Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo aug 16, 2023 10:56 pm

Duitse renner van Jumbo Visma betrapt op doping. Gebruikte zowel verboden vochtafdrijvend middelen als een maskerend middel die bij een out of competition controle zijn ontdekt

De ploegleider die bij Team Sky zowel Bradley Wiggins als Chris Froome aan Tourzeges hielp is ook geschorst vanwege de aankoop van doping producten. Was eigenlijk maar een piepklein berichtje in het mondiale sportnieuws.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » wo aug 16, 2023 11:16 pm

Tsja, het zal nooit meer schoon worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo aug 16, 2023 11:30 pm

elliquido schreef:
wo aug 16, 2023 11:16 pm
Tsja, het zal nooit meer schoon worden
Ook als je je verdiept in een bedrijf als INEOS en wat INEOS nu precies doet.

INEOS is een bedrijf dat de belangrijkste bestanddelen voor petrochemische producten produceert en onder meer middelen maakt die voor topsporters absoluut op de lijst met verboden middelen staan (maar wel door heel veel duursporters worden gebruikt)
Oh en minimaal 18 renners onder contract bij INEOS hebben een medisch attest gekregen vanwege vermeende inspanningsastma :smallgrin.gif: waardoor ze van de UCI een aantal van de middelen op de lijst met verboden spul alsnog mogen gebruiken. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 17, 2023 5:11 pm

Cruijff schreef:
wo aug 16, 2023 10:56 pm
Duitse renner van Jumbo Visma betrapt op doping. Gebruikte zowel verboden vochtafdrijvend middelen als een maskerend middel die bij een out of competition controle zijn ontdekt
....
Vergelijkbaar middel als waar Onana op is betrapt volgens mij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za aug 26, 2023 8:03 pm

Een compleet verregende ploegentijdrit bij de start van de Vuelta. DSM-Firmenich, als eerste gestart, het snelste. Jumbo-Visma neemt geen risico en moet 30 seconden toegeven. Vingegaard ook nog lek gereden.

Zonde, altijd een mooi onderdeel maar dan wil je wel goede omstandigheden hebben voor alle ploegen. Gelukkig nog drie weken mooie koers op komst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za aug 26, 2023 8:41 pm

Marillion schreef:
za aug 26, 2023 8:03 pm
Een compleet verregende ploegentijdrit bij de start van de Vuelta. DSM-Firmenich, als eerste gestart, het snelste. Jumbo-Visma neemt geen risico en moet 30 seconden toegeven. Vingegaard ook nog lek gereden.

Zonde, altijd een mooi onderdeel maar dan wil je wel goede omstandigheden hebben voor alle ploegen. Gelukkig nog drie weken mooie koers op komst.
De helft in het licht en de helft in het donker laten rijden is wel wat suf... Het is niet dat het een verrassing is wanneer de zon onder gaat (en hoe snel het dan donker is).

Evenepoel was pissed off.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za aug 26, 2023 8:53 pm

Daar helpt slecht weer met veel bewolking natuurlijk ook niet bij. Maar wel een terecht punt wat mij betreft.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo aug 27, 2023 7:09 pm

Vandaag wilden ze niet koersen want het regende. Het slaat een beetje door.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo aug 27, 2023 7:17 pm

Jöhnk schreef:Vandaag wilden ze niet koersen want het regende. Het slaat een beetje door.
Ja belachelijk. Favorieten die allemaal hun benen stil houden op bijna 10 km van de finish slaat nergens op. Als het nou een vlakke etappe was oké. Maar op dit parcours sloeg het nergens op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr sep 01, 2023 5:37 pm

Thymen Arensman is vrijdag op een vervelende manier ten val gekomen in de Vuelta a España. Het Nederlandse talent van INEOS Grenadiers ging onderuit in de finale van de zevende etappe en leek dringend hulp nodig te hebben.

In de straten van finishplaats Oliva lag Arensman er lelijk bij. De verwondingen van de 23-jarige Gelderlander zorgden voor paniek bij enkele collega's en verzorgers. Even later werd hij op een brancard in een ambulance gelegd.

Arensman is het grootste rondetalent dat ons land rijk is. Hij werd afgelopen Vuelta zesde in het eindklassement en herhaalde dat kunstje in de Giro d'Italia. Vorig jaar won hij bovendien de koninginnenetappe in de Ronde van Spanje. Deze editie bekleedde Arensman de 24e positie in het klassement.

Het is momenteel niet bekend wat Arensman precies scheelt. Zijn ploeg INEOS Grenadiers heeft nog geen update over zijn situatie gegeven.
Hopelijk niet te ernstig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » vr sep 01, 2023 6:59 pm

zeux schreef:
Thymen Arensman is vrijdag op een vervelende manier ten val gekomen in de Vuelta a España. Het Nederlandse talent van INEOS Grenadiers ging onderuit in de finale van de zevende etappe en leek dringend hulp nodig te hebben.

