Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2022 6:41 pm

Niets van Brabantse Pijl gezien, maar mooi gedaan van die 19 jarige renner van Ineos. Ze waren ook wel oppermachtig, die van Ineos. Was het anders geweest als JV mee had gedaan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 7:18 pm

Die hadden ongetwijfeld wat in de melk te brokkelen gehad. Maar Ineos was wel heel sterk. Ik was ook weer erg onder de indruk van Ben Turner. Hem zie ik al het hele voorjaar overal op kop rijden en had nu ook weer een beslissend aandeel in het ontstaan van de kopgroep. Prima koers zo, ook met de lastige omstandigheden.

Wel heel gek. De Brabantse Pijl ná de AGR en vóór Roubaix. Ben helemaal ontregeld. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo apr 13, 2022 8:07 pm

Ineos was zeker sterk. Wat je zegt, Turner fietst al een prima voorjaar. Ik kwam er in op het moment dat de ploegleiding van quicksteps bedacht om Alaphilippe en nog wat renners omver te kegelen. Bizar moment. Had het idee trouwens dat Sheffield niet door had dat hij ineens een gaatje had. Cosnefroy overigens ook weer sterk en ik heb het idee dat hysterie rond Evenpoel in Vlaanderen ook weer is gaan liggen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2022 8:49 pm

Waarom zou die hysterie gaan liggen? Hij doet het toch gewoon prima?

Los van of je het hysterie vindt, of normale aandacht, zie ik niet in waarom er iets zal veranderen. Hij gaat als een speer volgens mij.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 8:59 pm

Hij moet nog het nodige leren maar hij werkt wel aan zijn zwakke punten. Ronde van het Baskenland vond ik 'm echt heel sterk rijden. Dat hij uiteindelijk net ten onder ging doet daar niets aan af.

De druk is ook wel enorm. Terwijl de recente uitspraak van Lefevre klopt. Niet Evenepoel is de nieuwe Merckx. Dat is Pogacar.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » wo apr 13, 2022 9:09 pm

Sandro schreef:Waarom zou die hysterie gaan liggen? Hij doet het toch gewoon prima?

Los van of je het hysterie vindt, of normale aandacht, zie ik niet in waarom er iets zal veranderen. Hij gaat als een speer volgens mij.
Hij doet het zeker prima. Super goed en leuk om te zien. Ik hoop alleen dat ze hem echt de tijd geven om ook te verliezen. Want dat ik vaak met wielrennen. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat ze in Vlaanderen snel iemand de nieuwe Merkx noemen. En allemaal gaan ze ten onder aan de gigantische druk, dat zou zo zonde zijn

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 14, 2022 6:04 pm

Hij laat geregeld een zwakke plek zien. Maar wat voor hem spreekt is dat hij er volgens mij ook aan werkt om zich dan te verbeteren.

In afdalingen is hij regelmatig onder druk gezet. Maar in de afgelopen Ronde van Baskenland was hij op dat onderdeel gewoon heel goed. En dat zijn stuk voor stuk echt technisch lastige afdalingen want het is vrij steil én bochtig. Ik ben benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.

Nu zag je tijdens de Brabantse Pijl dat kasseien heuvelop relatief nieuw zijn en dat hij dan het vertrouwen mist om in het gootje te gaan rijden met het risico de stoeprand te raken met zijn pedaal. Daardoor moest hij een paar keer een gat dichtrijden. Vervelend maar dat komt hij in de koersen waar we hem kunnen verwachten in principe niet of nauwelijks tegen.

Hij heeft misschien iets onsympathieks doordat hij uitgesproken en extravert is. Maar fietsen kan hij en hij gaat nog mooie koersen winnen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr apr 15, 2022 9:01 am

Uitgesproken en extravert… Zijn dat eufemismes voor arrogant en opvliegerig?

Hij doet het goed, met name de laatste weken, maar voorlopig niet zo goed als verwacht. Het idee was dat hij grote rondes ging winnen en nog veel meer, want bij de junioren reed hij iedereen in puin, dat was nog nooit vertoond. Het is nu de vraag of hij daar wel de (klim)capaciteiten voor heeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr apr 15, 2022 9:35 am

Misschien waren de verwachtingen ook wel iets te extreem. Zodra iemand in Vlaanderen tegen een heuvel op kan rijden worden ze daar al gek. Deze jongen won bijna alles in zijn lichting. Dan ben je heel talentvol maar het maakt je niet per definitie een winnaar van grote rondes.

Hij is nu 22 jaar. Nog niet zo heel lang geleden keek er dan überhaupt nog niemand naar je om. Nu doen mensen alweer alsof hij nooit meer een grote ronde kan winnen en is 'ie regelmatig weggezet als persoon. Dat gaat me echt allemaal wat te snel.

Zondag eerst maar eens Parijs-Roubaix. Van der Poel versus Ineos versus Jumbo? Ben benieuwd wie zich er nog allemaal tussen gaan rijden en hoe de koers verloopt. Bij Ineos is Ganna bezig met een hele ongebruikelijke voorbereiding met lange blokken van hoge wattages op de wielerbaan waarmee hij kasseistroken probeert te simuleren als inspanning. Geef hem geen 20 meter maar komt hij ook goed genoeg over de stenen?

Het parcours zal nu helemaal droog liggen. Ongetwijfeld een opluchting voor veel renners na de editie van vorig jaar.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » vr apr 15, 2022 1:27 pm

Jöhnk schreef:
vr apr 15, 2022 9:01 am
Uitgesproken en extravert… Zijn dat eufemismes voor arrogant en opvliegerig?

Hij doet het goed, met name de laatste weken, maar voorlopig niet zo goed als verwacht. Het idee was dat hij grote rondes ging winnen en nog veel meer, want bij de junioren reed hij iedereen in puin, dat was nog nooit vertoond. Het is nu de vraag of hij daar wel de (klim)capaciteiten voor heeft.
Hij is 22 hè, er zijn niet veel jongens van die leeftijd die meer laten zien dan Evenepoel. De terugslag na zijn valpartij in Italië was groter en langduriger dan gedacht. Maar de kans is natuurlijk enorm groot dat hij 'gewoon' nog meerdere grote rondes gaat winnen de komende jaren.

Of dat ook de Tour zal zijn ligt alleen niet aan hem, maar aan wat Pogacar van plan is. :smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 16, 2022 10:09 am

Geen kans voor Marianne Vos om vandaag die nog ontbrekende zege te pakken. Ze start niet in Parijs-Roubaix vanwege een positieve Corona test.

Ondertussen zet Patrick Lefevre zijn ploeg op scherp:
PATRICK LEFEVERE MET KLARE TAAL IN COLUMN: “EXCUSES ZIJN OPGEBRUIKT”

Patrick Lefevere heeft stevig doorgesproken in zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad. De manager van Quick-Step-Alpha Vinyl had het onder meer over het incident met Remco Evenepoel in de Brabantse Pijl en de aflopende contracten van Zdenek Stybar en Yves Lampaert. “Er staat veel op het spel”, aldus Lefevere.

De Belg begint zijn column met te zeggen dat zijn ploeg er zondag in Parijs-Roubaix moet staan. “Alles wat de voorbije weken niet gelukt is, kunnen Asgreen, Sénéchal, Lampaert en Stybar zondag recht zetten. Zeker voor die laatste twee staat er veel op het spel, want zij zijn na dit seizoen einde contract. Ondertussen staat iedereen fit aan de start en dan zijn ook de excuses opgebruikt. Dat is geen dreigende taal, geen waarschuwing en ook geen donderspeech”, aldus een duidelijke Lefevere. “We doen aan profsport, wat rechts beneden op de loonstrook staat, is rechtstreeks gelinkt aan de prestaties. Ik bewonder en waarder mijn renners, maar bij de contractbespreking gaat het om business.Een seizoen zonder resultaten leg je niet uit met een valpartij, twee lekke banden en een slecht getimede valling (verkoudheid, red.).”

“Evenepoel heeft zich niet van zijn fraaiste kant laten zien”
Tijdens de Brabantse Pijl van afgelopen woensdag was er een opvallend moment waarop Evenepoel de Brit Ben Turner een duw gaf. De Belg ergerde zich aan het afstopwerk van de renner van INEOS Grenadiers. “Hij had Ben Turner nooit mogen duwen. Ik begrijp de context en Remco was enthousiast voor eigen volk, maar dan nog was zijn gedrag niet gepermitteerd.” “Ik hoor vaak dat Evenepoel te weinig tegenspraak krijgt binnen de ploeg, maar woensdag was dat het eerste wat ik tegen hem heb gezegd na de koers. Niet oké, Remco. Ook vanuit de volgwagen heeft hij dat onmiddellijk gehoord. We moeten het niet groter maken dan het was en Remco heeft zich ondertussen ook geëxcuseerd, maar dat gedrag is niet waarvoor wij als ploeg staan.”

Over Julian Alaphilippe: “De excuses zijn opgebruikt. Ook voor de wereldkampioen”
Fransman Alaphilippe speelde in de Brabantse Pijl geen rol van betekenis. De wereldkampioen zat niet mee in de voorste groep en kwam ten slotte ook nog ten val. “In normale omstandigheden moet hij in de Brabantse Pijl altijd mee vooraan zitten, maar kennelijk is hij op dit moment niet goed genoeg.” “De beste Julian wint in de Ronde van het Baskenland niet een, maar drie ritten. Hij verliest er twee sprints die hij nooit mag verliezen. Dat wil niet zeggen dat hij niet gaat meespelen in de Waalse Pijl en Luik. Iedereen weet hoe hij zich voorbereidt op de grote afspraken: old fashioned, op gevoel.”

“Het seizoen stopt gelukkig niet in Luik, maar ik herhaal waarmee ik ben begonnen: de excuses zijn opgebruikt. Ook voor de wereldkampioen”, aldus Lefevere.

Bron: wielerflits.nl
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za apr 16, 2022 12:45 pm

Hij vergeet wel ff te zeggen dat de valpartij van alaphilipe door toedoen van zijn eigen ploegleiding kwam. Kleurrijk figuur die Lefevre maar toch een beetje de Simeone van de koers

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 16, 2022 2:01 pm

Wereldkampioene Elisa Balsamo uit koers genomen vanwege een bidon collé bij het terugkeren na een lekke band. Dat is pijnlijk maar het duurde ook wel erg lang.

Best leuke koers in compleet andere omstandigheden dan vorig jaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 2:33 pm

Ben benieuwd of ze Mohoric nog gaan terughalen. Normaal gesproken zou je zeggen van wel maar hij is taai en het moet niet stilvallen als renners naar elkaar gaan kijken.

Wat een gekke koers is het vandaag zeg.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo apr 17, 2022 2:47 pm

Mooie rit weer! Van Baarle ook weer sterk hoor, rijdt een goed klassieker seizoen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 2:56 pm

Gaat een snelle finale worden. Van Baarle is zeker niet kansloos want de kans dat Van der Poel en Van Aert op enig moment naar elkaar gaan zitten kijken bestaat. Mooi dat Van Aert gewoon dik in orde lijkt te zijn.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo apr 17, 2022 2:59 pm

Oei! Dat is wel een heel vervelend moment om lek te rijden

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 3:04 pm

Heeft ook al een paar inspanningen moeten leveren. Dat gaat diep in de finale wel tellen.

Het is een hele interessante groep. Paar hardrijders. Paar snelle mannen. Kan een mooi tactisch steekspel worden. Turner ook gewoon weer voorin. Wat een voorjaar is die mee bezig. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 3:07 pm

Van der Poel lijkt me niet super. Of hij weet het goed te verkopen om straks keihard toe te slaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33459
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 17, 2022 3:22 pm

Van Baarle weer in de kopgroep, die rijdt een goed voorseizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33459
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 17, 2022 3:23 pm

Marillion schreef:
zo apr 17, 2022 3:07 pm
Van der Poel lijkt me niet super. Of hij weet het goed te verkopen om straks keihard toe te slaan.
Inderdaad, moet Van Aert ook laten gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 3:23 pm

Ik denk dat de winnaar vooraan zit. Van Baarle, Mohoric of Lampaert.

Van Aert lijkt me wel de sterkste man in koers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 3:26 pm

Bij Van der Poel breekt dan toch het gebrek aan extra wedstrijdkilometers hem denk ik op. Kon een korte piek realiseren die hij precies op Vlaanderen wist te mikken. En vanaf daar is het langzaam minder geworden.

Van Baarle en Mohoric zijn twee sluwe gasten. Die lijken me de grootste kanshebbers. Lampaert gun ik het denk ik het meeste.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » zo apr 17, 2022 3:28 pm

Van Baarle is heel sterk en van Aert heeft kerosine gedronken vanmorgen, allemachtig wat een tempo gooien die gasten er op

Het bizarre is dat het nog alle kanten op kan gaan

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2022 3:39 pm

Als Van Baarle niets meer overkomt wint hij.

Post, Janssen, Raas, Kuiper, Knaven en Terpstra. Dat is het beperkte lijstje Nederlandse winnaars tot nu toe.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie