ook in Louisville, Kentucky gaan ze even flink binnenlopen. Al 6 dagen vantevoren zijn uitvaart aangekondigd, familie roept op om hem met zoveel mogelijk fans te herdenken.

Zeer ongebruikelijk in de VS om pas zo laat iemand te begraven, normaliter doet men dat al binnen 24 of 48 uur. In Louisville zal a.s. vrijdag geen hotelkamer meer te krijgen zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Boksen

Bericht door zeux » za jun 04, 2016 11:55 pm

Nu op 1 de match Ali-Frazier in Manilla integraal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » zo jun 05, 2016 12:55 pm

@Cruijff: mooie background info over Rudi Lubbers. :biggthumpup.gif:

Jammer dat ik vannacht Ali-Frazier niet heb kunnen zien. Zal best ergens online staan denk ik. Zal 's ff op zoek gaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 12:59 pm

Ferry schreef:@Cruijff: mooie background info over Rudi Lubbers. :biggthumpup.gif:
Graag gedaan!

Ali was achteraf overigens erg complimenteus richting hem: 'Rudi is één van de weinige blanken van wie ik qua mentaliteit nog iets kan leren' zei hij na de wedstrijd.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » zo jun 05, 2016 1:14 pm

Een chronologie van het leven van Ali/Clay:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/39262/Muhammad-A ... emId=39262
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » zo jun 05, 2016 6:43 pm

Gisteren een stukje van hem op tv gekeken. De man was wel erg vol over zichzelf, laten we het daar op houden.. :smallgrin.gif:. Verder trok hij wel erg vaak de racisme kaart, ik dacht ff dat ik naar Sylvana Simons zat te kijken, al zou dat toen in die tijd wel gespeeld hebben.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 7:03 pm

brigade zuid schreef:Gisteren een stukje van hem op tv gekeken. De man was wel erg vol over zichzelf, laten we het daar op houden.. :smallgrin.gif:
Haha tja op een hoop plekken zouden ze iemand die dergelijke teksten over zichzelf verkondigt de diagnose van een persoonlijkheidsstoornis opplakken. :smile-ajax.gif:
brigade zuid schreef:Verder trok hij wel erg vaak de racisme kaart, ik dacht ff dat ik naar Sylvana Simons zat te kijken, al zou dat toen in die tijd wel gespeeld hebben.
Andere tijden, andere omgeving. SS is in een gespreid bedje terechtgekomen in een land waar zij vanaf haar jongste jeugd alle kansen, rechten, privileges en opleidingen tot haar beschikking had die een mens zich maar kan wensen. Sterker nog: waar 99% van de wereld stikjaloers op zal zijn. Zij doet het echt puur voor de aandacht.

Ali heeft in een ander land gewoond waar heel andere normen gelden. Flikkerde zijn gouden medaille in de Mississippi omdat hij een hekel had gekregen aan dat land.
Toen hij reeds goud had gewonnen op de Spelen waar hij voor de Verenigde Staten was uitgekomen, wilde hij in diezelfde Verenigde Staten eens een hapje gaan eten. Van de serveerster kreeg hij te horen "wij serveren geen 'nikkers'".

Ali reageerde met: "mooi, want ik was ook niet van plan ze te eten" :smallgrin.gif: op zich een grappig antwoord maar het vervolg was dat de serveerster naar haar baas toe ging om die 'neger' uit het restaurant te laten zetten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » za jun 25, 2016 11:41 pm

Mooie pot boksen te zien nu op RTL7
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » za jun 25, 2016 11:46 pm

Yep, het is wachten op de knock-out uitgedeeld door Anthony Joshua.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » za jun 25, 2016 11:52 pm

Ja, klaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » za jun 25, 2016 11:53 pm

Koekkoek... daar gaat ie.

9 juli heb je Klitschko tegen Fury, dat wordt ook mooi.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » zo jun 26, 2016 1:34 pm

Klitschko - Fury gaat niet door, Fury heeft een enkelblessure.
[edit] Ik vraag me af of DIT de echte reden is voor het uitstellen van dat gevecht...[/edit]

Joshua is wel een talent trouwens hoor. Het is wachten op een grote klapper voo rhem, maar iedere bokser zal het moeilijk met hem hebben. Hij is zo snel en zo powerful. Mooie stijl ook.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » zo jun 26, 2016 6:46 pm

Tja...
http://www.nu.nl/sport/4283810/wereldka ... iging.html

Als je dit leest dan wordt hij of heel erg geflikt door mensen die hem willen beschadigen of.... er worden (in ook) de(ze) sport een hoop dingen geflikt die betrokken sportbonden graag onder de radar willen houden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Boksen

Bericht door zeux » di okt 04, 2016 10:35 pm

Interview met Mr. Fury in The Guardian:
Tyson Fury: I took cocaine but don’t want to live anymore

Tyson Fury has admitted taking cocaine as he battles bipolar disorder, with the world heavyweight champion once again casting doubt on whether he will box again.

Fury, who backtracked from his pledge to retire from the sport on Monday, is receiving professional help for mental health issues that have arisen as a result of what he called a “witch-hunt” against him following his victory against Wladimir Klitschko in November last year.

The 28-year-old pulled out of his proposed rematch with Klitschko last month and it has since been reported that he tested positive for cocaine. In his first interview for several months, with Rolling Stone magazine, which was published on Tuesday, Fury admitted that he had taken the drug “in the last few months” and raised questions about whether he would even live to the end of the year.

“It’s been a witch-hunt ever since I won that world title,” he said. “Ever since I got a bit of fame for doing good there’s been a witch-hunt on me because of my background, because of who I am and what I do, there’s hatred for travellers and gypsies around the world. Especially in the United Kingdom.

“Especially with the British Boxing Board of Control and some of the sanctioning bodies of the world titles. From then on, they’ve tried to get me chucked out of boxing because they cannot tame me, they cannot hire me, I’m not for sale, no one can turn a key in my back, no one can do nothing to stop me. So now they’re saying I took some cocaine and whatever.”

Asked if he meant that he had never taken cocaine, Fury said: “Listen, I’ve done a lot of things in my life. I’ve done lots of cocaine. Lots of it. Why shouldn’t I take cocaine? It’s my life, isn’t it? I can do what I want. Yeah, I have done cocaine. Plenty of people have done cocaine as well. What the fuck has that got to do with anything? That ain’t a performance-enhancing drug.


“Am I not allowed to have a life now as well? Do they want to take my personal life off me, too? I’ve not been in a gym for months. I’ve not been training. I’ve been going through depression. I just don’t want to live any more, if you know what I’m saying. I’ve had total enough of it. They’ve forced me to the breaking edge. Never mind cocaine. I just didn’t care. I don’t want to live any more. So cocaine is a little minor thing compared to not wanting to live any more.

“I hope I die every day. And that’s a bad thing to say when I’ve got three children and a lovely wife isn’t it? But I don’t want to live anymore. And if I could take me own life – and I wasn’t a Christian – I’d take it in a second. I just hope someone kills me before I kill me self. I’ll have to spend eternity in hell.”

Fury, who was stripped of his IBF title when it became clear he planned to face Klitschko again instead of the mandatory challenger Vyacheslav Glazkov, had postponed the first defence of his WBO and WBA titles from July because of an ankle injury. But he admitted that he has been trying to postpone the fight in a bid to deal with his depression.

“To be honest, yes. I’ve not been in the gym for months. I’ve been awol. I’ve been out drinking, anything to get me mind off what’s been going on to me. You wouldn’t understand it if I told you. It’s so corrupt. And the real people inside of boxing know what’s going on. They know it.

“I don’t see a way out, I don’t even see a way of living for me, I don’t want to live any more. It has brought me to the brink of death, that’s where I’m at at the moment.

“It is crazy that’s what’s going on but listen, I don’t really care. They’ve won. They’ve got what they wanted. That’s it. I’m as fat as pig. I’m 285 pounds, 290 pounds. It is what it is. I’ve been out. I’ve been an emotional wreck.”

Fury was then asked whether he was still taking cocaine. “I stopped it all on the first of the month,” he responded. “I’m trying to forget about it all. I’m putting boxing behind me, the drinking, the drugs, just getting back in the church and right with God. Cause that’s all that matters with me. This is me first and last interview. I just want time alone with my family, I’m going through a lot of personal demons, I’ve got demons on me, I’m trying to shake them all off. I want a normal life. I don’t want to box anymore, I don’t want it no more.”
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » do okt 13, 2016 4:35 pm

Hij heeft nu ook z'n titels ingeleverd (zonder te boksen). Mocht er ooit een autobiografie komen dan koop ik die blind.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » za apr 29, 2017 8:42 pm

Zijn er nog mensen die zo naar Joshua - Klitschko gaan kijken? Wordt live op RTL7 uitgezonden, wedstrijd is op Wembley voor 95.000 toeschouwers.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » za apr 29, 2017 8:51 pm

Het was me helemaal ontgaan tot ik net dit artikel las:

http://www.volkskrant.nl/sport/anthony- ... ~a4491429/

Ga het maar opzetten als achtergrond behang tijdens het maken van mijn belasting aangifte.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » za apr 29, 2017 9:10 pm

Bonjasky ziet er wel goed uit voor iemand van 41 zeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » za apr 29, 2017 10:06 pm

Als je geen zin hebt in die dartknakker van RTL en je hebt Ziggo kan je het ook op kanaal 58 volgen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » za apr 29, 2017 10:22 pm

Wow ronde 5 was vuurwerk!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » za apr 29, 2017 10:26 pm

Ja man. Normaal vind ik zwaargewicht niet zo spectaculair, maar dit was wel super. Pas op de helft en beiden al een keer neer gegaan. We gaan de 12 ronden niet volmaken denk ik.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Boksen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 29, 2017 10:30 pm

Epische partij zeg...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » za apr 29, 2017 10:45 pm

Koekoek einde oefening

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » za apr 29, 2017 10:47 pm

Zo. Die Joshua. 19 partijen, 19 gewonnen, 19x KO.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie