Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 25, 2021 3:43 pm

Mooie kopgroep met nog 10km te gaan in LBL
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 25, 2021 3:48 pm

Valverde is vandaag 41 geworden. Het zal toch niet?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo apr 25, 2021 3:55 pm

Knappe overwinning van pogacar zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 25, 2021 3:55 pm

Pogacar! Dat staat mooi op de erelijst. Leuke finale gezien weer. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo apr 25, 2021 4:16 pm

Opvallend dat Valverde zich op kop liet drukken. Daardoor ging hij veel te vroeg aan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 25, 2021 6:26 pm

Jeugdig enthousiasme denk ik. :smallgrin.gif:

Het was een mooi spel op Roche au Faucons. Vooral op de uitlopers van die klim kun je verschillen maken. En doordat het tegenwoordig in een vrijwel continu dalende lijn naar Luik gaat kun je gemakkelijker vooruit blijven dan wanneer je Saint Nicolas nog op moest én die vals oplopende finish in Ans.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 25, 2021 6:41 pm

Marillion schreef:
zo apr 25, 2021 6:26 pm
Jeugdig enthousiasme denk ik. :smallgrin.gif:

Het was een mooi spel op Roche au Faucons. Vooral op de uitlopers van die klim kun je verschillen maken. En doordat het tegenwoordig in een vrijwel continu dalende lijn naar Luik gaat kun je gemakkelijker vooruit blijven dan wanneer je Saint Nicolas nog op moest én die vals oplopende finish in Ans.
Ja, waarom is die finish in Ans er eigenlijk uit? Prachtige laatste meters waren dat altijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo apr 25, 2021 6:42 pm

Ik mis die Sint Niklas toch wel
Was in de tijd van Boogerd het hoogtepunt van voorjaarsklassiekers!
Vond deze koers toen ook verreweg de mooiste, terwijl dat nu Vlaanderen voor mij is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 25, 2021 6:47 pm

De oude finish had ook zeker iets.

Ze hebben dit aangepast om een meer open koers te krijgen. Het bleef een aantal jaren best wel lang gesloten. In die zin werkt deze variant wel. Al is er nu wel minder aanleiding om te beginnen over die editie waar Frank Vandenbroucke aankondigde aan welk huisnummer op Saint Nicolas hij zou aanvallen. Overigens was 'ie in de praktijk volgens mij een huis of twee te vroeg maar het verhaal blijft goed.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo apr 25, 2021 7:34 pm

Volgens mij wilde Luik ook graag een iets aantrekkelijker deel van de stad laten zien
Die oude finish nodigde nu niet direct uit tot een romantisch weekendje Luik :)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di apr 27, 2021 12:29 pm

Jumbo-Visma laat geschorste sprinter Groenewegen terugkeren in Giro d’Italia
Topsprinter Dylan Groenewegen (27) maakt zijn rentree in het profpeloton in de Giro d’Italia. Dat heeft zijn ploeg Jumbo-Visma dinsdagmorgen bekendgemaakt. De sprinter heeft dan een schorsing van negen maanden uitgezeten wegens het hinderen van zijn rivaal Fabio Jakobsen in de Ronde van Polen, die daardoor viel en ernstig gewond raakte.

Redactie27 april 2021, 11:36

Aanvankelijk wilde Jumbo-Visma dat Groenewegen enigszins in de luwte weer begon, in de Ronde van Hongarije. Door een oogkwaal bij de Australiër Chris Harper, kwam er een plaats vrij in de selectie voor de Giro, die op 8 mei begint. De ploeg besloot Groenewegen af te vaardigen om hem sneller dan voorzien weer in competitie te laten komen. De vrees is dat de aanhoudende virusbesmettingen leiden tot meer annuleringen van koersen.

‘Door corona is er al een streep door de Ronde van Noorwegen gegaan en het is van de andere wedstrijden nog maar afwachten of ze echt zullen doorgaan’, verklaart sportief directeur Merijn Zeeman. ‘Met deze oplossing kiezen we voor meer zekerheid.’

Debuut
Groenewegen, die in de Tour de France de afgelopen jaren vier etappes won, debuteert in Italië. De Giro begint een dag na afloop van zijn schorsing. Zeeman verwacht niet dat hij volop mee zal doen voor winst - zes etappes kunnen in een massasprint eindigen. ‘Dylan heeft hard gewerkt voor zijn rentree, maar hij heeft geen koersritme en zal na al gebeurtenissen zijn plaats in het peloton weer moeten vinden. Dat heeft nu prioriteit.’

Groenewegen zelf houdt er rekening mee houdt dat hij veel negatieve reacties zal krijgen bij zijn comeback, al tekent hij aan dat hij de afgelopen maanden ook steunbetuigingen heeft ontvangen. Een ploeggenoot van Jakobsen bij Deceuninck-Quick-Step, Remco Evenepoel, liet eerder weten dat zijn team geen woord met hem zal wisselen.

Gesprek
Volgens Groenewegen is er intussen wel een gesprek geweest met Jakobsen, vlak voordat deze eerder deze maand zijn rentree maakte in de Ronde van Turkije. Daar bleef de sprinter nog weg uit de schermutselingen in de eindsprints. Groenewegen: ‘Het deed me goed te zien hoe het hem daar verging. Ik heb er extra veel zin in zelf weer te gaan koersen en ik ben blij dat dat dit kan in een mooie ronde als de Giro d’Italia.’
Rijdt Jakobsen de Giro?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 28, 2021 6:32 pm

Nee, ze bouwen het rustig op. Hij heeft nog niet aan een sprint meegedaan. Zou niet slim zijn om dan meteen naar de Giro te gaan. Ben ook heel benieuwd wat we van Groenewegen mogen verwachten daar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo apr 28, 2021 6:58 pm

Marillion schreef:
wo apr 28, 2021 6:32 pm
Nee, ze bouwen het rustig op. Hij heeft nog niet aan een sprint meegedaan. Zou niet slim zijn om dan meteen naar de Giro te gaan. Ben ook heel benieuwd wat we van Groenewegen mogen verwachten daar.
Ik zag gisteren een clipje met Jakobsen, waarin hij het wel had over potentieel de Giro volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo apr 28, 2021 7:11 pm

Kan het me haast niet voorstellen, Turkije was nog de vraag of hij überhaupt mee kon komen, dan lijkt me drie week giro te vroeg

Groenewegen heeft weliswaar ook geen wedstrijd ruimte, maar is lichamelijk al lange tijd weer de oude

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 07, 2021 4:57 pm

Van der Poel stapt straks eindelijk weer eens op zijn mtb. De eerste opdracht is de shorttrack race van de Albstadt wereldbeker. Hier live te zien: https://www.redbull.com/int-en/live/xcc ... -world-cup

Zondag kun je daar ook de volledige worldcup race zien. Ook later op de dag (het begint om 14:15 namelijk, dat komt wat ongelukkig uit).
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 07, 2021 5:40 pm

Niet te verslaan op die Shorttrack races. :biggthumpup.gif:

Zondag is wel andere koek maar dit zag er gewoon heel goed uit. Hopelijk kan hij het ook laten zien over een volledige wedstrijd. Het is toch van augustus 2019 geleden dat hij een mtb wedstrijd heeft gereden.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr mei 07, 2021 5:43 pm

Mooie discipline wel!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 07, 2021 5:53 pm

Ja, het kijkt best lekker weg. Al vind ik het wel iets teveel een hoge snelheidsrace. Maar dat is nu eenmaal het karakter van dit onderdeel.

Schürter zag er ook weer heel goed uit. Dit is niet zijn sterkste onderdeel maar hij zat er goed bij. Gaan hopelijk weer mooie duels worden. Zondag kijk ik direct na Ajax zeker de race terug. Niet zo moeilijk om geen uitslag te horen.
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » vr mei 07, 2021 6:55 pm

Naast het duel tussen Van der Poel en Schurter komt ook Pidcock aan de start. Jammer van de verre startplaats van Pidcock maar toch maar eens kijken hoe ver hij gaat komen zondag.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » vr mei 07, 2021 7:33 pm

Marillion schreef:Ja, het kijkt best lekker weg. Al vind ik het wel iets teveel een hoge snelheidsrace. Maar dat is nu eenmaal het karakter van dit onderdeel.

Schürter zag er ook weer heel goed uit. Dit is niet zijn sterkste onderdeel maar hij zat er goed bij. Gaan hopelijk weer mooie duels worden. Zondag kijk ik direct na Ajax zeker de race terug. Niet zo moeilijk om geen uitslag te horen.
Heb ook gekeken. Geweldig weer. Twee versnellinkjes in de eerste twee ronden, daarna ff terug laten zaken en toen in de laatste ronde ff het gas weer vol open. Heerlijk Afbeelding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 08, 2021 7:51 am

Die lanceringen die hij in huis heeft als hij echt goed is zijn ongekend inderdaad.

Ben heel benieuwd naar de race van zondag. Hij heeft Albstadt nog niet eerder gewonnen. De lange beklimmingen spreken ook iets meer in het voordeel van lichtere deelnemers. Maar hij zal zeker in orde zijn. Na deze wedstrijd doet hij volgend weekend ook Nove Mesto (die won hij al wel). Daarna slaat hij de twee volgende wereldbekers over en gaat hij via de Ronde van Zwitserland en de Tour de France naar de OS in Tokyo. Niet echt een conventionele keuze. :smallgrin.gif:

Ben ook heel benieuwd naar Pidcock. Meer van achteruit starten kan wel maar dan moet je in direct bij de start wel echt meteen opschuiven naar voren. Anders verlies je te veel tijd op de singletracks.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za mei 08, 2021 8:17 am

Marillion schreef:Die lanceringen die hij in huis heeft als hij echt goed is zijn ongekend inderdaad.

Ben heel benieuwd naar de race van zondag. Hij heeft Albstadt nog niet eerder gewonnen. De lange beklimmingen spreken ook iets meer in het voordeel van lichtere deelnemers. Maar hij zal zeker in orde zijn. Na deze wedstrijd doet hij volgend weekend ook Nove Mesto (die won hij al wel). Daarna slaat hij de twee volgende wereldbekers over en gaat hij via de Ronde van Zwitserland en de Tour de France naar de OS in Tokyo. Niet echt een conventionele keuze. :smallgrin.gif:

Ben ook heel benieuwd naar Pidcock. Meer van achteruit starten kan wel maar dan moet je in direct bij de start wel echt meteen opschuiven naar voren. Anders verlies je te veel tijd op de singletracks.
Dit was de eerste keer dat ik een mountainbike wedstrijd live zag. Vond het parcours wel wat weg hebben van een doorsnee veldrit. In zo’n sprintrace van 20 minuten is hij nagenoeg onverslaanbaar. Idd ongekend die acceleratie. Ik ga zondag ook terugkijken na de klassieker en de F1. Benieuwd of hij dan ook mee kan doen om de winst Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 08, 2021 8:58 am

Ja, dit zou je wat betreft parcours op een cyclo-crosser ook kunnen rijden. Daar is bij de volledige WB wedstrijden echt geen sprake van. Het is dan niet alleen langer maar technisch veel lastiger. Wat uiteraard per parcours weer verschillend is.

Wat wel grappig is dat is dat je beide wedstrijden met dezelfde fiets moet rijden. Zo'n shorttrack zou normaal gesproken iedereen op een hardtail rijden maar als je die keuze maakt heb je dus zondag ook geen achtervering. Vandaar dat vrijwel iedereen toch al op vrijdag voor een full suspension gaat.

Z'n interview na afloop was zoals gewoonlijk ook weer heerlijk. Hij had wel weer even moeten wennen aan zo'n breed stuur. :smallgrin.gif:

En vanaf vandaag moeten we ook weer dagelijks klaar zitten voor de Giro! Kon wel eens een hele leuke open wedstrijd gaan worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za mei 08, 2021 9:51 am

Marillion schreef:Ja, dit zou je wat betreft parcours op een cyclo-crosser ook kunnen rijden. Daar is bij de volledige WB wedstrijden echt geen sprake van. Het is dan niet alleen langer maar technisch veel lastiger. Wat uiteraard per parcours weer verschillend is.

Wat wel grappig is dat is dat je beide wedstrijden met dezelfde fiets moet rijden. Zo'n shorttrack zou normaal gesproken iedereen op een hardtail rijden maar als je die keuze maakt heb je dus zondag ook geen achtervering. Vandaar dat vrijwel iedereen toch al op vrijdag voor een full suspension gaat.

Z'n interview na afloop was zoals gewoonlijk ook weer heerlijk. Hij had wel weer even moeten wennen aan zo'n breed stuur. :smallgrin.gif:

En vanaf vandaag moeten we ook weer dagelijks klaar zitten voor de Giro! Kon wel eens een hele leuke open wedstrijd gaan worden.
Oke. Thanks voor de info. Ben nog niet zo thuis in de mountainbike Afbeelding. Ja giro is ook leuk. Kijken hoe Evenepoel het doet. En Groenewegen natuurlijk. Wel jammer dat er geen Nederlandse klassementsrenner meedoet. Was vorig jaar wel leuk met Kelderman.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za mei 08, 2021 10:27 am

Hij heeft zelf ook aan dat dit heel dichtbij cyclocross inspanning komt en dat het niks zegt over hoe goed hij is op zondag
Zag nog mooi tweetje langskomen waar iedereen op de rollen zat en hij relaxed voor de start te wachten

https://twitter.com/breukeb/status/1390 ... 72832?s=21

Plaats reactie