Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2011 5:10 pm

Hopelijk gaat Cancellara zich er morgen ook mee bemoeien. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do jul 21, 2011 5:13 pm

Benji schreef:Zou wel vermakelijk zijn als Frank er morgen als een dolle vandoor gaat, Evans zal nu wel gefocust zijn op Andy.
Als ik ploegleider zou zijn van de Schlecks dan zou ik dit morgen inderdaad doen. Frank vroeg laten gaan, concurrentie gaat weer twijfelen en Andy aan de voet van de Alpe d'huez laten gaan. Hoop alleen dat Andy morgen genoeg hersteld is.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 21, 2011 5:21 pm

Ik durf bijna niks meer te zeggen want dit is met recht de vreemdste (en teleurstellende) Tour die ik ooit heb meegemaakt maar Evans heeft de beste kansen, Andy moet normaal gesproken met minimaal twee minuten voorsprong aan de tijdrit beginnen wilt hij standhouden. Voor Frank is dat nog een half minuutje extra.
Daarbij rijdt Evans hier in z'n dooie eentje ruim twee minuten goed op Schleck, dat is toch wel enorm sterk. Ik zie een Andy of Frank hem er niet zo eenvoudig afrijden op de slotklim van morgen (met hun typische 50 meter stop n go's van deze Tour zeker niet) en Evans zal niet meer zo dom zijn een van die twee te laten gaan. Aan de andere kant heeft Evans al twee keer een Tourzege verpest in de laatste tijdrit.

Dan is die dekselse Voeckler er nog, het zou me niet verbazen als die ineens ook kan tijdrijden met dat wondermiddel van hem.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » do jul 21, 2011 5:26 pm

Mooi dat vervuiler Contador 'm dit jaar niet gaat winnen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do jul 21, 2011 5:41 pm

Duke schreef:Wat is die Dijkstra toch een opportunist van de eerste orde. :excited.gif:
Die Dijkstra moeten ze echt van de televisie schieten. Wat een walgelijke vent is dat zeg. Valt constant in herhaling, verteld wel 300x dat Monfort en Posthuma een plannetje hebben. En als Schleck eindelijk bij Monfort is aangekomen: "ik had het je voorspeld Maarten". Alsof we allemaal randdebielen zijn die dachten dat Monfort en Posthuma voor eigen succes gingen. :excited.gif: En het woord "grinta" en "courage" kan ik ook niet meer horen. Ik ben blij dat Michael Boogerd erbij zit, dat is tenminste iemand waar ik graag naar luister.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do jul 21, 2011 5:51 pm

Oscarito schreef:Ik durf bijna niks meer te zeggen want dit is met recht de vreemdste (en teleurstellende) Tour die ik ooit heb meegemaakt maar Evans heeft de beste kansen, Andy moet normaal gesproken met minimaal twee minuten voorsprong aan de tijdrit beginnen wilt hij standhouden. Voor Frank is dat nog een half minuutje extra.
Daarbij rijdt Evans hier in z'n dooie eentje ruim twee minuten goed op Schleck, dat is toch wel enorm sterk. Ik zie een Andy of Frank hem er niet zo eenvoudig afrijden op de slotklim van morgen (met hun typische 50 meter stop n go's van deze Tour zeker niet) en Evans zal niet meer zo dom zijn een van die twee te laten gaan. Aan de andere kant heeft Evans al twee keer een Tourzege verpest in de laatste tijdrit.

Dan is die dekselse Voeckler er nog, het zou me niet verbazen als die ineens ook kan tijdrijden met dat wondermiddel van hem.
Teleurstellend? Hij is in jaren niet zo spannend geweest. 4 mensen binnen een ruime minuut. Dat is toch geweldig. De enige etappes die teleurstellend waren zijn die 2 in de pyreneen geweest.
Ik geloof helemaal niet dat Evans 2 minuten gaat pakken in de tijdrit. Zeker niet als Andy met een minuut voorsprong de tijdrit ingaat. Zo goed zijn de tijdritten van Evans niet meer de laatste jaren. En Andy kon Contador vorig jaar ook aardig bijhouden in de afsluitende tijdrit.
Het feit dat hij 2 minuten terugpakt op de slotklim is niet zo raar natuurlijk. Andy was de hele dag in de aanval, Evans ging pas in de laatste 10 km geloof ik.
Ik wil nog wel zien of Evans op Frank gaat reageren als hij op de galibier al gaat. Contador en Sanchez zijn kansloos voor het klassement, dus de enige hulp die hij kan verwachten is van het team van Voeckler. Hoop alleen dat Andy genoeg hersteld is. Het worden 2 mooie laatste dagen. Moge de beste winnen! En bij Voeckler begin ik inmiddels ook mijn vraagtekens te krijgen. De Pyreneen was nog tot daar aan toe, maar vandaag met de besten op de Galibier?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » do jul 21, 2011 5:52 pm

Het woord Chasse Patate heb ik deze week ook wel weer genoeg gehoord.

Ik vind het geen teleurstellende tour. Ik geniet met volle teugen. Ik heb op dit moment nog geen flauw idee wie er gaat winnen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Wielrennen

Bericht door El Clavo » do jul 21, 2011 6:13 pm

Waarom bleef Evans al dat vuile werk voor die luie Voeckler opknappen? Die laffe Fransoos heeft geen meter op kop gereden!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do jul 21, 2011 6:22 pm

Omdat Evans uiteindelijk in de tijdrit natuurlijk veel beter is dan Voeckler.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Wielrennen

Bericht door El Clavo » do jul 21, 2011 6:24 pm

Dat snap ik, maar nu hielp hij zichzelf helemaal niet, maar alleen Voeckler.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2011 6:25 pm

Khraa schreef:Het woord Chasse Patate heb ik deze week ook wel weer genoeg gehoord.
We hebben dan ook al heel wat Chasses Patates gezien, vooral van Nederlandse wielrenners. Een woord als 'courage' slaat inderdaad nergens op.

Waar ik me bij Dijkstra het meest aan stoor, is zijn extreme nationalisme. Dat gaat tegenwoordig zo ver dat hij ook ongegeneerd buitenlanders in Nederlandse loondienst aanmoedigt. 'Kom op Luis Leon!' 'Hahaa!'


@Duke: beter wel, maar veel beter? Voeckler kan ook opeens klimmen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » do jul 21, 2011 6:43 pm

wimpey schreef:Mooi dat vervuiler Contador 'm dit jaar niet gaat winnen.
Nee, want de Schlecks zijn brandschoon en betaalden die Fuentes natuurlijk puur voor de trainingsschema's!

:excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do jul 21, 2011 9:18 pm

Jöhnk schreef:
@Duke: beter wel, maar veel beter? Voeckler kan ook opeens klimmen.
Tja, als ie genoeg courage heeft...

Maar van mij mag hij. Dank zij hem en Taaramäe heb ik al 4 dagprijzen in de pool van m'n werk gewonnen, en sta ik 4e. :neutral.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 21, 2011 9:20 pm

Trab schreef:
Oscarito schreef:Ik durf bijna niks meer te zeggen want dit is met recht de vreemdste (en teleurstellende) Tour die ik ooit heb meegemaakt maar Evans heeft de beste kansen, Andy moet normaal gesproken met minimaal twee minuten voorsprong aan de tijdrit beginnen wilt hij standhouden. Voor Frank is dat nog een half minuutje extra.
Daarbij rijdt Evans hier in z'n dooie eentje ruim twee minuten goed op Schleck, dat is toch wel enorm sterk. Ik zie een Andy of Frank hem er niet zo eenvoudig afrijden op de slotklim van morgen (met hun typische 50 meter stop n go's van deze Tour zeker niet) en Evans zal niet meer zo dom zijn een van die twee te laten gaan. Aan de andere kant heeft Evans al twee keer een Tourzege verpest in de laatste tijdrit.

Dan is die dekselse Voeckler er nog, het zou me niet verbazen als die ineens ook kan tijdrijden met dat wondermiddel van hem.
Teleurstellend? Hij is in jaren niet zo spannend geweest. 4 mensen binnen een ruime minuut. Dat is toch geweldig. De enige etappes die teleurstellend waren zijn die 2 in de pyreneen geweest.
Ik geloof helemaal niet dat Evans 2 minuten gaat pakken in de tijdrit. Zeker niet als Andy met een minuut voorsprong de tijdrit ingaat. Zo goed zijn de tijdritten van Evans niet meer de laatste jaren. En Andy kon Contador vorig jaar ook aardig bijhouden in de afsluitende tijdrit.
Het feit dat hij 2 minuten terugpakt op de slotklim is niet zo raar natuurlijk. Andy was de hele dag in de aanval, Evans ging pas in de laatste 10 km geloof ik.
Ik wil nog wel zien of Evans op Frank gaat reageren als hij op de galibier al gaat. Contador en Sanchez zijn kansloos voor het klassement, dus de enige hulp die hij kan verwachten is van het team van Voeckler. Hoop alleen dat Andy genoeg hersteld is. Het worden 2 mooie laatste dagen. Moge de beste winnen! En bij Voeckler begin ik inmiddels ook mijn vraagtekens te krijgen. De Pyreneen was nog tot daar aan toe, maar vandaag met de besten op de Galibier?
Ik vind deze Tour zwaar teleurstellend, waardeloos zelfs. Wat hebben we nu werkelijk gezien van spektakel voor het AK?
Twee aanvallen van Contador op bergen van de tweede categorie en een aanval van Andy Schleck waar niemand op reageert. Als er een rechte weg wordt aangelegd naar Parijs en er nul aanvallen komen staan er 190 renners binnen de minuut, dan is de eindstrijd nog spannender. Het gaat mij erom wat er onderweg gebeurd, als er ontzettend wordt gestreden en een Armstrong met 5 minuten voorsprong wint maakt mij dat dan niet uit. Nu hebben we net zoiets als de strijd om het kampioenschap in de Eredivisie is veel leuker omdat er op de laatste speeldag nog drie ploegen kans maken op de eindzege, ja lekker dan als ze het hele jaar waardeloos spelen...

Wat betreft Evans zijn tijdrit heb je gelijk maar die klimt nu weer zoals vanouds, de kans is dus aannemelijk dat hij zijn tijdrit ook weer als vanouds kan rijden al zal de stressfactor bij Evans een grote rol gaan spelen. En Andy Schleck kan gewoon absoluut niet tijdrijden, het is voor hem hopen dat hij nog een van de meest frisse coureurs is. Het parcours, golvend en voor stoempers is in het voordeel van Evans. Nu weet ik dus niet hoe fris beide coureurs nog zijn maar anderhalve minuut zou Evans toch wel minimaal terug moeten kunnen pakken op dit parcours. Twee minuten wordt close.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 21, 2011 9:31 pm

En ik dacht dat de NOS erg was wat betreft wielrennen, zit ik net even naar Tour du Jour te kijken.
Ze bakken er al weinig van met het voetbal maar dit is echt te erg voor woorden. Leo Driessen die de overwinning van Winnen na ging becommentariëren, Winnen die ineens vierde als beste eindklassering heeft genoteerd in de Quiz(in 1983 werd ie dus 3e, dat weet ik zelfs nog). Nelissen die er zit als expert maar totaal niks van wielrennen afweet, Genee die er nog minder verstand van heeft en er vooral de gezelligheid erin moet houden en als klap op de vuurpijl Jakobs die er puur zit voor de grapjes. Dan is Driesje Roelvink nog het hoogtepunt, zeg genoeg over het programma denk ik zo.
Hoeladans schreef:
wimpey schreef:Mooi dat vervuiler Contador 'm dit jaar niet gaat winnen.
Nee, want de Schlecks zijn brandschoon en betaalden die Fuentes natuurlijk puur voor de trainingsschema's!

:excited.gif:
Hoe Frank Schleck ontsnapte aan een schorsing wegens zijn betrokkenheid bij Operacion Puerto mag nog altijd een van de miraculeuze ontsnappingen ooit genoemd worden m.b.t. dopingschandelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2011 9:34 pm

Dat kun je ook over Contador zeggen.

Dopinggebruik is nu eenmaal wijd verspreid in de sportwereld. Daar maak ik me verder geen illusies over.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » do jul 21, 2011 9:55 pm

Precies, Jòhnk. Maar bij sommige renners (Voeckler) ligt het er dik bovenop dat ze een nieuwe dokter hebben.
Jöhnk schreef:Waar ik me bij Dijkstra het meest aan stoor, is zijn extreme nationalisme. Dat gaat tegenwoordig zo ver dat hij ook ongegeneerd buitenlanders in Nederlandse loondienst aanmoedigt. 'Kom op Luis Leon!' 'Hahaa!'
Die vent maakt zichzelf belachelijk. Blijven zeuren over de Nederlanders, terwijl die alleen opvallen door hun hechtingen en kwaaltjes. Doen alsof Posthuma enorm belangrijk was voor Schleck. En dan gebruikt die gek ook nog om de vier zinnen het woord grinta. Grinta dit, grinta dat. Bweh. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » vr jul 22, 2011 1:22 pm

Tja, de Nederlanders hebben zo'n marginale rol in De Tour dat die Herbert Dijkstra de kleinste dingen probeert aan te grijpen om de trotse nationalist uit te hangen. Is wel erg geforceerd en best zielig...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 22, 2011 2:19 pm

Damn, moest net even mijn zoontje halen, ontploft meteen de etappe...

Klote voor Evans dat ie materiaalpech krijgt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 22, 2011 2:20 pm

En Voeckler is dan nu eindelijk gezien. Knappe Tour van hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » vr jul 22, 2011 2:23 pm

Zeux schreef:En Voeckler is dan nu eindelijk gezien. Knappe Tour van hem.
Het peleton zit er niet al te ver achter. Ik denk niet dat ze weg blijven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 22, 2011 2:32 pm

Geen idee of het peloton nog terug komt. De enigen die daar zullen rijden zijn Evans, Basso en/of Cunego. Zowel Evans als Basso zijn geen aanvallers, maar kunnen wel een gestaag tempo draaien, dus die minuut moet terug te halen zijn.

Voeckler komt de Galiber volgens mij niet eens over. Die haalde deze col al op hangen en wurgen. En daarna komt dan nog de Alp. Nee, voor Voeckler is het op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 22, 2011 2:36 pm

Peloton zakt weg. Nu al op ruim 1,5 minuut.

De aanval van Contador geeft Andy Schleck de marge die hij nodig heeft. Doodzonde van de materiaalpech van Evans.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2011 2:51 pm

Eindelijk koers, lekker...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » vr jul 22, 2011 3:03 pm

Zeux schreef:Peloton zakt weg. Nu al op ruim 1,5 minuut.

De aanval van Contador geeft Andy Schleck de marge die hij nodig heeft. Doodzonde van de materiaalpech van Evans.

Juist leuk, nu moet Evans tenminste. Anders gebeurde er niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie