Boksen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Boksen

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 1:35 pm

Hebben jullie die bokswedstrijd nog gezien van Arthur Abraham? Die werd in de vierde ronde op z'n kaak geraakt en brak hem op twee plekken. Vervolgens heeft hij nog 8 rondes doorgespeeld om uiteindelijk wereldkampioen te worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Boksen

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2010 12:21 pm

Volgende keer als je een partij verkoopt even wachten met vallen tot je tegenstander je raakt meneer Briggs. Menig voetballer gaat dat kunstje beter af.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Boksen

Bericht door wimpey » zo jul 03, 2011 8:08 am

Iemand Klitschko - Haye gezien?

Viel me wat tegen, het was wel erg tactisch. Maar die Haye maakte z'n grote waffel wel waar: uitstekende bokser. Maar Klitschko won het terecht op punten.

Heeft 4 gordels nu. Echt een van de grootsten aller tijden. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Boksen

Bericht door jabu » zo jul 03, 2011 8:58 am

Ja, gekeken. Viel idd wat tegen. Haye was vooral vrij kansloos, geen moment gedacht dat hij zou winnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Boksen

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2011 9:11 am

Ik heb er een stuk van gezien. Kon me niet zo heel erg boeien maar ik heb dan ook helemaal niets met vechtsporten.

Wat betreft het stuk dat ik heb gezien vanaf ronde 6 had ik hetzelfde gevoel als Jabu. Geen moment het idee dat Haye een kans zou maken. Al waren ze nog een uur doorgegaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » zo jul 03, 2011 1:06 pm

Jammer dat de broers niet tegen elkaar willen/durven.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Boksen

Bericht door wimpey » zo jul 03, 2011 1:13 pm

Jabu schreef:Ja, gekeken. Viel idd wat tegen. Haye was vooral vrij kansloos, geen moment gedacht dat hij zou winnen.
Ik denk dat het er Haye vooral om te doen was om na 12 ronden nog op z'n poten te staan. Dat is gelukt. Hij heeft zich, onder het mom van de gladde ondergrond, wel 10 keer laten vallen op het moment dat Klitschko op het punt stond om een treffer te plaatsen.

Maar Haye bewoog goed, is natuurlijk lichter en komt uit het cruisergewicht. Hij heeft er het optimale uitgehaald, tegen Wladimir Klitschko is geen kruid gewassen.

Jammer dat Vitali en Wladimir niet tegen elkaar willen boksen. Dát zou hét gevecht überhaupt zijn... Ik zag die 2 eens op vliegveld Stuttgart. Ik ben even groot als Vitali. Alleen pas ik er 3 keer in. Je waant je in de schaduw van een wolkenkrabber.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Boksen

Bericht door jabu » zo jul 03, 2011 1:59 pm

Haye geeft de schuld aan het feit dat hij zijn kleine teen een tijdje geleden gebroken zou hebben...

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Boksen

Bericht door Lionel » zo jul 03, 2011 4:50 pm

Ja dat gevoel had ik ook gisteren :drecul.gif: :drecul.gif:

Terecht dat hij verloren had. Heeft helemaal niks klaargespeeld en nog een te grote bek ook. Zwaar irritante gozer. Echt een te grote bek.

Ben je toen niet weggerend Wimpey? Zou harddddd wegrennen als ik die 2 zou zien :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » zo jul 03, 2011 9:29 pm

Kom op hee Rishi, hoe oud ben je nu ook alweer? 26 of 27 ofzo? Dan ren je toch niet meer weg voor gasten die een stukje steviger dan jij zijn? PM me maar ff voor een paar nuttige tips die jij volgens mij nog wel kunt gebruiken op je levenspad...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2012 11:27 pm

Klitschko gaat gehakt maken van Jean-Marc Mormeck. Hij staat hem niet te zuinig tegen de touwen aan te beuken zeg... Ben benieuwd in welke ronde die Fransman knock-out gaat!

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Boksen

Bericht door FCT-Bantje » zo mar 04, 2012 9:14 am

Cruijff schreef:Klitschko gaat gehakt maken van Jean-Marc Mormeck. Hij staat hem niet te zuinig tegen de touwen aan te beuken zeg... Ben benieuwd in welke ronde die Fransman knock-out gaat!
Rondje vier dus. Wel heftig dat verhaal van die kleine jongen en toch mooi dat ze zo'n jongen dan meenemen in de ring. De Klitschko's hebben meer manieren dan die Haye en die Chisora.
Laatst gewijzigd door FCT-Bantje op zo mar 04, 2012 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Boksen

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2012 9:16 am

Cruijff schreef:Kom op hee Rishi, hoe oud ben je nu ook alweer? 26 of 27 ofzo? Dan ren je toch niet meer weg voor gasten die een stukje steviger dan jij zijn? PM me maar ff voor een paar nuttige tips die jij volgens mij nog wel kunt gebruiken op je levenspad...
Haha ik lees dit nu pas. Die 2 zijn niét alleen een stukje steviger hè...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2012 3:19 am

Rishi schreef:
Cruijff schreef:Kom op hee Rishi, hoe oud ben je nu ook alweer? 26 of 27 ofzo? Dan ren je toch niet meer weg voor gasten die een stukje steviger dan jij zijn? PM me maar ff voor een paar nuttige tips die jij volgens mij nog wel kunt gebruiken op je levenspad...
Haha ik lees dit nu pas. Die 2 zijn niét alleen een stukje steviger hè...
Aha ik dacht al 'waar blijft die PM' :neutral.gif: Ik ben denk ik nog smaller dan jij, postuur Rob Rensenbrink anno 1975, maar dan nog: gewoon Mr Cool blijven zolang zij je niets doen of pas wegrennen nadat je de eerste klap uit hebt gedeeld. :hypocrite.gif: :blush.gif:
FCT-Bantje schreef:Rondje vier dus. Wel heftig dat verhaal van die kleine jongen en toch mooi dat ze zo'n jongen dan meenemen in de ring. De Klitschko's hebben meer manieren dan die Haye en die Chisora.
Klopt. Hoe luguber of 'onfris' sommige Russen als een bullebak over kunnen komen, vrijwel altijd hebben ze op een zekere manier als persoon klasse.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Boksen

Bericht door jabu » ma mar 05, 2012 7:11 am

Het zijn alleen geen Russen :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Boksen

Bericht door Marillion » ma mar 05, 2012 11:06 am

Ik kwam zaterdag tijdens het zappen toevallig langs deze partij. Maar welke idioot verzint het om zo'n klein ventje tegenover die Klitschko te zetten? Ik snap wel dat het ook bij het boksen alleen maar om geld gaat. Maar dit was echt een kansloos verhaal.

Het enige dat die kleine kon doen was tegen Klitschko aanhangen en hopen dat dat 12 ronden lang goed zou gaan. Ik vond het bijna zielig.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2012 12:08 pm

In mijn universum zijn Oekraïners ook gewoon nog Russen Jabu. In mijn hoofd is het nog weleens 40 jaar geleden.

Dat kleine ventje had anders voorafgaand aan de partij een enorm grote bek. Arrogante Fransoos. Daarom vond ik de dag voor de wedstrijd de woorden die Klitschko aan hem richtte ook wel mooi. Met zo'n vet Russisch mafia accent: I PROMISE YOU 50th KNOCK-OUT

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » di mar 06, 2012 3:42 pm

Hele saaie boksers die gebroeders Klitschko.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Boksen

Bericht door Marillion » di mar 06, 2012 9:02 pm

Die ene heeft kennelijk wel 50 KO's. Dan kun je toch wel een beetje boksen zou je zeggen.

Ik heb er verder niet zoveel mee. Dat ordinaire sfeertje dat rond veel vechtsporten hangt staat me niet zo aan. Die vertoning laatst ook weer op de persconferentie met die Britten na de wedstrijd en bij de weging voor de wedstrijd tegen dat andere Klitschko broertje. Genant.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2012 9:51 pm

Je hebt wel een beetje gelijk brigade zuid, die wedstrijden van die Klitschko´s zijn vaak best een beetje saai, het zijn heel andere knock-outs dan die van Mike Tyson die echt met één mokerslag het licht uit de tegenstander de ogen sloeg. Spektakel pur sang:
http://www.youtube.com/watch?v=mwERttjY3KA

Maar eigenlijk was Muhammad Ali vanuit dat referentiekader ook een vrij saaie bokser, tegen Joe Frazier heeft hij 2 van de 3 wedstrijden niets anders gedaan dan heen en weer door de ring dansen en klappen ontwijken om de tegenstander uit te putten. Onze eigen Hollander Rudi Lubbers bleef gewoon alle 12 ronden staan tegen Ali en verloor op punten. Maarja, helaas zijn er nu geen boksers sterker dan die Klitschko´s, het wordt pas interessant als de beste K1 vechters besluiten naar deze tak van sport over te stappen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Boksen

Bericht door generaal » ma jul 08, 2013 4:10 pm

Zwaargewichtboksen is al jaren geen bal meer aan. Geef mij maar welterweightpartijen, en (super) middleweight. Boksers als Sergio Martinez, André Ward, Saul Alvarez en Floyd Mayweather Jr. zijn de echte smaakmakers tegenwoordig. 14 september is dan ook een datum om in de gaten te houden, als de ongeslagen Canelo en de eveneens ongeslagen Floyd Mayweather het tegen elkaar opnemen in de MGM Grand Garden Arena :biggthumpup.gif: .

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Boksen

Bericht door generaal » zo sep 15, 2013 3:01 am

http://thefirstrow.biz/boxing/floyd-may ... z-frs98ca7

De superpartij tussen de ongeslagen boksers Saul 'Canelo' Alvarez en Floyd 'Money' Mayweather staat op het punt te beginnen! Ik blijf er voor op :biggthumpup.gif: .

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Boksen

Bericht door generaal » za feb 14, 2015 9:41 pm

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... fight.html

Dit wordt smullen. Misschien wel de meest toegankelijke én de meest gewilde bokswedstrijd van de afgelopen twintig jaar. Ook voor mensen die normaal gesproken de bokssport links laten liggen is dit een partij om naar uit te kijken.

Statistisch gezien is de bijna 38-jarige Mayweather de beste bokser sinds de sport op tv wordt uitgezonden. Hij is nog nooit KO geslagen en heeft zelfs nog nooit acht tellen gekregen. Daar tegenover staat Pacquiao, die voor zijn gewichtsklasse absurd hard slaat en een enorme handsnelheid heeft. Bovendien is hij een southpaw. Mayweather is duidelijk favoriet, maar Pacquiao heeft de enige stijl die het Mayweather moeilijk kan maken.

Mayweather is 47 partijen ongeslagen en van een kaliber dat mannen als Kobe Bryant en Lebron James er alles aan doen om een ticket op de eerste rij te bemachtigen. Houd de welbekende streams 2 mei dus in de gaten, of pluk de hele partij de volgende dag van YouTube :biggthumpup.gif: . Dit gaat om het boksende equivalent van Messi, Cruijff en Maradona in één atleet.

Wij hebben als Nederlanders door die saaie Klitschko's op RTL een vertekend beeld van de bokssport. Aanschouw fragmenten van de schoonheid ervan in onderstaande analyse:

https://www.youtube.com/watch?v=tYisMy4 ... freload=10

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Boksen

Bericht door Yopi » za feb 14, 2015 10:58 pm

Boksen is geen sport, maar een vorm van gereguleerde mishandeling.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » ma feb 23, 2015 12:22 pm

Ik kijk wel uit naar dat gevecht tussen Mayweather en Pacquiao, maar het is wel jammer dat dit gevecht nooit eerder heeft kunnen plaatsvinden. Pacquiao lijkt niet zo sterk meer als een paar jaar geleden.

The Guardian had een aardige analyse over de ondoorzichtigheid en de beperkingen van de opzet van het huidige boksen.

Dit geeft de huidige situatie wel aan denk ik:
In 1949, boxing had nine weight classes with a single champion ruling each of them. Today there are 17 separate divisions and the potential for over 100 different men to wear world championship belts of varying standing and worth.
De beste boksers ontlopen elkaar door al die verschillende oranisaties. (en zoals in het geval van Mayweather/Pacquiao, willen ze alleen tegen elkaar vechten als er belachelijke hoeveelheden geld tegenover staan.)

Plaats reactie