Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za aug 20, 2022 12:11 pm

Ja, dit gaat enkel en alleen om geld. Een start organiseren is een ander prijskaartje dan een finish.

Ik hou hier eigenlijk helemaal niet van. Natuurlijk is het best aardig als je eens dichtbij huis een koers kunt zien. Maar blijf in het land van de ronde of toch op z'n minst in de buurt. Dat je net de grens overgaat snap ik maar al dit soort verplaatsingen? Het gaat om de inkomsten. Dat is uiteraard het hele verhaal.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za aug 20, 2022 1:29 pm

Frank schreef:Beetje vreemd schema de eerste drie dagen.

1) Ploegentijdrit in Utrecht
2) verplaatsing naar Den Bosch en dan weer terugrijden naar Utrecht
3) nog een verplaatsing naar Breda en dan daar een etappe.

Waarom niet gewoon etappe 2 omdraaien, dus van Utrecht naar Den Bosch en etappe 3 laten starten in Den Bosch (die kilometers van Den Bosch naar Breda zijn peanuts voor die mannen)?

Ik zal wel te simpel denken :smallgrin.gif:
Ook in het wielrennen is het all about the money, helaas

Vond het wel heel mooi gisteren, de beelden uit Utrecht. Mooi gebaar naar Gesink toe ook en de ploegentijdrit is wel een mooie discipline die je eigenlijk te weinig ziet.

Had het gisteren met een vriend over wielrennen maar wat een prestatie eigenlijk van Jumbo. Na de val van de Rabobank als absoluut nulpunt, geen renner die voor die ploeg wilde rijden naar nu. Uitgegroeid tot de absolute top van het mondiale wielrennen, misschien op dit moment wel de beste ploeg die er is. Knap hoor

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za aug 20, 2022 1:33 pm

columbus schreef:
za aug 20, 2022 1:29 pm
misschien op dit moment wel de beste ploeg die er is.
Met Ineos en Bora toch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » za aug 20, 2022 1:38 pm

Zeker. Met Ineos als nummer 2. Daarna komt er wat mij betreft een rijtje met Quickstep, UAE, Bohra, DSM etc.

En ik bedoel het echt de breedte van de ploegen en de kwaliteit die er is

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 21, 2022 4:58 pm

Op het gevaar af dat ik dit al eens heb gevraagd: ik ben op zoek nar een fietscomputer. Enig advies is welkom. Gaat niet alleen om meten van de 'prestaties' (voor zover die er zijn... :-) ), maar ook om navigatie. Ik vind die fietsknoop-nummers wel handig, dus als zo'n route te integreren is, is dat een plus.
En ik zoek naar een systeem om dat apparaat echt goed op de fiets te zetten en niet met een lullig beugeltje dat dan lostrilt, waardoor je computer ondersteboven op de beugel komt te hangen...

Strava en zo zal vast op inmiddels alle compu's zitten.

Tot nu toe komt Garmin Edge overal bovendrijven. Is dat ook een goed ding? Of is zo'n Hammerhead Karoo beter?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 21, 2022 8:44 pm

Zeux schreef:
zo aug 21, 2022 4:58 pm
Op het gevaar af dat ik dit al eens heb gevraagd: ik ben op zoek nar een fietscomputer. Enig advies is welkom. Gaat niet alleen om meten van de 'prestaties' (voor zover die er zijn... :-) ), maar ook om navigatie. Ik vind die fietsknoop-nummers wel handig, dus als zo'n route te integreren is, is dat een plus.
En ik zoek naar een systeem om dat apparaat echt goed op de fiets te zetten en niet met een lullig beugeltje dat dan lostrilt, waardoor je computer ondersteboven op de beugel komt te hangen...

Strava en zo zal vast op inmiddels alle compu's zitten.

Tot nu toe komt Garmin Edge overal bovendrijven. Is dat ook een goed ding? Of is zo'n Hammerhead Karoo beter?
Had het inderdaad al gevraagd vorig jaar, kon het niet terugvinden, maar met 'karoo' als zoekwoord wel. :-) :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di aug 23, 2022 6:21 pm

Roglic komt weer eens indrukwekkend terug van tegenslag. Wint de rit en de rode trui. Vierde Jumbo-Visma renner op rij in de leiderstrui.

