Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 04, 2021 8:03 pm

Maar de superlatieven die Van der Poel krijgt, in Nederland, in België, in Frankrijk lijken tot nu toe z
zonder voorbehoud.
Nog eens benoemen dat hij de kleinzoon van Poulidor is, men krijgt er geen genoeg van.

Op Sporza noemden ze hem een zeer goed opgevoede jongen :smallgrin.gif: omdat hij vandaag tezamen met zijn ploeggenoten in koerstenue naar de start is gegaan om zich officieel te komen afmelden.
Dat kun je ook omschrijven als de boel een beetje belazeren.

De organisatie en het publiek tot op het laatste moment op het verkeerde been zetten met een beslissing die gisteravond al wel was genomen.
Hij wist echt al wel dat hij na 1 week zou uitstappen en gisteren wilde hij min of meer doen geloven dat hij overwoog om tot en met Parijs door te rijden.
De interviewer op Sporza dacht zelfs dat Van der Poel een grap maakte toen hij zei dat hij vandaag niet zou starten.

De tijden zijn veranderd.
Want vroegere koersdirecteuren van Tour of Giro hebben zich gigantisch kwaad gemaakt als een renner een koers niet uitreed zonder te zijn afgevoerd in een ambulance of vanwege een andere zeer dringende reden. In een nog niet zo'n ver verleden is er dan gedreigd met jarenlange uitsluiting, met grote geldboetes, noem maar op. Sowieso moet de Tourdirecteur ook toestemming geven mits Van der Poel tussen nu en 19 juli een andere koers rijdt terwijl de ronde die hij tussentijds heeft verlaten nog bezig is.

Trouwens Frank, Van der Poel heeft (gelukkig!) ook al wel een paar keer zwakke momenten en menselijke trekjes vertoond. Bij twee veldritten in één weekend heeft hij nog weleens één slechte dag. Bij acute overgang naar veel warmer weer heeft hij het vaak moeilijk. Bij te steil klimwerk kan hij niet met iedereen mee. Na die bizarre inspanning in de Tirreno waar hij in de slotkilometers net niet werd ingehaald door Pogacar, betaalde hij in de weken en in de anderhalve maand die daarna volgde de tol voor een te stevige inspanning.

Bij het compleet verregende WK op de weg in York in 2019 ging hij er ook aan door een hongerklop in combinatie met te vroeg in de koers veel te overduidelijk het initiatief helemaal in handen te pakken door allerlei demarrages te doen. Hij is dus al wel een paar keer tegen de grenzen van zijn lichaam aan gelopen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 04, 2021 8:17 pm

De Tour organisatie is zeer gelukkig met zijn verblijf. Die eerste twee ritten zijn misschien grotendeels voor Alaphillipe neergelegd. Maar zeker ook voor Van der Poel en Van Aert. Want deze heren leveren spektakel en daarmee publiciteit en daarmee inkomsten. Die jongen is natuurlijk een geweldig uithangbord. In alle opzichten. Talent, manier van rijden, voorkomendheid.

De organisatie gaat dus echt niet zeuren over zijn vroege uitstap. Zeker niet nu hij er ook nog eens een liefdesverklaring tegenaan heeft gegooid en volgend jaar zal terugkeren voor de hele ronde. Bovendien ziet niemand 'm de komende weken terug want hij gaat nu lekker mtb'en.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 04, 2021 8:27 pm

Marillion schreef:
zo jul 04, 2021 8:17 pm
De organisatie gaat dus echt niet zeuren over zijn vroege uitstap. Zeker niet nu hij er ook nog eens een liefdesverklaring tegenaan heeft gegooid en volgend jaar zal terugkeren voor de hele ronde. Bovendien ziet niemand 'm de komende weken terug want hij gaat nu lekker mtb'en.

Die liefdesverklaring was natuurlijk ook wel een slimme move.
Ik heb de indruk dat hij ook echt wel meent wat hij over de koers zegt, maar hij lijkt zich er ook goed van bewust welke teksten goed bij publiek en organisatie vallen.

De manier waarop hij gisteren oog had voor een klein jongetje langs de weg dat echt zielsgelukkig was met een bidon uit handen van de gele trui gaf ook mooie beelden. Al zou hij daar formeel wel een boete voor moeten krijgen, want het was buiten een officiële litter zone.

Maar er was vandaag dus een Wereldbeker Mountainbike op 20 kilometer van waar de Tourkaravaan inmiddels was beland Marillion?
Vrij frappant en je kunt niet verwachten dat MvdP daar meteen aan de start staan. Maar veel meer Wereldbekers zullen er tot aan Tokyo niet meer zijn lijkt mij?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 04, 2021 8:31 pm

Wat betreft eventuele twijfels over uitzonderlijke talenten zoals Van der Poel en Pogacar. Wat voor deze jongens pleit is dat ze al van jongs af aan tot de allerbesten behoren. Er is niet ineens sprake van een enorme sprong in hun ontwikkeling.

Ik steek voor geen enkele sporter mijn handen in het vuur. Maar de ontwikkeling van jonge renners die snel de top bestormen heeft in ieder geval met meerdere zaken te maken. Een andere cultuur dan vroeger waarin je simpelweg eerst moest werken voor anderen. Hoe goed je ook was. Veel betere begeleiding op het gebied van training, voeding en materiaal is ook een belangrijk aspect. En deze jongens koersen op een andere manier. Ze durven echt aan te vallen en risico's te nemen.

Wat Pogacar betreft. Ik heb wat cijfers voorbij zien komen over zijn beklimmingen van gisteren. Die waren uiteraard héél erg goed maar niet buitenaards als je het vergelijkt met andere jaren. Daarbij moet je jezelf dan wel altijd weer afvragen of je tijden van beklimmingen goed kunt vergelijken. Hoever in de ronde zitten ze? Wat is het weer? Hoe ziet de rest van de rit eruit? Hoe is het koersverloop?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 04, 2021 8:34 pm

Cruijff schreef:
zo jul 04, 2021 8:27 pm
Maar er was vandaag dus een Wereldbeker Mountainbike op 20 kilometer van waar de Tourkaravaan inmiddels was beland Marillion?
Vrij frappant en je kunt niet verwachten dat MvdP daar meteen aan de start staan. Maar veel meer Wereldbekers zullen er tot aan Tokyo niet meer zijn lijkt mij?
Ja, wereldbeker XC in Les Gets. Ik zet net de replay aan om hem te bekijken. Voor de liefhebber: https://www.redbull.com/int-en/live/men ... -world-cup. Het ligt er nat bij dus kan zomaar veel spektakel zijn.

Er was er ook één tijdens de Ronde van Zwitserland. Tot en met de OS is er geen kans meer. Hij zal het dus van gewone trainingen op de mtb moeten hebben.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 04, 2021 9:42 pm

Marillion schreef:
zo jul 04, 2021 8:34 pm
Cruijff schreef:
zo jul 04, 2021 8:27 pm
Maar er was vandaag dus een Wereldbeker Mountainbike op 20 kilometer van waar de Tourkaravaan inmiddels was beland Marillion?
Vrij frappant en je kunt niet verwachten dat MvdP daar meteen aan de start staan. Maar veel meer Wereldbekers zullen er tot aan Tokyo niet meer zijn lijkt mij?
Ja, wereldbeker XC in Les Gets. Ik zet net de replay aan om hem te bekijken. Voor de liefhebber: https://www.redbull.com/int-en/live/men ... -world-cup. Het ligt er nat bij dus kan zomaar veel spektakel zijn.

Er was er ook één tijdens de Ronde van Zwitserland. Tot en met de OS is er geen kans meer. Hij zal het dus van gewone trainingen op de mtb moeten hebben.
Hmmm, geen enkele wedstrijdprikkel meer dus.
Nu ja, als er één iemand een harde kop heeft en genoeg prikkels haalt uit trainingen is het MvdP wel.

En hij heeft genoeg wereldbekerpunten gehaald voor een goede startplek. Hoe is het met Pidcock zijn startplek en zijn kwetsuur?
Marillion schreef:
zo jul 04, 2021 8:31 pm
Wat betreft eventuele twijfels over uitzonderlijke talenten zoals Van der Poel en Pogacar. Wat voor deze jongens pleit is dat ze al van jongs af aan tot de allerbesten behoren. Er is niet ineens sprake van een enorme sprong in hun ontwikkeling.

Ik steek voor geen enkele sporter mijn handen in het vuur. Maar de ontwikkeling van jonge renners die snel de top bestormen heeft in ieder geval met meerdere zaken te maken. Een andere cultuur dan vroeger waarin je simpelweg eerst moest werken voor anderen. Hoe goed je ook was. Veel betere begeleiding op het gebied van training, voeding en materiaal is ook een belangrijk aspect. En deze jongens koersen op een andere manier. Ze durven echt aan te vallen en risico's te nemen.
Marillion schreef:
zo jul 04, 2021 8:31 pm
Ze durven echt aan te vallen en risico's te nemen.
De aanvallende manier van koersen is inderdaad :biggthumpup.gif:

Materiaal, begeleiding, voeding, is inderdaad allemaal beter en beter geworden.
Zij zijn al van jongs af aan de besten en dus niet opeens een Ricardo Ricco of een Schumacher (de wielrenner) die zomaar opeens voorbij kwamen spuiten.

Je ziet de afgelopen paar jaar wel heel vaak dat er een snelste tijdschema is en dat ze daar dan nog ontzettend ver op voor lopen. Afgelopen vrijdag reden ze echt bizar hard.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo jul 04, 2021 9:49 pm

Frank schreef:
zo jul 04, 2021 7:33 pm
Het verbaast mij ook erg dat er geen enkel vraagteken bij het presteren van Van de Poel gezet wordt. Niet hier, niet in de pers.

Is gewoon niet normaal wat die doet naar mijn mening.
Overdrijf je nu niet? Hij heeft een etappe gewonnen en een heel goeie tijdrit (vijfde) gereden. Verder was hij op sommige momenten ook gewoon menselijk. Bijvoorbeeld: kon niet mee met Alaphilippe in de eerste rit en vrijdag kon hij niet mee met Mohoric en Asgreen. En toen ze echt gingen klimmen verloor hij zoals verwacht de gele trui.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 04, 2021 10:17 pm

Pidcock kwam vandaag niet in het stuk voor bij de World Cup. Zat volgens mij bij de start wat te ver naar achteren, zat bij een val en kwam niet meer terug. Was zo rond de 12e plek aan het rijden en is uiteindelijk afgestapt. Ik sluit niet uit dat hij gewoon geen risico heeft willen nemen na zijn recente val want het was erg modderig en glad. Hij zal straks echt wel in orde zijn.

Het zal in Tokyo gaan tussen Van der Poel, Pidcock en Flückiger. Al komt er soms op een kampioenschap ineens nog één verrassing bij.

Van der Poel heeft denk ik een verstandige beslissing genomen als ik zie hoe zwaar de rit van vandaag was met de regen erbij. Allemaal lijken over de finish. Meerdere renners buiten tijd en ook de nodige maar net op tijd. Mooi interview weer met Cavendish na afloop.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » ma jul 05, 2021 9:42 am

Jöhnk schreef:
zo jul 04, 2021 9:49 pm
Frank schreef:
zo jul 04, 2021 7:33 pm
Het verbaast mij ook erg dat er geen enkel vraagteken bij het presteren van Van de Poel gezet wordt. Niet hier, niet in de pers.

Is gewoon niet normaal wat die doet naar mijn mening.
Overdrijf je nu niet? Hij heeft een etappe gewonnen en een heel goeie tijdrit (vijfde) gereden. Verder was hij op sommige momenten ook gewoon menselijk. Bijvoorbeeld: kon niet mee met Alaphilippe in de eerste rit en vrijdag kon hij niet mee met Mohoric en Asgreen. En toen ze echt gingen klimmen verloor hij zoals verwacht de gele trui.
Ik heb het natuurlijk niet alleen over deze tour, neem aan dat je dat wel snapt...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » di jul 06, 2021 12:04 am

Goede uitzending van De Avondetappe vanavond! :biggthumpup.gif:
Adrie van der Poel (gele trui drager in 1984) en Bart Brentjes (de allereerste Olympisch Kampioen op de mountainbike ooit, in Atlanta in 1996) waren te gast. :biggthumpup.gif:

Bart Brentjes verwacht dat er in Tokyo grote kans is op een nat flink modderig parcours.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di jul 06, 2021 11:01 am

Ja was erg mooi, de ingehouden emoties van pa zijn altijd leuk om te zien

Wat me dan weer irriteert is hoe tegenwoordig media alle oprechte emoties kapot maken imo door alles uit te melken en aan te dikken

Zie hier een artikel van ad:


Schitterend: Adrie van der Poel kijkt geëmotioneerd naar Tourbeelden Mathieu

https://www.ad.nl/tour-de-france/schitt ... ~ae138bfc/

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 07, 2021 11:18 am

Iniesta schreef:
di jul 06, 2021 11:01 am
Ja was erg mooi, de ingehouden emoties van pa zijn altijd leuk om te zien

Wat me dan weer irriteert is hoe tegenwoordig media alle oprechte emoties kapot maken imo door alles uit te melken en aan te dikken

Zie hier een artikel van ad:


Schitterend: Adrie van der Poel kijkt geëmotioneerd naar Tourbeelden Mathieu

https://www.ad.nl/tour-de-france/schitt ... ~ae138bfc/
Ik heb het item nu twee keer gezien, omdat het programma dat op de Belg over de Tour praat aankondigde dat ze dit een enorm mooi item van hun Nederlandse collega's vonden en het om die reden ook graag uitzonden.

Al die internet sites melken het inderdaad wel uit. Levert dan weer meer kliks op, hè.
Dat de NOS voor de Avondetappe dit item maakt, omdat ze die dag Adrie van der Poel gewoon mochten volgen.

Door de mensen netjes gedaan, vond ik. Vond dat ze op een respectvolle manier Adrie zelf met rust lieten en hem rustig alles op zich laten inwerken met zijn eigen emoties en daarna felicitaties van toevallige passanten die met een camping langs de route stonden. De producers en cameraman vielen hem helemaal niet lastig. Uiteraard filmden ze hem wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 07, 2021 11:24 am

Onder het mom van Elk nadeel hep z'n voordeel. Geen Roglic meer in de Tour, geen Jumbo Visma dat de hele dag een trui gaat verdedigen.
En dus heeft Kruiswijk aangekondigd op de Ventoux te willen aanvallen (en Poels en Mollema ook.)

In 2018 toen Kruiswijk blijkbaar zeer goede benen had en in de Alpe D'huez ontzettend veel lef toonde door voor de Madeleine en de Croix-de-Fer al voor een solo aanval te gaan, toen kwam hij echt al een heel eind.

Een solo van 69,4 kilometer die pas in de laatste kilometers strandde.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 07, 2021 1:46 pm

Zou trouwens ook best een mooi sportverhaal zijn als Vindegaard het weet te doen.
Stond paar jaar geleden in Denemarken nog elke ochtend vanaf 4.30 uur op een visafslag te werken en nu één van de allerbeste renners bergop.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 07, 2021 5:11 pm

Wat is die Marillion stil na een toch echt wel memorabele etappe.

Die moest zeker nog even werken of eerst zelf sporten om daarna pas die etappe te gaan kijken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 07, 2021 8:28 pm

Eerst zelf sporten en daarna de rit kijken inderdaad. :smile-ajax.gif:

Mooie zege van Wout van Aert. Bij Mollema wil het steeds net niet echt lukken. In de Giro vaak vooruit en toch geen rit omdat er altijd wel één beter was. En nu dus Van Aert. Die laatste heeft de eerste week moeten toezien hoe die dekselse Mathieu van der Poel 'm te snel af was. Nu is het zijn moment. :biggthumpup.gif:

Bij Jumbo zullen ze achteraf spijt hebben dat ze Vingegaard eerder hebben laten wachten op Roglic. Anders had hij wat dichter kunnen staan. Maar dat is achteraf. Leuk dat hij toch even heeft laten zien dat Pogacar het ook wel eens even lastig kan hebben. Al was dit natuurlijk niet echt een slecht moment.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo jul 07, 2021 9:47 pm

Knappe overwinning van v.Aert maar heb er verder niks mee. Ik wil Nederlanders zien winnen.
Het enige leuke aan de etappe was de aanval van Vingegaard. Alleen jammer dat hij het pas op 1 km van de top doet en niet eerder. En irritant dat mannen als Uran en Carapaz mee gaan zitten helpen in de afdaling. Laat Pogi het lekker zelf doen zou ik zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 07, 2021 10:04 pm

Van Aert is een geweldige en complete renner. Geeft nooit af en wil koersen en is het hele jaar te zien. En wat zo bijzonder is: gisteren was 'ie nog tweede in een massasprint. En dan een dag later winnen op de Ventoux.

Nationaliteit vind ik dan eigenlijk niet zo interessant. Dat 'ie voor een Nederlandse ploeg fietst ook niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo jul 07, 2021 10:42 pm

Marillion schreef:Van Aert is een geweldige en complete renner. Geeft nooit af en wil koersen en is het hele jaar te zien. En wat zo bijzonder is: gisteren was 'ie nog tweede in een massasprint. En dan een dag later winnen op de Ventoux.

Nationaliteit vind ik dan eigenlijk niet zo interessant. Dat 'ie voor een Nederlandse ploeg fietst ook niet.
Tuurlijk is het een geweldenaar. Maar je wilt toch dat een Nederlander wint? Het is toch teleurstellend hoe Mollema eraf gereden wordt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo jul 07, 2021 11:02 pm

Tja, ik denk dat de supporter houding van wielren fans andere dynamiek heeft dan bij bv voetbal
Eerste etappe ook genoten van Alaphilipe, terwijl ik echt klaar was om voor ons Mathieu te juichen
Als Mollema geklopt wordt door een waanzinnige prestatie van van Aert kan ik daar heel goed mee leven

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 07, 2021 11:09 pm

Trab schreef:
wo jul 07, 2021 10:42 pm

Tuurlijk is het een geweldenaar. Maar je wilt toch dat een Nederlander wint? Het is toch teleurstellend hoe Mollema eraf gereden wordt?
Mollema heeft al een geweldige carriere met Vuelta ritten, de puntentrui in de Vuelta, de Ronde van Lombardije, de Classica San Sebastian en ritwinst in de Tour.

Zat wielrenners zouden al tekenen voor 1 van die 5 dingen op hun erelijst.

Met zijn lelijke manier van scheef fietsen gaat die Mollema keihard en dat is indrukwekkend. Maar als een Van Aert de meest complete renner is en in allerlei onderdelen gewoon de beste dan moet die beste atleet winnen.

Ik wil als ik sport kijk zoveel mogelijk sport spektakel zien.
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo jul 07, 2021 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 07, 2021 11:09 pm

Nationaliteit speelt voor mij inderdaad niet zo heel erg. Ik ben Van der Poel supporter vanwege zijn geweldige manier van koersen. Maar ik geniet dus ook van zijn concurrenten zoals Alaphillipe en Van Aert.

Mollema gun ik ook een rit als deze maar Van Aert was vandaag gewoon een klasse beter. Vooral het contrast tussen die tweede plek in de massasprint gisteren en dan vandaag dit. Dat is echt zo bijzonder.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 07, 2021 11:11 pm

Marillion schreef:
wo jul 07, 2021 10:04 pm
Van Aert is een geweldige en complete renner. Geeft nooit af en wil koersen en is het hele jaar te zien. En wat zo bijzonder is: gisteren was 'ie nog tweede in een massasprint. En dan een dag later winnen op de Ventoux.

Nationaliteit vind ik dan eigenlijk niet zo interessant. Dat 'ie voor een Nederlandse ploeg fietst ook niet.
Ja, wat een renner.

Dat dus: meesprinten in een volledige massasprint (niet een vluchtersgroepje) en tweede worden en de volgende dag 2x vooraan de Ventoux op rijden. Bijzondere generatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5336
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 07, 2021 11:15 pm

Ik hoop ook zeker dat een Nederlander een etappe wint. Maar kan echt genieten van de koers dan maakt het me ook niet uit wie er wint. Van Aert is echt buitencategorie, hoe hij wint vandaag door de aanval te kiezen en zo gruwelijk hard kunnen fietsen. Mollema ook zeer verdienstelijk met een mooie 3e plaats

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo jul 07, 2021 11:18 pm

Marillion schreef:Nationaliteit speelt voor mij inderdaad niet zo heel erg. Ik ben Van der Poel supporter vanwege zijn geweldige manier van koersen. Maar ik geniet dus ook van zijn concurrenten zoals Alaphillipe en Van Aert.

Mollema gun ik ook een rit als deze maar Van Aert was vandaag gewoon een klasse beter. Vooral het contrast tussen die tweede plek in de massasprint gisteren en dan vandaag dit. Dat is echt zo bijzonder.
Ik zie dat anders. Ik kan ook wel genieten van andere renners, maar ik wil vooral strijd zien. Ik was er lekker voor gaan zitten vandaag. 2x de Ventoux. En dan krijg je gewoon een teleurstellende etappe. Er was geen strijd om de overwinning want van Aert reed de laatste 40 km alleen op kop. De favorieten deden niks, behalve vingegaard 1 km onder de top. Die wordt dan teruggehaald doordat carapaz en uran pogacar gaan zitten helpen in de afdaling. Nee, vond het niet veel aan. Wat niet wegneemt dat de prestatie van V.Aert razend knap is natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie