MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: MLB

Bericht door Liberty » do dec 14, 2023 9:37 am

Tja, hij verdient ook nog zo'n 50 miljoen per jaar met allerlei andere activiteiten. Op zich best slim van hem. Heeft de centen nu niet nodig maar zit er ook na zijn carriere nog warmpjes bij (al was dat met zo'n contract altijd wel het geval geweest).

De Dodgers nemen een hele grote gok: de komende jaren heel veel successen boeken met Ohtani om daarna een wat mindere periode in te gaan vanwege de financiële middelen. Probleem is dat er totaal geen garantie is. Daar kunnen de Angels over mee praten. Of de Yankees. Of de Philiies.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: MLB

Bericht door zeux » do dec 14, 2023 1:43 pm

Liberty schreef:Tja, hij verdient ook nog zo'n 50 miljoen per jaar met allerlei andere activiteiten. Op zich best slim van hem. Heeft de centen nu niet nodig maar zit er ook na zijn carriere nog warmpjes bij (al was dat met zo'n contract altijd wel het geval geweest).

De Dodgers nemen een hele grote gok: de komende jaren heel veel successen boeken met Ohtani om daarna een wat mindere periode in te gaan vanwege de financiële middelen. Probleem is dat er totaal geen garantie is. Daar kunnen de Angels over mee praten. Of de Yankees. Of de Philiies.
Enige is dat het bedrag volgens mij niet wordt geïndexeerd las ik ergens. Die 680 miljoen is over tien jaar verhoudingsgewijs een iets lager bedrag. :-)

Rond de Dodgers hangen genoeg biljoenairs. Kost ze wat aan luxury tax, maar ze vinden wel een weg.

Op 1 juli is het ‘Bobby Bonilla Day’. Dan betalen de Mets Bonilla een slordige 1.2 miljoen.

After being traded to the Los Angeles Dodgers part way through the 1998 season, he signed for a second time with the New York Mets in 1999. When the Mets wanted to release him at the end of the year, he negotiated a settlement whereby the Mets would pay him $1.19 million every year from 2011 through 2035 on July 1, a date that has become known in Mets fandom as "Bobby Bonilla Day". He is also paid $500,000 by the Orioles every year from 2004 to 2028 due to them also having a deferred contract with him.

En hij faalde…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: MLB

Bericht door Liberty » do dec 14, 2023 1:59 pm

zeux schreef:
do dec 14, 2023 1:43 pm
Liberty schreef:Tja, hij verdient ook nog zo'n 50 miljoen per jaar met allerlei andere activiteiten. Op zich best slim van hem. Heeft de centen nu niet nodig maar zit er ook na zijn carriere nog warmpjes bij (al was dat met zo'n contract altijd wel het geval geweest).

De Dodgers nemen een hele grote gok: de komende jaren heel veel successen boeken met Ohtani om daarna een wat mindere periode in te gaan vanwege de financiële middelen. Probleem is dat er totaal geen garantie is. Daar kunnen de Angels over mee praten. Of de Yankees. Of de Philiies.
Enige is dat het bedrag volgens mij niet wordt geïndexeerd las ik ergens. Die 680 miljoen is over tien jaar verhoudingsgewijs een iets lager bedrag. :-)

Rond de Dodgers hangen genoeg biljoenairs. Kost ze wat aan luxury tax, maar ze vinden wel een weg.

Op 1 juli is het ‘Bobby Bonilla Day’. Dan betalen de Mets Bonilla een slordige 1.2 miljoen.

After being traded to the Los Angeles Dodgers part way through the 1998 season, he signed for a second time with the New York Mets in 1999. When the Mets wanted to release him at the end of the year, he negotiated a settlement whereby the Mets would pay him $1.19 million every year from 2011 through 2035 on July 1, a date that has become known in Mets fandom as "Bobby Bonilla Day". He is also paid $500,000 by the Orioles every year from 2004 to 2028 due to them also having a deferred contract with him.

En hij faalde…
Ik verwacht niet dat Ohtani gaat falen. Al is het afwachten hoe hij als pitcher terugkomt. Maar ook als slagman is hij veel waard (alleen geen 700 miljoen).

Chris Davis heeft een soort gelijk contract bij de Orioles en krijgt nog tot 2035 betaald. Heeft daarna ook keihard gefaald. Je neemt dus als organisatie een gigantisch risico.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

MLB

Bericht door zeux » do dec 14, 2023 2:06 pm

We zitten in ‘new territory’ met Ohtani. Volgens mij is nog geen speler teruggekomen op topniveau na tweede Tommy John.

Het is een rare, dus het zou kunnen. Maar ergens houdt het een keer fysiek op. Er zit ook geen rem op bij hem. Hij bepaalt zelf of hij speelt ongeveer. En als je dan zò snel weer een nieuwe operatie nodig hebt, belooft dat niet veel goeds. In ieder geval niet voor zijn werparm.

Het bijzondere zit hem in de combinatie. Daar betalen ze die 700m voor. Niet voor louter zijn bat.

Maar goed, ze zullen de commerciële waarde hebben meegenomen en dat zit - zeker de eerste jaren - wel snor.

Als ze 5 jaar echt plezier van hem gaan hebben, is dat al meegenomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: MLB

Bericht door Dubbel » di apr 09, 2024 11:24 pm

Nou zeux, het waren in elk geval drie fantastische dagen tegen Florida voor de Angels en nog altijd boven par. :smile-ajax.gif:

Wat zijn jouw verwachtingen voor de Mets dit jaar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: MLB

Bericht door zeux » wo apr 10, 2024 10:41 am

Dubbel schreef:
di apr 09, 2024 11:24 pm
Nou zeux, het waren in elk geval drie fantastische dagen tegen Florida voor de Angels en nog altijd boven par. :smile-ajax.gif:

Wat zijn jouw verwachtingen voor de Mets dit jaar?
Hahaha, die vissen zijn 1-11!!!!

Mets, hmmm, tja, pfff, ik vind het vlees noch visch. Max is derde in de league denk ik, achter Braves en Phillies.

Hitting: mweh (hopelijk sloeg Alonso zich uit zijn slump vannacht, Lindor zit er nog ramstrak in: 4/45, .089 AVG, 1 homert...)
Pitching: mweh (ze moesten notabene Julio Teheran adhoc signen om een fatsoenlijke pitcher op het veld te krijgen. Dit is de rotatie: Luis Severino, Sean Manaea, Jose Quintana en Adrian Houser. :confused.gif: Senga is voorlopig ook nog niet terug)

Het was een zeer lauwe transferwinter. Ze hebben die Japanner van de Dodgers gemist (niet die ene, die andere) en ze hebben niets anders kunnen vinden om de rotatie te schragen.
En ik snap niet dat Cohen Teoscar niet heeft gehaald. Die slaat ze nu alle kanten op bij de Dodgers. Dàt was nu een keer een bat geweest die verschil had kunnen maken (al zit hij natuurlijk wel in een lekkere line-up). Met McNeil, Nimmo en Baty blijft het second tier.

Er is één positieve kant aan Mets-fan zijn: ze hebben met afstand het leukste olijke (en deskundige!) trio in de commentator booth.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: MLB

Bericht door Dubbel » wo apr 10, 2024 5:18 pm

Wat is het toch moeilijk om een goed rotatie op te bouwen. Ik sla die bij de Mets hoger aan dan van de Angels. Eigenlijk zijn onze problemen al jarenlang min of meer hetzelfde: matige werpers, altijd wel een albatros en een enkele ster bij wiens absentie het team direct weer onder de 500 duikt. Shohei was fantastisch en hij verdiende een beter team. Had hem liever naar de oostkust zien vertrekken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: MLB

Bericht door zeux » wo apr 10, 2024 10:06 pm

Dubbel schreef:
wo apr 10, 2024 5:18 pm
Had hem liever naar de oostkust zien vertrekken.
Ja, dat snap ik. Dodgers zijn nu echt de topdog. Wat een roster. En het kan allemaal op individuele kwaliteit functioneren, anders dan bij voetbal, waar het 'team' ook een factor is.

Ik zie de teamstats (op basis van 11 wedstrijden...)

Mets 4-7, 3.42 ERA
Angels 6-5, 5.44 ERA

Dodgers 10-5, 4.13 ERA

Angels strooien met ER, maar hebben wel een winning record. :ajaxsmiley.gif:

Daar kunnen de Metropolitans voorlopig van dromen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie