Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 23, 2011 4:35 pm

Zeux schreef:
Dubbel schreef:
Zeux schreef:Evens is de renner die hij is. Zoals hij terug kwam? Prachtig.

Ik zeg: hij heeft er echt voor gereden. En ja, dat rijden van hem - hoezeer het ook vanuit de 'tweede lijn' was - maakte de Tour echt spannend.
Was te verwachten. Evans (berekenend) is een typische NL achtige renner terwijl Andy Schleck (power) meer aan AL doet denken. Wie graag werpers in de box ziet zal idd voor Evans kiezen.
Lompe power versus de meer subtiele kwaliteiten van de sport. Uiteindelijk zegeviert de kwaliteit.
:neutral.gif:
Subtiele kwaliteiten? Ja, ja, volg jij ook sporten die niet bol staan van de doping? :666.gif:

Ik vond persoonlijk Hushovd het meest interresant in deze tour. Toch een sprinter maar wel tot heel veel in staat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jul 23, 2011 4:39 pm

Ja, vind ik ook. Hushovd heeft de meeste indruk gemaakt.

Evans is toch een beetje een teleurstellende winnaar, al was hij vandaag ijzersterk. Bij lompe power denk ik trouwens eerder aan Evans dan aan Schleck.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 23, 2011 4:52 pm

Uitslagen Evans 2010+2011:
1e AK Tirreno-Adriatico + 1 etappezege (2011)
1e AK Tour de Romandië (2011)
1e Waalse Pijl (2010)
2e AK Dauphine Libere (2011)
3e AK Tirreno-Adriatico (2010)
4e Liege-Bastogne-Liege (2010)
5e Giro d'Italia + 1 etappezege + puntenklassement (2010)
6e AK Tour Down Under (2010)
6e AK Criterium International (2010)
8e AK Volta a Catalunya (2011)
13e Amstel Gold Race (2010)
26e AK Tour de France (2010) met gebroken elleboog!

Tour resultaten 2011:
1: 1x
2: 3x
3: 2x
4-5: 3x
6-10: 1x
11-20: 4x
21-35: 5x
35+: 1x

Uitslagen Schleck 2010+2011:
2e AK Tour de France + 2 etappezeges (2010)
3e Liege-Bastogne-Liege (2011)
5e Liege-Bastogne-Liege (2010)
8e AK Tour of California (2011)
8e Waalse Pijl (2010)
11e Amstel Gold Race (2011)
12e AK Vuelta al Pais Vasco (2011)
13e AK Vuelta al Pais Vasco (2010)

Tour resultaten 2011:
1: 1x
2: n.v.t.
3: 1x
4-5: 1x
6-10: 4x
11-20: 3x
21-35: 4x
35+: 6x

Schleck de betere renner? Alleen hierom verdient Evans al de gele trui boven Andy. Die rijdt nauwelijks korte resultaten.
En daar komt ook nog eens bij dat Schleck een janker is, plus gladde praatjes heeft ie altijd maar het waarmaken? Heb ik hem nog niet zien doen. Kortom, ik heb dan nog veel liever "de autist" Evans.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 4:57 pm

Oscarito schreef:Evans heeft in zijn eentje de voorsprong naar Andy Schleck gehalveerd en in zijn eentje Contador en Schleck teruggebracht de voorbijgaande etappes. Plus hij heeft aangevallen in de afdaling en zo een halve minuut gepakt, ook een mooie etappe gewonnen. Meer dan verdiende winnaar van deze (teleurstellende) Tour. Past ook wel als winnaar bij deze Tour. Chapeau voor hem, doe het hem maar eens na. Hij is trouwens allang niet mee de wieltjeszuiger van weleer, zie zijn manier van rijden door het hele jaar.

Schleck gaat de Tour nooit winnen denk ik, Contador gaat de volgende jaren weer beter zijn en daar komt nog een Nibali bij die ik ook hoger inschat. Vind ik mooi, de Schlecks zijn robots die niet weten hoe te koersen als ze geen hulp krijgen vanuit de volgwagens (zie gisteren). Andy viel alleen maar aan omdat hij tijd heeft verloren in de etappes daarvoor en die tijd ergens moest terugpakken. Omdat de anderen uiteindelijk een enorme tactische fout maken door hem 4'30 minuten cadeau te geven eindigt ie nu tweede.
Wat een onzin zeg. Evans is een wieltjesplakker en zal dat altijd blijven. De enige die lef getoond hebben zijn Andy Schleck en Alberto Contador. Zij hadden de guts om vroeg aan te vallen waardoor we 2 fantastische bergritten achter elkaar gezien hebben. Waren zij niet in de aanval gegaan en hadden ze net zo afwachtend gereden als Evans, dan waren de alpenritten net zo verlopen als de pyreneen ritten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33558
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 5:06 pm

Trab schreef: Wat een onzin zeg. Evans is een wieltjesplakker en zal dat altijd blijven. De enige die lef getoond hebben zijn Andy Schleck en Alberto Contador. Zij hadden de guts om vroeg aan te vallen waardoor we 2 fantastische bergritten achter elkaar gezien hebben. Waren zij niet in de aanval gegaan en hadden ze net zo afwachtend gereden als Evans, dan waren de alpenritten net zo verlopen als de pyreneen ritten.
Hier heb je wel een punt Trab.
Evans is geen spectaculaire renner. Maar wat een doorzettingsvermogen! Zoals hij op de Galiber zo ongeveer in zijn eentje de achterstand dicht aan het rijden was. Ook dàt vind ik mooi. En van wieltjesplakken was toen absoluut geen sprake.

En voor Dubbel, om in honkbaltermen te blijven: een mooi uitgevoerd voorbeeld van 'small ball' kan ik even mooi vinden als een homerun. En soms mooier.

Wat Hushovd betreft heb je gelijk: met veel klasse gereden. Prachtig. Wat ook geldt voor Gilbert en Boasson Hagen overigens, wat mij betreft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 5:26 pm

Zeux schreef:
Hier heb je wel een punt Trab.
Evans is geen spectaculaire renner. Maar wat een doorzettingsvermogen! Zoals hij op de Galiber zo ongeveer in zijn eentje de achterstand dicht aan het rijden was. Ook dàt vind ik mooi. En van wieltjesplakken was toen absoluut geen sprake.
Tuurlijk was dat mooi. Maar om in voetbaltermen te blijven: het blijft counter voetbal. Daarom had ik liever Andy of Contador zien winnen. Die 2 hebben de Tour gemaakt. Dat het tactisch misschien allemaal niet zo slim was dat zal wel, maar ze hebben wel voor spektakel gezorgd.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 23, 2011 5:56 pm

Trab schreef:
Oscarito schreef:Evans heeft in zijn eentje de voorsprong naar Andy Schleck gehalveerd en in zijn eentje Contador en Schleck teruggebracht de voorbijgaande etappes. Plus hij heeft aangevallen in de afdaling en zo een halve minuut gepakt, ook een mooie etappe gewonnen. Meer dan verdiende winnaar van deze (teleurstellende) Tour. Past ook wel als winnaar bij deze Tour. Chapeau voor hem, doe het hem maar eens na. Hij is trouwens allang niet mee de wieltjeszuiger van weleer, zie zijn manier van rijden door het hele jaar.

Schleck gaat de Tour nooit winnen denk ik, Contador gaat de volgende jaren weer beter zijn en daar komt nog een Nibali bij die ik ook hoger inschat. Vind ik mooi, de Schlecks zijn robots die niet weten hoe te koersen als ze geen hulp krijgen vanuit de volgwagens (zie gisteren). Andy viel alleen maar aan omdat hij tijd heeft verloren in de etappes daarvoor en die tijd ergens moest terugpakken. Omdat de anderen uiteindelijk een enorme tactische fout maken door hem 4'30 minuten cadeau te geven eindigt ie nu tweede.
Wat een onzin zeg. Evans is een wieltjesplakker en zal dat altijd blijven. De enige die lef getoond hebben zijn Andy Schleck en Alberto Contador. Zij hadden de guts om vroeg aan te vallen waardoor we 2 fantastische bergritten achter elkaar gezien hebben. Waren zij niet in de aanval gegaan en hadden ze net zo afwachtend gereden als Evans, dan waren de alpenritten net zo verlopen als de pyreneen ritten.
Schleck heeft lef getoond? Welke Tour heb jij gekeken denk ik dan. De zusjes Schleck zijn een van de hoofdredenen waarom dit een teleurstellende Tour is geworden.
De enige die lef hebben getoond deze Tour zijn Gilbert en Contador met Hushovd en Boasson Hagen daarachter al waren de prestaties van die laatste twee meer geweldige krachtprestaties die niet zozeer met lef omschreven hoeven te worden. Schleck heeft in de Pyreneeën helemaal niets gedaan, werkte gisteren totaal niet vol mee met Contador en heeft Evans welgeteld 1x serieus aangevallen uit wanhoop (1'20 minuut achterstand). Dat terwijl zelfs een klein kind weet dat Evans beter is in de tijdrit. Een aanval die een vrijgeleide kreeg ook nog, pas toen hij 4'30 minuten kreeg is Evans in zijn eentje gaan rijden om de voorsprong te halveren. Een domme tactische beslissing overigens van Evans en Contador, die hadden meteen achter Schleck aan moeten gaan. Nee, geweldige lef heeft hij getoond. Als Andy echt lef had zegt hij niet dat Plateau de Beille niet selectief genoeg is, zeurt hij niet over de afdalingen, werkt hij mee met Contador in de ontsnapping, vraagt hij later niet lafjes op Alpe d'Huez of Evans wilt meewerken om bij diens aanval vervolgens in het wiel te gaan zitten en valt hij veel vaker aan zodat hij genoeg voorsprong heeft voor de tijdrit.

Evans zijn team heb ik totaal niet gezien in de bergen, hij heeft in zijn eentje het hele peloton (exclusief Frank Schleck) eraf geknikkerd op de Galibier om de voorsprong die Andy had te halveren en bracht het peloton een dag later in zijn eentje terug op Schleck en Contador nadat hij eerder materiaalpech kreeg. Wieltjeszuigers doen dit niet.
Sinds het wereldkampioenschap (waar hij won door aan te vallen!) is Evans een totaal andere renner geworden, zie bijv. de Dauphine Libere en Tirreno-Adriatico dit jaar. Een paar jaar geleden was hij echt puur een wieltjesplakker die geen meter kopwerk deed maar nu ben ik het er absoluut niet mee eens. Kijk alleen al naar de laatste twee etappes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » za jul 23, 2011 6:06 pm

Denk je dat Andy Schleck veel meer kon in die ontsnapping met Contador? Hij kwam gesloopt boven!

Schleck heeft het wel geprobeerd maar op het beslissende moment had hij de kracht niet om een groot gat te slaan. Hij was wel beter in de demarrage maar niet in het temporijden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 6:22 pm

Oscarito schreef: Schleck heeft lef getoond? Welke Tour heb jij gekeken denk ik dan. De zusjes Schleck zijn een van de hoofdredenen waarom dit een teleurstellende Tour is geworden.
De enige die lef hebben getoond deze Tour zijn Gilbert en Contador met Hushovd en Boasson Hagen daarachter al waren de prestaties van die laatste twee meer geweldige krachtprestaties die niet zozeer met lef omschreven hoeven te worden. Schleck heeft in de Pyreneeën helemaal niets gedaan, werkte gisteren totaal niet vol mee met Contador en heeft Evans welgeteld 1x serieus aangevallen uit wanhoop (1'20 minuut achterstand). Dat terwijl zelfs een klein kind weet dat Evans beter is in de tijdrit. Een aanval die een vrijgeleide kreeg ook nog, pas toen hij 4'30 minuten kreeg is Evans in zijn eentje gaan rijden om de voorsprong te halveren. Een domme tactische beslissing overigens van Evans en Contador, die hadden meteen achter Schleck aan moeten gaan. Nee, geweldige lef heeft hij getoond. Als Andy echt lef had zegt hij niet dat Plateau de Beille niet selectief genoeg is, zeurt hij niet over de afdalingen, werkt hij mee met Contador in de ontsnapping, vraagt hij later niet lafjes op Alpe d'Huez of Evans wilt meewerken om bij diens aanval vervolgens in het wiel te gaan zitten en valt hij veel vaker aan zodat hij genoeg voorsprong heeft voor de tijdrit.

Evans zijn team heb ik totaal niet gezien in de bergen, hij heeft in zijn eentje het hele peloton (exclusief Frank Schleck) eraf geknikkerd op de Galibier om de voorsprong die Andy had te halveren en bracht het peloton een dag later in zijn eentje terug op Schleck en Contador nadat hij eerder materiaalpech kreeg. Wieltjeszuigers doen dit niet.
Sinds het wereldkampioenschap (waar hij won door aan te vallen!) is Evans een totaal andere renner geworden, zie bijv. de Dauphine Libere en Tirreno-Adriatico dit jaar. Een paar jaar geleden was hij echt puur een wieltjesplakker die geen meter kopwerk deed maar nu ben ik het er absoluut niet mee eens. Kijk alleen al naar de laatste twee etappes.
Wat een popie jopie gedoe met je 'zusjes schleck'. :excited.gif:
Ik zal ff de feiten op een rijtje voor je zetten:

1 het was helemaal geen teleurstellende tour. iedereen heeft het over de spannendste tour in jaren. dus waar heb je het over?
2 de zusjes schleck de hoodreden voor een teleurstellende tour? wie heeft er na de teleurstellend verlopen pyreneenritten gekozen voor de aanval? weet je wel hoe lang het geleden is dat er een tourfavoriet zo vroeg in een etappe heeft aangevallen? het was heroisch wat andy liet zien. hij heeft de tour er misschien door verloren maar liever zo dan op z'n evans. (lees wieltsjesplakken)
3 hij werkte gisteren in het begin misschien niet vol mee met contador, maar hij koos wel weer de aanval. en dat nadat hij de dag ervoor 60 km in de aanval had gereden. hij had ook kunnen wachten en zijn krachten kunnen sparen voor de laatste berg. wat wil je nou? dat alle favorieten blijven wachten tot de laatste berg (a la wieltjesplakker Evans), of dat ze al vroeg in de aanval gaan?
4 evans heeft niet aangevallen, hij heeft gecounterd. als het aan die wieltjesplakker had gelegen dan waren de alpenritten net zo verlopen als de pyreneenritten.

Hij is dan wel de terechte winnaar, maar ik zie toch liever types als Contador of Andy winnen dan die neuroot van een Evans met zijn Michael Jackson stemmetje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jul 23, 2011 6:30 pm

En dan dat hondje. :excited.gif: Echt een eigenheimer in de slechte zin van het woord.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33558
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 6:31 pm

joey schreef:Schleck heeft het wel geprobeerd maar op het beslissende moment had hij de kracht niet om een groot gat te slaan. Hij was wel beter in de demarrage maar niet in het temporijden.
Iedere renner heeft zijn eigen kwaliteit. Evans heeft geen explosieve demarrage. Dat kan. Toch wil hij de Tour winnen en maakt dan gebruik van wat hij kan: temporijden. En dat heeft hij gedaan deze Tour. En hoe! Je kunt meer van het ene type dan van het andere houden, maar wat mij betreft is de kwaliteit van Evans als renner onomstreden.

Je hebt ook tennissers die pure baseliners zijn. Alles komt terug, totdat de ander een fout maakt. Is minder spectaculair dan een aanvallende speler, maar als de baseliner op zijn kwaliteit grote toernooien wint, is dat een verdienste op zich.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 6:50 pm

Zeux schreef:
Iedere renner heeft zijn eigen kwaliteit. Evans heeft geen explosieve demarrage. Dat kan. Toch wil hij de Tour winnen en maakt dan gebruik van wat hij kan: temporijden. En dat heeft hij gedaan deze Tour. En hoe! Je kunt meer van het ene type dan van het andere houden, maar wat mij betreft is de kwaliteit van Evans als renner onomstreden.

Je hebt ook tennissers die pure baseliners zijn. Alles komt terug, totdat de ander een fout maakt. Is minder spectaculair dan een aanvallende speler, maar als de baseliner op zijn kwaliteit grote toernooien wint, is dat een verdienste op zich.
Tuurlijk! Zo is het maar net. Maar ga dan niet lopen beweren dat de Schlecks laf hebben gereden en dat de tour daarom teleurstellend was. Grotere bullshit kan je niet verzinnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33558
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 7:11 pm

Trab schreef:
Tuurlijk! Zo is het maar net. Maar ga dan niet lopen beweren dat de Schlecks laf hebben gereden en dat de tour daarom teleurstellend was. Grotere bullshit kan je niet verzinnen.
Heb ik dat beweerd dan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » za jul 23, 2011 7:27 pm

Jammer dat Andy het niet gehaald heeft. Heeft in ieder geval aanvallender gereden dan Evans.

Overigens, wat een mega flop de Rabo ploeg. Echt een schande!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 7:56 pm

Zeux schreef:
Heb ik dat beweerd dan?
Was voor Oscarito bestemd. Jij hebt het prima verwoord.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za jul 23, 2011 8:15 pm

Wat een lamzak is die Danny Nelissen trouwens. Maakt zich weer compleet belachelijk bij Tour de Jour. Hij beweert een hekel te hebben aan Andy omdat ze in de ronde van zwitserland zijn doorgereden na de val van Mollema. Wat had andy daar mee te maken? Die deed helemaal niet mee om het klassement in de ronde van zwitserland. hij is iets van 19e geeindigd. dat zijn ploeg besloot door te rijden is toch niet zijn schuld? en vorig jaar in de tour legde cancelarra de boel stil. waarschijnlijk op voorspraak van ploegleider rijs. en dat voert nelissen ook op als reden dat hij een hekel aan andy heeft. wat een pannenkoek.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » za jul 23, 2011 9:10 pm

+dat Andy het met de vriendin/vrouw van een ploeggenoot gedaan zou hebben.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » zo jul 24, 2011 6:58 pm

Tour du Jour is dan ook een flutprogramma. Zo'n Genee moet het gewoon bij voetbal laten.
En Nelissen kan zo samen met Kerckhoffs de wielersectie van de Telegraaf verzorgen.

Eindresultaat Tourtoto: top-200 bij de Tip Tour Top tien en dus net buiten de prijzen, teleurstellend want zo'n 2e plaats smaakt toch naar meer - Steegmans (...) :drls.gif:.
Het slechte presteren van Cancellara en uitvallen van Vinokourov kost me een top-50 plek. Nieuwe ronde, nieuwe kansen volgend jaar waar ik wel meer formulieren zal invullen. Dan beginnen ze zowat in mijn achtertuin, vrij vroeg ook. 30 juni namelijk.
Volgende week begint het echte wielrennen weer: Clasica San Sebastian gevolgd door de altijd zware Ronde van Polen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » zo jul 24, 2011 8:25 pm

Ik ben 2e geworden in de tourpoule, Greipel deed me de nek om. Als hij vierde was geworden, had ik gewonnen, nu hij derde werd kwam ik 8 puntjes te kort. Wel 160 euro verdiend, dus ik ben tevreden. Mijn gokjes (Voeckler, Coppel en in mindere mate Taaramae) hebben goed uitgepakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33558
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 24, 2011 9:24 pm

Ik ben de trotse winnaar van een poultje van 6 (ZES) teams. :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » zo jul 24, 2011 9:43 pm

Duke schreef:Ik ben 2e geworden in de tourpoule, Greipel deed me de nek om. Als hij vierde was geworden, had ik gewonnen, nu hij derde werd kwam ik 8 puntjes te kort. Wel 160 euro verdiend, dus ik ben tevreden. Mijn gokjes (Voeckler, Coppel en in mindere mate Taaramae) hebben goed uitgepakt.
Van het werk, tussen vrienden of ergens op het internet? Anders pak ik het volgend jaar ook deze Tourtoto mee, die kleine toto's zijn altijd easy money. Als mensen al renners als Coppel gaan pakken bijvoorbeeld.

Coppel, Voeckler en Taaramae. Dan vraag ik me wel af wie die anderen allemaal gekozen hebben en nog belangrijker hoe de puntentelling gaat omdat je zegt dat je gok Coppel beter dan Taaramae heeft uitgepakt terwijl die geeneens top-10 in een etappe heeft gereden en ook nog achter Taaraemae eindigt in het AK. Moet wel een heel speciale toto zijn. :biggrin.gif:

Toch gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » zo jul 24, 2011 10:09 pm

Dat moet wel een toto zijn waarbij je bonuspunten krijgt voor de nummer 80 van de dag ofzo. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » ma jul 25, 2011 8:07 am

Toto van het werk. Daarmee krijg je punten voor de eerste 20 van de etappe, maar ook (elke etappe) punten voor de eerste 10 in het jongerenklassement, en daar hebben Taaramae en Coppel aardig wat punten bij elkaar gesprokkeld. En voor de verschillende eindklassementen krijg je weer extra punten. Uiteindelijk zijn dit de renners met het aantal behaalde punten:
EVANS, Cadel BMC 1483
SCHLECK, Andy Leopard Trek 842
SCHLECK, Frank Leopard Trek 792
GILBERT, Philippe Omega Pharma Lotto 784
CAVENDISH, Mark HTC 760
SANCHEZ GONZALEZ, Samuel Euskaltel 758
VOECKLER, Thomas Europcar 689
HUSHOVD, Thor Garmin 679
ROJAS GIL, Jose Joaquin Movistar 613
CONTADOR VELASCO, Alberto Saxo Bank 550
HAGEN, Edvald Boasson Sky 495
TAARAMÄE, Rein Cofidis 483
ROLLAND, Pierre Europcar 442
VANENDERT, Jelle Omega Pharma Lotto 387
THOMAS, Geraint Sky 371
CUNEGO, Damiano Lampre 344
GREIPEL, Andre Omega Pharma Lotto 336
JEANNESSON, Arnold Francaise des Jeux 330
BASSO, Ivan Liquigas 321
URAN, Rigoberto Sky 304
FARRAR, Tyler Garmin 274
COPPEL, Jérome Saur Sojasun 233
DANIELSON, Thomas Garmin 230
GESINK, Robert Rabobank 224
RUIJGH, Rob Vacansoleil 208
ROY, Jérémy Francaise des Jeux 189
VELITS, Peter HTC 184
PERAUD, Jean-christophe AG2R 180
FEILLU, Romain Vacansoleil 177
HOOGERLAND, Johnny Vacansoleil 175
MARTIN, Tony HTC 168
CASAR, Sandy Francaise des Jeux 155
HESJEDAL, Ryder Garmin 135
HINAULT, Sébastien AG2R 126
WEERT, Kevin De Quickstep 124
SANCHEZ GIL, Luis Leon Rabobank 118
FARIA DA COSTA, Rui Alberto Movistar 115
GAUTIER, Cyril Europcar 109
PETACCHI, Alessandro Lampre 10
De eerste die ik niet had was Rolland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » ma jul 25, 2011 8:07 am

Toto van het werk. Daarmee krijg je punten voor de eerste 20 van de etappe, maar ook (elke etappe) punten voor de eerste 10 in het jongerenklassement, en daar hebben Taaramae en Coppel aardig wat punten bij elkaar gesprokkeld. En voor de verschillende eindklassementen krijg je weer extra punten. Uiteindelijk zijn dit de renners met het aantal behaalde punten:
EVANS, Cadel BMC 1483
SCHLECK, Andy Leopard Trek 842
SCHLECK, Frank Leopard Trek 792
GILBERT, Philippe Omega Pharma Lotto 784
CAVENDISH, Mark HTC 760
SANCHEZ GONZALEZ, Samuel Euskaltel 758
VOECKLER, Thomas Europcar 689
HUSHOVD, Thor Garmin 679
ROJAS GIL, Jose Joaquin Movistar 613
CONTADOR VELASCO, Alberto Saxo Bank 550
HAGEN, Edvald Boasson Sky 495
TAARAMÄE, Rein Cofidis 483
ROLLAND, Pierre Europcar 442
VANENDERT, Jelle Omega Pharma Lotto 387
THOMAS, Geraint Sky 371
CUNEGO, Damiano Lampre 344
GREIPEL, Andre Omega Pharma Lotto 336
JEANNESSON, Arnold Francaise des Jeux 330
BASSO, Ivan Liquigas 321
URAN, Rigoberto Sky 304
FARRAR, Tyler Garmin 274
COPPEL, Jérome Saur Sojasun 233
DANIELSON, Thomas Garmin 230
GESINK, Robert Rabobank 224
RUIJGH, Rob Vacansoleil 208
ROY, Jérémy Francaise des Jeux 189
VELITS, Peter HTC 184
PERAUD, Jean-christophe AG2R 180
FEILLU, Romain Vacansoleil 177
HOOGERLAND, Johnny Vacansoleil 175
MARTIN, Tony HTC 168
CASAR, Sandy Francaise des Jeux 155
HESJEDAL, Ryder Garmin 135
HINAULT, Sébastien AG2R 126
WEERT, Kevin De Quickstep 124
SANCHEZ GIL, Luis Leon Rabobank 118
FARIA DA COSTA, Rui Alberto Movistar 115
GAUTIER, Cyril Europcar 109
PETACCHI, Alessandro Lampre 10
De eerste die ik niet had was Rolland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » ma jul 25, 2011 8:24 am

Terug naar de tour:
Niemand pakt Cadels boterhammen meer af
Door: Thijs Zonneveld

Het pispaaltje van de klas kwam eindelijk voor zichzelf op. Cadel Evans won van alles en iedereen, maar vooral van zichzelf.

Een peloton is net een schoolklas. Je hebt een paar stoere jongens die alle meisjes versieren, een stel schreeuwlelijken, een hoop meelopers. En je hebt het pispaaltje. Dat ene jongetje dat van het platteland komt. Dat ene jochie met dat piepstemmetje. Dat ene ventje dat om de haverklap in huilen uitbarst: Cadel Evans.

34 jaar oud is hij intussen, maar Cadel is nog altijd de nerd van het peloton. Hij heeft smetvrees. Hij schiet in de stress als het hotel­restaurant geen witte rijst serveert. ?Hij maakt intellectuele grapjes waar alleen hijzelf om lacht. Hij heeft een klein hondje (Molly) waar niemand bij in de buurt mag komen. Hij voert gesprekken met zichzelf. Dat laatste is een echo van zijn verleden: kleine Cadel woonde op een boerderij in the middle of nowhere. Zonder televisie. ‘Ik was het enige kind in de wijde omtrek. Om bij het dichtst­bijzijnde dorp te komen, moest je 150 kilometer over een gravelweg. Als er eens iemand bij ons op bezoek kwam, werd-ie gek van de stilte.’ Praten doet hij nauwelijks in het peloton. Hij is het jongetje dat tijdens de pauze in zijn uppie, in een hoekje van de aula, probeert zijn boterhammen op te eten. Dat lukt zelden: er zijn altijd stoere klasgenoten die zijn bammetjes van hem jatten of zijn Save Nepal-broodtrommel in de meisjes-wc gooien. Als pesterijtje.

Dissen
Voorbeeld. Tijdens de Tour van 2009 reed het peloton door de Pyreneeën. Vrijwel meteen vanaf de start ging het omhoog. Andy Schleck zei tegen Bradley Wiggins: let op, ik ga Cadel even dissen. Schleck junior fietste naar Cadel toe en fluisterde hem in zijn oor dat geletruidrager Alberto Contador op breken stond. Cadel schoot er meteen vandoor: hij reed meer dan zestig kilometer in zijn eentje voor het lachende peloton uit voordat hij in de gaten had dat hij in de zeik was genomen.

Zoals het een echte nerd betaamt, is Cadel ook het braafste jongetje van de klas. Hij heeft zich in het verleden de kaas van het brood laten eten door renners die sjoemelden met het dopingreglement. Pas de laatste jaren kan hij zijn enorme fysieke vermogen uitbuiten. Dat komt vooral doordat de sport schoner wordt. De beste indicatie daarvoor zijn de klimtijden van alle grote cols die de renners dit jaar op fietsten. Plateau de Beille, Luz-Ardiden, de Galibier, Alpe d’Huez – stuk voor stuk werden ze langzamer beklommen dan ooit. Evans’ overleden trainer Aldo Sassi legde vlak voor zijn dood uit waarom Evans door de jaren heen steeds beter is geworden: ‘Cadel is niet veranderd. Het wielrennen is veranderd.’

Brute kracht
Maar soms is hij ook té braaf. Zoals in deze Tour bijvoorbeeld, in de Alpen. Waar Andy Schleck en Thomas Voeckler er niet voor terugdeinsden om een paar renners uit andere ploegen in te huren als het hen uitkwam, weigerde Evans zijn portemonnee te trekken – het idee kwam niet eens bij hem op. Dat hij de Tour niet verloor in de laatste week, was te danken aan de brute kracht in zijn benen. En aan de breuk met zijn eigen wieltjesplakverleden: hij zette zichzelf op kop als de wedstrijd hem dreigde te ontglippen.

Tot anderhalf jaar geleden stond Evans bekend als Mr. Hubba Bubba. Hij plakte in het wiel van zijn concurrenten als een roze kauwgompje. Het was niet voor niets dat hij vooral veel tweede werd. Maar na zijn verrassende wereldtitel in 2009 veranderde er iets. Evans vertrok bij Lotto en verkaste naar Amerika. BMC werd het. Daar kreeg hij iets wat hij niet gewend was: vertrouwen.

Er werd een ploeg rond hem en rond hem alleen gebouwd. Het pispaaltje was ineens de enige echte kopman. Er werd een tijdritfiets speciaal voor hem ontworpen en gebouwd (arbeidstijd: twee jaar). Want als hij iets wilde, dan werd het geregeld. Evans: ‘Ik heb de neiging om nogal snel nerveus te worden als iets niet goed gaat. Dus mijn team zorgt ervoor dat alles in orde is.’

Zie hoe zijn fiets klaar staat op de rollenbank, vlak voor de beslissende tijdrit van deze Tour. Handdoekje met militaire precisie over het stuur gevouwen, drie mecaniciens eromheen voor de laatste wijzigingen. Bandendruk een millibar lager? Komt in orde. Rollenbank een millimeter meer naar rechts? No problem. Een halve millimeter terug naar links? Tuurlijk.

Stoer, snel, popiejopie
Een minuut moet hij goedmaken in de tijdrit. In die situatie heeft hij eerder gezeten, maar zowel in 2007 als in 2008 liet hij na om zijn overwicht in de race tegen de klok te verzilveren. Hij was te nerveus. Te timide. Dit jaar komt de tegenstand van van de twee coolste jochies van de klas: de broertjes Schleck. Zij zijn alles wat Cadel niet is: stoer, snel, popiejopie. Andy roept van tevoren tegen iedereen die het wil horen dat hij bulkt van het vertrouwen en dat hij gaat winnen.

Cadel laat slechts zijn benen spreken. Hij verpulvert de Schlecks. Eindelijk komt hij voor zichzelf op. Eindelijk wint hij de Tour. Na de finish huilt hij. En huilt hij. En huilt hij. Maar dat maakt niks meer uit.

Niemand pakt zijn boterhammen van hem af. Nooit meer.
www.depers.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie