Roland-Garros

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 11:46 am

Martin heeft net al halverwege de 1e set moeten opgeven, een rugblessure. Erg lullig, maar voor zijn Franse tegenstander erg prettig. Die staat nu in de kwartfinale.

Straks Hewitt tegen Nadal :cheer:
Hopen dat Nadal wint, aan Hewitt heb ik een hekel. Irritant mannetje met zijn kreten en gebaren en voornamelijk een hardloper...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 05, 2006 1:04 pm

En Nadal heeft die kreten en gebaren niet wil je zeggen? :D

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 1:07 pm

Minder :yes:
Hewitt heeft al ook meerdere keren ruzie gehad met een tegenstander...

Nadal maakt Hewitt in de 1e set overigens enorm in, als Hewitt niet snel beter gaat spelen dan wordt dit een eitje voor Nadal.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma jun 05, 2006 2:22 pm

Hewitt is beter gaan spelen. In de tweede set heeft hij zich naar 7-5 gevochten;

2-6, 7-5

Knap van hem, maar ik verwacht dat de klasse van Nadal toch de doorslag gaat geven.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 4:39 pm

Inderdaad, een mooie opleving van Hewitt maar het was niet genoeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 4:44 pm

Baseman schreef:Martin heeft net al halverwege de 1e set moeten opgeven, een rugblessure. Erg lullig, maar voor zijn Franse tegenstander erg prettig. Die staat nu in de kwartfinale.

Straks Hewitt tegen Nadal :cheer:
Hopen dat Nadal wint, aan Hewitt heb ik een hekel. Irritant mannetje met zijn kreten en gebaren en voornamelijk een hardloper...
Je hoort inderdaad behoorlijk wat mindere verhalen over Hewitt en ik mag hem ook niet. Echter, de kritiek over het feit dat hij come on schreeuwt om zichzelf op te peppen vind ik echt onzin. Het is gewoon een manier om je tegenstander uit z'n spel te brengen. Dat is in mijn ogen gewoon slimheid en het hoort er bij.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 7:13 pm

Hewitt is iemand die alles zal doen en zal proberen om te winnen, daar hoort ook provocatie bij. Dat mag en dat kan, maar daar maak je geen vrienden mee en ik hou er niet zo van. Op het tennisveld tenminste, op het voetbalveld juist wel :D

Daarbij vind ik zijn tennisstijl weinig aan, al heb ik veel respect voor zijn vechtersmentaliteit en indrukwekkende erelijst.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 7:14 pm

Baseman schreef:Hewitt is iemand die alles zal doen en zal proberen om te winnen, daar hoort ook provocatie bij. Dat mag en dat kan, maar daar maak je geen vrienden mee en ik hou er niet zo van. Op het tennisveld tenminste, op het voetbalveld juist wel :D
zoals Mario Bassler een paar jaar geleden in Eindhoven? :hypocrite: :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 7:32 pm

Ja, dat vond ik best een strakke actie :D
Daar moet je als speler en supporter maar mee kunnen omgaan...hadden ze zelf die pingel maar binnen moeten schieten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jun 05, 2006 7:40 pm

Thomas schreef:Je hoort inderdaad behoorlijk wat mindere verhalen over Hewitt en ik mag hem ook niet. Echter, de kritiek over het feit dat hij come on schreeuwt om zichzelf op te peppen vind ik echt onzin.
Ik mag die Hewitt ook voor geen meter en normaal gesproken zou het idd geen probleem moeten zijn als hij 'come on' schreeuwt, ik vind alleen dat hij dat altijd op zo'n irritante manier doet. :pukey:

Leuk dat Hingis weer een rondje verder is. :worshippy: Ik hoop dat ze nu die dikke troela Clijsters ook aan de kant schuift.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 05, 2006 8:17 pm

Brigade Zuid valt meer voor de charmes van ´mevrouw´ Mauresmo? ;)

Ik mag die Hewitt ook totaal niet. Hewitt en Henman zijn de twee mensen die ik absoluut niet kan luchten of zien.

Monfills is trouwens uitgeschakeld, helaas. Al vond ik die (eveneens jeugdige) Djokovic een erg leuke sympathieke speler.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 10:30 pm

brigade zuid schreef:Ik hoop dat ze nu die dikke troela Clijsters ook aan de kant schuift.
Hé, Kimmie rules toevallig :cheer:
Ontzettend leuke vrouw, die ook nog eens goed kan tennissen :yes:
Peter schreef:Monfills is trouwens uitgeschakeld, helaas. Al vond ik die (eveneens jeugdige) Djokovic een erg leuke sympathieke speler.
Ik heb niet zoveel met Monfills en Djokovic is inderdaad een sympathieke jongen, dus ik vind het leuk voor hem.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jun 05, 2006 10:41 pm

Baseman schreef:
brigade zuid schreef:Ik hoop dat ze nu die dikke troela Clijsters ook aan de kant schuift.
Hé, Kimmie rules toevallig :cheer:
Ontzettend leuke vrouw, die ook nog eens goed kan tennissen :yes:
Ach weet je wat het bij Clijsters is, voor elke wedstrijd.. ik heb zo'n last van mn rug, ik weet niet of ik wel kan spelen hoor.. en weer een andere keer.. mn enkel doet zo zeer, het ziet er niet best uit.. en vervolgens wint ze weer met 6-0 6-1, ik kan daar niet zo goed tegen van die spelers of speelsters die blijkbaar iets van een underdog rol of excuus nodig hebben om te presteren.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 11:02 pm

Nou ja, ze heeft er ondertussen al wel bijna 2 jaar uitgelegen door blessures. Dus ik vergeef het haar ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 11:22 pm

Baseman schreef:Hewitt is iemand die alles zal doen en zal proberen om te winnen, daar hoort ook provocatie bij. Dat mag en dat kan, maar daar maak je geen vrienden mee en ik hou er niet zo van. Op het tennisveld tenminste, op het voetbalveld juist wel :D

Daarbij vind ik zijn tennisstijl weinig aan, al heb ik veel respect voor zijn vechtersmentaliteit en indrukwekkende erelijst.
Ik vind het ook een irritant mannetje hoor, alleen vind ik dat dat provoceren erbij hoort. Waarom vind jij het in het voetbal wel kunnen en in het tennis niet?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 05, 2006 11:52 pm

En hierbij nomineer ik Peer tot meest lelijke speelster ooit
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 06, 2006 7:11 am

Thomas schreef:Waarom vind jij het in het voetbal wel kunnen en in het tennis niet?
Omdat het in het tennis niet gebruikelijk is, dat is nog een gentlemens sport. Maar op het voetbalveld probeert men elkaar verrot te schoppen ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 06, 2006 4:23 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Waarom vind jij het in het voetbal wel kunnen en in het tennis niet?
Omdat het in het tennis niet gebruikelijk is, dat is nog een gentlemens sport. Maar op het voetbalveld probeert men elkaar verrot te schoppen ;)
Laat ik dat bekakte in de tenniswereld nou juist zo vreselijk vinden. :sad: Dat is dan de enige reden dat ik de Williams zusjes nog wel wat gun. Omdat je gewoon weet dat de tenniswereld het zo vreselijk vindt. :D

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 06, 2006 7:16 pm

Het irritante aan de gezusters Williams (naast de vreselijke en zelf verzonnen pakjes van Serena, en die wil de mode in...), was hun vader. Die riep om het minste of geringste dat hun dochters gediscrimineerd werden :nooo:

Ik ben ook geen grote fan, al blijft het knap hoe ze met zo'n beroerde techniek zo goed kunnen zijn. Zij slaan zo gruwelijk hard :shock:

PS: Ik vond het wel erg gaaf dat Venus in haar hoogtijdagen een keer werd ingemaakt door een of andere Oostenrijkse tennisser, die de nummer 300 enzoveel was van de wereld. Een weddenschap aangegaan door haar vader, die had geroepen dat zijn dochters te goed waren voor het vrouwentennis en zelfs van mannen konden winnen :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 06, 2006 8:05 pm

Baseman schreef:Het irritante aan de gezusters Williams (naast de vreselijke en zelf verzonnen pakjes van Serena, en die wil de mode in...), was hun vader. Die riep om het minste of geringste dat hun dochters gediscrimineerd werden :nooo:
Ik weet niet of ze gediscrimineerd worden, maar het lijkt me duidelijk dat hun aanwezigheid niet erg op prijs wordt gesteld in de tenniswereld.
Baseman schreef:PS: Ik vond het wel erg gaaf dat Venus in haar hoogtijdagen een keer werd ingemaakt door een of andere Oostenrijkse tennisser, die de nummer 300 enzoveel was van de wereld. Een weddenschap aangegaan door haar vader, die had geroepen dat zijn dochters te goed waren voor het vrouwentennis en zelfs van mannen konden winnen :D
De moeder van Hingis riep ook ooit zoiets. En Martina was het daar volgens mij wel mee eens. Sindsdien gun ik dat kind geen wedstrijd meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 06, 2006 8:16 pm

Baseman schreef:Het irritante aan de gezusters Williams (naast de vreselijke en zelf verzonnen pakjes van Serena, en die wil de mode in...), was hun vader. Die riep om het minste of geringste dat hun dochters gediscrimineerd werden :nooo:
Ja, dat begon jááren geleden bij de US-open. Toen liep eoa. Roemeense per ongeluk tegen Venus aan bij het wisselen van baanhelft. Volgens Vader Williams was dit echter niet per ongeluk maar uit racistisch oogpunt. :nooo:

De aanwezigheid van de zusjes Williams wordt niet op prijs gesteld, en daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Samen met hun entourage zijn ze onwijs arrogant.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 06, 2006 8:43 pm

Mwah, ik kan me voorstellen dat de conservatieve tenniswereld daar ook iets mee te maken heeft.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 06, 2006 10:33 pm

Een combinatie van beiden denk ik.
Hun vader was in het begin een verschrikking en zijn uitspraken waren belachelijk (met als een van de toppunten inderdaad dat incident tijdens de US Open), maar alleen door hun verschijning en manier van tennissen hadden veel mensen meteen een hekel aan ze. Al lijkt dat de laatste jaren stukken minder te zijn geworden, met hun krachttennis hebben ze ook een trend gezet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 06, 2006 10:50 pm

Oh, ik heb geen hekel aan de verschijning of speelstijl van de zusjes. Op de baan is wmb. alles geoorloofd.

Wat me wel stoort is de algehele houding van het kamp Williams. Je hoort regelmatig geluiden, onder meer uit Belgische hoek, dat de zusjes buiten de wedstrijden om oncollegiaal zijn.

Over de raaskallende vader is al eea. gezegd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jun 06, 2006 11:02 pm

Jöhnk schreef:Je hoort regelmatig geluiden, onder meer uit Belgische hoek, dat de zusjes buiten de wedstrijden om oncollegiaal zijn.
Misschien zegt dat ook wel wat over de Belgische hoek, dat ze denken dit soort dingen met de rest van de wereld te moeten delen. Ik heb zelf weinig moeite met de Williams zusjes en Henin schijnt zelf trouwens ook oncollegiaal te zijn, dat heb ik wel eens vernomen, ondermeer van Patty Schnyder.

Plaats reactie