Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di jul 19, 2011 9:28 pm

Wat vind jij als kenner van het rijden van Gesink Oscarito? Komt het puur door die valpartij of is het ook een mentale kwestie? Ik kan maar moeilijk geloven dat het puur door die valpartij komt. Denk je ook niet dat een Steven Kruiswijk uiteindelijk meer mogelijkheden heeft? Ik vind Gesink zo'n type Ivan Basso. Geen versnelling bergop en alles in 1 tempo. Kruiswijk zag ik in de Giro een keer in het wiel springen bij Contador tijdens 1 van zijn befaamde versnellingen bergop. Daar stond ik echt ff perplex van. Hij heeft volgens mij wel die accelaratie bergop.
Ben je trouwens ook sceptisch over de uitstekend presterende Lotto ploeg in de Tour? Zeker na dat gedoe met Vansevenent voor de tour?
Ben benieuwd naar de rit van morgen. Een beetje vergelijkbare rit als vandaag. Als Andy niet weer zoveel tijd wil verliezen als vandaag dan zal hij op de col van de 1e categorie moeten demarreren. Dan kan die in ieder geval met voorsprong aan de afdaling beginnen.. Respect voor Contador en Evans vandaag. Die gekke Evans kan met zijn mountainbike achtergrond straks weleens in het voordeel zijn als er met slecht weer afgedaald moet worden. Spannend, spannend.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di jul 19, 2011 9:56 pm

Andy Schleck ziedend: Deze afdaling was onverantwoord

'Ik heb altijd gezegd dat Alberto Contador de voornaamste favoriet is om de Tour te winnen en dat hebben we vandaag eindelijk ook gezien, zo zei Johny Schleck, vader van de Luxemburgse broers Fränk en Andy na de zestiende etappe van de Tour de France.

'Zelf hebben we wat tijd verloren, maar dat zijn zaken die kunnen gebeuren. Bij Fränk gaat het slechts om een handvol seconden. Bij Andy is het verlies ernstiger. Maar hij had tegenslag. In de gevaarlijke afdaling van de Col de Manse moest hij in een van de eerste bochten zijn voet uit het pedaal lichten om recht te blijven. Hij verloor 150 meter en die kloof kreeg hij niet meer dicht.'

Dat werd door Andy Schleck bevestigd. De renner van Leopard verspeelde een dikke minuut op Contador en Cadel Evans en kon dat maar slecht verkroppen. 'Ik voelde me niet super bergop, maar ik verloor vooral bergaf. Voor me viel iemand en ik moest uit het klikpedaal. Ik lag 150 meter achter en dat kreeg ik niet meer dicht.'

De jongste broer foeterde ook op de organisatoren. 'Waar halen ze het in hun hoofd om zo'n gevaarlijk parcours uit te stippelen. Ieder van ons heeft thuis familie zitten en dus horen afdalingen als deze en ook die van woensdag in Italië niet thuis in de Tour. Dit zouden ze moeten verbieden', aldus de jongste Schleck.

'Ik ben teleurgesteld in de parcourskeuze. Willen ze echt dat de Tour bergaf beslist wordt?', vroeg Schleck zich na afloop tegenover de Belgische tv-zender Sporza af.

Toch houdt de Luxemburger de moed erin. 'Een minuut betekent niet zoveel. Ik heb een goeie vorm en ik zal me nog tonen. Ik houd mijn hoofd hoog.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 19, 2011 10:13 pm

Andy Schleck is vandaag gewoon op waarde geklopt. Hij kan wel zeuren over 150 meter doordat iemand voor hem de mist in ging maar het was toch echt bergop dat hij moest passen en afdalen is nu eenmaal een onderdeel van de wielersport.

Wat Gesink betreft is het natuurlijk giswerk. We weten gewoon niet wat de valpartij fysiek voor een schade heeft veroorzaakt. Het was niet zo zichtbaar als bij Hoogerland of Ten Dam maar het is heel goed mogelijk dat je gewoon minder kracht kunt leveren door de val. Tja, dan heb je toch een probleem. Als hij fysiek in orde is kan hij hier voor een top 5 positie strijden. Daar geloof ik wel in.

Overigens. Als hij nu voor de erelijst van Basso kan tekenen dan zou ik dat maar snel doen. Twee keer winst in de Giro. Dat is nog geen Nederlander gelukt. Al geef ik grif toe dat er weinig explosiviteit meer in zit bij hem. En dat is inderdaad iets wat Gesink mist.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » wo jul 20, 2011 8:53 am

Met heel veel blablabla wint niemand een Tour
Door: Thijs Zonneveld

Andy Schleck kletste op de rustdag de kranten vol. Hij kreeg de rekening gepresenteerd. Want elk woord kan er één te veel zijn.

De Tour verliezen op een rustdag: het kan echt. Andy Schleck deed het. Hij moest maandag zonodig weer alle kranten vol kletsen. Blablabla over wie nu eigenlijk de beste broer van de twee is, blablabla over hoe mooi de gele trui is, blablabla over het gebrek aan aanvalsdrang bij de andere favorieten. Maar ergens tussen al het geklets meldde hij dat hij bang was voor de afdaling van de Col de Manse. Vooral als het zou regenen.

Dat had hij beter niet kunnen zeggen. Muchos gracias, zei Alberto Contador; een plan was geboren. Zeker na overleg met zijn ploegleider Bjarne Riis: die kent de Schlecks door en door. Vorig jaar reden ze in zijn ploeg. Riis weet wanneer ze te pakken zijn. Hij weet wanneer ze op breken staan.

Het peloton is in de zestiende etappe nog niet eens halverwege de beklimming van de Col de Manse – zomaar een bergje van tweede categorie – als El Pistolero vanuit het niets de aanval opent. Niet van die lullige speldenprikjes die de broertjes Schleck uitdeelden in de Pyreneeën, maar een aanval met alle cilinders vol open. Nota bene op een moment dat de Schleckjes nog als toeristen met hun regenjasjes aanrijden. Contador gaat net zolang door totdat hij een handvol secondes heeft op de broertjes. Alleen Cadel Evans en Samuel Sanchez kunnen Contador volgen. Op de top van het klimmetje hebben ze een klein gaatje; na de afdaling is het gaatje een gat geworden. Fränk Schleck verliest twintig seconden, Andy daalt af als een oude oma op een fiets met een boodschappenmandje en krijgt meer dan een minuut aan zijn broek. En de hartelijke groeten van Alberto erbij.

Schleck junior piept na afloop over het gevaar van de afdaling: ‘Ik ben teleurgesteld in de parcourskeuze van de organisatie. Willen ze echt dat de Tour bergaf beslist wordt? Dit was levensgevaarlijk. Iedereen heeft een familie thuis.’

Details
Natuurlijk heeft hij gelijk, maar dat wist hij van tevoren ook; hij heeft de etappe voor de Tour al verkend. Misschien had hij dan samen met zijn ploeg een staking moeten organiseren, net zoals vorig jaar in de eerste week van de Tour. Of anders een niet-aanvalspact moeten overeenkomen met zijn belagers. In plaats daarvan stond hij gewoon aan de start en hoopte dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat de favorieten elkaar wel met rust zouden laten. Nou, niet dus.

Het verschil tussen de kandidaten voor de eindzege is in deze Tour kleiner dan ooit. Alles draait om details. Hard trappen is niet genoeg; winnen doe je ook met je hersenen. Zoals Ivan Basso al zei: ‘De benen zijn belangrijk, maar het hoofd maakt het verschil.’ Contador heeft al bewezen dat hij de benen én het hoofd heeft. In 2009 won hij de Tour terwijl zijn eigen ploegmaat Lance Armstrong hem dat onmogelijk probeerde te maken. Vorig jaar blufte hij iedereen drie weken lang af: pas in de laatste tijdrit merkte de concurrentie dat hij helemaal niet goed in vorm was. In deze Tour doet hij precies hetzelfde. Hij is fysiek niet goed, maar mentaal des te beter. Hij pokerde zich door de Pyreneeën en profiteert van ieder moment van zwakte bij zijn tegenstanders. Hij durft te verrassen; hij durft zijn leven te wagen in een afdaling. Over zijn offensief op de Col de Manse: ‘Ik ben niet in de positie om te wachten; ik moet aanvallen. Hoewel ik me niet optimaal voel, gaat het wel steeds beter. Tijdens de etappe overlegde ik al met Sanchez over een aanval.’

De enige die niet wordt verrast door de aanval van Contador en Sanchez is Cadel Evans, die stille Australiër die geen trap teveel doet. Die stiekem de allerbeste uitgangspositie van iedereen heeft. En die op de rustdag geen persconferentie belegde. Geen interviews, geen blablabla. Want Evans weet het ook: als je niets zegt, kun je ook niets te veel zeggen.
www.depers.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » wo jul 20, 2011 9:09 am

Die Schleck'jes hebben me een veel te grote waffel en ze gaan als een Jeanette die afdaling in omdat ze bang zijn. Ik heb helemaal niks met Evans of Contador maar laat 1 van die twee maar lekker winnen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » wo jul 20, 2011 11:00 am

Vandegoor: "Afdaling is veredelde bosweg"

wo 20/07/2011 - 11:49 Sporza Radio-commentator Christophe Vandegoor verkende de afdaling naar aankomstplaats Pinerolo en schrok zich een hoedje: "Het is levensgevaarlijk", meldt hij.

Onze radioverslaggever Christophe Vandegoor wilde de Cote de Pramartino analyseren en reed die vanochtend op en vooral af. Hieronder lees je zijn commentaar over de aankomststrook van vandaag.

Gelukkig is het nog droog
Andy Schleck heeft gelijk. De afdaling van de Cote de Pramartino is levensgevaarlijk. Als je het roadbook van de 17e etappe bekijkt, lijkt het er een zonder al te veel gevaar.

Na de Sestrière volgt een lange afdaling van 40 kilometer richting Pinerolo. Maar net voor het binnenrijden van dat mooie Italiaanse stadje, slingert een zeer smal wegeltje links omhoog, de heuvels in. Niets doet vermoeden dat hier een asfaltweg ligt achter de kleine, bestofte huizen.

En toch. Sommige doorgangen bij het begin van de klim zijn net breed genoeg voor een auto. Je hebt er niet veel overschot met andere woorden. De klim zelf is niet super steil, maar wel zeer onoverzichtelijk. Het lijkt bijna alsof je kilometerslang in een holle weg fietst, ergens in het Hagelland.

De col verloopt volledig in het bos, nieuwe asfaltstroken liggen bezaaid met bladeren … En dan moet HET nog komen. De afdaling van de Pramartino is erg steil, de haarspeldbochten bieden geen overzicht en draaien telkens erg scherp. Je kan maximaal 30 meter vooruit kijken. Sommige buitenkanten van de smalle weg zijn zelfs verzakt.

En dat allemaal in het bos, waar de felle zonnestralen witte lichtpunten op de weg projecteren. Een bijkomende moeilijkheid dus, in een afdaling die opperste concentratie vereist. Gelukkig is het droog want anders …

Andy Schleck was gisteren al de grote verliezer van de dag omdat hij daalde als een oude vrouw. Hij heeft de afdaling van de Pramartino drie keer verkend en weet dus wat hem te wachten staat. Mentaal een enorme dobber. Andy heeft gelijk. Deze veredelde bosweg heeft weinig te maken met koers.
www.sporza.be

Nou, dat belooft weer wat...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 20, 2011 11:09 am

De Schleck broertjes zijn voor mij absoluut geen kandidaat meer voor de overwinning. Gewoon niet goed genoeg. Bovendien heeft er nog nooit iemand de tour gewonnen door te klagen. Plateau de Beille was niet selectief genoeg, deze afdaling was te gevaarlijk en Andy klaagt ook over de afdaling die de renners vandaag vlak voor Pinerolo onder de wielen geschoven krijgen.

Even los van of het terecht is dat je over zo'n afdaling klaagt. Als je dat doet moet je het vooraf doen. Iedereen heeft het parcours uitgebreid kunnen verkennen. Als je dan van mening bent dat het niet kan moet je op dat moment je waffel opentrekken en een protest indienen. Niet tijdens de koers waarin het toevallig ook niet zo lekker gaat.

Overigens waren het al nooit zulke meesters van de daalkunst maar wat ze gisteren lieten zien was gewoon echt slecht. Ze gingen met de broek vol naar beneden. Het is puur een persoonlijk gedachtenspinsel maar ik vraag me af of er angst in is geslopen na het noodlottige ongeval van hun ploegmaat Weylandt. Dat is natuurlijk niet handig voor een prof maar wel menselijk.

Vanmiddag maar weer op tijd voor de tv zitten. Eens kijken of het echt zo gevaarlijk is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 20, 2011 11:23 am

En we hebben beeld.

Mijn bescheiden mening. Het asfalt is niet van de beste kwaliteit maar ik heb het slechter gezien. Op basis van deze beelden vind ik het niet onverantwoord om daar naar beneden te rijden. Vanmiddag nog eens goed kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » wo jul 20, 2011 11:37 am

Elke afdaling is gevaarlijk, maar deze ziet er niet gevaarlijker uit dan andere afdalingen. Ik zie ook nauwelijks haarspeldbochten, gaat het wel over dezelfde afdaling?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 20, 2011 12:57 pm

Mollema en Tjalllingii mee in eindelijk een serieuze ontsnapping van 14 man.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » wo jul 20, 2011 1:05 pm

Puur op basis van het filmpje kan ik me wel voorstellen dat ze deze afdaling gevaarlijk vinden en dan vooral het eerste gedeelte. Het wegdek is slecht, dan liggen er ook nog eens bladeren op de weg. Met stijgingspercentages van zo'n 10% lijkt me dat geen sinecure om vol die afdaling in te gaan. Dat er niet zoveel echte haarspeldbochten inzitten maakt niet uit want dat neemt normaal gesproken de snelheid weg, nu blijf je met hoge snelheden naar beneden denderen. Dat je ook nauwelijks zicht hebt op wat komen gaat door de bomen is misschien nog wel het grootste verschil met andere afdalingen. Diegenen met een vaste hand hebben een voordeel hier.

Schleck heeft al moeite om ze bij te houden in de afdaling van gisteren waar het nog een open ruimte was, hier gaat het helemaal een drama worden tenzij hij alleen met Contador voorsprong neemt op de rest. Dan zie ik hem nog wel volgen, Contador is namelijk ook niet de beste afdaler in het peloton.
Verder moeten de renners niet zeuren vind ik, afdalingen zijn een onderdeel van het wielrennen. Als je niet durft of kan afdalen moet je zorgen dat je beter kan klimmen of tijdrijden dan anderen... Niemand verplicht je om vol een afdaling (en dus risico's) te nemen.

Verder sluit ik me aan bij Marillion en geloof ik ook niet meer in de Tourkansen van de Schlecks. Voortekenen waren al op Plateau de Beille te zien, deze berg niet selectief genoeg noemen is zowat de grootste onzin die je kan uitkramen. Alleen dacht iedereen en ik dus ook dat ze gewoon wachten tot de laatste bergetappe om iets te doen. En dan zie je ze vervolgens afgepierd worden in een klim als die van gisteren en dan moet de tijdrit nog komen. Mijn gevoelens richting Contador worden dan steeds sterker, Evans volgt nu wel maar als het echt de bergen ingaat moet hij de besten altijd laten gaan (ook in topvorm) en nu dus ook denk ik. Vraag is alleen of Contador dit ook al kan in het hooggebergte en zo ja of hij genoeg tijd gaat terugpakken. Contador is normaal gesproken de betere tijdrijder maar Evans heeft al laten zien in topvorm te zijn, twee minuten terugpakken in de tijdrit lijkt me iets te veel van het goede danwel nagenoeg onmogelijk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Thijs » wo jul 20, 2011 2:16 pm

http://ow.ly/i/eBkb

De Galibier vandaag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » wo jul 20, 2011 2:25 pm

Dit lijkt me overigens DE kans voor Mollema om een etappe te winnen. Ik vrees er alleen een beetje voor dat Casar/Chavanel en Boasson Hagen hem in de afdaling na de klim naar Sestrieres eraf rijden. Daar moet hij echt in het wiel gaan zitten van de eerste renner die de afdaling neemt.

@Trab: Wat betreft Gesink, ik heb geen flauw idee waar het aan ligt dat hij deze Tour niet presteert naar verwachting. De mogelijke verklaringen zijn eindeloos. Wel vind ik hem mentaal geen toprenner, niet alleen denkt hij te destructief, hij rijdt ook teveel met zijn hoofd. Wat dat betreft zie ik inderdaad meer in een Kruijswijk. Die lijkt me meer op gevoel te rijden en is bovendien ook explosiever. Gesink zou op zich de betere ronderenner moeten zijn omdat hij langer een hoger aantal wattage kan leveren maar dat zegt niet alles natuurlijk, Kruijswijk is lichter dus die hoeft niet zoveel watts te halen. Het wattage dat Kruijswijk kan rijden gekoppeld aan zijn wedstrijdresultaten is afdoende om hem als vaste top-10 renner te zien in de toekomst, of hij hoger aankan zal moeten blijken.
Mollema vind ik een nog groter groeibriljantje dan Gesink en Kruijswijk, waarom? Hij is pas op zeer late leeftijd begonnen met wielrennen en als je dan presteert zoals hij met nog een jaar de ziekte van Pfeiffer ertussen denk ik dat daar nog veel meer rek in zit.

En ik mag hopen dat de sneeuw morgen weg is, het zou een drama zijn als ze het parcours gingen inkorten. Ze gaan namelijk vrijdag weer over de Galibier. Anderzijds zou het wel bij deze zeer vreemde Tour passen. Gaat Voeckler dan nog de Tour winnen. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 20, 2011 2:34 pm

Hoogerland, De Weert en Roche gaan erbij komen, dat kan bijna niet anders. Ongunstig voor Mollema.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » wo jul 20, 2011 3:01 pm

Kwamen dichtbij maar die gaan er toch niet bij komen. Verder zie ik Mollema dit niet winnen van Casar/Chavanel.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » wo jul 20, 2011 3:54 pm

Jammer dat Mollema niet achter Boasson Hagen kon gaan, het leek me dat hij er toen doorheen zat of op Chavanel zat te gokken maar later bleek hij gewoon de tweede beste bergop. Andermaal een Noor dus, supertalent ook. Gun het hem wel mocht Mollema niet winnen.

Pff, mooie afdaling. :neutral.gif:

Edit: jammer van Ruijgh die aan de voet van de klim tegen de grond kwakte, nu maar open dat hij niet geblesseerd is. En heel verrassend dat de Schlecks hier geen tijd verliezen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 20, 2011 4:01 pm

Dat ging echt op de limiet naar beneden zeg. Wat een gevecht. Voeckler de verliezer van de dag met z'n uitstapje in de afdaling. Dat zijn weer dure secondes ten opzichte van Evans.

De noren staan inmiddels dus gewoon op 4 ritzeges met twee keer Boasson Hagen en twee keer Hushovd. Ze rijden beiden echt ijzersterk. Mollema op waarde geklopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 20, 2011 4:11 pm

Hoeladans schreef:Kwamen dichtbij maar die gaan er toch niet bij komen. Verder zie ik Mollema dit niet winnen van Casar/Chavanel.
Ik moest vlak nadat ik dat postte even weg. Hebben het dus toch niet gered. Ze kwamen als een speer, maar blijkbaar was de klim niet lang genoeg.

Net wel de laatste klim én afdaling gezien. Wat we in de Pyreneeën tekort kwamen, wordt nu ruimschoots goedgemaakt.

Morgen zal er weer echt aangevallen moeten gaan worden. Mooie rit! (als de Galiber erin blijft...)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo jul 20, 2011 4:14 pm

Mooie etappe. De etappe van morgen kan eigenlijk alleen maar tegenvallen met al dat vuurwerk van de afgelopen twee dagen. Al heeft Rojas aangekondigd dat hij Cavendish buiten tijd wil laten eindigen. :headbang.gif:

Ik hoop morgen ook op een coup van de Schlecks.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 20, 2011 4:15 pm

En morgen zit ik dus gewoon in het vliegtuig vanaf half drie 's middags.... :drls.gif:

Bij aankomst de bagage lekker laten liggen en direct ergens live beelden opzoeken. Gelukkig kan ik vrijdag wel kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 20, 2011 11:07 pm

De rit morgen. Ik denk Contador. In de aanval op de berg voor de Galiber.

Stiekem hoop ik dat Gesink zich de afgelopen dagen heeft verstopt en gespaard om te proberen een Alpenrit te pakken. Morgen zal er misschien wat te hard gekoerst worden, doordat Contador nu echt op scherp lijkt te staan, maar wie weet vrijdag Alpe d'Huez. We hebben Gesink totaal niet vooraan gezien vandaag, volgens mij zat ie zelfs in de bus. Kans is groot dat hij het totaal niet kan brengen op dit moment, maar het zou leuk zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2011 9:32 am

En morgen is vandaag geworden. Hopelijk worden we niet teleurgesteld zoals vorige week of wachten ze tot de laatste berg.

Riis zal het wel zo uitdokteren dat 2 man van Saxobank Contador en vriendje Sanchez alvast in de afdaling van de tweede HC col op sleeptouw kunnen nemen door ze vooruit te sturen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2011 12:37 pm

Hmmz. Evans en de Schleckjes hebben 2 man vooruit op 9 minuten nu en niet Contador. Ze apen de tactiek van Riis iig na. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » do jul 21, 2011 12:48 pm

De Schleckjes zullen zelf hard moeten gaan fietsen.

Wordt het nog wat met hen? Ik heb het gevoel van niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 21, 2011 12:52 pm

Als ze het vandaag niet doen, wordt het wel een heel moeilijk verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie