Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 02, 2022 4:24 pm

Maffe sprint maar heerlijke overwinning! Denk dat echt iedereen in het peloton hem dit gunt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 02, 2022 4:35 pm

Ewan en Groenewegen uitgeschakeld al voor de echte sprint ging plaatsvinden door positionering. Jakobsen kon ook pas laat echt vol gas geven. Als hij eerder vrij komt wint hij afgetekend.

Blijft een prachtig comeback verhaal. We vinden het alweer bijna doodnormaal dat hij wint. Morgen nummer twee?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 02, 2022 4:36 pm

Lijkt me wel. Hij is zoveel sterker.

Wat een verschrikkelijk leip parcours weer trouwens. Dit gaat allemaal maar net goed.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 02, 2022 5:28 pm

Peter schreef:
za jul 02, 2022 4:36 pm
Lijkt me wel. Hij is zoveel sterker.

Wat een verschrikkelijk leip parcours weer trouwens. Dit gaat allemaal maar net goed.
Ongelooflijk dat ze dit soort bochten verzinnen. Ik begreep dat de organisatie het liefst òp de brug was gefinshed. Maar dat die brug dan een volle dag dicht had gemoeten en dit te lang was. Die brug was lekker breed en overzichtelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 02, 2022 7:07 pm

Het was wel een spectaculair beeld, dat peloton over de brug met in de achtergrond een enorm containerschip dat kwam aanvaren. Heel fraai.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za jul 02, 2022 7:14 pm

Er worden voor mij weer drie weken 'ha, een reactie in overige sporten. Eens kijken wie er gereageerd heeft. Oh, het is weer iets in de wielrennen topic :offtopic.gif: '

:smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 02, 2022 7:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za jul 02, 2022 7:07 pm
Het was wel een spectaculair beeld, dat peloton over de brug met in de achtergrond een enorm containerschip dat kwam aanvaren. Heel fraai.
Ja, goed getimed van Maersk. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za jul 02, 2022 8:16 pm

Frank schreef:
za jul 02, 2022 7:14 pm
Er worden voor mij weer drie weken 'ha, een reactie in overige sporten. Eens kijken wie er gereageerd heeft. Oh, het is weer iets in de wielrennen topic :offtopic.gif: '

:smallgrin.gif:
:smile-ajax.gif:
Dus moet je zelf de car maar trekken in het F1 en andere Autosporten topic? :biggthumpup.gif:

Als het meezit zal er morgenmiddag ook nog wel over de F1 gesproken worden. Daarnaast hebben we Wimbledon nog!
Het WK Zwemmen hebben we met heel AT vakkundig genegeerd, hoewel ik toch heus wel genoten heb van zowel het waterpolo, het lange afstand zwemmen, als de schoolslag met Arno Kamminga, de 4x100 meter en de gemengde estafette.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2022 5:59 pm

Groenewegen dus vandaag winnaar. Handig gesprint zoals hij dat al zo vaak heeft gedaan. Mooi voor hem. Want ook hij komt van ver.

Van Aert nu dus gewoon al drie dagen 2e. Ben je verschrikkelijk sterk. Heb je geel. En zal je toch een beetje balen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo jul 03, 2022 7:24 pm

Sterke sprint van hem inderdaad. En van Aert, wat en klasbak is dat toch ook. Zo sterk weer. Hoop nu wel dat de hele discussie Jakobsen - Groenewegen een keer voorbij is. Vergeten hoeft niet maar achter je laten lijkt me wel een goed moment. Lijkt me ook dat die gasten een keer klaar zijn met ieder interview er wat over te moeten zeggen. Morgen rustdag, ik kijk wel uit naar de rit van woensdag

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di jul 05, 2022 4:36 pm

Wat een nummer. Briljante koers van TJV en WvA in het bijzonder. Holy shit.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di jul 05, 2022 5:13 pm

Ja hè. Wat een sterk ploegenspel en van Aert is in bloedvorm. Las gisteren een staaltje ergens, geen idee meer waar, maar van de laatste 8 Tour etappes is hij eerste of tweede geworden

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di jul 05, 2022 5:19 pm

Hij won vorig jaar de afsluitende tijdrit en de afsluitende sprint in Parijs. 1, 1, 2, 2, 2, 1 dus. En schrijf hem ook maar op voor morgen nog.

Die jongen is zo compleet.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » di jul 05, 2022 5:28 pm

Peter schreef:
di jul 05, 2022 5:19 pm
Die jongen is zo compleet.
Formidabel. Daar moet MvdP helaas op passen als ronderenner. Maar ik verwacht morgen toch wel een prachtige koers tussen die twee.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di jul 05, 2022 5:49 pm

Klein puntje van aandacht is wel dat ze bij TJV ook voor de tourwinst moeten blijven rijden. Die ploeg van Pogi is wederom zwak, want Laengen, Bjerg en Hirschi zijn niet in orde. Ook Majka is een vraagteken. Was er echt geen scenario denkbaar dat WvA samen met Yates en Vingegaard weg bleef? Dan doe je ook nog eens goede zaken voor het klassement. Misschien heel erg wishful thinking, maar je moet ergens wat tijd pakken.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di jul 05, 2022 5:54 pm

Geen idee, dacht er ook even aan maar uiteindelijk hield hij maar 8 tellen over op de meet. Denk niet dat hij de gok wilde wagen om samen te rijden

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 05, 2022 6:03 pm

Dat was zeker een scenario maar het was hooguit voor een paar tellen geweest. Zie inderdaad het verschil dat hij op de streep had. Ik snap wel dat ze hem nu gewoon lieten rijden. Dan kun je straks als het er echt op aankomt ook gewoon een beroep op hem doen zonder scheven gezichten. Groots nummer in ieder geval. Ik heb ervan genoten. :biggthumpup.gif:

Woensdag verwacht ik de eerste aanval van Mathieu van der Poel. Heeft zich tot nu toe niet voor niets relatief rustig gehouden. Ik denk dat hij vroeg in de aanval wil. Dan zit iemand als Van Aert toch lastig. Want mag 'ie dan mee of moet hij bij de klassementsrenners blijven? Gezien de samenstelling van de ploeg denk ik overigens dat Jumbo ook wil aanvallen. Hier kunnen ze een voordeel proberen te pakken op Pogacar. Al heb ik er alle vertrouwen in dat die laatste gewoon heel goed over de stenen gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di jul 05, 2022 6:54 pm

Jumbo gaat morgen zeker weten aanvallen inderdaad. Ineos idem dito. Beide teams weten dat het in een 1 op 1 gewoon kansloos is en na vrijdag wil je niet al op 2 minuten achterstand staan (wat overigens wel gaat gebeuren denk ik).

Wordt een heel interessant dagje morgen. Ik zit met corona thuis en kan net als vandaag, gewoon de hele dag op de bank liggen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di jul 05, 2022 7:22 pm

Marillion schreef:
di jul 05, 2022 6:03 pm

Woensdag verwacht ik de eerste aanval van Mathieu van der Poel. Heeft zich tot nu toe niet voor niets relatief rustig gehouden. Ik denk dat hij vroeg in de aanval wil. Dan zit iemand als Van Aert toch lastig. Want mag 'ie dan mee of moet hij bij de klassementsrenners blijven?
Dat is voor mij ook het interessantste punt. Word een mooie rit morgen. Met vdP in de meest gunstige positie, vooraf gezien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di jul 05, 2022 9:00 pm

Peter schreef:Jumbo gaat morgen zeker weten aanvallen inderdaad. Ineos idem dito. Beide teams weten dat het in een 1 op 1 gewoon kansloos is en na vrijdag wil je niet al op 2 minuten achterstand staan (wat overigens wel gaat gebeuren denk ik).

Wordt een heel interessant dagje morgen. Ik zit met corona thuis en kan net als vandaag, gewoon de hele dag op de bank liggen. :blush.gif:
Beterschap! Vervelend. Morgen een mooie etappe op het programma inderdaad. Ben benieuwd! Jumbo en ineos gaan zeker aanvallen en koers maken en ben ook vooral benieuwd naar vd Poel. Krijg je indruk dat hij ver van goede doen is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 05, 2022 9:11 pm

Vandaag speelden ze de kaart Philipsen.

Vergeet ook niet dat het een gek seizoen is voor Van der Poel. Hele voorbereiding gemist. Vervolgens een heel intensief kort voorjaar met toch nog een hoofdprijs. Dan een Giro met niet alleen een ritzege maar ook een soort inhaalslag kwa intensieve koersdagen. Daarna alleen maar trainen en nu de Tour.

Ik denk dat hij er nu bewust voor kiest om echt z'n dagen uit te kiezen om voor ritten te gaan. En morgen is de eerste dag waar een kruisje bij staat. De tijdrit viel 'm zelf iets tegen maar we kunnen toch moeilijk stellen dat hij daar slecht was.

Grote voordeel wat hij woensdag heeft is dat hij met niets of niemand wat te maken heeft. Hij kan vroeg aanvallen en heeft met geen enkele klassementsrenner wat te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » di jul 05, 2022 10:58 pm

Ik verwacht morgen vooral een titanenstrijd tussen MvdP en WvA. WvA staat ''maar'' 38 seconden voor op MvdP. Met een Mathieu in topvorm... Geel truitje afjatten van Wout zou natuurlijk wel grappig zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jul 05, 2022 11:05 pm

Zuidema schreef:Ik verwacht morgen vooral een titanenstrijd tussen MvdP en WvA. WvA staat ''maar'' 38 seconden voor op MvdP. Met een Mathieu in topvorm... Geel truitje afjatten van Wout zou natuurlijk wel grappig zijn.
Ja, balen dat ik niks zal zien. Kon het niet anders plooien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo jul 06, 2022 7:51 am

Zuidema schreef:
di jul 05, 2022 10:58 pm
Ik verwacht morgen vooral een titanenstrijd tussen MvdP en WvA. WvA staat ''maar'' 38 seconden voor op MvdP. Met een Mathieu in topvorm... Geel truitje afjatten van Wout zou natuurlijk wel grappig zijn.
Ik verwacht dat TJV vandaag voor Vingegaard en Roglic rijdt en vroeg in de aanval gaat (als de koers het toe laat). Titatenstrijd tussen MvdP en WvA is echt nicht im frage. Hoe jammer dat voor ons als fans ook is. Ze willen vandaag die kwetsbaarheid van Pogacar maximaal testen.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 06, 2022 8:41 am

Dat denk ik ook. De ploeg is belangrijker dan het individu vandaag. Heel benieuwd hoe de lichtgewichten over de stenen gaan stuiteren. Hoop echt dat vd Poel zich verstopt heeft de afgelopen dagen. Ik denk dat hij niet in goede doen is, heeft 3 etappes achteraan gereden en is niet des vd Poels.

Plaats reactie