In de straten van finishplaats Oliva lag Arensman er lelijk bij. De verwondingen van de 23-jarige Gelderlander zorgden voor paniek bij enkele collega's en verzorgers. Even later werd hij op een brancard in een ambulance gelegd.

Arensman is het grootste rondetalent dat ons land rijk is. Hij werd afgelopen Vuelta zesde in het eindklassement en herhaalde dat kunstje in de Giro d'Italia. Vorig jaar won hij bovendien de koninginnenetappe in de Ronde van Spanje. Deze editie bekleedde Arensman de 24e positie in het klassement.

Het is momenteel niet bekend wat Arensman precies scheelt. Zijn ploeg INEOS Grenadiers heeft nog geen update over zijn situatie gegeven.
Hopelijk niet te ernstig.
Ja was een nare val. Sneu voor die jongen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za sep 02, 2023 1:23 pm

Twee valpartijen op een stuk rechtdoor.

Ik vind dat renners tegenwoordig gevaarlijk rijden. Ze geven steeds de schuld aan het parcours/de organisatie/de wielerbond, en zijn ondertussen blind voor hun eigen wangedrag. Dit is een mooi voorbeeld: https://sporza.be/nl/2023/09/01/belgisc ... 569887050/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr sep 08, 2023 3:58 pm

Evenepoel zakt er helemaal doorheen vandaag. Al vroeg in de etappe. Daarmee is de spanning straks wel weg ben ik bang, of Ayuso moet zichzelf gaan overtreffen.

Jammer, ik keek uit naar het slot van deze ronde. Hij zal wel ziek zijn geworden. Niet voor het eerst in een grote ronde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » vr sep 08, 2023 5:32 pm

Voor het eerst de reële kans dat in een ronde een ploeg op 1, 2 en 3 eindigt?

Voorlopig:

1. Kuss
2. Roglic op 1.37
3. Vingegaard op 1.44
4. Ayuso op 2.37
5. Mas op 3.06

19. Evenepoel op 27.59. :blush.gif:

Ik kon het helaas niet zien vanmiddag. Iemand naar de Belg gekeken? Dat zal een tranendal zijn geweest...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr sep 08, 2023 6:09 pm

Ik heb Eurosport gevolgd onderweg terug van vakantie. Maar het zal wel een fikse tegenvaller zijn daar ja. Enige is, als je er zo enorm doorheen zakt is er gewoon iets aan de hand. Kan haast niet anders. Het zou eigenlijk meer zorgelijk zijn als hij bijvoorbeeld twee minuten zou verliezen.

Wat me bij Evenepoel in grote rondes wel opvalt is dat hij smijt met energie. Altijd zichzelf tonen. Sprint nog eens voor een handvol bonificaties. Overal een mening over. Het is veel te kort door de bocht hoor. Maar ik vraag me zo van buitenaf wel eens af of hij niet met een iets andere insteek moet deelnemen. Natuurlijk heeft 'ie vorig jaar gewoon al wel de Vuelta gewonnen.

Ik baal er in ieder geval wel van. Jumbo-Visma op 1, 2 en 3 is niet wat je wil zien.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr sep 08, 2023 6:59 pm

Evenepoel doet altijd zo raar. De helft van de tijd is hij boos. Hij kan ook niet tegen zijn verlies, op het kinderachtige af. Roglic wint een sprint maar dat kwam omdat Evenepoel niet wist dat de vluchters teruggepakt waren. Ganna wint een tijdrit maar dat kwam omdat Evenepoel zich niet net als hem had kunnen sparen in de etappes daarvoor. Eergisteren geeft hij zijn ploeg opdracht om bergop te surplacen en zo de weg te versperren voor de anderen.

Ik vind hem heel irritant, net als Van Aert die ook zo raar kan reageren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr sep 08, 2023 7:37 pm

Hij moet nog het nodige leren inderdaad. Maar ik geniet toch ook wel vaak van hem.

Niet ziek zegt hij zelf. Gewoon de tank leeg. Nou, ok. Ben benieuwd hoe het dan verder gaat. Verval was extreem groot en het is ook niet diep in de derde week na allerlei loodzware gevechten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » vr sep 08, 2023 8:01 pm

Marillion schreef:Ik heb Eurosport gevolgd onderweg terug van vakantie. Maar het zal wel een fikse tegenvaller zijn daar ja. Enige is, als je er zo enorm doorheen zakt is er gewoon iets aan de hand. Kan haast niet anders. Het zou eigenlijk meer zorgelijk zijn als hij bijvoorbeeld twee minuten zou verliezen.

Wat me bij Evenepoel in grote rondes wel opvalt is dat hij smijt met energie. Altijd zichzelf tonen. Sprint nog eens voor een handvol bonificaties. Overal een mening over. Het is veel te kort door de bocht hoor. Maar ik vraag me zo van buitenaf wel eens af of hij niet met een iets andere insteek moet deelnemen. Natuurlijk heeft 'ie vorig jaar gewoon al wel de Vuelta gewonnen.

Ik baal er in ieder geval wel van. Jumbo-Visma op 1, 2 en 3 is niet wat je wil zien.
Baal er ook van. Knap van Jumbo maar niet leuk voor de neutrale kijker. Alleen daarom al hoopte ik dat Evenepoel de Vuelta zou winnen.
Die Kuss is toch ook niet normaal? 3 grote rondes rijden en nu bovenaan in de vuelta. Voor de spanning zou het leuk zijn als die 3 onderling er nog voor gingen strijden, maar denk dat ze het Kuss gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr sep 08, 2023 8:23 pm

Trab schreef:
vr sep 08, 2023 8:01 pm
Marillion schreef:Ik heb Eurosport gevolgd onderweg terug van vakantie. Maar het zal wel een fikse tegenvaller zijn daar ja. Enige is, als je er zo enorm doorheen zakt is er gewoon iets aan de hand. Kan haast niet anders. Het zou eigenlijk meer zorgelijk zijn als hij bijvoorbeeld twee minuten zou verliezen.

Wat me bij Evenepoel in grote rondes wel opvalt is dat hij smijt met energie. Altijd zichzelf tonen. Sprint nog eens voor een handvol bonificaties. Overal een mening over. Het is veel te kort door de bocht hoor. Maar ik vraag me zo van buitenaf wel eens af of hij niet met een iets andere insteek moet deelnemen. Natuurlijk heeft 'ie vorig jaar gewoon al wel de Vuelta gewonnen.

Ik baal er in ieder geval wel van. Jumbo-Visma op 1, 2 en 3 is niet wat je wil zien.
Baal er ook van. Knap van Jumbo maar niet leuk voor de neutrale kijker. Alleen daarom al hoopte ik dat Evenepoel de Vuelta zou winnen.
Die Kuss is toch ook niet normaal? 3 grote rondes rijden en nu bovenaan in de vuelta. Voor de spanning zou het leuk zijn als die 3 onderling er nog voor gingen strijden, maar denk dat ze het Kuss gunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is een beetje 'Max Verstappen': is dominantie saai? Of dwingt het respect af?
Ik vind het wel mooi. Eén ploeg die zo goed is dat ze een nog nooit vertoond resultaat lijkt te gaan halen.
Tegelijkertijd is dit wielrennen en is dit soort overmacht eigenlijk a priori verdacht door de geschiedenis van de sport. Maar zo lang geen bewijs wordt gevonden, telt dat niet.

Voor nu: ik zou het wel leuk vinden als ze nu ook 1, 2, 3 worden.

En dan inderdaad Kuss. Drie grote rondes in één jaar, maar twee wel als 'knecht'. In een rol dat hij op 'eindbergen' moest sleuren, maar relatief in de luwte kon rijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 09, 2023 7:39 am

Wat Jumbo-Visma doet is inderdaad gewoon heel erg knap hoor. Absoluut.

Ik zou het leuk vinden als Kuss wint. Die jongen kan zo extreem sierlijk bergop rijden als hij in goede doen is. En schijnt ook een heel sympathieke gast te zijn. Eigenlijk wilde hij nooit kopman in een grote ronde zijn maar nu rolt 'ie er een beetje in. Of was het stiekem het plan en hebben ze het stil gehouden?

Nu er alleen nog interne concurrentie lijkt te zijn geef ik hem een goede kans. Of hij moet er in de laatste week zelf echt doorheen zakken. Wint hij dan pakken ze dus met drie verschillende renners een grote ronde in één jaar. Dat is echt bizar knap.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 09, 2023 4:24 pm

Nou, ziek is 'ie beslist niet.

Hele dag in de aanval. Bardet mocht in zijn wiel blijven plakken. Evenepoel kijkt verder niet op of om en op de slotklim moet Bardet dan gewoon het wiel lossen. Ik weet dat hij de ruimte krijgt van Jumbo vandaag maar dit moet je toch maar even doen.

Wat een gast. Niet te verklaren die enorme verschillen in niveau.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 09, 2023 5:06 pm

In het verleden zagen we dat ook wel eens met later helaas een vervelende verklaring als gevolg. Hoop het van harte van niet.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » za sep 09, 2023 5:09 pm

Marillion schreef:
za sep 09, 2023 4:24 pm
Wat een gast. Niet te verklaren die enorme verschillen in niveau.
Gisteren vergist in de pilletjes? Schijnt vaker voor te komen. :wals.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za sep 09, 2023 9:16 pm

Hoe kun je dit anders verklaren?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » di sep 12, 2023 8:26 am


Plaats reactie