Die gaat dus gewoon serieus kans maken om de Vuelta voor de vierde keer op rij te winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di aug 23, 2022 6:59 pm

Marillion schreef:Roglic komt weer eens indrukwekkend terug van tegenslag. Wint de rit en de rode trui. Vierde Jumbo-Visma renner op rij in de leiderstrui.

Die gaat dus gewoon serieus kans maken om de Vuelta voor de vierde keer op rij te winnen.
Dat lijkt me nog een beetje te vroeg. Dit was echt een aankomst op zijn lijf geschreven. Kijken hoe het straks in de bergen gaat. Ik las dat hij geen hoogtestage heeft kunnen doen. Dat lijkt me toch een nadeel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di aug 23, 2022 7:21 pm

Trab schreef:
di aug 23, 2022 6:59 pm
Marillion schreef:Roglic komt weer eens indrukwekkend terug van tegenslag. Wint de rit en de rode trui. Vierde Jumbo-Visma renner op rij in de leiderstrui.

Die gaat dus gewoon serieus kans maken om de Vuelta voor de vierde keer op rij te winnen.
Dat lijkt me nog een beetje te vroeg. Dit was echt een aankomst op zijn lijf geschreven. Kijken hoe het straks in de bergen gaat. Ik las dat hij geen hoogtestage heeft kunnen doen. Dat lijkt me toch een nadeel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Of een voordeel gezien VdP. ;-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di aug 23, 2022 8:23 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
di aug 23, 2022 6:59 pm
Marillion schreef:Roglic komt weer eens indrukwekkend terug van tegenslag. Wint de rit en de rode trui. Vierde Jumbo-Visma renner op rij in de leiderstrui.

Die gaat dus gewoon serieus kans maken om de Vuelta voor de vierde keer op rij te winnen.
Dat lijkt me nog een beetje te vroeg. Dit was echt een aankomst op zijn lijf geschreven. Kijken hoe het straks in de bergen gaat. Ik las dat hij geen hoogtestage heeft kunnen doen. Dat lijkt me toch een nadeel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Of een voordeel gezien VdP. ;-)
Haha. Dat is waar Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » wo aug 24, 2022 12:27 pm

’Henk wil altijd op kop rijden’
Henk Angenent, Joop Atsma, Syb van der Ploeg en Martin Matser (v.l.n.r.) in training voor het goede doel. „Om als BN’er iets terug te kunnen doen voor kinderen met een verschrikkelijke spierziekte, vind ik heel belangrijk.”

FOTO’S RENÉ BOUWMAN

REPORTAGE Angenent maakt zich met prominente wielervrienden op voor ’eigen’ Elfstedentocht
Henk giet oan! Al 25 jaar is de naam van Henk Angenent onlosmakelijk verbonden met de Elfstedentocht. Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, bindt de winnaar van de laatste editie in 1997 op zondag 2 oktober opnieuw de strijd tegen de natuurlijke elementen aan. Dit keer niet op schaatsen, maar op de racefiets. De Telegraaf zocht de 54-jarige sportfreak vlak voor een trainingsrit op in Leeuwarden en zag daar ook nog een aantal andere prominenten aanschuiven.

door Dennis Galema

Op het afgesproken tijdstip zit Henk Angenent, gehuld in zijn wielerkloffie, al klaar op het zonovergoten terras. Om over vijfenhalve week topfit aan de start te staan bij zijn ’eigen’ toertocht langs de elf Friese steden, heeft hij deze zomer het aantal trainingsuren wat opgeschroefd.

„Deze recreatieve Elfstedentocht zal met zo’n 230 kilometer iets langer zijn dan die over het ijs, maar dat mag geen probleem vormen”, trapt Angenent af. „Ik zeg altijd: qua inspanning is fietsen de helft van schaatsen. Het scheelt bovendien dat we het relatief zwaarste deel, naar Dokkum, als eerste afleggen. Ook zullen we nu niet in het donker rijden en de temperatuur is in oktober ook wat aangenamer dan in januari. Het ergste dat me nu kan overkomen – los van een valpartij – is een zere kont, haha.”

Angenent hoefde niet lang na te denken toen hij door de stichting Spieren voor Spieren werd benaderd om te helpen met het organiseren van een Elfstedentocht voor wielrenners, met als doel om zo veel mogelijk geld in te zamelen. „Ik heb de Elfstedentocht al veel vaker gefietst, maar zo’n bijzondere lading als nu had die voor mij als wielerliefhebber nog nooit. Om als BN’er iets terug te kunnen doen voor kinderen met een verschrikkelijke spierziekte, vind ik heel belangrijk.”

Terwijl Angenent rustig zijn verhaal doet met een kopje koffie in de hand, nemen drie wielervrienden van hem kort na elkaar plaats aan dezelfde tafel. Syb van der Ploeg (zanger van De Kast) en Joop Atsma (lid van CDA-fractie in Eerste Kamer) genieten net als de gepensioneerde schaatser landelijke bekendheid, terwijl Martin Matser (eigenaar van het Van der Valk-hotel in Leeuwarden) een gevestigde naam is in de hoofdstad van Friesland. „Met deze mannen fiets ik regelmatig een rondje, meestal zo’n 100 kilometer. Ook op 2 oktober zijn ze erbij”, zegt Angenent. „Als ik naar Friesland moet voor mijn werk (eigenaar van stoeterij, red.) of iets anders, dan laat ik dat weten en kijken we of een fietstocht kan worden ingepast.”

„Ja, één keer in de twee à drie weken stuurt Henk een appje. Wij zeggen dan: ’Kom nou gewoon in Friesland wonen.’ Henk is eigenlijk een Fries. Hij verstaat het goed en als het moet praat hij het volgens mij ook nog”, voegt Atsma lachend toe. Angenent, woonachtig in Woubrugge (Zuid-Holland), hoort het hoofdschuddend aan. „Dat is wat overdreven, maar het klopt dat ik me in deze mooie provincie erg thuis voel. Friesland is na die heroïsche dag in januari 1997 een onderdeel van mijn leven geworden, zo simpel is het.”

Door die befaamde zege in de échte Elfstedentocht werd Angenent in één klap een nationale sportheld. Ook Van der Ploeg, die zelf in 1997 doorbrak met het Friestalige nummer In nije dei, was destijds enorm onder de indruk. „Ik heb inderdaad veel respect voor Henk Angenent, zowel voor de sportman als de persoon. Het is altijd weer genieten om samen met hem te sporten. Onze wielergroep, waar ook mijn broer Jacob deel van uitmaakt, bestaat uit heel gedreven mensen; bij ons op de fiets komen topsport, politiek, muziek en het bedrijfsleven samen. In het dagelijks leven zijn we allemaal druk in de kop, maar als we aan het fietsen zijn, is het even lekker rustig tussen de oren.”

Van der Ploeg is zelf ook een grote sportfanaat. „Als wielrenner heb ik vroeger meegedaan aan kermiskoersen, maar dan kon ik amper in het peloton blijven. Nee, voor een wielercarrière had ik niet genoeg talent. Ik was wel een redelijke voetballer. Maar toen ik als tiener ging optreden, kreeg ik na het eerste liedje al applaus van allerlei mooie vrouwen. De keuze om door te gaan in de muziek was daarmee snel gemaakt”, glimlacht de 56-jarige Fries. „Daarnaast ben ik flink blijven sporten. Elke meter asfalt hier ken ik wel zo’n beetje. Ik denk dat ik het Elfsteden-rondje inmiddels een keer of veertig in mijn leven heb gedaan, op verschillende manieren: natuurlijk op de schaats en de fiets, maar ook op skeelers, in de kano, steppend en lopend. Met de sup (stand-up paddleboarding, red.) ben ik na een klein stukje afgehaakt en zwemmend ga ik het al helemaal niet proberen, want dan ben ik drie weken onderweg.”

Atsma, met zijn 66 jaar de nestor van de groep, houdt het bij zijn grote passie: fietsen. De ervaren politicus uit Surhuisterveen kent de wielerwereld op zijn duimpje. Zo was hij van 1992 tot 2006 de voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU) en sinds februari 2018 is hij de preses van Club 48, de vereniging van oud-wielrenners. „Ik fiets eigenlijk mijn hele leven lang al, vroeger deed ik zelfs mee aan wedstrijden bij de amateurs. Als je Henk op schaatsen zet, ook al heeft hij ze vijf jaar niet aangeraakt, dan gaat hij na twee keer alweer als een speer. Dat is met fietsen ook zo, je verleert het nooit. En als ik een keer wat mindere benen heb, dan weet ik precies bij wie ik in het wiel moet zitten. Al moet je bij ons niet de hele dag achteraan rijden zonder een goed excuus.”

„Daar hoef je bij Joop niet bang voor te zijn, hoor. Deze oude diesel is de laatste tijd in bloedvorm. In de coronaperiode heeft hij alleen maar op de fiets gezeten”, reageert Angenent met een knipoog.

De wielermaten laten weten dat ze aan elkaar gewaagd zijn op de fiets. Hoewel ze stevig doortrappen, wordt er onderweg veel gebabbeld. Vooral met het windje in de rug. „Henk is dan mijn agrarisch adviseur. Ik krijg vaak bijles hoe ik het grasland rond mijn hotel moet beheren”, grapt Matser. „En het woord stikstof komt ook geregeld langs, zeker in het afgelopen jaar”, haakt CDA’er Atsma in.

De kans is overigens groot dat Angenent in de eerste kilometers niet alle gesprekken meekrijgt. „Henk heeft een natuurlijke ’afwijking’ dat hij altijd op kop wil rijden. We moeten hem bij wijze van spreken naar achteren duwen, wil hij vooraan plaatsmaken”, aldus Van der Ploeg, die bijval krijgt van Atsma. „Vooral in het begin laten we Henk maar zijn gang gaan. Als hij zijn eerste kruit heeft verschoten, komen wij vanzelf opzetten.”

Het viertal hoopt dat bij de start van de Elfstedentocht op 2 oktober de weergoden de deelnemers gunstiger gezind zijn dan tijdens een ’monstertocht’ van een paar jaar geleden. Op die bewuste dag startten de heren om 05.00 uur in de stromende regen en met een harde wind uit het noordwesten. Matser: „Dan is het bijzonder om iemand als Henk in je midden te hebben. Met al zijn ervaring zei hij: ’Als we nou gewoon volle bak tegen de wind in gaan rijden, dan duurt de ellende het kortst en blijf je tenminste lekker warm.’ Een schitterende benadering.”

En dus bereikten de mannen, met Angenent uiteraard als gangmaker, in recordtempo Dokkum. „We haalden iedereen met een bloedgang in en kwamen daar als eersten aan, voor de klok van achten. De rest van de dag hebben we de tocht met twee vingers in de neus én voor de wind volbracht”, herinnert Angenent zich.

Angenent, Atsma, Van der Ploeg en Matser zijn ervan overtuigd dat ze de Elfstedentocht ook nu weer gaan uitrijden. „Op tijd een kop koffie en op tijd een uitsmijter, dan komt alles goed”, zegt Atsma met een grijns. „En wat bijzonder is: we kunnen de hele Elfsteden-route fietsen zonder ook maar één verkeerslicht tegen te komen.”

Kortom, alle seinen staan op groen voor Angenent & co.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 25, 2022 7:47 pm

Evenepoel impressionant vandaag. :biggthumpup.gif:

Pakt de rode trui en alleen Mas kon met hem mee. Moet er wel bij zeggen dat dit type inspanning hem normaliter ook erg goed ligt. Maar hij stelt wel zijn definitieve kandidatuur voor de eindzege. Ben heel benieuwd of hij deze lijn kan doortrekken.

Jay Vine met de dagzege ook mooi. Is bij Alpecin puur aangenomen op basis van het wattage dat hij kon trappen met virtueel fietsen. Die hebben ze vervolgens dus geleerd om in een peloton te rijden en vandaag betaald hij terug. Blijft dus gewoon vooruit op de favorieten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 28, 2022 12:47 pm

Marillion schreef:
do aug 25, 2022 7:47 pm
Evenepoel impressionant vandaag. :biggthumpup.gif:

Pakt de rode trui en alleen Mas kon met hem mee. Moet er wel bij zeggen dat dit type inspanning hem normaliter ook erg goed ligt. Maar hij stelt wel zijn definitieve kandidatuur voor de eindzege. Ben heel benieuwd of hij deze lijn kan doortrekken.

Jay Vine met de dagzege ook mooi. Is bij Alpecin puur aangenomen op basis van het wattage dat hij kon trappen met virtueel fietsen. Die hebben ze vervolgens dus geleerd om in een peloton te rijden en vandaag betaald hij terug. Blijft dus gewoon vooruit op de favorieten.
En Vine herhaalde het trucje. Wat een rijder. Volgens mij zei hij na afloop zoiets van 'ik heb 25 minuten vol getrapt en toen ik achterom keek zag ik niemand meer' (of iets in die orde). :drecul.gif: Heeft er gewoon een Zwift-training van gemaakt. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 28, 2022 1:05 pm

Leuk begin van negende etappe. Volop aanvallen en het blijft ook op de eerste klim nog onrustig. Arensman zat mee in de ontsnapping, maar laat zich terug zakken om de kopgroep niet te belasten.

In dit soort etappes is het tactische steekspel in het begin even leuk als de finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 28, 2022 9:37 pm

Evenepoel inmiddels wel echt in een hele mooie positie. Lijkt bergop de sterkste van de favorieten en er komt nog een tijdrit aan. Een slechte dag kan hij natuurlijk altijd nog tegenkomen maar ik zie nu niet wie hem gaat verslaan. Is frisser dan zijn tegenstanders. Op zichzelf niet heel onlogisch gezien hij echt specifiek naar deze ronde heeft toegewerkt. Knap dat hij zo veel beter is geworden op zijn zwakke plekken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 10:38 am

Vanmiddag aankomst op 2500 meter. Straks toch maar even kijken of het nog spannend gaat worden nu Roglic gisteren ineens wat tijd terug wist te pakken.

Was Evenepoel eenmalig even wat minder of zet die lijn door. Wellicht toch wat last van zijn val in de rit daarvoor. Hij heeft nog genoeg marge maar als hij vandaag weer wat verliest zie ik 'm er toch nog wel doorheen zakken. Zou leuk zijn als het er tot het laatste weekend nog om gaat spannen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo sep 04, 2022 11:46 am

Marillion schreef:Vanmiddag aankomst op 2500 meter. Straks toch maar even kijken of het nog spannend gaat worden nu Roglic gisteren ineens wat tijd terug wist te pakken.

Was Evenepoel eenmalig even wat minder of zet die lijn door. Wellicht toch wat last van zijn val in de rit daarvoor. Hij heeft nog genoeg marge maar als hij vandaag weer wat verliest zie ik 'm er toch nog wel doorheen zakken. Zou leuk zijn als het er tot het laatste weekend nog om gaat spannen.
Ben ook wel benieuwd! Met dit soort beklimmingen kan je zo maar minuten winnen of verliezen. Roglic is toch ook wel een klasbak, mentaal echt zo sterk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 4:20 pm

Arensman onderweg naar de dagzege? Dat zou wel erg leuk zijn. Ik geef 'm best goede kansen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 04, 2022 4:27 pm

Marillion schreef:
zo sep 04, 2022 4:20 pm
Arensman onderweg naar de dagzege? Dat zou wel erg leuk zijn. Ik geef 'm best goede kansen.
Dat gaat ie wel redden!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 4:37 pm

Echt leuk voor 'm. Mooie prestigieuze rit en ook weer de top 10 in. Had hij ook wel even nodig want hij leek wat met zichzelf en de ploeg in de knoop te zitten.

Roglic schraapt nog wat secondes. De vraag waarom niet wat eerder ligt voor de hand maar ik denk dan maar dat het van niet veel beter kunnen was. Het geeft in ieder geval aan dat er in de laatste week nog wel iets mogelijk is als het gaat om de rode trui.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo sep 04, 2022 5:08 pm

Bizar dat hij zo slecht was in die tijdrit. Volgens mij heeft hij daar geen verklaring voor gegeven toch? Daar ben ik dan toch wel erg benieuwd naar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 7:23 pm

Hij denkt toen teveel last te hebben gehad van de hitte. Iets waar hij doorgaans ook niet zo heel goed mee om kan gaan. Lichaam wilde gewoon niet meer.

Was 'm dat niet gebeurd had 'ie misschien wel voor een top 5 klassering kunnen gaan. Maar goed, deze rit maakt z'n Vuelta wel denk ik. Zeker als hij nog een goede derde week kan neerzetten. De resterende ritten zijn overigens niet mega zwaar. Best wel opvallend omdat tegenwoordig het venijn eigenlijk altijd juist in die week zit.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 04, 2022 7:28 pm

Marillion schreef:
zo sep 04, 2022 4:37 pm
Echt leuk voor 'm. Mooie prestigieuze rit en ook weer de top 10 in. Had hij ook wel even nodig want hij leek wat met zichzelf en de ploeg in de knoop te zitten.
Heel mooie overwinning!
Dit is min of meer de Koninginnenrit, toch?

Maar het is de Vuelta: dus ongetwijfeld staat er in de 3e week nog wel wat zwaars op het programma. Welke etappes moeten we vooral in de gaten houden, denk jij?
Sandro schreef:
zo sep 04, 2022 5:08 pm
Bizar dat hij zo slecht was in die tijdrit. Volgens mij heeft hij daar geen verklaring voor gegeven toch? Daar ben ik dan toch wel erg benieuwd naar.
Wat Marillion ook al schrijft: het was werkelijk snikheet die dag. Dan kun je als het een beetje tegenzit echt helemaal aan het gas gaan.
Marillion schreef:
zo sep 04, 2022 7:23 pm
Hij denkt toen teveel last te hebben gehad van de hitte. Iets waar hij doorgaans ook niet zo heel goed mee om kan gaan. Lichaam wilde gewoon niet meer.

Was 'm dat niet gebeurd had 'ie misschien wel voor een top 5 klassering kunnen gaan. Maar goed, deze rit maakt z'n Vuelta wel denk ik. Zeker als hij nog een goede derde week kan neerzetten. De resterende ritten zijn overigens niet mega zwaar. Best wel opvallend omdat tegenwoordig het venijn eigenlijk altijd juist in die week zit.
Oh. Dus we kunnen in de derde week niet meer heel veel vuurwerk verwachten? Da's best jammer. :blush.gif:
Eerder zat Arensman al in een kopgroep die het tot het einde haalde, maar toen liet hij zich afzakken omdat hij nog te kort in het klassement zat. Nu prima timing. Prima de klim ingedeeld. Hij reed het laatste gedeelte amper een seconde langzamer dan Roglic die echt nog een paar heel scherpe laatste kilometers had.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 7:44 pm

Nee, dat valt dus een beetje tegen. Normaal sturen ze je in Spanje dan nog zeker twee of drie dagen één of ander bizar geitenpad op maar nu eigenlijk niet.

Maandag --> Rustdag
Dinsdag --> Sprinten
Woensdag --> Aankomst bergop maar echt niet lastig
Donderdag --> Bergetappe waarbij de voorlaatste klim lastiger is dan de slotklim. Hier is misschien een tactische truc mogelijk
Vrijdag --> Korte rit met 2 beklimmingen van de 2e categorie
Zaterdag --> Bergetappe. Klimwerk niet heel steil maar wel opeenvolgend. Deze rit lijkt heel erg op diegene waar Dumoulin in 2015 zijn trui moest afstaan aan Fabio Aru door het ploegenspel van Astana. Hier kan dus zeker van alles gebeuren.
Zondag --> Sprinten in Madrid.

Er kan dus echt nog wel iets gebeuren maar het is echt veel minder gek dan normaal. Ik denk dat Roglic gaat proberen te sprokkelen. Maar met verschillen zoals vandaag ga je het niet redden. Dan moet 'ie echt eerder aanvallen en dat moet hij ook maar kunnen. Vraag me af of hij mee had kunnen gaan met Mas en Lopez vandaag.

Het lijkt er wel op dat bij Evenepoel de hoogvorm van het eerste deel van de Vuelta er niet meer is. Dat maakt het wel spannend.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 04, 2022 9:06 pm

Marillion schreef:
zo sep 04, 2022 7:44 pm
Het lijkt er wel op dat bij Evenepoel de hoogvorm van het eerste deel van de Vuelta er niet meer is. Dat maakt het wel spannend.
Nog teveel last van de val? Hij leek al beter dan gisteren, morgen rust, daarna sprinten, dus hij heeft nog twee dagen om verder te recupereren. En gezien jouw inschatting wordt woensdag ook niet moeilijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie