Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 12, 2023 9:09 am

De vraagtekens lijken mij volstrekt logisch. Giro winnen, Tour winnen (met die absurd goede tijdrit van Vingegaard). En nu de haast surreële overmacht in de Vuelta. Dan roep je als ploeg de vraagtekens over jezelf af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » di sep 12, 2023 10:36 am

zeux schreef:De vraagtekens lijken mij volstrekt logisch. Giro winnen, Tour winnen (met die absurd goede tijdrit van Vingegaard). En nu de haast surreële overmacht in de Vuelta. Dan roep je als ploeg de vraagtekens over jezelf af.
Tja, je kunt moeilijk bewust zachter gaan rijden omdat anders je verdacht bent. En als je de boel bewust belazert dan ga je toch niet iedere grote ronde zo ontzettend hard rijden dat het opvalt?

Ik steek er overigens m’n hand niet voor in het vuur maar ik vind een team dat altijd net wint veel verdachter dan degene met overmacht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5391
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di sep 12, 2023 10:41 am

Ben ik niet helemaal met je eens. Jumbo is met een aantal zaken veel verder dan de concurrentie, is de ploeg in de breedte echt enorm sterk en zijn er binnen de ploeg de afspraken die met elkaar gemaakt zijn zo duidelijk dat er binnen deze kaders men allemaal boven zich uit kan stijgen. Ik denk dat de kracht van Jumbo vooral ligt met waar in welke koers moet worden gepiekt. En uiteraard de manier hoe men kijkt naar voeding, materiaal etc. Vergeleken met Franse ploegen is dit hemel en aarde. En uiteraard zit het ook op beslissende momenten niet tegen, wat als Evenenpoel geen Covid krijgt in de Giro, wat als hij in de Vuelta niet instort, Wat als Roglic in de Giro harder valt dan nu, Wat als Pogacar niet valt in in het voorjaar en zijn seizoen afstemt op de Tour?

Uitspraken als mechanische doping, het zijn gevaarlijke uitspraken vind ik. Als je zoiets roept kom dan met een bewijs.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 12, 2023 3:02 pm

Van Hooijdonk in kunstmatige coma. Hartaanval tijdens autorijden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 12, 2023 4:40 pm

raymon schreef:
di sep 12, 2023 10:36 am
zeux schreef:De vraagtekens lijken mij volstrekt logisch. Giro winnen, Tour winnen (met die absurd goede tijdrit van Vingegaard). En nu de haast surreële overmacht in de Vuelta. Dan roep je als ploeg de vraagtekens over jezelf af.
Tja, je kunt moeilijk bewust zachter gaan rijden omdat anders je verdacht bent. En als je de boel bewust belazert dan ga je toch niet iedere grote ronde zo ontzettend hard rijden dat het opvalt?

Ik steek er overigens m’n hand niet voor in het vuur maar ik vind een team dat altijd net wint veel verdachter dan degene met overmacht.
Kun je dat laatste uitleggen? Want dat zie ik even niet.

De 'exceptionele' prestaties bleken in het verleden verdacht: Armstrong, Landis, Rasmussen, Ulrich, Riis, etc, etc.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » di sep 12, 2023 4:46 pm

Trab schreef:
di sep 12, 2023 3:02 pm
Van Hooijdonk in kunstmatige coma. Hartaanval tijdens autorijden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo.zo. En dat in een ploeg waar onlangs nog een dopinggeval is geconstateerd (Michel Hessmann) en die in opspraak is over mechanische doping. Toevallig ook de ploeg van de Tour winnaar. Als het wielrennen niet zo'n schone reputatie had zou je nog gaan denken dat ze daar wat teveel risico nemen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 12, 2023 5:23 pm

Nou Sep Kuss weet ook hoe het ervoor staat. Werkt zich iedere ronde de tering voor die schijt Deen, staat nu eindelijk in de positie om zelf een ronde te winnen, maar nee hoor. Meneer Vingegaard wil zo nodig weer zelf winnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 12, 2023 5:33 pm

Trab schreef:
di sep 12, 2023 5:23 pm
Nou Sep Kuss weet ook hoe het ervoor staat. Werkt zich iedere ronde de tering voor die schijt Deen, staat nu eindelijk in de positie om zelf een ronde te winnen, maar nee hoor. Meneer Vingegaard wil zo nodig weer zelf winnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Same thoughts. Lekker dan...

En Evenepoel nu ineens weer bijna laatste. Wel erg curieus dat hij in bergetappes steeds moet lossen of net-aan mee kan, maar die ene dag soeverein klom.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 12, 2023 6:48 pm

Hij heeft vandaag bewust laten lopen zodat hij op voldoende achterstand staat om de ruimte te krijgen op jacht naar ritzeges en het bergklassement.

Die uitspraken over mechanische doping zonder enige vorm van bewijs zijn gewoon smaad in de categorie Van Hooydonck versus Steijn. Die man roept maar wat en allerlei mensen lopen er achteraan. Diezelfde man is overigens ook verantwoordelijk voor een absolute wanprestatie die ervoor heeft gezorgd dat de B&B ploeg ten onder ging. Ik ben er zeker voor om kritisch naar sportprestaties te kijken maar wel graag op basis van bewijs. En laat ze in Frankrijk ook eens kritisch naar zichzelf kijken. Al die ploegen betalen veel te veel geld aan renners die over hun hoogtepunt heen zijn. En hun begeleiding als het gaat om materiaal, voeding, training en tactiek is structureel onder de maat. Dan moet je niet gek op kijken als tegenstanders het beter doen.

Van Hooydonck is inmiddels gelukkig weer bij kennis. Lijkt me ook wijs om over hem niet met allerlei insinuaties te komen op basis van een ongeluk waar we nog niets van weten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » di sep 12, 2023 8:33 pm

zeux schreef:
raymon schreef:
di sep 12, 2023 10:36 am
zeux schreef:De vraagtekens lijken mij volstrekt logisch. Giro winnen, Tour winnen (met die absurd goede tijdrit van Vingegaard). En nu de haast surreële overmacht in de Vuelta. Dan roep je als ploeg de vraagtekens over jezelf af.
Tja, je kunt moeilijk bewust zachter gaan rijden omdat anders je verdacht bent. En als je de boel bewust belazert dan ga je toch niet iedere grote ronde zo ontzettend hard rijden dat het opvalt?

Ik steek er overigens m’n hand niet voor in het vuur maar ik vind een team dat altijd net wint veel verdachter dan degene met overmacht.
Kun je dat laatste uitleggen? Want dat zie ik even niet.

De 'exceptionele' prestaties bleken in het verleden verdacht: Armstrong, Landis, Rasmussen, Ulrich, Riis, etc, etc.
Als je bewust de boel besodemietert dan ga je niet alle wedstrijden met een straat lengte proberen te winnen. Dan ben je namelijk wel heel erg dom want je weet dat je dan volop in de belangstelling staat. De kunst van valsspelen is dat men het niet door heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 12, 2023 9:04 pm

raymon schreef:
di sep 12, 2023 8:33 pm
zeux schreef:
raymon schreef:
di sep 12, 2023 10:36 am

Tja, je kunt moeilijk bewust zachter gaan rijden omdat anders je verdacht bent. En als je de boel bewust belazert dan ga je toch niet iedere grote ronde zo ontzettend hard rijden dat het opvalt?

Ik steek er overigens m’n hand niet voor in het vuur maar ik vind een team dat altijd net wint veel verdachter dan degene met overmacht.
Kun je dat laatste uitleggen? Want dat zie ik even niet.

De 'exceptionele' prestaties bleken in het verleden verdacht: Armstrong, Landis, Rasmussen, Ulrich, Riis, etc, etc.
Als je bewust de boel besodemietert dan ga je niet alle wedstrijden met een straat lengte proberen te winnen. Dan ben je namelijk wel heel erg dom want je weet dat je dan volop in de belangstelling staat. De kunst van valsspelen is dat men het niet door heeft.
Ja, op zich snap ik dat (al hielden de door mij genoemde namen zich daar niet aan...), alleen zijn er zòveel renners die 'net aan' winnen. Zijn die dan 'allemaal' verdacht?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » di sep 12, 2023 9:36 pm

zeux schreef:
raymon schreef:
di sep 12, 2023 8:33 pm
zeux schreef: Kun je dat laatste uitleggen? Want dat zie ik even niet.

De 'exceptionele' prestaties bleken in het verleden verdacht: Armstrong, Landis, Rasmussen, Ulrich, Riis, etc, etc.
Als je bewust de boel besodemietert dan ga je niet alle wedstrijden met een straat lengte proberen te winnen. Dan ben je namelijk wel heel erg dom want je weet dat je dan volop in de belangstelling staat. De kunst van valsspelen is dat men het niet door heeft.
Ja, op zich snap ik dat (al hielden de door mij genoemde namen zich daar niet aan...), alleen zijn er zòveel renners die 'net aan' winnen. Zijn die dan 'allemaal' verdacht?
Toendertijd dacht men vast dat doping niet te traceren was, dat is nu natuurlijk wel anders.

Mijn punt was voornamelijk dat valsspelers niet zo erg gaan valsspelen dat er wel vragen moeten komen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9071
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 12, 2023 10:04 pm

Dus Armstrong hield zich zelfs nog een beetje in….?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » di sep 12, 2023 10:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 12, 2023 10:04 pm
Dus Armstrong hield zich zelfs nog een beetje in….?
Wie weet :confused.gif: Maar in de jaren 90 zat vrijwel iedere renner aan de EPO omdat ze dachten dat ze niet gepakt konden worden. De situatie met nu is wel heel erg anders. De kans dat je gepakt wordt is een heel stuk groter en volgens mij controleren ze fietsen ook regelmatig op mechanische doping (weet dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat ze dat niet doen). Dus als je alles met overmacht begint te winnen, ga ik er zomaar vanuit dat het aantal controles en testen nog even omhoog geschroefd gaat worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 13, 2023 9:44 am

De overmacht in deze Vuelta ontstaat ook voor een belangrijk deel door de omstandigheden. Jumbo komt met zo ongeveer de sterkst mogelijke opstelling naar deze ronde. En Kuss is in positie gekomen door een sterke tactische manoeuvre. Evenepoel leek in eerste instantie een meer dan volwaardige concurrent alleen zakte hij ineens door het ijs.

Dat is in de basis toch vooral een Evenepoel probleem. Tot nu toe is hij absolute wereldtop als het gaat om losse wedstrijden. Zijn energie zo efficiënt mogelijk verdelen over drie weken koers blijkt tot nu toe nog wel lastig. Oké, hij won al een keer de Vuelta. Maar ook daar had hij wat zwakke momenten. Er was toen alleen geen tegenstand om hem gelijk knock out te slaan. Evenepoel moet echt gaan leren om veel zuiniger en efficiënter te zijn in zijn hele doen en laten. Op die slechte dag heeft hij nog lang geprobeerd om de schade te beperken maar op enig moment heeft hij afgegeven. Dat maakt het gat zo extreem groot. Gisteren heeft hij ook heel bewust laten lopen om weer genoeg ruimte te hebben vandaag en morgen om aan te kunnen vallen voor dagsucces.

Ayuso slaagt er als andere concurrent net niet in om zijn topniveau te benaderen al is 'ie zeker niet slecht.

Natuurlijk is de huidige klassering met drie ploeggenoten op 1 2 en 3 niet leuk. Maar het is echt wel uit te leggen dat het nu zo gaat. Prima om deze prestaties kritisch te volgen maar het niveau van de huidige beschuldigingen raakt kant nog wal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 13, 2023 9:53 am

Wat is de laatste keer dat een renner in twee grote rondes achter elkaar bovenaan eindigt? Vingegaard lijkt hard op weg. En als hij niet eerste wordt, lijkt hij wel tweede te worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 13, 2023 9:56 am

Froome met de Tour en Vuelta in 2017 als ik me niet vergis.
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » wo sep 13, 2023 9:57 am

Marillion schreef:
wo sep 13, 2023 9:44 am
De overmacht in deze Vuelta ontstaat ook voor een belangrijk deel door de omstandigheden. Jumbo komt met zo ongeveer de sterkst mogelijke opstelling naar deze ronde. En Kuss is in positie gekomen door een sterke tactische manoeuvre. Evenepoel leek in eerste instantie een meer dan volwaardige concurrent alleen zakte hij ineens door het ijs.

Dat is in de basis toch vooral een Evenepoel probleem. Tot nu toe is hij absolute wereldtop als het gaat om losse wedstrijden. Zijn energie zo efficiënt mogelijk verdelen over drie weken koers blijkt tot nu toe nog wel lastig. Oké, hij won al een keer de Vuelta. Maar ook daar had hij wat zwakke momenten. Er was toen alleen geen tegenstand om hem gelijk knock out te slaan. Evenepoel moet echt gaan leren om veel zuiniger en efficiënter te zijn in zijn hele doen en laten. Op die slechte dag heeft hij nog lang geprobeerd om de schade te beperken maar op enig moment heeft hij afgegeven. Dat maakt het gat zo extreem groot. Gisteren heeft hij ook heel bewust laten lopen om weer genoeg ruimte te hebben vandaag en morgen om aan te kunnen vallen voor dagsucces.

Ayuso slaagt er als andere concurrent net niet in om zijn topniveau te benaderen al is 'ie zeker niet slecht.

Natuurlijk is de huidige klassering met drie ploeggenoten op 1 2 en 3 niet leuk. Maar het is echt wel uit te leggen dat het nu zo gaat. Prima om deze prestaties kritisch te volgen maar het niveau van de huidige beschuldigingen raakt kant nog wal.
Ik heb zelf het idee dat Evenepoel niet echt een klassieke grote ronderenner is. Hij lijkt wat mij betreft toch te vaak wat te kort te komen in de echt zware bergetappes.
Zie hem wel alle weekrondjes met gemak winnen (meerdere keren zelfs), maar denk wel dat hij de Tour voor hem een moeilijk verhaal gaat worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 13, 2023 10:03 am

Ja, dat zou zomaar kunnen.

In losse wedstrijden is hij absolute wereldtop. Een koers van een week heeft hij ook al bewezen. Maar drie weken foutloos blijven is echt nog niets anders.

Hij is natuurlijk nog jong en heeft al bewezen dat hij zich kan ontwikkelen en dat hij leert. Zo was afdalen nog wel eens een probleem maar dat heeft hij nu echt op niveau. Zelf denk ik dat hij wat zuiniger moet worden. Ik denk dat hij teveel energie verliest aan de optelsom van allerlei kleine dingen. Tussensprint voor een paar secondes, aanvallen als het niet direct nodig is, overal een mening over hebben en 'm ook geven. De enorme druk uit België is ook ongezond, in hoeverre laat hij dit toe of gaat het langs hem heen? Hij lijkt overal mee bezig.

Ik denk wel dat hij het kan. Maar hij moet wel aan deze zwakke plekken werken. Die enorme druk uit België is misschien nog wel het grootste probleem. Ga daar maar eens mee om. En het lijkt zijn natuurlijke persoonlijkheid om daar mee bezig te zijn. Daar zou zijn ploeg hem denk ik beter moeten begeleiden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo sep 13, 2023 10:31 am

zeux schreef:Wat is de laatste keer dat een renner in twee grote rondes achter elkaar bovenaan eindigt? Vingegaard lijkt hard op weg. En als hij niet eerste wordt, lijkt hij wel tweede te worden.
En ook nog zonder hoogtestage. Iets wat praktisch als een vereiste wordt gezien om een ronde te kunnen winnen. Blijft bijzonder, net als de prestatie van Kuss in zijn 3e grote ronde. Ging dan misschien wel niet voor een klassement in de giro en Tour, maar zat er vrijwel altijd tot het einde bij in de zware beklimmingen.
Ik krijg overigens een steeds grotere hekel aan die Vingegaard. Altijd de zogenaamde familienaam uithangen. Draagt eerst in tranen zijn etappewinst op aan zijn 3 jarige dochter die jarig is. Alsof dat kind er ook maar iets van meekrijgt. Gisteren ging hij zogenaamd ook alleen maar voor de etappewinst. Tuurlijk jongen. Vandaar dat hij al op 4 km van het einde demarreerde. Hij had maar 1 doel en dat was zoveel mogelijk tijd terug pakken om die leiderstrui over te nemen. Is al de 2e keer na de Tourmalet dat hij zijn eigen ploeggenoot heel vroeg aanvalt die in de leiderstrui rijdt.
Dit getuigt van weinig empatisch vermogen. In de Tour te beroerd om ook maar 1 meter op kop te rijden voor van Aert en in de Vuelta te beroerd om zijn ploeggenoot - die iedere ronde de kastanjes voor hem uit het vuur haalt - de overwinning te gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 13, 2023 10:49 am

Trab schreef:
wo sep 13, 2023 10:31 am
zeux schreef:Wat is de laatste keer dat een renner in twee grote rondes achter elkaar bovenaan eindigt? Vingegaard lijkt hard op weg. En als hij niet eerste wordt, lijkt hij wel tweede te worden.
En ook nog zonder hoogtestage. Iets wat praktisch als een vereiste wordt gezien om een ronde te kunnen winnen. Blijft bijzonder, net als de prestatie van Kuss in zijn 3e grote ronde. Ging dan misschien wel niet voor een klassement in de giro en Tour, maar zat er vrijwel altijd tot het einde bij in de zware beklimmingen.
Ik krijg overigens een steeds grotere hekel aan die Vingegaard. Altijd de zogenaamde familienaam uithangen. Draagt eerst in tranen zijn etappewinst op aan zijn 3 jarige dochter die jarig is. Alsof dat kind er ook maar iets van meekrijgt. Gisteren ging hij zogenaamd ook alleen maar voor de etappewinst. Tuurlijk jongen. Vandaar dat hij al op 4 km van het einde demarreerde. Hij had maar 1 doel en dat was zoveel mogelijk tijd terug pakken om die leiderstrui over te nemen. Is al de 2e keer na de Tourmalet dat hij zijn eigen ploeggenoot heel vroeg aanvalt die in de leiderstrui rijdt.
Dit getuigt van weinig empatisch vermogen. In de Tour te beroerd om ook maar 1 meter op kop te rijden voor van Aert en in de Vuelta te beroerd om zijn ploeggenoot - die iedere ronde de kastanjes voor hem uit het vuur haalt - de overwinning te gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1.

Egoïst. Nu zijn topsporters dat vaak, maar juist bij een wielerploeg heb je knechten en helpers nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Ook Vingegaard kan het over 21 etappes niet alleen.
Hij heeft zijn krediet bij Van Aert al verspeeld volgens mij. En bij Kuss is hij hard op weg het te verspelen. Aan de andere kant is dit ook iets dat de ploegleiding moet managen, lijkt mij.

Kuss komt misschien nooit meer in zo'n positie. De kans dat Vingegaard nog een aantal rondes wint de komende jaren - al weet je het nooit - lijkt mij behoorlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » wo sep 13, 2023 11:08 am

Marillion schreef:
wo sep 13, 2023 10:03 am
Ja, dat zou zomaar kunnen.

In losse wedstrijden is hij absolute wereldtop. Een koers van een week heeft hij ook al bewezen. Maar drie weken foutloos blijven is echt nog niets anders.

Hij is natuurlijk nog jong en heeft al bewezen dat hij zich kan ontwikkelen en dat hij leert. Zo was afdalen nog wel eens een probleem maar dat heeft hij nu echt op niveau. Zelf denk ik dat hij wat zuiniger moet worden. Ik denk dat hij teveel energie verliest aan de optelsom van allerlei kleine dingen. Tussensprint voor een paar secondes, aanvallen als het niet direct nodig is, overal een mening over hebben en 'm ook geven. De enorme druk uit België is ook ongezond, in hoeverre laat hij dit toe of gaat het langs hem heen? Hij lijkt overal mee bezig.

Ik denk wel dat hij het kan. Maar hij moet wel aan deze zwakke plekken werken. Die enorme druk uit België is misschien nog wel het grootste probleem. Ga daar maar eens mee om. En het lijkt zijn natuurlijke persoonlijkheid om daar mee bezig te zijn. Daar zou zijn ploeg hem denk ik beter moeten begeleiden.
Hij leert inderdaad wel heel erg snel. Ook hoe hij ineens ook behoorlijk goed kan sprinten, terwijl dat eerst echt niet zijn specialiteit was. Knap van hem, al vind ik het ook wel jammer (ik vind 't maar een naar mannetje)..
Aan de andere kant staat de concurrentie ook niet stil en lijken mij Vingegaard, Ayuso en Pogacar beter geschikt voor de grote rondes. Ook Uijtdebroeks geef ik eigenlijk een betere kans op dit moment om de Tour te winnen, omdat hij echt goed om kan gaan met hoogtes en zeer goed lijkt te herstellen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 13, 2023 12:26 pm

zeux schreef:
wo sep 13, 2023 10:49 am
Trab schreef:
wo sep 13, 2023 10:31 am
zeux schreef:Wat is de laatste keer dat een renner in twee grote rondes achter elkaar bovenaan eindigt? Vingegaard lijkt hard op weg. En als hij niet eerste wordt, lijkt hij wel tweede te worden.
En ook nog zonder hoogtestage. Iets wat praktisch als een vereiste wordt gezien om een ronde te kunnen winnen. Blijft bijzonder, net als de prestatie van Kuss in zijn 3e grote ronde. Ging dan misschien wel niet voor een klassement in de giro en Tour, maar zat er vrijwel altijd tot het einde bij in de zware beklimmingen.
Ik krijg overigens een steeds grotere hekel aan die Vingegaard. Altijd de zogenaamde familienaam uithangen. Draagt eerst in tranen zijn etappewinst op aan zijn 3 jarige dochter die jarig is. Alsof dat kind er ook maar iets van meekrijgt. Gisteren ging hij zogenaamd ook alleen maar voor de etappewinst. Tuurlijk jongen. Vandaar dat hij al op 4 km van het einde demarreerde. Hij had maar 1 doel en dat was zoveel mogelijk tijd terug pakken om die leiderstrui over te nemen. Is al de 2e keer na de Tourmalet dat hij zijn eigen ploeggenoot heel vroeg aanvalt die in de leiderstrui rijdt.
Dit getuigt van weinig empatisch vermogen. In de Tour te beroerd om ook maar 1 meter op kop te rijden voor van Aert en in de Vuelta te beroerd om zijn ploeggenoot - die iedere ronde de kastanjes voor hem uit het vuur haalt - de overwinning te gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1.

Egoïst. Nu zijn topsporters dat vaak, maar juist bij een wielerploeg heb je knechten en helpers nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Ook Vingegaard kan het over 21 etappes niet alleen.
Hij heeft zijn krediet bij Van Aert al verspeeld volgens mij. En bij Kuss is hij hard op weg het te verspelen. Aan de andere kant is dit ook iets dat de ploegleiding moet managen, lijkt mij.

Kuss komt misschien nooit meer in zo'n positie. De kans dat Vingegaard nog een aantal rondes wint de komende jaren - al weet je het nooit - lijkt mij behoorlijk.
Dan ga je er dus gemakshalve maar even vanuit dat hij bewust probeert om Kuss uit de leiderstrui te rijden.

Wij weten alleen niet wat er intern is besproken en hoe de situatie ervoor staat. Wat we wel weten is dat Vingegaard deze graag wilde winnen om op te dragen aan Nathan van Hooydonck, die binnen de ploeg een goede vriend van hem is. Voorlopig staat Kuss nog op de eerste plaats. Misschien verdedigen ze vandaag wel zijn positie. Of wellicht weten ze intern al dat hij er langzaam doorheen aan het zakken is.

Met Van Aert zit het volgens mij ook wel goed. In België maken ze overal enorme ophef over maar dan vergeten ze gemakshalve even dat Van Aert ook profiteert van de kracht van de ploeg. Achteraf had hij in één rit wellicht een paar meter voor hem moeten doortrekken maar in de basis waren ze daar om de Tour te winnen met Vingegaard.

De eerdere emotie bij Vingegaard rondom zijn dochter was ook echt wel oprecht. Dat speel je niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo sep 13, 2023 1:10 pm

Marillion schreef:
zeux schreef:
wo sep 13, 2023 10:49 am
Trab schreef:
wo sep 13, 2023 10:31 am
En ook nog zonder hoogtestage. Iets wat praktisch als een vereiste wordt gezien om een ronde te kunnen winnen. Blijft bijzonder, net als de prestatie van Kuss in zijn 3e grote ronde. Ging dan misschien wel niet voor een klassement in de giro en Tour, maar zat er vrijwel altijd tot het einde bij in de zware beklimmingen.
Ik krijg overigens een steeds grotere hekel aan die Vingegaard. Altijd de zogenaamde familienaam uithangen. Draagt eerst in tranen zijn etappewinst op aan zijn 3 jarige dochter die jarig is. Alsof dat kind er ook maar iets van meekrijgt. Gisteren ging hij zogenaamd ook alleen maar voor de etappewinst. Tuurlijk jongen. Vandaar dat hij al op 4 km van het einde demarreerde. Hij had maar 1 doel en dat was zoveel mogelijk tijd terug pakken om die leiderstrui over te nemen. Is al de 2e keer na de Tourmalet dat hij zijn eigen ploeggenoot heel vroeg aanvalt die in de leiderstrui rijdt.
Dit getuigt van weinig empatisch vermogen. In de Tour te beroerd om ook maar 1 meter op kop te rijden voor van Aert en in de Vuelta te beroerd om zijn ploeggenoot - die iedere ronde de kastanjes voor hem uit het vuur haalt - de overwinning te gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1.

Egoïst. Nu zijn topsporters dat vaak, maar juist bij een wielerploeg heb je knechten en helpers nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Ook Vingegaard kan het over 21 etappes niet alleen.
Hij heeft zijn krediet bij Van Aert al verspeeld volgens mij. En bij Kuss is hij hard op weg het te verspelen. Aan de andere kant is dit ook iets dat de ploegleiding moet managen, lijkt mij.

Kuss komt misschien nooit meer in zo'n positie. De kans dat Vingegaard nog een aantal rondes wint de komende jaren - al weet je het nooit - lijkt mij behoorlijk.
Dan ga je er dus gemakshalve maar even vanuit dat hij bewust probeert om Kuss uit de leiderstrui te rijden.

Wij weten alleen niet wat er intern is besproken en hoe de situatie ervoor staat. Wat we wel weten is dat Vingegaard deze graag wilde winnen om op te dragen aan Nathan van Hooydonck, die binnen de ploeg een goede vriend van hem is. Voorlopig staat Kuss nog op de eerste plaats. Misschien verdedigen ze vandaag wel zijn positie. Of wellicht weten ze intern al dat hij er langzaam doorheen aan het zakken is.

Met Van Aert zit het volgens mij ook wel goed. In België maken ze overal enorme ophef over maar dan vergeten ze gemakshalve even dat Van Aert ook profiteert van de kracht van de ploeg. Achteraf had hij in één rit wellicht een paar meter voor hem moeten doortrekken maar in de basis waren ze daar om de Tour te winnen met Vingegaard.

De eerdere emotie bij Vingegaard rondom zijn dochter was ook echt wel oprecht. Dat speel je niet.
Daar ga ik zeker vanuit ja. En ik zal je ook zeggen waarom. Als je ploeggenoot leider is en hij heeft 2.5 minuut voorsprong op de eerste concurrent, dan ga je niet je tot 2x toe je eigen ploeggenoot aanvallen op ruim 4 km van de finish. Waar is dat voor nodig? Je eigen ploeggenoot onder druk zetten zodat ie bezwijkt? Ze kunnen gewoon defensief rijden met die voorsprong en die jongen de trui gunnen na alles wat hij gedaan heeft in alle rondes. En als hij zo graag van Hooijdonk wil eren, dan kan hij ook wachten tot een km onder de top en dan gaan.
En over het intern besproken: ik las dat hij vlak voor z’n aanval door z’n oortje vroeg of hij mocht aanvallen. Dat noem ik niet vooraf besproken en vind ik ook slecht van Jumbo dat ze dit toestaan.
Over van Aert: die was echt wel boos de afgelopen Tour. Voor mijn gevoel liet hij het ook een paar keer expres eerder lopen. Maar goed, van Aert is een gentleman dus die zal altijd wel iets van z’n werk blijven doen.
Zal best oprecht zijn de emoties van Vingegaard. Maar ik vind het allemaal zo geforceerd. Steeds die ring kussen als ie wint en iedere keer z’n vrouw en kind die achter de finish staan. We weten wel dat ie een familieman is. Dat hoef je niet steeds te tonen. Maar goed, ieder z’n smaak. Ik heb meer met Pogi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 13, 2023 1:33 pm

Wat Trab zegt. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie