Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 12:00 pm

maar Kroon wilde voor eigen succes kunnen rijden in de klassiekers, en die kans was er niet bij Rabo met jongens als Dekker en Boogerd hoger in de hierarchie.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 31, 2006 11:24 am

Brajkovic. :worshippy:

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » vr sep 08, 2006 3:23 pm

De T.:
  • Thomas Dekker mist WK wielrennen

    Thomas Dekker mist toch het wereldkampioenschap op de weg. De jonge Noord-Hollander kwam deze week tijdens de Ronde van Polen ongelukkig ten val, maar uit een eerste diagnose werd geen ernstige schade geconstateerd. Tijdens nader onderzoek vrijdagochtend in het ziekenhuis van Amersfoort is toch een breuk in zijn middenhandsbeentje gevonden.

    Afbeelding
    Thomas Dekker is voorlopig uit de running.

    De linkerhand van Dekker is inmiddels in het gips gezet. Dat gmoet zes weken blijven zitten, maakte de Rabobankploeg bekend. Daardoor is hij niet beschikbaar voor het WK, later deze maand in Salzburg.
:sad:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr sep 08, 2006 9:56 pm

Die jongen heeft ook wel pech moet ik zeggen. :sad:

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za sep 09, 2006 3:05 pm

Nu.nl:
  • Floyd Landis vraagt om intrekken aanklacht

    Floyd Landis heeft via zijn advocaat een verzoek bij het Amerikaanse antidopingagentschap Usada ingediend om de aanklacht tegen hem in te trekken. Daarbij wil de van dopinggebruik beschuldigde Tour de France-winnaar dat de Usada afziet van een schorsing. Landis zegt over bewijs te beschikken dat er fouten zijn gemaakt bij zijn dopingtest.

    De 30-jarige Amerikaan heeft een week geleden het volledige, 370 pagina's tellende verslag van zijn dopingtest gekregen. De test werd uitgevoerd door het dopinglaboratorium in Châtenay-Malabry, net buiten Parijs.

    Fouten

    Een team van experts oordeelde dat er fouten zijn gemaakt. Howard Jacobs, de advocaat van Landis, wil niet vertellen welke fouten het team precies heeft gevonden. "Maar ze zijn sterk genoeg om ons verzoek te onderbouwen om de aanklacht tegen Floyd in te trekken", stelt hij op de website van Landis.

    In juni bleek Landis na de door hem gewonnen Alpenetappe naar Morzine-Avoriaz over een te hoge testosteronwaarde te beschikken. Na afloop van de Franse wielerronde werd hij door zijn ploeg Phonak op straat gezet. Ook moet hij zijn Tourzege inleveren. Half augustus werd bekend dat Phonak na dit seizoen vanwege het schandaal rond Landis ophoudt te bestaan.
Het zal toch niet... :nooo:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za sep 09, 2006 8:13 pm

Straks stond het bij hem ook gewoon op zijn dossier. Wat een stunt zou dat zijn. :D

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2006 10:45 am

Na de overwinning van Vinokourov in de Vuelta is het alweer tijd voor het WK. Terwijl Nederland met Joost Posthuma en Stef Clement tegenviel heeft Fabian Cancellara inmiddels met overmacht de tijdrit gewonnen. Zondag is het tijd voor het belangrijkste onderdeel: de wegwedstrijd voor de mannen.

Het is een selectief parcours waardoor het waarschijnlijk wel een aardige finale moet kunnen worden. Even een aantal kanshebbers op rij:

Italië:
Paolo Bettini
Danilo Di Luca
David Rebellin
Filipo Pozzato

Duitsland:
David Sinkewitz
Stefan Schumacher

Nederland:
Michael Boogerd
Karsten Kroon

België:
Tom Boonen
Philip Gilbert

Kazachstan:
Aleksandre Vinokourov
Andrej Kashechkin

Spanje:
Samuel Sanchez
Alejandro Valverde

Luxemburg:
Frank Schleck

Het is even afwachten hoe de renners uit de Vuelta zijn gekomen. Valverde, Kashechkin en Vinokourov hebben daar tot in de laatste week gestreden. Andere renners hebben het wat rustiger aan gedaan. Uit de categorie outsiders hebben met name Kroon en Gilbert laten zien dat hun vorm goed is. Michael Boogerd is aan zijn derde antibiotica kuur op rij bezig dus, hoewel het parcours buitengewoon geschikt voor hem is, lijkt het me daarom sterk dat hij voorin zal eindigen. Nederland zou daarom denk ik beter op Kroon kunnen gokken.

Mijn voorspelling:

1. Bettini
2. Valverde
3. Kroon

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 22, 2006 11:23 am

Vino is natuurlijk wel in topvorm uit de Vuelta gekomen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 22, 2006 11:24 am

Ik zie Kroon niet al te hoog eindigen. Hij kan deze afstand niet aan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2006 11:54 am

Ja, da's de vraag. Maar er zijn toch wel vaak verrassingen op zo'n wk en Kroon is wel in goede vorm. Bovendien heeft hij een redelijke sprint in huis.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr sep 22, 2006 12:44 pm

van Sportone.nl
Einde carrière Wauters, Van Summeren niet naar WK
Auteur : Mart van Gemeren . 20 september 2006 15:58 . 7 Reacties
Stuur deze pagina naar een vriend


Belgenleed in de Ardennen. Johan Van Summeren en Marc Wauters vielen allebei in de Belgische heuvels. Een valpartij met desastreuze gevolgen. Vansummeren mag het WK op zijn buik schrijven en wordt vervangen door Thierry Marichal en voor Rabobank-coureur Marc Wauters zit zijn carrière er dankzij deze val op.

Van Summeren scheurde bij de val de ligamenten van zijn linkerschouder. Wauters brak zijn sleutelbeen bij de val. Wauters wilde zijn carrière eigenlijk afsluiten in Parijs-Tours.

'Tijdens een afdaling ging Van Summeren iets naar links. Ik dacht dat ik ertussen kon, maar voor ik het wist lagen we op de grond,' liet een verbouwereerde Wauters weten.
Jammer, ik vond Marc Wauters wel altijd een leuke wielrenner, nuttige renner geweest voor Rabo. Marc bedankt! :worshippy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 22, 2006 12:45 pm

Kroon is geen winnaar, een goeie renner maar geen winnaar, hij wint zelden wat. Zal wel weer 8ste worden ofzo. Voor Boogerd geldt in iets mindere mate eigenlijk hetzelfde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2006 1:44 pm

Nee, is ie zeker niet. Hoewel hij afgelopen week 2 etappes heeft gewonnen. Dat was weer een tijdje geleden. Boogerd is het al net zo min en daar komt nu nog eens bij dat ie niet fit is. De kans dat er een Nederlander wereldkampioen gaat worden is dan ook niet groot.

De Italianen hebben de meeste kanshebbers maar de vraag zal zijn of men wel bereid is om voor elkaar te werken. Er zijn immers genoeg kandidaten voor de titel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 23, 2006 6:22 pm

Marianne Vos Wereldkampioen bij de dames geworden, ze begint zo zoetjes aan wel een fenomeen te worden, ik denk dat we hier te maken krijgen met een tweede van Moorsel. Hopelijk zal het in de toekomst ook wat Olympische medailles op gaan leveren, volgens mij is ze ook pas 18 of 19 ofzo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za sep 23, 2006 7:47 pm

Ze is 19 jaar en rijd voor het eerst in deze categorie mee. De sprint waarmee ze de titel pakte was erg indrukwekkend, ze reed gewoon weg bij de rest van de kopgroep. Eerder was ze overigens ook al wereldkampioen veldrijden geworden. Ze kan dus wel een aardig stukje fietsen. Als ze deze lijn door kan zetten gaat ze nog veel prijzen winnen.

Nu kijken of de Nederlandse heren morgen nog wat kunnen presteren. Ik heb er weinig vertrouwen in maar ik verwacht wel een mooie finale. Er zijn genoeg kanshebbers en het parcours is wel aardig. Alleen jammer dat de finish een paar kilometer na de laatste heuvel ligt. Ik had het liever wat dichterbij gezien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 24, 2006 3:46 pm

BETTINI! TU SEI GRANDE! :worshippy:

Edit: ik heb een prachtige koers gezien in ieder geval met een geweldige winnaar.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo sep 24, 2006 3:58 pm

Ik heb hetzelfde gezien als jij, Peter. Vlammende laatste ronde in ieder geval. De Nederlanders reden niet onverdienstelijk. En ik zag een goede en terechte winnaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo sep 24, 2006 9:13 pm

Het was een mooie finale met een prachtige winnaar. Bettini is iemand die altijd de aanval zoekt en vandaag was dat niet anders. Indrukwekkend om te zien hoe hij al een paar keer in de aanval ging en het tenslotte in de sprint nog weet af te maken tegen erkende sprinters als Zabel en Valverde die nog geen trap te veel hadden gedaan. Het is hem van harte gegund, een groot kampioen!

De Nederlandse inbreng in de finale was goed. Boogerd en Kroon hebben het geprobeerd maar de ontsnapping hield geen stand. Meer zat er niet in voor ze. Ik vond het wel mooi om te zien hoe Boogerd op die laatste klim op pure wilskracht wist aan te sluiten bij de ontsnapping. Als je niet helemaal topfit bent vind ik het indrukwekkend om te zien hoe ver hij dan toch weer weet te komen. Aan die mentaliteit kunnen een heleboel voetballers een voorbeeld nemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2006 8:14 pm

Samuel Sanchez wint kampioenschap van Zurich

In Zwitserland heeft de Spanjaard Samuel Sanchez Gonzalez de 93e editie van de Züri Metzgete aan zijn palmares toegevoegd. De Bask haalde het met zo'n halve minuut voorsprong op de eerste achtervolgers, waarvan Stuart O'Grady de snelste was. De Australiër haalde het in een sprint met vier voor Davide Rebellin en Michael Boogerd. Cancellara bolde als vijfde over de meet. Alejandro Valverde verscheen niet aan de start van deze ProTour-wedstrijd, maar is mathematisch zeker van eindwinst in de internationale topcompetitie.

Uitslag Züri Metzgete 2006

1. Samuel Sanchez Gonzalez (Spa - Euskaltel-Euskadi) 6u03'48"
2. Stuart O'Grady (Aus - Team CSC) 32"
3. Davide Rebellin (Ita - Gerolsteiner) "
4. Michael Boogerd (Ned - Rabobank) "
5. Fabian Cancellara (Swi - Team CSC) 34"
6. Cristian Moreni (Ita - Cofidis-Le Crédit par Téléphone) 1'10"
7. Nicki Sørensen (Den - Team CSC) "
8. Vladimir Gusev (Rus - Discovery Channel Pro Cycling Team) "
9. Danilo Di Luca (Ita - Liquigas) "
10. Filippo Pozzato (Ita - Quickstep-Innergetic) "

Bron: Cyclingnews.nl

Was een mooie en zware wedstrijd in een regenachtig Zurich. Op maarliefst 60 kilometer van de finish opende Danilo di Luca de finale. Uiteindelijk bleef er 5 man over die om de overwinning konden gaan strijden. De twee CSC renners waren niet sterk genoeg en Rebellin en Boogerd keken elkaar aan toen de sterke Sanchez er van tussen ging. Toen hij eenmaal een gaatje had was het te laat. De achtervolging kwam niet echt op gang en zo behaalde Sanchez een verdiende overwinning.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 11, 2006 1:08 pm

Na het aantrekken van Leon van Bon en Max van Heeswijk heeft Rabo opnieuw een ervaren Nederlandse renner binnengehaald:

Code: Selecteer alles

De Nederlander Koos Moerenhout keert terug naar Rabobank. De meesterknecht van Floyd Landis, stond na het stoppen van Phonak op straat. Moerenhout begon in 1996 zijn loopbaan bij Rabobank en boekte sindsdien twaalf overwinningen. Met het terughalen van Moerenhout haalt Rabobank al een derde oudgediende terug, nadat eerder Leon van Bon en Max van Heeswijk al werden binnengehaald. Met de komst van Moerenhout bestaat de Raboploeg in 2007 uit 27 renners, waarvan het merendeel Nederlanders: 17 om precies te zijn.

Rabobank 2007

Léon van Bon
Michael Boogerd 
Jan Boven
Thomas Dekker 
Theo Eltink 
Rick Flens
Robert Gesink 
Bram de Groot
Max van Heeswijk
Sébastian Langeveld
Gerben Löwik 
Marc de Maar
Koos Moerenhout 
Joost Posthuma 
Kai Reus
Thorwald Veneberg 
Pieter Weening 
Graeme Brown
Mathew Hayman 
William Walker
Juan Antonio Flecha
Oscar Freire 
Pedro Horrillo
Mauricio Ardila
Denis Menchov
Grischa Niermann
Michael Rasmussen

Bron: cyclingnews.nl
Ik vind het wel een verstandige zet. Moerenhout is zo'n renner die het hele jaar overal op de fiets stapt en hard kan werken voor de kopmannen. Daar ontbreekt het de laatste jaren nogal eens aan. Met het aantrekken van Van Bon, Moerenhout en V.Heeswijk is het verlies aan ervaring door het stoppen van Erik Dekker en Marc Wauters toch behoorlijk goed opgevangen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za okt 14, 2006 4:04 pm

Een mooi slot van het seizoen:

Code: Selecteer alles

Paolo Bettini bewijst eer aan overleden broer

COMO - De wereldkampioen Paolo Bettini heeft een prachtig eerbetoon aan zijn pas overleden broer gebracht. In de Ronde van Lombardije was Il Grillo voor het tweede jaar op rij de sterkste, de kleine Italiaan kwam huilend alleen over de meet. Samuel Sanchez werd enkele seconden later tweede, op de voet gevolgd door Fabian Wegmann.

Bron: cyclingnews.nl
Mooi gekoerst en verdiend gewonnen. Het is hem uiteraard van harte gegund!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 14, 2006 4:09 pm

Heerlijke wedstrijd met een oververdiende winnaar, inderdaad. :worshippy:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 14, 2006 5:25 pm

Daar baal ik altijd zo van, he! Milaan-San Remo en Lombardije zijn twee van mijn favoriete koersen, maar vanwege het feit dat ze op zaterdag worden gehouden kan ik ze nooit en te nimmer zien.

Geweldig dat Bettini deze wedstrijd (ook) weer wint.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di okt 17, 2006 8:11 pm

Beetje vreemd, dat je twee koersen die je nooit ziet tóch als favoriet hebt..... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 17, 2006 8:20 pm

Samenvattingen en opnames doen wonderen. Verder is het ook leuk als je het parcours zelf kent. In beide gevallen is dat het geval.

Plaats reactie