Wimbledon

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 28, 2005 7:11 am

Apart en inderdaad jammer dat Ancic eruit ligt ! Door een Spanjaard nog wel :D

Federer speelde trouwens bij vlagen briljant gisteren :worshippy:
Hij raakt steeds beter in vorm...

Sjarapova tegen Williams lijkt me erg interessant, al is Davenport ook uitstekend in vorm !

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jul 01, 2005 4:22 pm

Opnieuw, na Parijs, een Nederlandse jongen in de finale bij de junioren. Deze keer is het Robin Haase. Er is dus wel nog wat hoop voor de toekomst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 01, 2005 5:53 pm

Roddick-Johansson suspended due to rain. Eerste set, Roddick staat met 6-5 net voor. Het is in ieder geval spannend. Ik gok trouwens op Roddick, gezien die mijn favoriet is. Johansson moet eigenlijk ook niet ondergewardeerd zijn, hij maakt het Roddick wel heel erg moeilijk.

Weer Federer-Roddick in de finale?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jul 01, 2005 7:06 pm

Ik hoop op Federer - Johansson. Die Roddick vindt ik maar een naar mannetje.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jul 02, 2005 6:52 am

Federer overtuigend langs Hewitt

Roger Federer (1) heeft de finale van Wimbledon bereikt.De Zwitser,die het toernooi de afgelopen twee jaar won, was een maatje te groot voor Lleyton Hewitt (3): 6-3,6-4,7-6 (4).

Het was al weer voor de achtste keer op rij dat Federer de Australiër versloeg. De vorige vier keer hoefde de Zwitser zelfs geen set af te staan en ook nu had Hewitt bar weinig in te brengen.De nummer één van de wereld domineerde in de rally's en was vrijwel ongenaakbaar op eigen service.

Zo wist Hewitt,die in de laatste vijf Grand Slam-toernooien die hij speeldetelkens van de latere winnaar verloor, slechts één breekkans te creëren.

Die enige breekkans benutte Hewitt overigens wel.De Australiër maakte zo in de derde game van de eerste set een break achterstand ongedaan,maar leverde de set alsnog in met opslagverlies in de achtste game.

In het tweede bedrijf had Federer aan een break in de vijfde game genoeg voor de setwinst.In de derde set waren de spelers meer aan elkaar gewaagd,waren de rally's mooier,maar gaf Hewitt de tiebreak weg door slordig te serveren.

"Dit was de 35ste zege op rij op gras. Ik heb bovendien mijn laatste twintig finales gewonnen.Nu maar hopen dat die reeks zondag niet wordt beëindigd",zei een diktevreden Federer na afloop.
T.Johansson (Zwe,12)
Roddick (VS,2)................. 5-6 *

* duel afgebroken wegens de regen en wordt zaterdag voortgezet
Davenport en V.Williams in finale

Lindsay Davenport heeft zich na Venus Williams als tweede geplaatst voor de eindstrijd op Wimbledon.De Amerikaanse nummer 1 van de wereld versloeg Amélie Mauresmo in twee dagen met 6-7,7-6,6-4.

Het duel werd donderdag op 5-3 in de derde set vanwege de regen afgebroken. De Française moest vrijdag op 15-0 haar servicegame hervatten en deed dat met een love-game nog overtuigend.Davenport liet er vervolgens echter geen gras over groeien en besliste de partij met eveneens een love-game.

"Ik was best nerveus",aldus Davenport. "Ik was goed bezig toen de partij werd afgebroken.Maar ik heb lekker geslapen en het vandaag keurig afgemaakt."

In de finale treft Davenport Venus Williams.De als veertiende geplaatste Amerikaanse klopte titelverdedigster Maria Sjarapova donderdag met 7-6 (2), 6-1.

Williams,die in 2003 voor het laatst in de finale van een Grand Slam-toernooi stond maar toen in Londen verloor van zus Serena,haalde tegen de Russin het niveau waarmee ze een paar jaar geleden het damescircuit domineerde.

Met prachtige groundstrokes bestookten de twee 'hardhitters' elkaar vanaf de baseline.Met fraaie rally's werd het publiek,dat door de regen ruim 4,5 uur op de partij had moeten wachten,op zijn wenken bediend.

De speelsters hadden aanvankelijk moeite om hun service te behouden.Zo maakte Williams in de openingsgame twee breakpoints onschadelijk en werkte de Russin even later drie breekkansen weg.

De Amerikaanse nam vervolgens een 5-2 voorsprong,maar Sjarapova knokte zich terug en sleepte een tiebreak uit het vuur.In de eveneens hoogstaande tweede set werd de 18-jarige Siberische steeds slordiger en wist Williams liefst drie keer de opslag van Sjarapova te breken.

"Ik voel me steeds beter worden.Ik neem het hier wedstrijd voor wedstrijd en dat gaat goed",verklaarde Williams,die in 2000 de titel op Wimbledon won door Davenport in de finale te verslaan.
http://teletekst.nos.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jul 03, 2005 4:00 pm

Federer opweg naar prolongatie:

tussenstand
Federer - Roddick 6-2,7-6 (2), 1-1

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jul 03, 2005 4:13 pm

5-3 derde set. Federer is er bijna.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jul 03, 2005 4:18 pm

En voor de 3e keer op rij winst voor Federer op Wimbledon. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jul 03, 2005 4:24 pm

Wat is hij toch ziekelijk goed. :worshippy:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo jun 28, 2006 9:51 am

Jinne schreef:Ze is nu gestegen naar plaats 39 op de ranglijst, dus als ze de lijn een beetje doorzet dan is ze straks tijdens de US Open gewoon geplaatst. Dan is ze de eerste 2e rondes van een Grand Slam tenminste er zeker van dat ze niet een betere speelster op papier tegenkomt. Nu moet ze in de 2e ronde op Wimbledon al tegen Mauresmo.
Ze heeft geen punten te verdedigen de komende tijd omdat ze vorig jaar geblesseerd raakte in Rosmalen. Dus ook al strandt ze al in de tweede ronde, dan pakt ze toch nog wat puntjes. Het kan bijna niet anders of ze is gewoon geplaatst straks op de US Open.
Federer gemakkelijk door

LONDEN (ANP) - Roger Federer heeft dinsdag op Wimbledon de tweede ronde bereikt. Het Franse talent Richard Gasquet, zaterdag nog winnaar van het grastoernooi in Nottingham, kon de Zwitserse favoriet geen moment bedreigen. Federer won in drie sets en stond maar zeven games af: 6-3 6-2 6-2.

Tim Henman is de volgende tegenstander van de heersende kampioen. Het was vooraf de vraag of de publiekslieveling wel zover zou komen. De Zweed Robin Söderling was een kwaaie tegenstander en dat bleek. Henman werd naar een vijfde set gedreven, maar met zijn befaamde serve-volleyspel trok hij de partij toch naar zich toe: 6-7 6-3 6-2 1-6 6-3.

Henman was tevreden en keek uit maar de botsing met 's werelds beste tennisser. ,,Het is fantastisch om tegen Roger te kunnen spelen. Heerlijk om een wedstrijd in te gaan zonder enige verwachting. Maar ik zal zeker mijn kansen krijgen en ik weer dat ik hem kan verslaan.''

Ancic

Mario Ancic was niet nog moe van de inspanningen bij zijn triomf in het Ordina Open in Rosmalen. De Kroaat kreeg van de Spanjaard Nicolas Almagro sterke tegenstand maar hij verkwistte geen set: 7-6 7-5 7-6.

De Zweed Thomas Johansson, vorig jaar nog halvefinalist op Wimbledon, was de hoogst geplaatste speler (twaalfde) die er wel uitvloog. Hij kreeg klop van zijn 34-jarige landgenoot Jonas Björkman, de op één na oudste speler in het schema van de mannen: 6-1 6-7 1-6 1-6. Johansson was gehandicapt. Hij miste maanden wedstrijden omdat hij in Ahoy' te Rotterdam ernstig aan een oog gewond raakte.

Afscheid

Andre Agassi kwam als oudste speler afscheid nemen van Wimbledon. De 36-jarige Amerikaan, kampioen op Wimbledon, was twee jaar niet geweest. Hij kreeg de Serviër Boris Pashanski als tegenstander, een winnaar van vijf challengers in 2005 maar ook een tennisser die nooit op gras een partij won.

Pashanski pakte wel de eerste set maar ondervond toen de klasse en routine van de achtvoudig grandslamwinnaar. Agassi heeft zijn laatste kunstje aangekondigd voor het US Open.
www.bnr.nl

Agassi kan Nadal treffen in de derde ronde. Lijkt me wel een mooi afscheid van Wimbledon voor The Vegas Kid.

Federer heeft de eerste (lastige) horde dus probleemloos genomen. Ik zou niet weten wie hem zou moeten stoppen.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo jul 05, 2006 12:47 pm

Toch een Nederlander in de kwartfinale op Wimbledon!

Afbeelding
Afbeelding
BNN'er streakt op Wimbledon

LONDEN - BNN-presentator Sander Lantinga (29) heeft dinsdag op Wimbledon een tenniswedstrijd verstoord door naakt over het centercourt te rennen. De 'streaker' kwam in actie tijdens de kwartfinale tussen Maria Sjarapova en Elena Dementjeva.
De blote Lantinga trakteerde het tennispubliek op een radslag en werd vervolgens door veiligheidsbeambten weggevoerd. Eerst dekten zij hem toe met een deken.
Streaken is een traditie op Wimbledon. Richard Krajicek bijvoorbeeld werd tijdens zijn finale in Londen verrast door een blote dame. Lantinga verrichtte zijn daad in het kader van het programma 'Try before you die' (vanaf 4 september, Nederland 3). In dat programma wagen BNN-presentatoren zich traditioneel aan stunts die ze ooit in hun leven gedaan willen hebben.
Volgens een BNN-woordvoerster heeft een tv-kijker de suggestie gedaan om deze stunt uit te voeren en Lantinga wilde het wel doen. De zegsvrouw heeft de presentator nog niet kunnen bereiken, omdat hij nog door de politie wordt vastgehouden.
(ANP)
www.ad.nl

Zometeen de partij tussen Federer en Ancic op RTL 7.

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo jul 05, 2006 12:58 pm

Ik vind dat een heel vervelend mannetje!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 05, 2006 1:07 pm

Federer of Ancic?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo jul 05, 2006 1:08 pm

Valselijke onnozelheid!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 05, 2006 1:14 pm

Maar met overtuiging geacteerd! :bis: :headbang:
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jul 07, 2006 4:36 pm

Die Federer toch. :worshippy:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 07, 2006 4:37 pm

Spannend potje zeg. Ik ben benieuwd of die Federer hier nou zelf nog een beetje lol aan beleefd. Het niveau verschil is wel heel erg groot.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » vr jul 07, 2006 5:29 pm

Nadal op gras is zelfs geniaal.

:worshippy:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 07, 2006 6:05 pm

Wat een wedstrijd!

:worshippy:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 07, 2006 7:22 pm

En Nadal wint weer. Wat een held! :yes: :worshippy:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr jul 07, 2006 7:49 pm

Jammer zeg,Baghdatis verdiende het om minimaal 1 set te pakken.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » vr jul 07, 2006 8:02 pm

Mwah, vond ik niet. Geen enkel moment het idee gehad dat Bagdhatis een set ging pakken. Nadal was veel en veels te sterk voor hem.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 07, 2006 8:19 pm

Maar er zaten een paar zéér aardige rally's bij. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jul 09, 2006 2:23 pm

In de schaduw van de grote mannen en vrouwen heeft Thiemo Bakker de juniorentitel weten te winnen. :xyxthumbs:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 09, 2006 3:39 pm

Federer - Nadel

6 7
0 6

Nadal speelt niet slecht, maar Federer is toch nog een klasse beter op gras. Pakt gewoon de belangrijke punten als het moet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie