Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » ma nov 02, 2020 9:52 pm

Marillion schreef:Dat zal voor beide renners de vraag zijn inderdaad. Ik denk overigens dat dit voor Jakobsen een nóg groter probleem is want hij heeft natuurlijk het trauma van die zware crash. Hoe gaat hij daar straks mee om als hij weer in zo'n positie komt en moet besluiten of hij een gat in stuurt of niet.

Wat het zwarte gat na de Vuelta betreft. Gelukkig hebben we de cross nog. Die zijn al bezig. En zowel Van der Poel als Van Aert schuiven ook nog een aantal keren aan:

Het voorlopige programma van Mathieu van der Poel:
– Scheldecross Antwerpen (X20-trofee), 12 december
– Citadelcross Namen (wereldbeker), 20 december
– Herentals (X20-trofee), 23 december
– Bredene (Ethias Cross), 30 december
– GP Sven Nys Baal (X20-trofee), 1 januari
– NK veldrijden in Zaltbommel, 9 januari
– Flandriencross Hamme (X20-trofee), 23 januari
– WK veldrijden in Oostende, 31 januari

Het voorlopige programma van Wout van Aert:
– Urban Cross Kortrijk (X20-trofee), 28 november
– Herentals (X20-trofee), 23 december
– GP Sven Nys Baal (X20-trofee), 1 januari
– BK veldrijden in Meulebeke, 9 januari
– Flandriencross Hamme (X20-trofee), 23 januari
– WK veldrijden in Oostende, 31 januari
Dat veldrijden kan me nooit zo boeien. Ben benieuwd wat vde Poel in de Tour kan. Muur van Bretagne, waaierritten, groene trui misschien?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma nov 02, 2020 10:39 pm

Ik mag er graag naar kijken als er een leuke strijd is. De cross is lekker compact. Een uurtje volle bak en het is klaar. Ook leuk om te zien hoe handig veel rijders zijn. Verschil moet niet te groot zijn al heb ik in het verleden ook wel genoten van indrukwekkende solo's van Van der Poel of Van Aert. Zowel fysiek als technisch absolute top.

Die eerste week van de Tour is zeker interessant voor Van der Poel. Hij wil vooralsnog voor de combi Tour en Spelen gaan. Ben benieuwd hoe hij dat wil gaan invullen. Ik zie 'm liever olympisch kampioen mtb worden dan dat hij groen pakt (als ik er één zou moeten kiezen). Puntenklassement en bergklassement vind ik eigenlijk steeds minder interessant worden. Al kan het voor een sponsor leuk zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma nov 02, 2020 10:40 pm

Marillion schreef:
ma nov 02, 2020 11:33 am
Dat zal voor beide renners de vraag zijn inderdaad. Ik denk overigens dat dit voor Jakobsen een nóg groter probleem is want hij heeft natuurlijk het trauma van die zware crash. Hoe gaat hij daar straks mee om als hij weer in zo'n positie komt en moet besluiten of hij een gat in stuurt of niet.
Bericht van Jakobsen in De Telegraaf:
Fabio Jakobsen (24) komt met goed nieuws na horrorcrash
Door ONZE TELESPORTREDACTIE

Fabio Jakobsen (24) is na zijn horrorcrash van 5 augustus in de Ronde van Polen op de goede weg. De Nederlandse renner van Deceuninck-Quick-Step liet op Instagram weten dat de hechtingen in zijn gezicht eruit mogen.

Vier weken geleden onderging hij immers een operatie aan zijn boven- en onderkaak. In 2021 wacht hem nog een operatie, maar Jakobsen hoopt dat hij over een paar weken weer op de fiets kan zitten.

Begin augustus week Dylan Groenewegen in de Ronde van Polen op volle snelheid van zijn lijn af waardoor Jakobsen in de dranghekken belandde. Jakobsen raakte bij de valpartij zwaargewond, vooral zijn aangezicht kreeg het hard te verduren. Vier weken geleden onderging hij een reconstructie van zijn boven- en onderkaak.

Maandag liet hij op Instagram weten dat de hechtingen verwijderd werden. „Het herstelproces gaat goed. Het getransplanteerde bot moet de komende vier maanden sterker worden en aan elkaar groeien. De volgende operatie staat gepland in 2021. Over een paar weken moet ook mijn bekken genezen zijn en even sterk zijn als voor de val. Vanaf dan kan ik langzaam weer de fiets op en beginnen trainen”, klinkt het op Instagram. Goed nieuws dus voor de Nederlander.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 9:59 am

Ze hebben volgens mij echt zo'n beetje zijn volledige gezicht en gebit moeten verbouwen. Hij deelt, uiteraard volledig begrijpelijk, ook alleen maar updates in tekst. Alleen al daar mee omgaan zal, afhankelijk van het resultaat, een behoorlijke opgave zijn. Nog los van de vraag of hij zich dus erg weer vol in een sprint durft te gooien.

Ondertussen lacht zijn ploegleider onlangs in de Vuelta de diskwalificatie van Bennett weg. Ik weet wel dat dit niet vergelijkbaar was met de situatie van Jakobsen maar als de wielersport meer veilige sprints wil zien dan ligt er ook een taak bij de renners en de ploegen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di nov 03, 2020 10:10 am

Als hij de Tour haalt, zou dat een mirakel zijn.

Hoe lang heb je nodig om weer op 'niveau' te komen als je helemaal naar 0 bent teruggevallen?

Nog los van de vraag of hij ook nog weer zijn niveau kan halen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 10:38 am

Dat is echt heel lastig in te schatten. Hij zal fysiek echt enorm achteruit zijn gegaan in deze periode. Als hij nu weer kan beginnen met trainen denk ik dat hij in een normale situatie in het eerste deel van volgend seizoen wel weer wedstrijden zou moeten kunnen rijden. De vervolgstap naar echt goed genoeg zijn om te winnen en dan de knop ook weer echt om te kunnen zetten is veel lastiger in te schatten.

Misschien durft 'ie niet eens meer in volle finale voorin het peloton te koersen. Of hij blokkeert pas in de echte sprint. Of hij heeft zo weinig bewust meegekregen van de crash dat het redelijk soepel verloopt. Wie zal het zeggen?

Het automatisme van iedere renner bij een normale crash is eerst terug je fiets pakken. Rijden en dan eens kijken wat er scheelt. Maar zo simpel ligt het hier niet. Een serieuze crash in een afdaling kan ook wel eens blijven hangen waardoor je de grens niet meer durft op te zoeken. Pinot is er jaren mee bezig geweest om dat op te lossen en zo zijn er meer. Dit is dan weer heel anders. Grote vraag is denk ik hoeveel hij echt bewust heeft meegemaakt. Misschien valt het relatief mee omdat hij er zo slecht aan toe was dat hij veel niet heeft meegekregen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di nov 03, 2020 10:48 am

Ook als hij het moment van de crash niet bewust heeft meegemaakt, kan alles wat hij sindsdien heeft ervaren natuurlijk een flinke mentale impact hebben (alle aandacht die het heeft gehad, de operaties, het herstel). Die jongen zal er ongetwijfeld veel over nagedacht hebben. Maar inderdaad lastig in te schatten op welk niveau hij nog terug kan komen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di nov 03, 2020 11:04 am

Marillion schreef:
di nov 03, 2020 10:38 am
Dat is echt heel lastig in te schatten. Hij zal fysiek echt enorm achteruit zijn gegaan in deze periode. Als hij nu weer kan beginnen met trainen denk ik dat hij in een normale situatie in het eerste deel van volgend seizoen wel weer wedstrijden zou moeten kunnen rijden. De vervolgstap naar echt goed genoeg zijn om te winnen en dan de knop ook weer echt om te kunnen zetten is veel lastiger in te schatten.
Hij geeft aan dat zijn bekken nog een maand nodig heeft. Ik ga er van uit dat je daar volledig van kunt herstellen? Eerlijk gezegd lijkt een bekkenbreuk mij 'overzichtelijker' dan bijvoorbeeld problemen met een knie, zoals Dumoulin had.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 1:36 pm

De ene breuk is de andere niet. Gaat het om een serieuze breuk of een relatief kleine barst of iets dergelijks. Dat maakt een wereld van verschil in de revalidatie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di nov 03, 2020 1:44 pm

Het is toch echt koffiedik kijken? Eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat hij op datzelfde niveau terugkomt, maar het kan natuurlijk wel. Totaal ongewis hoe dit gaat lopen.

Vandaag de tijdrit met de bizarre slotklim. Ik denk dat Roglic een minuutje pakt op Carapaz.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 2:11 pm

Inderdaad, meer dan afwachten kunnen we niet doen. Hij lijkt wel gemotiveerd om terug te keren. Dat is alvast iets.

Dat slotstuk van de tijdrit is inderdaad bizar:
Haha, dit is echt zo typisch Vuelta. Is vast weer zo'n geitenpad met van die betonplaten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di nov 03, 2020 2:13 pm

Marillion schreef:
di nov 03, 2020 2:11 pm
Inderdaad, meer dan afwachten kunnen we niet doen. Hij lijkt wel gemotiveerd om terug te keren. Dat is alvast iets.

Dat slotstuk van de tijdrit is inderdaad bizar:
Haha, dit is echt zo typisch Vuelta. Is vast weer zo'n geitenpad met van die betonplaten.
Die ikoontjes erbij zijn wel lief. De renners kunnen vlak onder de top ook nog even lekker van het uitzicht gaan genieten. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di nov 03, 2020 3:10 pm

Het is jammer dat de TV zo vertekend. Als je dit niet zelf 'doet' heb je bijna geen idee hoe onmenselijk zo'n steil stuk is.

Wat was die laatste klim (van 2018?) met die betonplaten ook alweer? Dat was ook zo'n bizar stuk.

Even opgezocht. Balcón de Bizkaia. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 3:12 pm

Los Machucos bedoel je volgens mij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di nov 03, 2020 3:13 pm

Ja die was nog erger he. Dat was die in het bos toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 3:23 pm

Ja, klopt. Dat was met dit soort wegdek:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di nov 03, 2020 4:04 pm

Ah ja dat was 'm toch. Die anderen was in 'open terrein'.

Zou echt lekker zijn als Roglic hier gewoon 2 minuten kan pakken. Dan denk ik dat hij dat wel weet te consolideren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 4:24 pm

Hij zal toch onvermijdelijk even terugdenken aan de tijdrit in de Tour. Vlakke aanloop en dan een lastige klim. Al is dit wel weer iets anders dan La Planche des Belles Filles. En Carapaz is geen Pogacar.

Ik hoop eigenlijk vooral dat het spannend genoeg blijft om er tot en met zaterdag nog lekker voor te gaan zitten. Ik verwacht overigens dat Carthy na vandaag 2e staat voor Carapaz.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di nov 03, 2020 5:03 pm

Voorlopig lijkt Roglic het niet te doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 5:05 pm

Spannende tijdrit hoor. Leuk!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di nov 03, 2020 5:06 pm

Carthy doet het goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di nov 03, 2020 5:08 pm

Zou wat zijn als Carthy de Vuelta wint na pogacar en hart!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di nov 03, 2020 5:23 pm

Zo'n voor die Barta. Had eerlijk gezegd nog nooit van 'm gehoord maar die ploeg stopt dus dikke kans dat hij nog zonder contract zit voor volgend jaar. Dan zou het winnen van deze tijdrit hem het leven wel wat makkelijker hebben gemaakt.

Roglic heeft heel goed ingedeeld. Zit nu echt wel in pole position maar de verschillen zijn klein genoeg om het nog spannend te houden. Vooral omdat er nog drie echte kandidaten zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di nov 03, 2020 5:24 pm

Carapaz gaat binnen schootsafstand blijven van Roglic
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di nov 03, 2020 5:24 pm

Mehhhh. Weer die klote Roglic. Jammer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie