Shooto/Free fight

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Shooto/Free fight

Bericht door El Clavo » vr feb 11, 2005 4:16 pm

Liefhebbers / beoefenaars?

Ik als liefhebber en beoefenaar vraag me af of er meer mensen zijn? Het linkse (sportieve) bolwerk misschien?

Coming:
Op zaterdag 26 Februari 2005 a.s. zullen we weer een Amateur Shooto evenement in Ede houden. Het zal een toernooi vorm worden & er zullen losse partijen zijn, ligt natuurlijk aan de aanmeldingen in de gewichtsklasses

Verder zijn we nog in onderhandeling met enkele Pro Shooto partijen.

Er zal worden gevochten met bescherming (hoofdkap, shooto gloves, toc, bitje en knie- en scheenbeschermers). De wedstrijden duren 1 x 4 minuten. De Finale duurt 2 x 3 Minuten. De gewichtsklassen waarin gevochten zal worden zijn: -65kg, -70kg, -76kg, -83kg, -91kg, -100kg en +100kg.

De weging zal aanvangen om 17.00 uur en de wedstrijden zullen beginnen om 18.30 uur. De deelnamekosten bedragen € 5,- per persoon.

Het toernooi zal worden gehouden in evenementencomplex:

De Kei
Peppelensteeg 12
Ede

Voor meer Info kijk op : http://www.de-kei-ede.nl/

De entree voor bezoekers is € 15,-
Kinderen onder 12 is € 8,-

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 11, 2005 5:30 pm

Ik ben niet echt een liefhebber, maar gun ieder z'n eigen sport :yes:

1 kleine kanttekening: is deze sport wel geschikt om te kijken voor kinderen onder de 12?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr feb 11, 2005 5:54 pm

jong geleerd :yes:
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 11, 2005 6:20 pm

Ik loop alleen maar hard Spijker (of langzaam, volgens sommigen. Hoewel ik bewezen een stuk sneller ben dan Raymon!). Bovendien weet je toch dat wij van de linkse bende principieel pacifistisch zijn!? :hypocrite:

Ik neem aan dat je zelf meedoet in Ede!? Veel succes!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di feb 15, 2005 11:07 am

@ Raymon: De 'amateurwedstrijden' wel, de pro niet.

Ik doe zelf (nog) niet mee, doe dit nu pas een paar maanden, na een paar jaar wing chun en taekwondo gedaan te hebben werd het tijd voor iets anders. Ik kan het overigens iedereen aanraden. Ik merk dat er nog een taboe op deze vorm van vechtsport heerst, terwijl er tijdens de trainingen de minste blessures zijn. Wie gaat er mee? :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mei 27, 2006 7:40 am


Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di okt 17, 2006 9:23 pm

Respect voor de beoefenaars van deze sporten, ik hou 't bij (recreatief) kickboksen :).

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 9:24 pm

Hoezo respect? Ze kiezen er zelf voor om zich de tering te laten slaan en trappen.

Domme 'sporten' voor mensen die anger management nodig hebben.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di okt 17, 2006 9:48 pm

Steef schreef:Hoezo respect? Ze kiezen er zelf voor om zich de tering te laten slaan en trappen.

Domme 'sporten' voor mensen die anger management nodig hebben.
Deze top-atleten verleggen grenzen, kweken karakter en leren als geen ander om geweld en woede-uitbarstingen te beheersen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo okt 18, 2006 9:20 am

Ze trainen iig wel zwaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 18, 2006 12:52 pm

Dat ze er hard voor trainen geloof ik inderdaad wel. Snap alleen niet wat er leuk aan is om te proberen om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Want dat is natuurlijk wel wat je doet met 'sporten' als freefight of dat K1. Wat is er nou leuk aan om daar naar te kijken?

Voor andere vechtsporten geld dat minder of helemaal niet. Maar daar vind ik gewoon niks aan.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo okt 18, 2006 4:25 pm

Marillion schreef:Dat ze er hard voor trainen geloof ik inderdaad wel. Snap alleen niet wat er leuk aan is om te proberen om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Want dat is natuurlijk wel wat je doet met 'sporten' als freefight of dat K1. Wat is er nou leuk aan om daar naar te kijken?

Voor andere vechtsporten geld dat minder of helemaal niet. Maar daar vind ik gewoon niks aan.
Ik heb misschien wel iets leuks voor je.
http://www.vpro.nl/programma/beschaving ... /22150439/
Moet je de kwaliteit ff hoog zetten en kijken vanaf minuut 8. Hier wordt een objectief beeld geschetst van de K-1 en het freefight-circuit :).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 18, 2006 8:22 pm

Heb zelf aan kickboksen gedaan. Op een gegeven moment toch niet de discipline voor. Persoonlijk ben ik al geruime tijd geinteresseerd in Krav Maga. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo okt 18, 2006 11:58 pm

goodfella schreef:Heb zelf aan kickboksen gedaan. Op een gegeven moment toch niet de discipline voor. Persoonlijk ben ik al geruime tijd geinteresseerd in Krav Maga. :xyxthumbs:
Krav Maga is alleen geen sport, maar een gevechtskunst. Als je Krav Maga als sport uit zou gaan oefenen, vallen er doden :D Wel erg handig om mensen mee uit te schakelen (stoten op de strot, oren etc.), maar daar ben ik niet dagelijks mee bezig :hypocrite:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 19, 2006 10:10 am

generaal schreef:
Marillion schreef:Dat ze er hard voor trainen geloof ik inderdaad wel. Snap alleen niet wat er leuk aan is om te proberen om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Want dat is natuurlijk wel wat je doet met 'sporten' als freefight of dat K1. Wat is er nou leuk aan om daar naar te kijken?

Voor andere vechtsporten geld dat minder of helemaal niet. Maar daar vind ik gewoon niks aan.
Ik heb misschien wel iets leuks voor je.
http://www.vpro.nl/programma/beschaving ... /22150439/
Moet je de kwaliteit ff hoog zetten en kijken vanaf minuut 8. Hier wordt een objectief beeld geschetst van de K-1 en het freefight-circuit :).
Vind er nog steeds niks aan. Het blijft toch een feit dat de sporters zwaar gewond kunnen raken. Niet door een ongeluk of een zware overtreding maar gewoon door volgens de regels hun sport uit te oefenen. Als je tijdens zo'n partij veel trappen of klappen op je hoofd krijgt is dat echt niet gezond. Natuurlijk kun je bij andere sporten ook tegen een zware hoofdblessure aanlopen. Afgelopen weekend gebeurde het nog met Cech bij Chelsea en Fabio Casartelli kan zijn valpartij uit de tour de france helaas niet meer navertellen. Bij K1 of freefight is het echter het doel om iemand uit te schakelen en dat is bij voetbal of wielrennen natuurlijk wel anders.

Neem nou die partij uit dat filmpje. Die klappen op het hoofd bij de verliezer zijn echt niet goed voor je maar als ie de kans krijgt deelt ie er nog een paar uit. Daar kiezen die gasten zelf voor dus wat dat betreft heb ik er geen probleem mee. Ik vind er alleen helemaal niets aan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do okt 19, 2006 2:11 pm

generaal schreef:
goodfella schreef:Heb zelf aan kickboksen gedaan. Op een gegeven moment toch niet de discipline voor. Persoonlijk ben ik al geruime tijd geinteresseerd in Krav Maga. :xyxthumbs:
Krav Maga is alleen geen sport, maar een gevechtskunst. Als je Krav Maga als sport uit zou gaan oefenen, vallen er doden :D Wel erg handig om mensen mee uit te schakelen (stoten op de strot, oren etc.), maar daar ben ik niet dagelijks mee bezig :hypocrite:
Nou, een kunst zou ik het niet willen noemen. :D

Het is een techniek en de hele filosofie erachter vind ik interessant.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » do okt 19, 2006 3:56 pm

Marillion schreef:
generaal schreef:
Marillion schreef:Dat ze er hard voor trainen geloof ik inderdaad wel. Snap alleen niet wat er leuk aan is om te proberen om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Want dat is natuurlijk wel wat je doet met 'sporten' als freefight of dat K1. Wat is er nou leuk aan om daar naar te kijken?

Voor andere vechtsporten geld dat minder of helemaal niet. Maar daar vind ik gewoon niks aan.
Ik heb misschien wel iets leuks voor je.
http://www.vpro.nl/programma/beschaving ... /22150439/
Moet je de kwaliteit ff hoog zetten en kijken vanaf minuut 8. Hier wordt een objectief beeld geschetst van de K-1 en het freefight-circuit :).
Vind er nog steeds niks aan. Het blijft toch een feit dat de sporters zwaar gewond kunnen raken. Niet door een ongeluk of een zware overtreding maar gewoon door volgens de regels hun sport uit te oefenen. Als je tijdens zo'n partij veel trappen of klappen op je hoofd krijgt is dat echt niet gezond. Natuurlijk kun je bij andere sporten ook tegen een zware hoofdblessure aanlopen. Afgelopen weekend gebeurde het nog met Cech bij Chelsea en Fabio Casartelli kan zijn valpartij uit de tour de france helaas niet meer navertellen. Bij K1 of freefight is het echter het doel om iemand uit te schakelen en dat is bij voetbal of wielrennen natuurlijk wel anders.

Neem nou die partij uit dat filmpje. Die klappen op het hoofd bij de verliezer zijn echt niet goed voor je maar als ie de kans krijgt deelt ie er nog een paar uit. Daar kiezen die gasten zelf voor dus wat dat betreft heb ik er geen probleem mee. Ik vind er alleen helemaal niets aan.
Hoeveel kickboksers hebben na een partij een schedelbasisfractuur denk je? Wat Cech is overkomen, is in de K-1 nog nooit gebeurd. Een ontwrichte kaak, een gebroken neus, een gebroken rib: Dat valt allemaal wel te overzien hoor, behalve dat het gruwelijk pijnlijk is.
Feit blijft dat je inderdaad (als je een wedstrijdvechter bent) hersenbeschadigingen op kunt lopen, maar dat geldt in de voetbalwereld ook (door het vele koppen in een wedstrijd).

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » do okt 19, 2006 3:58 pm

goodfella schreef:
generaal schreef:
goodfella schreef:Heb zelf aan kickboksen gedaan. Op een gegeven moment toch niet de discipline voor. Persoonlijk ben ik al geruime tijd geinteresseerd in Krav Maga. :xyxthumbs:
Krav Maga is alleen geen sport, maar een gevechtskunst. Als je Krav Maga als sport uit zou gaan oefenen, vallen er doden :D Wel erg handig om mensen mee uit te schakelen (stoten op de strot, oren etc.), maar daar ben ik niet dagelijks mee bezig :hypocrite:
Nou, een kunst zou ik het niet willen noemen. :D

Het is een techniek en de hele filosofie erachter vind ik interessant.
Krav Maga is gewoon vechten om te overleven: Het Israëlische leger heeft het ontwikkeld voor man tegen man gevechten, met als doel om te doden. In Rusland heb je iets vergelijkbaars: Systema; Al is dat fysiek stukken zwaarder en minder geslepen dan Krav Maga.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za okt 21, 2006 8:51 pm

generaal schreef:Krav Maga is gewoon vechten om te overleven: Het Israëlische leger heeft het ontwikkeld voor man tegen man gevechten, met als doel om te doden. In Rusland heb je iets vergelijkbaars: Systema; Al is dat fysiek stukken zwaarder en minder geslepen dan Krav Maga.
In de eerste plaats is Krav Maga het vermijden van problemen en om een probleemsituatie vroegtijdig te kunnen signaleren. Heb je het daadwerkelijk nodig, dan is inderdaad alles geoorloofd. Maar goed, bv een overvaller is ook van mening dat alles is geoorloofd. ;)

Overigens zal men in het Israelische leger nog een iets andere variant leren dan wij burgers. ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 6:42 pm

goodfella schreef:Heb zelf aan kickboksen gedaan.
Kickboksen is voor mietjes. ;)

Plaats reactie