Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33497
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 13, 2023 5:54 pm

Van der Poel zakt er goed doorheen op het laatste klimmetje. Poeh.

Dat hij mee wilde met Izagirre was niet zo slim achteraf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 13, 2023 6:10 pm

Alles of niets gespeeld. Was denk ik ook zijn enige kans want niemand wil met hem naar de streep. Kleine verkoudheid achter de rug. Scheelt misschien ook nog net een procentje.

Misschien volgende week nog een keer een kans maar zal lastig worden om een rit te kapen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 13, 2023 8:49 pm

Marillion schreef:
di jul 11, 2023 6:18 pm
Uiteraard is het een belasting. Maar dat is ook iets wat je nodig hebt om jezelf te verbeteren. In training of in wedstrijdvorm. Hoe je het doet en hoe het past in de rest van je seizoen maakt dan veel uit.

Wat MvdP betreft. Zijn vorige Tour was een drama doordat z'n basis toen niet goed was. Een winter met problemen. De Giro echt voluit gereden. Continu in de aanval. En dan nog eens de Tour. Toen was zijn tank leeg. Daar ga je op dat moment niet beter van worden.

Nu heeft hij relatief weinig koersdagen gereden en hij is heel zuinig aan het rijden. Nauwelijks echt serieuze inspanningen. Af en toe een korte piek. Mijn indruk is dat 'ie precies weet wat hij doet en dat hij deze Tour bijna volledig in dienst van het WK aan het rijden is. Van Aert is veel intensiever aan het rijden. Als hij dat drie weken blijft doen lijkt me het wel heel pittig richting een WK. Die jongen heeft natuurlijk het probleem dat hij alles kan én dat zijn ploeg hem nodig heeft voor het klassement. Van der Poel hoeft geen klassementsrenner bij te staan.

Ik denk overigens ook dat de Tour nooit echt zijn koers gaat worden. Het parcours is vaak grotendeels niet geschikt om aan te vallen voor zijn type renner. Sowieso is hij beter in eendagkoersen. En ik heb de indruk dat hij relatief gezien ook wat minder goed omgaat met hitte. Iets wat Van Aert dan weer beter lijkt te verdragen want die is in deze periode vaak juist beter.

De weersomstandigheden zijn sowieso van belang. Neem de afgelopen Giro. Iedere keer weer regen en kou. Dan is zo'n ronde zelfs een aanslag als je rustig probeert te rijden.
Ik hoop dat hij inderdaad precies weet wat hij doet, we tasten wat dat betreft in het duister. Het zou fijn zijn als prestaties aanknopingspunten zouden geven, maar dat zie ik niet echt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 13, 2023 9:38 pm

Het vorige piekmoment dit seizoen zou toch enige vorm van vertrouwen moeten geven. WK cyclocross 1e, Milaan San Remo 1e, Ronde van Vlaanderen 2e, Parijs Roubaix 1e.

Het zwaartepunt van zijn tweede piek lijkt mij gepland rondom zijn dubbele WK in augustus. Dat hij de afgelopen weken wel goed is maar nog niet super is dan niet gek. Nu is 'ie ook nog verkouden geweest. Zijn enorme versnellingen in de leadouts verraden dat het met explosiviteit al wel goed zit. Vergelijkbaar met zijn leadouts in de Tirreno Adriatico voorafgaand aan Milaan San Remo.

Enige punt van zorg is dat ze die verkoudheid niet onderschatten maar dat zal toch niet al te ernstig zijn geweest. Anders kan hij echt niet wat hij vandaag heeft gedaan.

Geen garanties uiteraard. Maar ik heb de data van het WK in Glasgow al in de agenda staan. :smile-ajax.gif:

Morgen de eerste dag van drie dagen Vingegaard versus Pogacar. Dit is net als Puy de Dame een etappe die iets meer in de hoek van Pogacar zou kunnen liggen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr jul 14, 2023 6:50 pm

Secondenspel...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 15, 2023 9:11 am

Nou inderdaad. Voorlopig breken ze geen van beide. Zou echt geweldig zijn als ze elkaar blijven bestoken tot en met volgende week zaterdag. Vandaag, zondag, woensdag en zaterdag nog mooie bergritten en dinsdag een tijdrit.

Voor de andere klassementsrenners moet het wel echt zijn om moedeloos van te worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za jul 15, 2023 9:19 am

Welke van de twee zou deze etappe beter liggen? Kunnen we het zo samenvatten dat Vingegaard meer dan Pogacar is gebaat bij een echte afmatrace met lange beklimmingen? (Tenminste, in theorie dan).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 15, 2023 9:25 am

Dat is wel waar de race strategie van Jumbo Visma al de hele Tour op is gebaseerd. Ik denk dat daar ook de eventuele ruimte ligt inderdaad. Al is het beslist geen vaststaand feit.

Na die eerste slag van Vingegaard is het steeds Pogacar die tikjes uitdeelt. Geen knockout maar het is toch vervelend als je steeds nét niet mee kan. Ook al weet je dat het zeer waarschijnlijk gaat gebeuren. Hij zal graag weer eens wat secondes uitlopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7335
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 15, 2023 9:37 am

Marillion schreef:Dat is wel waar de race strategie van Jumbo Visma al de hele Tour op is gebaseerd. Ik denk dat daar ook de eventuele ruimte ligt inderdaad. Al is het beslist geen vaststaand feit.

Na die eerste slag van Vingegaard is het steeds Pogacar die tikjes uitdeelt. Geen knockout maar het is toch vervelend als je steeds nét niet mee kan. Ook al weet je dat het zeer waarschijnlijk gaat gebeuren. Hij zal graag weer eens wat secondes uitlopen.
Wordt idd steeds gezegd en iedere keer wordt dan die etappe van vorig jaar naar de granon erbij gehaald. Maar dat was een incident. In de etappe naar Cauterets dachten ze ook de genadeklap uit te delen aan Pogi maar toen kwamen ze van een koude kermis thuis. Het enige is dat hij gisteren z’n ploeg dom heeft laten rijden. Hopelijk voor hem zijn die niet opgebrand vandaag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 15, 2023 9:44 am

Het is natuurlijk ook niet zo dat hij daar slecht in is. Maar ze zoeken begrijpelijkerwijs naar het terrein waarop ze de beste kans hebben om hem te kloppen met de eigenschappen die Vingegaard heeft. Tegelijkertijd spreken ze ook over Pogacar als de beste renner van de wereld.

Dat ze richting Cauterets tijd verloren was de enige echte klap van Pogacar eigenlijk. Die explosieve finishes zoals gisteren en op de Puy de Dame waren ingecalculeerd. Maar na de eerste tijdswinst deze Tour dachten ze daar gelijk de genadeklap uit te delen. Het hele plan in de koers klopte alleen stond Pogacar ineens weer op. Dat was echt wel knap en bijzonder tegelijk.

Ik verwacht eigenlijk nergens echt grote verschillen. Nog een keer 30 seconden pakken of zo lijkt me al heel wat. Jumbo is sterker met de ploeg maar de vraag is of daar het verschil gemaakt kan worden. Uiteindelijk komt het toch vaak neer op die twee die elkaar om de beurt op de bek slaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » za jul 15, 2023 4:53 pm

Stelletje klootviolen. De motards, de regie, de parcoursbouwers. :1evil.gif:
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za jul 15, 2023 4:57 pm

Sandro schreef:
vr jul 14, 2023 6:50 pm
Secondenspel...
Correctie: seconde-spel :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7335
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 15, 2023 5:04 pm

Zuidema schreef:Stelletje klootviolen. De motards, de regie, de parcoursbouwers. :1evil.gif:
Schandalig idd. Daar is Pogi genaaid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 15, 2023 5:27 pm

Ik snap ook echt niet dat ze op dit soort cruciale punten het parcours niet beter afzetten. Natuurlijk voegt publiek ook veel toe maar blijf gewoon van de weg af.

Wat gingen ze weer hard. Onvoorstelbaar. Als ze zo los van elkaar allebei een maximale inspanning leveren gaat het gewoon echt om elke meter. De eerste aanzet van Pogacar is beter maar daarna ontlopen ze elkaar gewoon echt nauwelijks iets. Ben benieuwd of er nog een keer eentje gaat breken de komende ritten of dat het zo om enkele secondes blijft gaan. Bonificaties kunnen dan de beslissing brengen.

Morgen weer zo'n rit maar dan met finish bergop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 4:27 pm

Toch een keer een kans op een Nederlandse ritzege. Poels vooruit met Van Aert en Soler.

In het verleden is hij sterk genoeg geweest maar op die momenten moest hij altijd voor Froome rijden. Met deze kopgroep is het niet gemakkelijk maar als hij een goede dag heeft kan hij ze wellicht lossen op de slotklim. Is redelijk economisch meegereden met de oorspronkelijke grote kopgroep en is de hele Tour nog niet veel in beeld geweest.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo jul 16, 2023 4:46 pm

Heerlijke etappe! Hier houd ik van: op allerlei fronten strijd dus lekker dynamisch. En hopelijk een Nederlandse winnaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 4:58 pm

Ja, genieten dit. Ritzege Poels zit wel in de tas. Is hem echt gegund na al die jaren hard werken voor een kopman en later vergeefs proberen voor zichzelf.

Nu kijken of Pogacar en Vingegaard nog wat gaan doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » zo jul 16, 2023 5:08 pm

Poels wint maar nauwelijks in beeld.... :confused.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 6:12 pm

De berichtgeving slaat hier en daar wel wat door. Wout Poel wint op Mont Blanc. Maak daar maar van Wout Poels wint nabij Mont Blanc.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » zo jul 16, 2023 6:44 pm

De Belgen zijn niet de enige die enigzins chauvinistisch zijn :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33497
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 16, 2023 7:30 pm

Jinne schreef:Poels wint maar nauwelijks in beeld.... :confused.gif:
Tja, als het een Franse renner was geweest, was die de laatste drie kilometer in beeld geweest met hier en daar misschien tussenschakeling naar P&V…

Ik denk dat een mix prima mogelijk was geweest. Hand boven de schakelknop en meteen schakelen als je een beweging ziet die lijkt op een aanval. Dat had je langer bij Poels kunnen blijven in de laatste 500 meter.

Dit was betrekkelijk beschamend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » di jul 18, 2023 4:35 pm

Ongelooflijk. Pogi deklasseert het peloton en wordt dan zelf gedeklasseerd.

Dumoulin: beste tijdrit ooit gereden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di jul 18, 2023 4:38 pm

Wat is dit joh?!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » di jul 18, 2023 4:39 pm

Wow, wat een tijdrit. Ongelofelijk.
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7335
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di jul 18, 2023 4:39 pm

Jammer voor de spanning


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie